- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Corvin
- **
- 193 mesaje
- din 18 Mar 2005
- Bucuresti
Corvin
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2005
- Mesaj Privat
- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- virgil
- **
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
este "REPLACE ECU" (electronicaly control unit), nu ECJ
citeste aici :
http://zhome.com/ZCMnL/PICS...n/detonation.html
citeste aici :
http://zhome.com/ZCMnL/PICS...n/detonation.html
- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
[quote="virgil"]este "REPLACE ECU" (electronicaly control unit), nu ECJ
Mersi, da' n-am de gand sa o fac. Codul asta mi-l da doar in combinatie cu cel de eroare pt valva EGR; cand merge greu sau e blocata valva asta, si motorul merge neregulat, probabil din cauza asta se inregistreaza si codul asta.
O sa rezolv cu EGR-ul intai si dupa o perioada o sa verific din nou sa vad codurile memorate.
Mersi, da' n-am de gand sa o fac. Codul asta mi-l da doar in combinatie cu cel de eroare pt valva EGR; cand merge greu sau e blocata valva asta, si motorul merge neregulat, probabil din cauza asta se inregistreaza si codul asta.
O sa rezolv cu EGR-ul intai si dupa o perioada o sa verific din nou sa vad codurile memorate.
- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Knock Control si Knock senzor.
-este senzorul de detonatie al motorului
-acesta ajuta la reglajul avansului la aprindere
-avansul se amplifica pina in momentul cind apare detontie in motor care este sesizata de acest senzor si este ajstat avansul la aprindere prin scadesrea lui.
-acest senzor este plasat pe blocul motor in dreptul cilindrilor inspre habitaclu daca motorul este amplasat transversal.
-unele automobile au un conector la care se introduce o piesa care indica tipul combustibilului utilizat, verifica conectorul acesta.
-este senzorul de detonatie al motorului
-acesta ajuta la reglajul avansului la aprindere
-avansul se amplifica pina in momentul cind apare detontie in motor care este sesizata de acest senzor si este ajstat avansul la aprindere prin scadesrea lui.
-acest senzor este plasat pe blocul motor in dreptul cilindrilor inspre habitaclu daca motorul este amplasat transversal.
-unele automobile au un conector la care se introduce o piesa care indica tipul combustibilului utilizat, verifica conectorul acesta.
- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
balog a scris:Knock Control si Knock senzor.
-este senzorul de detonatie al motorului
-acesta ajuta la reglajul avansului la aprindere
-avansul se amplifica pina in momentul cind apare detontie in motor care este sesizata de acest senzor si este ajstat avansul la aprindere prin scadesrea lui.
-acest senzor este plasat pe blocul motor in dreptul cilindrilor inspre habitaclu daca motorul este amplasat transversal.
-unele automobile au un conector la care se introduce o piesa care indica tipul combustibilului utilizat, verifica conectorul acesta.
-este senzorul de detonatie al motorului
-acesta ajuta la reglajul avansului la aprindere
-avansul se amplifica pina in momentul cind apare detontie in motor care este sesizata de acest senzor si este ajstat avansul la aprindere prin scadesrea lui.
-acest senzor este plasat pe blocul motor in dreptul cilindrilor inspre habitaclu daca motorul este amplasat transversal.
-unele automobile au un conector la care se introduce o piesa care indica tipul combustibilului utilizat, verifica conectorul acesta.
Ai dreptate, nu am cautat dupa senzorul knock, am motorul plasat transversal; de asemenea, nu am depistat conectorul prin care sa pot regla tipul de combustibil (benzina 90 sau 95).
Mie mi se stocheaza eroarea 1602 - knock control module, adica eu inteleg ca este modulul din ECU care se ocupa cu citirea/interpretarea parametrilor transmisi de senzorul knock; din cate stiu, in cazul in care este stricat senzorul knock, o alta eroare se stocheaza in memorie.
