Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
incep aici o discutie pt cei care vor sa participe la acest proiect, fie doar la partea de studiu, sau poate chiar si realizare.

situatia de fata: AC simplu, manual
scopul proiectului: instalatie climatizare (klimatronic, ECC - electronic climate control)

factori de risc:

  • compatibilitatea cu instalatia AC actuala
  • compatibilitatea cu ECU, eventual reprogramarea ECU
  • cablarea existenta, mufe, etc.
  • motoarele servo pt dirijarea fluxului de aer
  • aeroterma



eu cam asta vad la potentiale probleme si voi analiza ce implica fiecare. daca mai aveti idei, astept pareri competente.


unitatea centrala o gasesc la cca 100€; servo'urile inca nu am vazut.


Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
m-am uitat putin si prin TIS, lipsesc prea multe (servo de ex), daca e sa umblu si prin ECU mai imi vine sa renunt. As propune o chestie de anvergura mai mica. Adica ceva care sa faca un balans intre aerul rece (dat de AC) si aerul cald (dat de calorifer).

In principiu ne trebuie:
- senzor de temp interioara;
- senzorul de temp exterioara il avem, dar pt al folosi trebuie o inteligenta electronica).
- si o servo pt reglarea aerului cald/rece.
- eventual se poate folosi masca de ECC care iti afiseaza temp - sau sa gasim o solutie alternativa (punem un buton si folosim MID/TID).

E o idee.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu cred ca ECU trebuie modificat (in afara eventual al unei setari de genul optiune instalata/optiune inexistenta) caci daca nu ar fi asa s-ar multiplica fara rost tipurile de ECU, deci "e logic ca logica" implementata sa fie in local...
In alta ordine de idei, piesele respective ar fi bine sa se gaseasca macar partial la dezmembrari (avantaj masini mai vechi...)
Pentru sfarsit, cred ca cea mai neinspirata solutie este una "hibrida" de conceptie personala, nu pentru ca cei de la Opem sunt desteptii-desteptilor, ci pentru ca ei au bani, resurse, piese ilimitate, pe cand Opelistul "simplu" cu cheia in mana... Evil or Very Mad
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
@chiciuc e o idee foarte buna. m'am gandit si eu la treaba asta. ar fi destul de simplu de facut, dar are si dezavantaje.
ca prima prioriatate prefer o solutie originala pentru fiabilitate si pentru a pastra/creste valoarea comerciala a masinii. in felul asta imi justific si investiile in proiect ín fata comisiei Wink
daca se dovedeste imposibila prima solutie, cred ca fac cum zici tu.

@sorin da..si eu tot catre reprogramarea ECU pledez. mai mult ca sigur va fi necesara o interventie Tech2.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
sugestia mea:
climatronicul trebuie sa mentina temp in habitaclu ,atit prin incalzirea aerului (cind acesta este mai mic decit temp setata)cit si racirea acestiua cind temp din interior este mai mare decit cea setata).Un rol important aici revine histerezisului acestui montaj sau cu alte cuvinte plaja de temp pentru care in interior nu se intimpla nimic si de care trebuie avut in vedere inertia termica a interiorului.Cu alte cuvinte ptr a mentine constant 25 grade ar fi bine ca AC-ul sa porneasca la 26gr. iar incalzirea la 24gr.asta ar fi acel histerezis de +/-1gr.
Interesant ar fi de aflat ce "stie" acel montaj care il ai adica:
1ce intrari are?(de la senzori)
2 ce comanda? servomotoare, relee etc

cite din acestea la poti monta?
vrei sa utilizezi 100% capacitatea acelui clima sau te-ai multumi si cu mai putin?
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
lucrurile nu sunt asa complicate. am analizat in detalii schemele electrice si treaba pare posibila.

@go voi utiliza ECC 100%, nu are sens ceva mai putin de asta. si nici nu e asa de greu. sistemul are 2 senzori, unul de temperatura externa (deja existent pe masina folosit si de TID/MID) si unu de temperatura interna, plasat direct in unitatea ECC. in afara de asta ECC controleaza 2 actuatoare pentru dirijarea aerului, unul pentru amestec si unul pentru controlul ventilatorului. in rest este aceasi schema ca la AC simplu.

deci e deja realizabil zic eu. vin maine cu ceva documentatie.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Deja va urasc. Cu MID-ul n-am dormit cateva nopti, acum cred ca n-o sa dorm vreo doi ani. Cred ca e destul de dificil sa gasesc o astfel de instalatie de pe Omega. Din cate am vazut eu nici macar una nu avea... Am vazut modelul acesta de consola doar intr-o poza postata de arthurro, daca nu ma insel. Daca o sa reusiti nu o sa dorm doi ani, pana gasesc si eu una... V-am spus ca va urasc Question Question
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Laughing Laughing Laughing pai de dormit ne arde noua acum? vezi asta e partea frumoasa in proiecte de genu asta.
am vazut de omega si chiar arata bine. are 2 zone, cu setari independete. e ceva frumos, asa ca merita niste nopti nedormite.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Numai ca eu nu o sa dorm de ciuda... Daca as pierde noptile montand clima nu mi-ar parea rau. Sunt convins ca arata bine si cum mai spuneam pe undeva, nu suport aerul conditionat. Clima m-ar ajuta foarte mult ca as putea seta o temperatura foarte apropiata de cea exterioara. Dar cred ca e prea mult pentru abilitatile mele practice si probabil si pentru buzunarul meu. Si daca nu v-am spus, va urasc Exclamation Very Happy Very Happy Very Happy
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
schema electrica a instalatiei cu ceva clarificari.

tot ce este marcat cu albastru, avem deja pe masina cu AC.
ne mai lipseste "doar":

1.Mixed air valve servo motor
2.Defroster valve servo motor
3.ECC controls
4.Ventilation air valve servo motor
5.Footwell air distribution servo motor
6.Fan regulator (ECC)
7.Air outlet temperature sensor
8.Sun sensor

cam asta pana acum..... e ceva munca.




sau aici: http://www.eurotel.dk/vectra/ECC_skema3.bmp


Ultima modificare făcută de Thanatos la Joi 18 Aug, 2005 8:49 am, modificat de 2 ori în total
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Ce e valve servo motor ? servo-motor ?
este loc pt el/ele in bord sau trebuie schimbat si bordul ? sau ceva suporti...

PS. eu nu vad poza. E doar la mine ?
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
sunt servomoroare care controleaza flapurile de dirijare. acum o fac cu cabluri. vezi in poza asta unde sunt plasate. exact acolo unde normal se afla prinderea cablului. aici in poza ( 14, 15, 16, 17)




am rezolvat cu poza...ieri mergea...azi am mai pus una la ei, si inca un link de backup.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
si cablurile existente intra in servo-motoare ? trebuie vazut cum sunt prinse...
In poza:
- ABS/brake signal ? la ce ii trebuie oare ?

PS. se vad noile poze...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
nu...cablurile existente sunt cabluri din otel, flapurile le controlezi mecanic direct din buton. acum, la ECC, servo motoarele astea sunt controlate electric, cablurile sunt fire.

nu pot sa'mi dau seama la ce foloseste ECC semnalul de frana; poate intra in alt regim de functionare cand masina franeaza, porneste ventilatorul de AC, habar nu am.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Offff
Scuze ca nu am vazut topicul asta pana acum, ati inceput si voi discutia cand nu aveam acces la net...
Daca aveti nevoie de poze de prin spatele unitatii ECC sau orice alte informatii, sunt aici.
Eu am si desfacut-o (ca sa ii schimb becurile si ledurile Embarassed ), pot sa o mai desfac o data si sa va spun ce e prin ea, daca va ajuta. Ce am vazut eu mai interesant: senzorul de temperatura interioara si o turbinuþã sau ceva asemanator...
In spate are 2 mufe cu o tona de contacte Smile
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
nici o problema, oricum nu ma grabesc cu treaba asta.

apreciem ajutorul tau, si o sa'l solicitam pentru clarificarea unor treburi.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Am lipsit ceva vreme de pe forum, si printre primele lucruri care doream sa le vad era clima lui Thanatos.
In ce faza s-a ajuns cu modificarile? Sper ca nu ati renuntat la idee, chiar daca iarna nu-i ca vara...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
nu am renuntat Laughing. in primavara voi cumpara tot ce am identificat necesar, si atunci ma apuc si de montat. revin cu informatii atunci.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
UPDATE


am luat legatura cu un tip din germania care demonteaza opeluri sa achizitionez piesele de care am nevoie. eventual se rezolva cu un drum la fata locului sa vad eu exact pe ce pun mana.

revin in scurt timp cu noutati; pana la vara e montat!
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
am cumparat azi displayul/ECU pt ECC. am avut mare noroc ( ...si mana de eBay Rolling Eyes ). Doar 51€ !!! cand asa ceva se vinde normal cu mult peste 100. Am vb cu vanzatorul sa imi dea jos tot ce am eu nevoie de pe donor pt inca 100€.

cu transport cu tot ies pana in 200. Wink ...deja se intampla treburi


scuze daca deranjez pe cineva pt ca postez numai eu aici, si nu concatenez raspunsurile. prefer sa fie asa, sa se poata vedea evolutia proiectului in timp. din vara trecuta cand am inceput sapaturile, uitasem si eu detaliile, asa ca a fost bun postul asta.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR