kat_drive
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1978 20 e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2007
- Mesaj Privat
Motorul de la masina mea nu imi da pace noaptea.. il visez desfacut ... nu va grabiti sa ma declarati nebun deoarece stiu deja asta. am nevoie de ajutor sau sfaturi . Nu am mai modificat motor de opel. Vreau sa umblu la al meu. Este de 2000 de cm injectie benzina . Vreau pur si simplu sa scot mai mult din el fara sa modific radical .
M-am gandit deja la o marire a capacitatii cilindrice, o admisie mai permisiva (desii observ ca debitmetrul isi face treaba foarte bine) si o evacuare reconstruita de la nivelul chiuloasei. Prin marirea capacitatii recomandati schimbarea chiuloasei? ce pistoane vin pe o capacitate mai mare fara sa schimb cursa? sau trebuie inlocuit tot ansamblul piston-bolt-biela?
Compresia se mai poate marii? acum am 11 compresie masurata saptamana trecuta.
Credeti ca merita schimbata injectia cu carburatoare? Am o pereche de Solex-uri dublucorp sincron orizontale care ar venii la fix.
O alta axa cu came si daca da ce tip? Se pot schimba supapele cu altele mai mari?
Stiti sa existe kit turbo pentru tipul asta de motor? (eu nu am vazut)
Sa schimb direct motorul cu unul de generatie moderna si sa nu mai imi bat capul?
Mentionez ca motorul este pe un rekord fabricatie 78' indicativ 20E
M-am gandit deja la o marire a capacitatii cilindrice, o admisie mai permisiva (desii observ ca debitmetrul isi face treaba foarte bine) si o evacuare reconstruita de la nivelul chiuloasei. Prin marirea capacitatii recomandati schimbarea chiuloasei? ce pistoane vin pe o capacitate mai mare fara sa schimb cursa? sau trebuie inlocuit tot ansamblul piston-bolt-biela?
Compresia se mai poate marii? acum am 11 compresie masurata saptamana trecuta.
Credeti ca merita schimbata injectia cu carburatoare? Am o pereche de Solex-uri dublucorp sincron orizontale care ar venii la fix.
O alta axa cu came si daca da ce tip? Se pot schimba supapele cu altele mai mari?
Stiti sa existe kit turbo pentru tipul asta de motor? (eu nu am vazut)
Sa schimb direct motorul cu unul de generatie moderna si sa nu mai imi bat capul?
Mentionez ca motorul este pe un rekord fabricatie 78' indicativ 20E
- pytagora
- **
- 110 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Rekord 1967 19s
- Bucuresti
pytagora
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1967 19s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
acum am vazut si discutia asta. ..... vb cu Walker pentru modificari de chiulasa.... eu urma sa o fac dar din pacate anul asta nu mai ajung in romania si nu pot decit sa SPER ca treburile vor merge bine fara mine ( desi ma indoiesc) .
NU TRECE LA carburatie decit daca ai undeva la 2000 de euro ca sa iasa bine (piese noi si mina de lucru- carburatoare, galerii, aprindere, calculator, program, senzori , etc ) , fara alte modificari la motor.
daca tot ai injectia, cauta cip ( siteuri nemtesti), ia o axa ( in functie de ce vrei sa faci cu masina), si in ultima instanta schimba injectoarele cu unele de debit marit (daca ai modificat in prealabil si chiulasa). totusi debitul de la injectoare ar trebui sa iti ajunga pentru primele doua evolutii de axa cu came. pina aici masina inca se poate conduce destul de lejer in oras, de aici in sus trebuie sa o lucrezi din greu la peste 3000-3500 de ture ca sa dea satisfactie....
deci ce vrei sa faci cu masina?, Walker se pare ca a facut-o si o tine pentru circuit, (si se da cu ea) ... intreaba-l cum e in oras, la drum, etc... daca iti convin setarile CRED ca cu un buget de pina in 1000 de € poti obtine cam aceleasi performante..si exact cum vrei tu fara modificari extreme.
cit despre turbo, uita de el.
modificarile sunt extrem de scumpe , ca exemplu o turbina e la DbILAS 3500€ , si tu daca ai posibilitati si te descurci sa zicem ca o iei cine stie de pe unde la minim 1500€, apoi sunt pistoanele care trebuie sa fie forjate si sa fie diferite de ce ai tu adica prin forma lor sa scada presiunea undeva la 8:1, alta mie de euro... si apoi dai munca cu galeriile., cu reglarea presiunii, .... bagi bani in nestire....... UITA DE IDEEA ASTA sau ai 5000 de bagat in masina....... (dar si caii vin herghelii herghelii.). si apoi incep adevaratele probleme,... ambreiaj sa duca herghelia in cutie , pinioane sa rezite,cauciucuri de la 200 de euro in sus ca su nu schimbi 2 bucati la saptamina, frine sa o opresti, etc etc
cam imbirligat ce-ti scriu aici dar sper ca nu te-am zapacit de tot.
DECI : CE VREI SA FACI CU MASINA?. ( circuit , rally, conducere mai sportiva, liniutze....?) raspunde-ti singur la aceeasta intrebare, si cind esti sigur de ce vrei, fa-ti un buget estimativ, si da un termen pentru buget ( nu cred ca ai de bagat 2-3000€ cash in masina intr-o luna) , si apoi da-mi de stire.
Astfel te pot ajuta mult mai precis, daca e nevoie chiar iti pot cauta diverse piese ...
Nu am nevoie de nici un ban de la nimeni, m-ar bucura insa sa vad ca pot ajuta la un astfel de proiect.
DECI.......................?
NU TRECE LA carburatie decit daca ai undeva la 2000 de euro ca sa iasa bine (piese noi si mina de lucru- carburatoare, galerii, aprindere, calculator, program, senzori , etc ) , fara alte modificari la motor.
daca tot ai injectia, cauta cip ( siteuri nemtesti), ia o axa ( in functie de ce vrei sa faci cu masina), si in ultima instanta schimba injectoarele cu unele de debit marit (daca ai modificat in prealabil si chiulasa). totusi debitul de la injectoare ar trebui sa iti ajunga pentru primele doua evolutii de axa cu came. pina aici masina inca se poate conduce destul de lejer in oras, de aici in sus trebuie sa o lucrezi din greu la peste 3000-3500 de ture ca sa dea satisfactie....
deci ce vrei sa faci cu masina?, Walker se pare ca a facut-o si o tine pentru circuit, (si se da cu ea) ... intreaba-l cum e in oras, la drum, etc... daca iti convin setarile CRED ca cu un buget de pina in 1000 de € poti obtine cam aceleasi performante..si exact cum vrei tu fara modificari extreme.
cit despre turbo, uita de el.
modificarile sunt extrem de scumpe , ca exemplu o turbina e la DbILAS 3500€ , si tu daca ai posibilitati si te descurci sa zicem ca o iei cine stie de pe unde la minim 1500€, apoi sunt pistoanele care trebuie sa fie forjate si sa fie diferite de ce ai tu adica prin forma lor sa scada presiunea undeva la 8:1, alta mie de euro... si apoi dai munca cu galeriile., cu reglarea presiunii, .... bagi bani in nestire....... UITA DE IDEEA ASTA sau ai 5000 de bagat in masina....... (dar si caii vin herghelii herghelii.). si apoi incep adevaratele probleme,... ambreiaj sa duca herghelia in cutie , pinioane sa rezite,cauciucuri de la 200 de euro in sus ca su nu schimbi 2 bucati la saptamina, frine sa o opresti, etc etc
cam imbirligat ce-ti scriu aici dar sper ca nu te-am zapacit de tot.
DECI : CE VREI SA FACI CU MASINA?. ( circuit , rally, conducere mai sportiva, liniutze....?) raspunde-ti singur la aceeasta intrebare, si cind esti sigur de ce vrei, fa-ti un buget estimativ, si da un termen pentru buget ( nu cred ca ai de bagat 2-3000€ cash in masina intr-o luna) , si apoi da-mi de stire.
Astfel te pot ajuta mult mai precis, daca e nevoie chiar iti pot cauta diverse piese ...
Nu am nevoie de nici un ban de la nimeni, m-ar bucura insa sa vad ca pot ajuta la un astfel de proiect.
DECI.......................?
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
Nene Kat.. uite un link de la un nene din Anglia care a modificat ,radical spun eu, motorul 20E (de manta e adevarat) daca ai rabdare sa citesti documentatia e destul de interesanta.
http://homepage.ntlworld.co...ckson17/index.htm
Cu stima,
Ultima modificare făcută de Cyclops la Joi 22 Nov, 2007 9:13 am
http://homepage.ntlworld.co...ckson17/index.htm
Cu stima,
Ultima modificare făcută de Cyclops la Joi 22 Nov, 2007 9:13 am
kat_drive
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1978 20 e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2007
- Mesaj Privat
merci Cicloape. Nenea ala e o intreaga poveste observ si trebuie timp sa diger toate informatiile. treaba este ca a avut unde sa-si puna in practica toate modificarile. pe la noi pe aici eu nu stiu cine iti modifica tie un vibrochen la stilul ala. nu vorbesc de curse acum dar oricum...
Pytagora nu o las in coada de peste . In iarna masina intra in atelier pentru reparatii si modificari (structurale) la caroserie . Cat timp sunt cu coaja in atelier (pana in mai sper sa fie si vopsita) ma pot ocupa de motor si anexe. acum.. de bagat ma bag sa mai scot ceva din el pentru ca stiu ca se poate si mai ales pentru ca imi place motorul asta . Ca o fi comprimare sau turbo depinde de ce pot sa fac aici si ce nu pot. daca colectorul de gaze pentru turbina nu il pot face si trebuie importat ala e multi bani.. stiu.. dar nu inseamna ca ma sperie. Nu vreau sa ma duc la curse (circuit sau rally) de nici o culoare. Nu cu masina asta. am alta pentru treaba asta. vreau doar sa ma bucur de ea fara sa ma scuipe toti nesimtitii pe strada (intelegi tu ce vreau sa spun). Si pana la urma de ce sa nu fie de fapt un sleeper in toata regula? tot insisti vad pe faza cu banii. De ce trebuie sa ma sperie asta? Nu sunt un pusti cordit care a vazut un film cu masini si vreau si eu la fel. Nici pe departe. Iubesc masina asta.
Pytagora nu o las in coada de peste . In iarna masina intra in atelier pentru reparatii si modificari (structurale) la caroserie . Cat timp sunt cu coaja in atelier (pana in mai sper sa fie si vopsita) ma pot ocupa de motor si anexe. acum.. de bagat ma bag sa mai scot ceva din el pentru ca stiu ca se poate si mai ales pentru ca imi place motorul asta . Ca o fi comprimare sau turbo depinde de ce pot sa fac aici si ce nu pot. daca colectorul de gaze pentru turbina nu il pot face si trebuie importat ala e multi bani.. stiu.. dar nu inseamna ca ma sperie. Nu vreau sa ma duc la curse (circuit sau rally) de nici o culoare. Nu cu masina asta. am alta pentru treaba asta. vreau doar sa ma bucur de ea fara sa ma scuipe toti nesimtitii pe strada (intelegi tu ce vreau sa spun). Si pana la urma de ce sa nu fie de fapt un sleeper in toata regula? tot insisti vad pe faza cu banii. De ce trebuie sa ma sperie asta? Nu sunt un pusti cordit care a vazut un film cu masini si vreau si eu la fel. Nici pe departe. Iubesc masina asta.