- Dr.Opel
- OP
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Masina - kadett D 13 N 1984. Motor original, aprox 350 000 km.
De cateva luni am o mare problema: a inceput sa creasca temperatura peste a doua linie de pe ceas, in timp ce stateam intr-o coloana de masini. Mi-am dat seama ca nu porneste ventilatorul si am oprit motorul inainte ca acul sa ajunga pe rosu si sa fiarba. Am lasat-o sa se raceasca, am plecat apoi la drum cu ea. Pe drum in viteza se racea si temperatura scadea. Bun - insemna ca nu e nici termostatul blocat pe inchis nici radiatorul fisurat sau infundat ci probabil nu mergea termocupla sau electroventilatorul. La o benzinarie am oprit si am pus termocupla in scurt, ventilatorul a pornit imediat. Am dedus deci ca termocupla nu merge. Am cumparat una conform catalogului, scurs apa, spalat instalatia de cateva ori cu apa distilata, pus la loc termocupla noua si, surpriza, nu mergea! Am mai cumparat una, de la alt magazin, alta marca, aceeasi poveste. Din lipsa de timp am facut intre timp un buton in bord pentru a porni ventilatorul cand acul ajunge la a doua linie pe ceasul de temperatura. Din cand in cand termocupla pornea si singura insa din ce in ce mai rar. Am verificat termocuplele la bricheta si pornesc ventilatorul cand se incing. Am dedus ca fie este radiatorul infundat (desi curgea apa limpede si am facut nenumarate spalari cu apa si solutii de curatat). Intre timp a aparut o alta problema: cand se incalzeste, daca opresc motorul rabufneste apa pe la toate incheieturile si da pe dinafara din borcan daca nu las ventilatorul sa mearga si dupa ce opresc motorul (ceea ce nu se intimpla inainte). Am schimbat si termostatul cu unul nou, aceeasi poveste. Am tras concluzia ca probabil este infundat radiatorul si am schimbat radiatorul cu unul nou. Rezultatul: identic. Ce poate sa (mai) fie din moment ce masina porneste la sfert de cheie, merge perfect la relanti, are demaraj, se raceste foarte bine cand dau drumul la ventilator sau daca merg cu viteza pe sosea, apa este limpede, fum nu scoate. Termocupla nu porneste nici batuta, desi cand acul ajunge la a doua linie apa fierbe in draci. Am verificat si siguranta din bord - e ok, dealtfel nici nu merge daca n-are siguranta. Pompa de apa este noua, schimbata acum 5000 de km. Nu reusesc sa-mi dau seama de ce nu cupleaza termocuplele (ca sa fie toate trei stricate mi se pare culmea!) desi in bazinul inferior din dreapta jos al radiatorului e fierbinteala mare dupa ce se incalzeste motorul. Pote fi infundat circuitul de apa chiar si dupa zeci de spalari cu apa distilata si solutii de curatare?
De cateva luni am o mare problema: a inceput sa creasca temperatura peste a doua linie de pe ceas, in timp ce stateam intr-o coloana de masini. Mi-am dat seama ca nu porneste ventilatorul si am oprit motorul inainte ca acul sa ajunga pe rosu si sa fiarba. Am lasat-o sa se raceasca, am plecat apoi la drum cu ea. Pe drum in viteza se racea si temperatura scadea. Bun - insemna ca nu e nici termostatul blocat pe inchis nici radiatorul fisurat sau infundat ci probabil nu mergea termocupla sau electroventilatorul. La o benzinarie am oprit si am pus termocupla in scurt, ventilatorul a pornit imediat. Am dedus deci ca termocupla nu merge. Am cumparat una conform catalogului, scurs apa, spalat instalatia de cateva ori cu apa distilata, pus la loc termocupla noua si, surpriza, nu mergea! Am mai cumparat una, de la alt magazin, alta marca, aceeasi poveste. Din lipsa de timp am facut intre timp un buton in bord pentru a porni ventilatorul cand acul ajunge la a doua linie pe ceasul de temperatura. Din cand in cand termocupla pornea si singura insa din ce in ce mai rar. Am verificat termocuplele la bricheta si pornesc ventilatorul cand se incing. Am dedus ca fie este radiatorul infundat (desi curgea apa limpede si am facut nenumarate spalari cu apa si solutii de curatat). Intre timp a aparut o alta problema: cand se incalzeste, daca opresc motorul rabufneste apa pe la toate incheieturile si da pe dinafara din borcan daca nu las ventilatorul sa mearga si dupa ce opresc motorul (ceea ce nu se intimpla inainte). Am schimbat si termostatul cu unul nou, aceeasi poveste. Am tras concluzia ca probabil este infundat radiatorul si am schimbat radiatorul cu unul nou. Rezultatul: identic. Ce poate sa (mai) fie din moment ce masina porneste la sfert de cheie, merge perfect la relanti, are demaraj, se raceste foarte bine cand dau drumul la ventilator sau daca merg cu viteza pe sosea, apa este limpede, fum nu scoate. Termocupla nu porneste nici batuta, desi cand acul ajunge la a doua linie apa fierbe in draci. Am verificat si siguranta din bord - e ok, dealtfel nici nu merge daca n-are siguranta. Pompa de apa este noua, schimbata acum 5000 de km. Nu reusesc sa-mi dau seama de ce nu cupleaza termocuplele (ca sa fie toate trei stricate mi se pare culmea!) desi in bazinul inferior din dreapta jos al radiatorului e fierbinteala mare dupa ce se incalzeste motorul. Pote fi infundat circuitul de apa chiar si dupa zeci de spalari cu apa distilata si solutii de curatare?
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
parca ma vad pe mine .Exact si fara diferenta.Esti sigur ca rad.era nou?De obicei ,unul SH are aceiasi boala ca cel vechi.Pana m-am lamurit am schimbat 3 buc.Mare,mic,lat ingust,am schimbat tot ce ai sch. si tu,de cate 2-3 ori,noi,sh,ma luase nebunia.Pana nu am desfacut radiatorul pe o parte si l-am curatat cu sarma otelita,nu a mers.Aici e buba,nu mai cauta.Sau cel NOU nu e la dimensiune.
- Dr.Opel
- OP
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Nou-nout, Va**o, exact ca cel original, adus pe comanda, conform codului. S-a potrivit la fix in locas fara probleme, insa nu inteleg ce se petrece... O sa cumpar o termocupla de VW Golf II care deschide la 95 C si inchide la 90C. Altceva nu mai stiu ce sa-i mai fac ca deja din mai ma tot invirt pe langa ea si mi-a scos peri albi.
dodo_f2k
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Galati
- Masina: Kadett 1988 13NB
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
eu am schimbat termocupla originala la care se bulise" un papuc (avea joc in trmocupla si pornea ventilatorul cand vroia ea) cu una de dacia solenza(termocupla de uzina...sa nu fie de producator ca nu e buna).termocupla functioneaza la fel ca cea originala avuta inainte.Aceiasi problema cu termocupla a avuto si un prieten de al meu cu kadett 1.8,si-a cumparat termocupla prin comanda pentru modelul de 1.8 dar pornea prea tarziu..pana la urma si-a luat si el de solenza si nu mai are probleme.
referitor la problema cu datul apei afara din borcan nu stiu exact ce ar putea fii ,incearca totusi sa vezi daca nu ai supapa de la capacul borcanului infundata si verifica si partea radiatorului unde este termocupla daca este la fel de cald ca restul suprafetei radiatorului(daca radiatorul este infundat total sau partial in zona respectiva temperatura creste mult mai greu iar termocupla ori porneste prea tarziu ori nu mai porneste deloc cu toate ca tie poate iti fierbe apa in borcan)
referitor la problema cu datul apei afara din borcan nu stiu exact ce ar putea fii ,incearca totusi sa vezi daca nu ai supapa de la capacul borcanului infundata si verifica si partea radiatorului unde este termocupla daca este la fel de cald ca restul suprafetei radiatorului(daca radiatorul este infundat total sau partial in zona respectiva temperatura creste mult mai greu iar termocupla ori porneste prea tarziu ori nu mai porneste deloc cu toate ca tie poate iti fierbe apa in borcan)
- Dr.Opel
- OP
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Multumesc tuturor pentru raspunsuri, insa din pacate am schimbat tot ce se putea schimba cu piese noi, de firma, de la magazine serioase: radiator nou, termocuple, capac borcan, termostat. Temperatura in zona termocuplei este f mare, la fel ca si in restul radiatorului, insa nu se intimpla nimic. Daca opresc motorul cand temp este apoape de cea de fierbere (acul trecut de zona de mijloc unde apa are cam 95 C), incepe sa se umfle apa in borcan iar daca string capacul rabufneste pe linga furtune, iar in zona termostatului se aude cum incepe sa clocoteasca. Caldura inauntru baga in mod normal, deci nu este infundat nici radiatorul de sub bord. Ma intreb daca n-o fi cumva garnitura ciupita, insa atunci de ce merge atat de bine, de ce nu scoate fum alb, de ce nu merge in trei cilindri... De aceea, intreb daca nu cumva exista prin spatele motorului vreun circuit care sa se infundat. Poate circuitul care merge prin galeria de admisie. Sau sa nu mai mearga pompa, dar atunci ar fi trebuit sa nu se mai raceasca nici in mers sau s-ar fi blocat si rupea si cureaua...
- Dr.Opel
- OP
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Dupa "4 luni, 3 saptamani si 2 zile" m-a ajutat Dumenezeu si am dat de capat problemei cu racirea. Dupa ce am schimbat termostat cu unul nou, radiator cu unul nou, am spalat de zeci de ori instalatia, mi-a dat prin cap sa pun o sonda noua de Golf II 1300cmc din 1983, care deschide la 95 C si inchide la 90 C. Sonda s-a potrivit perfect pe radiatorul original al kadett-ului si acum functioneaza exact asa cum functiona atunci cand am cumparat masina: adica ventilatorul porneste fix inainte ca acul de temperatura sa ajunga la a doua linie de pe ceas. In acel moment apa din borcan abia incepe sa se umfle si sa dea in clocot, tot asa cum facea si cand masina era inca "tinerica". Multumesc inca o data celor care mi-au raspuns, iar discutia se poate inchide.