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pai uneori calculatorul mai da si mesaje eronate ar fi bine daca ai verifica mufa de conexiune a senzorului si ai decupla si cupla bateria din nou (dupa o pauza de 30s-ca sa se stearga eroarea memorata) si sa vezi daca iti mai apare aceiasi eroare.
Nu toate automobilele au acel conector.
Cele care au il au plasat in dreptul amortizorului pe partea din stinga, in dreptul soferului, acolo unde este si mufa de diagnoza la unele automobile. Uite poza de aicea(este chestia aia galbena) http://img30.echo.cx/my.php?image=v24rs.jpg
Nu toate automobilele au acel conector.
Cele care au il au plasat in dreptul amortizorului pe partea din stinga, in dreptul soferului, acolo unde este si mufa de diagnoza la unele automobile. Uite poza de aicea(este chestia aia galbena) http://img30.echo.cx/my.php?image=v24rs.jpg
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
ron a scris:daca are senzor de detonatii, sigur nu mai are si mufa pentru selectie manuala a tipului de benzina (asta face automat senzorul).
Imi pare rau dar nu cunosti deloc treburile.
Senzorul are doar rol de a transforma detonatiile produse de aprinderea amestecului carburant din motor si al transforma in semnal electric.
Semnalul electric este prelucrat de UCE in vederea ajustarii avansului.
De asemenea avansul se poate optimiza in functie de combustibilul folosit prin comutatorul acela de combustibil.
De asemenea senzorul de detonatie odata cu uzura ezagerata si peste limita a motorului poate trimite semnale eronate.
- john_taff
- OP
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
balog a scris:Pai uneori calculatorul mai da si mesaje eronate ar fi bine daca ai verifica mufa de conexiune a senzorului si ai decupla si cupla bateria din nou (dupa o pauza de 30s-ca sa se stearga eroarea memorata) si sa vezi daca iti mai apare aceiasi eroare.
Nu toate automobilele au acel conector.
Cele care au il au plasat in dreptul amortizorului pe partea din stinga, in dreptul soferului, acolo unde este si mufa de diagnoza la unele automobile. Uite poza de aicea(este chestia aia galbena) http://img30.echo.cx/my.php?image=v24rs.jpg
Nu toate automobilele au acel conector.
Cele care au il au plasat in dreptul amortizorului pe partea din stinga, in dreptul soferului, acolo unde este si mufa de diagnoza la unele automobile. Uite poza de aicea(este chestia aia galbena) http://img30.echo.cx/my.php?image=v24rs.jpg
O sa verific, desi, din cate imi aduc aminte, nu pare sa fie la fel si la mine.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
ron a scris:daca are senzor de detonatii, sigur nu mai are si mufa pentru selectie manuala a tipului de benzina (asta face automat senzorul).
Injectia de pe masina mea le are pe ambele (Knock si selectie manuala), motor C20XE injectie Bosch Motronic 2.5, am citit pe undeva ca selectia manuala (engl. RON Plug), datorita capacitatii ECU-ului(rom. calculator de injectie) de a regla avansul in functie de aprinderile necontrolate, nu mai reprezinta un factor referinta (asa cum este la alte modele fara Knock control).
Sunt de acord cu balog in privinta raportarii de catre ECU a unor coduri eronate
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
pentru balog: treburile le cunosc, doar ca era EVIDENT ca senzorul nu face singur treaba, ci ECU, prin intermediul senzorului. cred ca lumea pe aici e deja familiara cu treburile astea.
roBERT, probabil ca la motorul tau exista doua plaje disjuncte de reglaj pt avans, selectabile manual prin ron-plug. dar ce inseamna "factor referinta"? inteleg ca daca selectia manuala nu mai reprezinta un astfel de factor nu mai e luata in calcul de ECU?
roBERT, probabil ca la motorul tau exista doua plaje disjuncte de reglaj pt avans, selectabile manual prin ron-plug. dar ce inseamna "factor referinta"? inteleg ca daca selectia manuala nu mai reprezinta un astfel de factor nu mai e luata in calcul de ECU?
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat