Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • E7even

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,revin cu o mare problema, de curand am schimbat sigurantele din tabloul de bord...toate si le-am pus dupa cartea masinii(Opel Vectra A '92;C20NE;CD);problema sta in felul urmator am constatat al cateva zile dupa schimbarea tuturor siguranteleor ca siguranta nr 4 adica cea de la suflanta sistemului de incalzire care are respectiv 30A era usor topita in jurul lamelelor..si m-am gandit sa cumpar alt set de sigurante romanesti ce-i drept ....tinand cont ca era usor topita am inlocuit-o cu una mai mica (m-am gandit eu) respectiv de 25A ca in cazul in care este supra solicitata sa sara si sa nu mai functioneze.ideea e ca azi de dimineata am constatat ca nu numai siguranta era topita ci si plasticul suportului unde intra aceasta si lita aceea care trebuia sa sara tot nu sarise...asa m-am ales cu plasticul de pe o siguranta topita+panoul de sigurante topit+un scurt presupun pe nu sh pe unde..... Crying or Very sad cine ma ajuta sa-mi zica si mie exact ce amperaj trebuie sa aiba siguranta aia mai exact,ce sigurante sa cumpar de acum incolo ca sa sara si sa nu-mi mai topeasca cinestie ce pe acolo...si eventual daca nu cer prea mult de unde as putea sa incep verificarea problemei..mai ales ca un electrician m-ar usca de banii care nu prea as dispune acum...astept ideile voastre cu nerabdare.....multumesc
Skip ads

  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ar trebui sa ai culorile sigurantelor corespunzatoare si pe tablou(marginile locasurilor sant conturate cu culoarea corespunzatoare).Treaba cu topitul in jurul lamelelor ar putea fi de la o slabire exagerata a papucilor in care intra sigurantele desi ma cam indoiesc de asta...mai degraba fa un efort si viziteaza un electrician,unul autorizat daca se poate
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Asa cum a spus si razvu77 este marcata pe tabloul de sigurante culoarea fiecarei sigurante. Si la mine s-a intamplat tot aceeasi siguranta sa faca aceeasi figura ca la tine. Exact asa mi s-a topit si mie plasticul dar nu asa de tare incat sa nu o mai pot pune la loc. Am pus una de 25A fiindca nu aveam de 30A, si de atunci nu am mai avut pb. A facut figuri in momentul in care mergea ventilatorul pe treapta 4. Vezi cum se comporta cu una de 25A si daca face figuri fa un drum la electrician nu te juca ca poti sa iei foc.
  • E7even

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2007

  • Mesaj Privat
pai am avut una de 30a topita usor in jurul lamelelor...si m-am gandit ca nu e de bine si am zis sa pun una mai mica respectiv de 25a am pus cu gandul ca sa sara cand e fortata dar nu m-am gandit ca o sa se topeasca tot acolo si nici siguranta sa nu sara(efectiv mi s-a topit tot plasticul de pe siguranta scheletul metalic a ramas infipt in suport si culmea suflanta inca mergea deci nu sarise siguranta) Evil or Very Mad
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,312
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Du-te la electrician nu mai sta sa nu ai vreun scurt pe undeva.
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Nu are legatura cu amperajul. Se topeste din cauza ca nu face contact bine in soclu. Am avut aceeasi problema numai ca la mine se topise si partea de tablou din jurul sigurantei.
Rezolvare (in cazul meu): am taiat firele ce duc in tablou (pe spatele lui) la siguranta respectiva si le-am papucit (se gasesc in comert papuci ce se sertizeaza cu ...patentul), dupa care am pus siguranta inapoi si nu au mai fost probleme.
Mentionez ca am avut problema asta pe circuitul suflantei si pe cel ce dezaburire luneta.
  • SAW

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2005

  • Mesaj Privat
de acord cu ce a spus wwwcvro, eu am avut problema la siguranta de la ventilatorul de la radiator.
solutie: curatat bine papucii(spray+frecati), corectat pozitia lor si acum nu mai am nici o problema. nu ai nici un scurt sau ceva pe undeva. daca aveai asa ceva, era consumul prea mare si se ardea siguranta.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
wwwcvro a scris:Nu are legatura cu amperajul. Se topeste din cauza ca nu face contact bine in soclu.

Doar o precizare. Un contact prost inseamna o rezistenta electrica mai mare in acel loc. Daca in acel circuit circula un curent mare (amperi multi), atunci locul contactului prost se va incalzi.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@E7even mai poti folosi soclul?sau ii topit complet?
problema ta nu este de la contact imperfect intre lamelele de la siguranta mai degraba de la un scurt pe retea!
Daca imi amintesc bine pe ventilator este legat si dezaburitorul....nu sunt sigur verifica traseul.
cand ti sa topit tia mers dezaburitorul?butonul de la el nu ramane blocat?deconecteaza palucul de la luneta si vezi daca face figuri!
soclul ars poti sal inlocuiesti cu altul 'universal'
  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
AdamOpel a scris:@E7even mai poti folosi soclul?sau ii topit complet?
problema ta nu este de la contact imperfect intre lamelele de la siguranta mai degraba de la un scurt pe retea!


Faptul ca ar avea scurt undeva (implicit cresterea curentului) ar duce la arderea sigurantei si in nici un caz la topirea ei.
Se topeste pentru ca sa incalzeste Very Happy
  • E7even

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2007

  • Mesaj Privat
REZOLVAT: am taiat firele le-am pus papuci le-am mutat in alt soclu liber si acum merge fara probleme chiar si in treapta a 4-a a suflantei Very Happy merci pt sfaturi
  • suciu adrian

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1993 cz16n
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am si eu o problema cu suflanta!nu am pornit masina de vreo 2 sapt iar dupa pornire am constatat ca nu mai merge suflanta in nici o treapta!am verificat sigurantza din tablou si e ok!imi da cineva o idee cam ce ar putea fi?
  • HDriver

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Pe motorasul aerotermei(daca e vectra A) ai un bloc de rezistente. In cazul in care se arde, ori nu mai merge aeroterma deloc, ori merge numai in turatie maxima. Motorasul se arde mai greu.
  • suciu adrian

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1993 cz16n
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am scos blocul acela de sigurante de care ziceai !am legat pe direct la motorasul suflantei si merge,deci nu e din intrerupator de la bord!problema e ca nu gasesc rezistenta aceea la suflanta la nici un magazin de piese auto!poate cineva sa ma ajute chiar si cu un sfat?multumesc
  • HDriver

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Prima varianta e sa incerci chiar la Opel la reprezentanta. Sa stii oricum ca rezistenta aditionala costa mult, de oriunde o iei. Daca esti din BV da-mi un msg si o sa te ajut sa-ti iei una mai ieftin.
  • oferr_garantie

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1998 1598
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2011

  • Mesaj Privat
salut dragi colegi de pe acest forum,si eu ca si voi posesor al unui opel vectra B ,vrea sa stiu de ce siguranta noua luata la 2,5 lei setul mi s-a topit si nu s-a ars,acesta fiind cea cu luminile de usi,plafoniera si casetofon :CD pioneer50X4 cu boxe fata 240w si spte 350w pioneer tot, cea originala sa ars din greseala mea la un scurt cand am montat CD cel nou nust cum am atins eu recunosc si a sarit imediat,dar am avut astea de 2,5 lei, dece mi sa topit tot plasticul chiar dc era valoarea corecta si inca una de proiectoare"mai putin sa zic,nu de to t ca cealalta" tot culmea noua din acel set ca originala al masini a sarit cand am schimbat un bec de proiector,greselaa mea.E posibil de la un contact imperfect,siguranta avea plasticul prost si numais e respecta valorile ""adica sigurante de foarte proapsta calitate,sau supra solicitatea casetofonul cu boxe ca duduie acum :X:X acum cum imi doream eu,amplificator nu am inca.?Stima
  • dnl_nick@yahoo.com

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2008

  • Mesaj Privat
buna seara tuturor am o problema la sigutanta F11 se topise cam un sfert in tablou... apoi am pus alta tot de 20 si a facut o gaura de toata frumusetea ,De vreo 2 zile se tot audea ca o bocanitura in spate nu foarte des si aseara in timpul mersului sa oprit motorul si cred ca sant 4 posibile cauze... pompa de benzina blocata ..? releul stricat ...? sau un contact imperfect la siguranta f11 sau scurt pe traseu... pompa de benzina inca functioneaza daca leg firele intre ele care veneau la siguranta F11 .Acum trebuie alt panou de sigurante cumparat.. releu pompa eventual I S-a mai intamplat cuiva...?
  • dnl_nick@yahoo.com

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2008

  • Mesaj Privat
masina e un Opel Vectra A din 94 1.8i C18NZ
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
KoSmO scrie ca pe F11 este pompa de combustibil si cred ca aceasta este.

KoSmO a scris:ZoomZoom


Zoom sunt semnificatile din prima poza. Culori fire.

Verifica incarcarea la baterie (sa nu fie de la alternator, rgulator tensiune) cabluri borne scurt etc....

Verifica si pompa fara masina pornita - cu punte directa pe soclul releului intre 30 si 87 - si cu siguranta pusa
Cu ea pornita poate sa se intample multe.... asa ca vezi ce faci.
Vezi si releul.


Cam ai de cautat eu unul ma gandesc la alternator, rgulator tensiune masoara incarcarea si vezi.
Daca stii ca ai montat ceva nou pe ea poti incepe de acolo.

"De vreo 2 zile se tot audea ca o bocanitura in spate" - desfaci in spate si vezi ce este...

Cauta un electrician auto sa nu faci minuni.
Pana nu o rezolvi nu mai circula cu ea. (poate sa se arda mai multe pe ea)
Citeste si ce au scris colegi mai sus.
  • dnl_nick@yahoo.com

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2008

  • Mesaj Privat
da merci mult ptr informatii de circulat nu mai circul cu ea e pe dreapta , am cumparat alt tablou de sigurante si am sa cumpar si alta pompa si releu
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR