Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Buna,

Am citit azi codurile de eroare stocate pe ECU. Imi poate spune cineva ce inseamna codul 1602, pe net am gasit ca e "knock control module", ADICA?

Mersi mult pentru bunavointa.
Skip ads

  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
cu cea mai mare placere iti spun ce inseamna, dar trebuie sa ne spui ce masina ai, model, an fabric. motor tip etc ...
Si atunci sigur unul din noi te va ajuta !
Corvin
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Corvin a scris:cu cea mai mare placere iti spun ce inseamna, dar trebuie sa ne spui ce masina ai, model, an fabric. motor tip etc ...
Si atunci sigur unul din noi te va ajuta !
Corvin


Opel Vectra B, 1997, motor XL16XEL

Scuze de omisiune
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Mersi de ajutor, mi-a prins tare bine!
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
uite aici

  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:uite aici


Mai pe romaneste, te rog...ce inseamna knock control, unde e situat la tipul meu de masina, mai ales ce inseamna ECJ? "REPLACE ECJ".
Oricum, mersi chiciuc, de caracter, ca de obicei
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
este "REPLACE ECU" (electronicaly control unit), nu ECJ

citeste aici :
http://zhome.com/ZCMnL/PICS...n/detonation.html
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
[quote="virgil"]este "REPLACE ECU" (electronicaly control unit), nu ECJ

Mersi, da' n-am de gand sa o fac. Codul asta mi-l da doar in combinatie cu cel de eroare pt valva EGR; cand merge greu sau e blocata valva asta, si motorul merge neregulat, probabil din cauza asta se inregistreaza si codul asta.
O sa rezolv cu EGR-ul intai si dupa o perioada o sa verific din nou sa vad codurile memorate.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Fir-ar sa fie, iar s-a aprins "check engine"; e din nou 1602 (knock control module); acuma cei de pe vectra sport forum mi-au spus ca se poate repara, stie cineva ceva de chestia asta? daca totusi, trebuie sa schimb ECU, nu trebuie sa schimb si cheile, adica chipul din ele? e tare complicat...
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Knock Control si Knock senzor.
-este senzorul de detonatie al motorului
-acesta ajuta la reglajul avansului la aprindere
-avansul se amplifica pina in momentul cind apare detontie in motor care este sesizata de acest senzor si este ajstat avansul la aprindere prin scadesrea lui.
-acest senzor este plasat pe blocul motor in dreptul cilindrilor inspre habitaclu daca motorul este amplasat transversal.
-unele automobile au un conector la care se introduce o piesa care indica tipul combustibilului utilizat, verifica conectorul acesta.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
balog a scris:Knock Control si Knock senzor.
-este senzorul de detonatie al motorului
-acesta ajuta la reglajul avansului la aprindere
-avansul se amplifica pina in momentul cind apare detontie in motor care este sesizata de acest senzor si este ajstat avansul la aprindere prin scadesrea lui.
-acest senzor este plasat pe blocul motor in dreptul cilindrilor inspre habitaclu daca motorul este amplasat transversal.
-unele automobile au un conector la care se introduce o piesa care indica tipul combustibilului utilizat, verifica conectorul acesta.


Ai dreptate, nu am cautat dupa senzorul knock, am motorul plasat transversal; de asemenea, nu am depistat conectorul prin care sa pot regla tipul de combustibil (benzina 90 sau 95).
Mie mi se stocheaza eroarea 1602 - knock control module, adica eu inteleg ca este modulul din ECU care se ocupa cu citirea/interpretarea parametrilor transmisi de senzorul knock; din cate stiu, in cazul in care este stricat senzorul knock, o alta eroare se stocheaza in memorie.
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai uneori calculatorul mai da si mesaje eronate ar fi bine daca ai verifica mufa de conexiune a senzorului si ai decupla si cupla bateria din nou (dupa o pauza de 30s-ca sa se stearga eroarea memorata) si sa vezi daca iti mai apare aceiasi eroare.
Nu toate automobilele au acel conector.
Cele care au il au plasat in dreptul amortizorului pe partea din stinga, in dreptul soferului, acolo unde este si mufa de diagnoza la unele automobile. Uite poza de aicea(este chestia aia galbena) http://img30.echo.cx/my.php?image=v24rs.jpg
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
daca are senzor de detonatii, sigur nu mai are si mufa pentru selectie manuala a tipului de benzina (asta face automat senzorul).
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
ron a scris:daca are senzor de detonatii, sigur nu mai are si mufa pentru selectie manuala a tipului de benzina (asta face automat senzorul).

Imi pare rau dar nu cunosti deloc treburile.
Senzorul are doar rol de a transforma detonatiile produse de aprinderea amestecului carburant din motor si al transforma in semnal electric.
Semnalul electric este prelucrat de UCE in vederea ajustarii avansului.
De asemenea avansul se poate optimiza in functie de combustibilul folosit prin comutatorul acela de combustibil.
De asemenea senzorul de detonatie odata cu uzura ezagerata si peste limita a motorului poate trimite semnale eronate.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
balog a scris:Pai uneori calculatorul mai da si mesaje eronate ar fi bine daca ai verifica mufa de conexiune a senzorului si ai decupla si cupla bateria din nou (dupa o pauza de 30s-ca sa se stearga eroarea memorata) si sa vezi daca iti mai apare aceiasi eroare.
Nu toate automobilele au acel conector.
Cele care au il au plasat in dreptul amortizorului pe partea din stinga, in dreptul soferului, acolo unde este si mufa de diagnoza la unele automobile. Uite poza de aicea(este chestia aia galbena) http://img30.echo.cx/my.php?image=v24rs.jpg


O sa verific, desi, din cate imi aduc aminte, nu pare sa fie la fel si la mine.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
ron a scris:daca are senzor de detonatii, sigur nu mai are si mufa pentru selectie manuala a tipului de benzina (asta face automat senzorul).

Injectia de pe masina mea le are pe ambele (Knock si selectie manuala), motor C20XE injectie Bosch Motronic 2.5, am citit pe undeva ca selectia manuala (engl. RON Plug), datorita capacitatii ECU-ului(rom. calculator de injectie) de a regla avansul in functie de aprinderile necontrolate, nu mai reprezinta un factor referinta (asa cum este la alte modele fara Knock control).
Sunt de acord cu balog in privinta raportarii de catre ECU a unor coduri eronate
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
pentru balog: treburile le cunosc, doar ca era EVIDENT ca senzorul nu face singur treaba, ci ECU, prin intermediul senzorului. cred ca lumea pe aici e deja familiara cu treburile astea.

roBERT, probabil ca la motorul tau exista doua plaje disjuncte de reglaj pt avans, selectabile manual prin ron-plug. dar ce inseamna "factor referinta"? inteleg ca daca selectia manuala nu mai reprezinta un astfel de factor nu mai e luata in calcul de ECU?
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ideea este ca la acest model schimbarea ron-ului avea un efect direct este mai greu de sesizat, tocmai datorita Knock controlului care optimizeaza foarte bine aprinderea in functie de aprinderile necontrolate.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR