ardeleanf
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
Am vazut foarte multe discutii pe forum despre interfetele ALDL, si softurile de diagnoza.
M-ar interesa o colaborare in acest sens cu posesori de opel din Timisoara.
Am realizat un modul cu uC si LCD care decodifica informatia de pe ALDL, ma gandesc sa realizez o versiune comerciala,
versiune ce va trebui testata pe mai multe masini (in acest sens ma intereseaza colaborarea).
Astept raspuns pe forum sau pe ardeleanf@gmail.com
M-ar interesa o colaborare in acest sens cu posesori de opel din Timisoara.
Am realizat un modul cu uC si LCD care decodifica informatia de pe ALDL, ma gandesc sa realizez o versiune comerciala,
versiune ce va trebui testata pe mai multe masini (in acest sens ma intereseaza colaborarea).
Astept raspuns pe forum sau pe ardeleanf@gmail.com
- nonea
- ****
- 1,098 mesaje
- din 09 Dec 2006
- Astra 1992 c14nz
- Bistrita-Nasaud
nonea
- Mesaje scrise: 1,098
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
ardeleanf
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
Nu prea are ce sa nu iti mearga la seriala
Rata de transfer este atat de mica ca nu pot aparea probleme de comutatie.
Tre sa fi atent la urmatoarele aspecte :
- comutarea in regim de diagnoza se face cu rezistenta de 10k intre pinii A si B
mai exact aici apare un divizor rezistiv si in functie de tensiune pe care o citeste ECU intre pinii A si B realizeaza trecere
in regimul de diagnoza
- dupa ce ai conectat rezistenta vei constata ca becul galben din bord incepe sa clipeasca foarte repede (practic nu se pot numara impulsurile, sunt foarte rapide ), daca nu incepe sa clipeasca becul pot fi mai multe probleme:
1- becul este ars schimba-l
2- cablu este in scurt , este intrerupt sau este murdar si introduce o rezistenta parazita echivalenta, in acest caz verifica cablul in felul urmator: cu bareria decuplata masoara rezitenta intre cablu (pinul B) si masa , daca este sub 1k este in scurt daca este > 100k este rupt in mod normal ar trebui sa ai ceva intre 5k si 30k (rezistenete de polarizare )...
3- a treia versiune este ECU defect...
- daca becul incepe sa clipeasca urmatorul pas este sa masori pe pinul E cu voltmetru si sa vezi daca apare un tren de impulsuri ( in momentul cand introduci rezistenta de 10K) adica ceva de genul pauza ,tensiune intre 1v - 3v ,pauza si asa mai departe, daca nu iti apare acest tren de impulsuri pot fi mai multe probleme :
1- fir intrerupt, fir scurcircuitat la masa sau rezistenta de pull-up arsa, in primele 2 cazuri intre pinul E si masa vei avea 0V (verifica firul) in al treilea caz ceva de genul 0.01 - 0.2 V ( pune o rezistenta de 10K care va fi rez de pull-up intre pinul E si F, in mod normal pe pinul F ar trebui sa ai 12V daca nu sunt gaseste-i in alta parte)
p.s. intre caoseria masinii si carcasa calculatorului minus respectiv "pamantare" trebuie sa ai o legatura cat mai solida(electrica) ca sa nu iti apara diferente de potential.
Rata de transfer este atat de mica ca nu pot aparea probleme de comutatie.
Tre sa fi atent la urmatoarele aspecte :
- comutarea in regim de diagnoza se face cu rezistenta de 10k intre pinii A si B
mai exact aici apare un divizor rezistiv si in functie de tensiune pe care o citeste ECU intre pinii A si B realizeaza trecere
in regimul de diagnoza
- dupa ce ai conectat rezistenta vei constata ca becul galben din bord incepe sa clipeasca foarte repede (practic nu se pot numara impulsurile, sunt foarte rapide ), daca nu incepe sa clipeasca becul pot fi mai multe probleme:
1- becul este ars schimba-l
2- cablu este in scurt , este intrerupt sau este murdar si introduce o rezistenta parazita echivalenta, in acest caz verifica cablul in felul urmator: cu bareria decuplata masoara rezitenta intre cablu (pinul B) si masa , daca este sub 1k este in scurt daca este > 100k este rupt in mod normal ar trebui sa ai ceva intre 5k si 30k (rezistenete de polarizare )...
3- a treia versiune este ECU defect...
- daca becul incepe sa clipeasca urmatorul pas este sa masori pe pinul E cu voltmetru si sa vezi daca apare un tren de impulsuri ( in momentul cand introduci rezistenta de 10K) adica ceva de genul pauza ,tensiune intre 1v - 3v ,pauza si asa mai departe, daca nu iti apare acest tren de impulsuri pot fi mai multe probleme :
1- fir intrerupt, fir scurcircuitat la masa sau rezistenta de pull-up arsa, in primele 2 cazuri intre pinul E si masa vei avea 0V (verifica firul) in al treilea caz ceva de genul 0.01 - 0.2 V ( pune o rezistenta de 10K care va fi rez de pull-up intre pinul E si F, in mod normal pe pinul F ar trebui sa ai 12V daca nu sunt gaseste-i in alta parte)
p.s. intre caoseria masinii si carcasa calculatorului minus respectiv "pamantare" trebuie sa ai o legatura cat mai solida(electrica) ca sa nu iti apara diferente de potential.
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
ardeleanf
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
In primul rand schema nu e o problema ci programul.
Am un model care functioneaza si e facut cu uC 16f877 si HD44780.
Modelul la care lucrez acum va citi datele de ALDL si va afisa datele interpretate.
Afisarea va putea fi configurata din butoanele modulului individulal astfel incat la un moment dat sa se
afiseze ceva de genul :
Tur:1200 Lam: 0.8
tmp:72 TPS:1.2
Datele afisate vor avea eticheta Tur,Lam,tmp, TPS care va fi configurata, urmata de pozitia indicata in sirul ALDL si coeficientul cu care se inmulteste .
Se vor putea seta de asemenea alarme ...
Am un model care functioneaza si e facut cu uC 16f877 si HD44780.
Modelul la care lucrez acum va citi datele de ALDL si va afisa datele interpretate.
Afisarea va putea fi configurata din butoanele modulului individulal astfel incat la un moment dat sa se
afiseze ceva de genul :
Tur:1200 Lam: 0.8
tmp:72 TPS:1.2
Datele afisate vor avea eticheta Tur,Lam,tmp, TPS care va fi configurata, urmata de pozitia indicata in sirul ALDL si coeficientul cu care se inmulteste .
Se vor putea seta de asemenea alarme ...
ardeleanf
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat