gore_radu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2006
- Mesaj Privat
In primul rand vreau sa va salut pe toti de pe forum. Desi nu am mai deschis nici un topic pana acum, am gasit de mare ajutor discutiile de aici.
Acum sa va zic si problema mea, poate ma puteti ajuta.
Am un Astra G - 2001 - benzina, motor 1.6 16v 101 cp - 98 000km; masina am adus-o eu din germania acum 3 luni la 90000 km.
Problema 1: am observat ca masina pornea din ce in ce mai greu, si suspectam bateria (cand porneam se simtea ca nu are curent suficient - indicatoarele de la bord - cel de la benzina de ex - cand puneam contact se duceau in dreapta, si cand porneam cadeau iar in stanga ca si cand nu ar avea suficient curent si pe urma imediat reveneau la starea initiala). Pana intr-o seara (duminica seara acum) cand nu a mai vrut sa porneasca. Pentru ca aveam nevoie urgent de masina luni dimineata devreme am fost la metro si mi-am luat o baterie - oricum vroiam sa o schimb. Masina a pornit imediat fara nici o problema. Am fost cu bateria la garantie (se masoara curentul pe alternator, etc) - aici apare problema - alternatorul trebuie sa dea intre 13.8 si 14.4 v - in functie de cati consumatori sunt porniti - la mine da doar intre 12.8 si 13.3. Nu mi-au dat garantia la baterie, au zis sa revin cand remediez. Am fost la un service si mi-a zis tipul de acolo ca sa astept cateva zile sa vad cum se aseaza noua baterie, ceea ce mie mi se pare cam aberatie. Eu sunt din Bucuresti - intrebarea e daca imi puteti voi recomanda un service cu cineva priceput sau daca ati patit asa ceva si aveti idee de modalitate de remediere.
Problema 2: La un drum mai lung care l-am facut la un moment dat a inceput sa se auda un zgomot de la motor - am oprit, m-am uitat si era de la rola care antreneaza AC -ul. Am mai mers inca putin ca nu aveam ce sa fac si a inceput sa iasa fum - cred ca s-a blocat rola si cureaua a s-a frecat de ea si s-a incins. Eu am oprit imediat si cureaua s-a topit pe rola. M-a tractat un prieten cu care eram pana in primul oras care era f aproape (2 km) si am luat de acolo curea scurta (ca pentru modelele fara AC). Acum problema e unde repar si eu AC - ul - deci aceeasi idee - un mester mai priceput pe asta (in bucuresti sau pe aproape).
Problema 3: Vreau sa fac si eu o revizie - de unde iau piese si la ce service ma duc - evident nu vreau la dealer.
Va multumesc mult de tot
Acum sa va zic si problema mea, poate ma puteti ajuta.
Am un Astra G - 2001 - benzina, motor 1.6 16v 101 cp - 98 000km; masina am adus-o eu din germania acum 3 luni la 90000 km.
Problema 1: am observat ca masina pornea din ce in ce mai greu, si suspectam bateria (cand porneam se simtea ca nu are curent suficient - indicatoarele de la bord - cel de la benzina de ex - cand puneam contact se duceau in dreapta, si cand porneam cadeau iar in stanga ca si cand nu ar avea suficient curent si pe urma imediat reveneau la starea initiala). Pana intr-o seara (duminica seara acum) cand nu a mai vrut sa porneasca. Pentru ca aveam nevoie urgent de masina luni dimineata devreme am fost la metro si mi-am luat o baterie - oricum vroiam sa o schimb. Masina a pornit imediat fara nici o problema. Am fost cu bateria la garantie (se masoara curentul pe alternator, etc) - aici apare problema - alternatorul trebuie sa dea intre 13.8 si 14.4 v - in functie de cati consumatori sunt porniti - la mine da doar intre 12.8 si 13.3. Nu mi-au dat garantia la baterie, au zis sa revin cand remediez. Am fost la un service si mi-a zis tipul de acolo ca sa astept cateva zile sa vad cum se aseaza noua baterie, ceea ce mie mi se pare cam aberatie. Eu sunt din Bucuresti - intrebarea e daca imi puteti voi recomanda un service cu cineva priceput sau daca ati patit asa ceva si aveti idee de modalitate de remediere.
Problema 2: La un drum mai lung care l-am facut la un moment dat a inceput sa se auda un zgomot de la motor - am oprit, m-am uitat si era de la rola care antreneaza AC -ul. Am mai mers inca putin ca nu aveam ce sa fac si a inceput sa iasa fum - cred ca s-a blocat rola si cureaua a s-a frecat de ea si s-a incins. Eu am oprit imediat si cureaua s-a topit pe rola. M-a tractat un prieten cu care eram pana in primul oras care era f aproape (2 km) si am luat de acolo curea scurta (ca pentru modelele fara AC). Acum problema e unde repar si eu AC - ul - deci aceeasi idee - un mester mai priceput pe asta (in bucuresti sau pe aproape).
Problema 3: Vreau sa fac si eu o revizie - de unde iau piese si la ce service ma duc - evident nu vreau la dealer.
Va multumesc mult de tot
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Problema cu alternatorul se trage de la rola de la AC. Si compresorul si alternatorul sunt invartite de cureaua de accesorii; daca rola de AC nu se invarte cum tb, atunci nici cureaua nu trage bine: consecinta e ca alternatorul nu functioneaza corect, deci bateria nu se incarca bine.
Du`o la revizie si cu ocazia asta schimba`i si cureaua de accesorii si rolele. Prin Bucuresti, baietii de pe forum recomanda service Dandon. Da un search si vezi ca`l gasesti.
Numai bine!
Du`o la revizie si cu ocazia asta schimba`i si cureaua de accesorii si rolele. Prin Bucuresti, baietii de pe forum recomanda service Dandon. Da un search si vezi ca`l gasesti.
Numai bine!
- mangu sorin
- *
- 6 mesaje
- din 13 Oct 2007
- Astra 1998
- Bucuresti
mangu sorin
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2007
- Mesaj Privat
gore_radu problema ta cu alternatorul am avut-o si eu.am fost la service si au zis ca este de la releu care s-a bulit.am cumparat releu,l-am montat si binenteles tot nu a mers.noroc cu cineva care mi-a spus ca daca incarca cit de putin nu este de vina releul ci grupul de diode .am luat grup de doide si acum merge perfect
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
gore_radu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2006
- Mesaj Privat
Maine ma duc la service sa demonteze alternatorul. Mi-a fost recomandat un service undeva pe langa Academia Militara (Soseaua Panduri 76). Nu cred totusi ca e problema de la ac - momentan ac-ul e scos din circuit - cureaua nu antreneaza decat alternatorul - deci am curea scurta - ca si cum ar fi model fara aer conditionat. Credeti ca poate sa fie totusi de la AC daca e scos din circuit?
Va tin la curent cu ce o sa-mi zica la service
Multumesc pentru sfaturi
Va tin la curent cu ce o sa-mi zica la service
Multumesc pentru sfaturi
- ovilio`f
- **
- 134 mesaje
- din 07 Mar 2007
- Astra 2001 z16se
- Bihor
ovilio`f
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2007
- Mesaj Privat
am avut si eu pb cu alternatorul si nu imi baga cat trebuie, si poate rezolvarea mea va este de folos. Am umblat pe la reprezentanta si cateva service-uri mari si toti mi-am zis sa schimb grupul de diode. Dar spre final am dat de un electrician pasionat rau, intr-un garaj din spatele blocului care uitati cum mi-a rezolvat-o: mi-a aratat batranul ca contactele de la diode sunt facute prin presare si cu timpul se corodeaza, m-a pus sa se despart si o ora a trebuit sa le smirgheluiesc pana au lucit (foarte mare grija sa nu se rupa, pt ca sunt sensibile), dupa care le-a lipit prin metoda traditionala cu cositor. De atunci nu mai am nici o pb la incarcare generant 14v constant la relantiu si la turatie. De precizat ca este bine sa se verifice si bornele bateriei sa nu fie calde pt ca poate pierde si acolo.
Sper sa fie cuiva de folos.
Sper sa fie cuiva de folos.
florinchi
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2007
- Mesaj Privat