deoarece martorii sunt 'universali' si poate trezeste acest subiect interesele celor ce vor folosi la maxim resursele indicatorilor de bord pt a obtine informatii despre starea de functionare a autovehiculului! in mod normal pe majoritatea autoturismelor sunt o gramada de martori neutilizati,doar cei principali sunt utilizati (ulei,baterie,semnalizare,faza lunga,frana de mana,avertizare)
Am folosit socluri de becuri normali de la kadett...din acelea patrate desi la bordul meu de astra F era rotund locasul unde intra martorul dar si acestea sa potrivit la fix.
In primul rand am decis utilizarea ledurilor pt iluminarea martoriilor si mai precis cele albe(gen lumina soarelui,un pic galbuie) deoarece cele albe ca 'gheata' sau xenon schimba culoarea martorilor si nu imi place+sunt mult mai puternice si deranjante noaptea!
teoretic trebuia sai pun o rezistenta de 565Ohm dar am inseriat una de 1kOhm ca sai reduc din putere!
am atasat cateva poze cu procesul de modificare(scuze de calitatea pozelor dar au fost facute cu telefonul!)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Desi in poza se vede cam naspar dar in realitate acel fascicol grupat (punct luminos) nu are asa mare intensitate intrun punt!
optional se poate slefui din partea superioara a ledului asa scade intensitatea ledului(in acest caz se poate renunta(daca este nevoie,nu am testat,dar luni am sa fac si acest test) la rezistenta de 1k si se poate inlocui cu una de 565Ohm...sau aproximativ)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Daca careva are vreo sugestie cum sa conectez si ceilalti martori sau completare am sa le iau in considerare!
Multumesc