- devils
- OP
- 151 mesaje
- din 09 Jun 2006
- Tg. Mures
devils
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Tg. Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2006
- Mesaj Privat
Desi am cautat pe forum nu am gasit ceva care sa ma lamureasca.
As vrea sa ma la mureasca si pe mine cineva ... la indicatorul de temperatura la masina din semnatura ce temperaturi indica in sensul ca prima linie = ? grade C...etc.
De ce va intreb? Am avut probleme cu termostatul (a ramas pe deschis - de fapt asa am cumparat masina si de aceea nici nu stiu cum indica o temperatura optima), l-am schimbat cu unul nou. Acum... atasez imaginea aproximativa a indicatorului pe care am simbolizat prin prima linie galbena, pozitia in care se afla acul in mersul la drum intins, iar prin a doua linie pozitia acului unde incepe ventilatorul de pe radiator sa porneasca. Daca merg prin oras, semafoare, ..etc si acum iarna incepe sa imi porneasca ventilatorul - ce fac la vara?
Intrebarea mea este: Ce temperatura este la prima linie .. si ce temperatura la a doua? E temparatura normala de lucru sau am probleme cu termostatul care este nou?
Numai bine.
As vrea sa ma la mureasca si pe mine cineva ... la indicatorul de temperatura la masina din semnatura ce temperaturi indica in sensul ca prima linie = ? grade C...etc.
De ce va intreb? Am avut probleme cu termostatul (a ramas pe deschis - de fapt asa am cumparat masina si de aceea nici nu stiu cum indica o temperatura optima), l-am schimbat cu unul nou. Acum... atasez imaginea aproximativa a indicatorului pe care am simbolizat prin prima linie galbena, pozitia in care se afla acul in mersul la drum intins, iar prin a doua linie pozitia acului unde incepe ventilatorul de pe radiator sa porneasca. Daca merg prin oras, semafoare, ..etc si acum iarna incepe sa imi porneasca ventilatorul - ce fac la vara?
Intrebarea mea este: Ce temperatura este la prima linie .. si ce temperatura la a doua? E temparatura normala de lucru sau am probleme cu termostatul care este nou?
Numai bine.
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Marginea zonei albastre=50 C, capatul zonei albastre =70 grade Celsius, prima linie=80, mijloc=90, a doua linie =100, prima margine rosie=115, capatul zonei rosii=120 (Date preluate din manualul de service Kadett). Dupa cum se stie, datorita faptului ca sistemul este presurizat, lichidul nu fierbe la 100 grade Celsius, ci mult mai sus, adica exact cam pe la 115, unde e marcat inceputul zonei rosii. Si la mine ventilatorul porneste imediat cum trece acul de a doua linie alba (100C) si se opreste cind coboara indicatorul pe la 97-98.
- Dr.Opel
- **
- 228 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
In mers, fie vara, fie iarna, ideal este sa stea cam pe la 95 (intre cele doua liniute). In oras si la mine face la fel sta cam pe la 100 si nu ma mai stresez atit timp cit functioneaza electroventilatorul si scade in citeva muinute sub 100 C. Vara la peste 35 C afara, si la mine sta cam in permanenta acul cam pe la 97-98 pe sosea si in jur de 100 in aglomeratie. E normal.
- devils
- OP
- 151 mesaje
- din 09 Jun 2006
- Tg. Mures
devils
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Tg. Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- Z_Junior
- **
- 104 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Kadett 1986 16DA
- Iasi
Z_Junior
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Iasi
- Masina: Kadett 1986 16DA
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
salut la mine problema este ca nu indica nimik acul dar a mai zis cineva mai sus "ca nu ma stresez deloc atat timp cat functioneaza electroventilatorul" dar oricum un motor lucreaza f bine la o temp de 90 grade C pana la 100 grade unde isi incepe electroventilatorul meseria lui . asa ca stai linistit ca la mine vara mere aproape nonstop electroventilatorul bin cu pauze dar nu prea mari asa ca stai lininstit . un mod la mine de a verifca temp deschid la aerisitoare dau drumul la aer shi verific cu mana de obicei nu trebe sa friga ca e de rau .am zis un mod acum na daca vrei te potzi baza pe indicator.dar te avertizes ca-s vechi shi pot face surprize. bft
dodo_f2k
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Galati
- Masina: Kadett 1988 13NB
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2006
- Mesaj Privat
Ca sa aflii un raspuns mai exact trebuia sa specifici si motorizaria si tipul bordului.
Eu am 1,3 NB ,cutie 4 trepte si bord fara turometru cu indicatorul ptr temperatura in plan orizontal ca cel din imagine.
Cand am cumparat masina avea termocupla originala si pornea la prima liniuta subtire albastra,dupa care am schimbato cu una de solenza originala(adica de fabrica) fiidca mi se defectase un papuc.Cea de solenza functioneaza la fel ca cea originala.
Din cate stiu eu un motor functioneaza optim pe la o temperatura de 85C si semnificatia gradatiilor ar fii asta:sfarsitul primei portiuni albastre 85C;intre portiunea albastra si prima liniuta subtire albastra 85-90C;prima liniuta subtire albastra 92-95C ...depinde de termostat la cat e facut sa se deschida.
Eu am 1,3 NB ,cutie 4 trepte si bord fara turometru cu indicatorul ptr temperatura in plan orizontal ca cel din imagine.
Cand am cumparat masina avea termocupla originala si pornea la prima liniuta subtire albastra,dupa care am schimbato cu una de solenza originala(adica de fabrica) fiidca mi se defectase un papuc.Cea de solenza functioneaza la fel ca cea originala.
Din cate stiu eu un motor functioneaza optim pe la o temperatura de 85C si semnificatia gradatiilor ar fii asta:sfarsitul primei portiuni albastre 85C;intre portiunea albastra si prima liniuta subtire albastra 85-90C;prima liniuta subtire albastra 92-95C ...depinde de termostat la cat e facut sa se deschida.