Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...
  • sorin83

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2007

  • Mesaj Privat
vreau sa plec in germania sa-mi iau una din aceste masini. pana acum cateva zile eram foarte hotarat sa-mi iau vectra gts pana cand niste prieteni mi-au bagat in cap ca ar fi mult mai bun un seria 3.
vectra gts cdti 150 cp 2004-2005
bmw 320d 150 cp 2002-2004
masinile ar trebui sa aiba sub 100k km, cutie manuala, geamuri electrice, cd player, clima, computer de bord.
pana in romania cu tot cu drum si toate taxele ambele modele ar ajunge cam la fel la pret (15000 - 16000)
as vrea sa imi dati si mie niste pareri din proprie experienta in legatura cu:
1. fiabilitatea,
2. costurile de intretinere (am inteles ca r fi mai ieftin la bmw pt ca sunt foarte multe firme care fac piese "neoriginale" pe cand la opel sunt doar GM si poate inca un alt producator "neoriginal"),
3. consumul,
4.si de ce nu si manevrabilitatea si siguranta la volan.
in functie de cele 4 considerente voi care credeti ca ar fi alegerea mai buna?
multumesc anticipat.
Skip ads

  • Haurar

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2007

  • Mesaj Privat
E mult de discutat , dar iata cateva argumente pro/contra...
- vectra CDTI e EURO 4 (E4) , indiferent de an , iar BMW e EURO 3 (E3) pana in 2004 , dar si E4 (cele cu 6 trepte)
- BMW e clar mai scump decat Vectra , la acelasi an de fabricatie
- sub 100.000 km , preturile sunt destul de mari
- piese de origine sau nu gasesti si la una , si la cealalta
- etc...etc...

Ramne sa te decizi dupa ce vb cu mai multa lume , oricum banii sunt ai tai....SAU POATE VREI SA INTRI IN CLUBUL OPEL CU UN GTS ? ? ? Very Happy
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
In cazul motoarelor diesel, diferenta reala de kilometri intre anul 2003 si 2005 este undeva intre 80000 si 150000 de mii km. In vest, un diesel se cumpara pentru a parcurge peste 40000km pe an, in general in interes de serviciu, nu pentru a te plimba prin cartier. Aici, Vectra are avantaj clar.

Daca e sa vorbim de electronica, e la fel de pacatoasa si la BMW si la Opel. Tot la o cautare pe net vei afla ca BMW-urile seria 3 au destule probleme electronice, poate mai multe decat Opel Vectra. Nici de motoarele diesel BMW nu as putea spune ca sunt cele mai fiabile. Un punct sensibil este turbina de pe BMW 320D 150CP. Daca ai sa cercetezi netul, ai sa vezi ca motoarele de acest tip fabricate pana in 2003 toamna, prezinta probleme mari de fiabilitate a turbinei (carsurvey, whatcar, ...). In conditiile in care o turbina la BMW costa peste 2000 de euro, adaugam inca un avantaj la Vectra. Asta in conditiile in care motorul de 1.9 conceput de FIAT este unul dintre cele mai fiabile motoare diesel din aceasta categorie din lume.

As mai aduce aminte si de faptul ca o Vectra din 2005 abia a iesit din service, iar un BMW din 2003 are deja vreo 2 ani de cand a iesit din service. Asta inseamna ca BMW-ul a fost vandut deja o data de catre o firma cu flota auto catre o persoana fizica, iar modul in care s-au facut in ultimii doi ani reviziile si eventualele reparatii este sub semnul indoielii, chiar si in prezenta unui caiet de service.

Cat despre preturile pieselor, sunt mai multi producatori pe Opel, nu numai unul, depinde la ce reper te referi (ex. Sachs, Mann, Garret, ...). Preturile reperelor Opel sunt inca sub pretul reperelor BMW, original fata de original sau producator fata de producator. Personal, am ceva impotriva pieselor de producator, exceptand cazul in care exista informatii clare ca reperul pe producator este acelasi care ajunge si pe masinile originale.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Intru totul deacord cu dodo si as mai specifica ceva: la bmw tractiunea e pe spate in comparatie cu vectra, ceea ce poate fi un real neajuns in conditii de iarna.
  • tavi_73_tax

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Tecuci
  • Masina: Zafira 2006 Z 19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Sau nu, Iulian P.!
Depinde ce vrei de la o masina.Sunt fan Opel dar sa nu uitam totusi ca in triunghiul format de Mercedes,Audi,Bmw nu au loc si alte masini.Nu o zic eu ci revistele si cei de specialitate.
Zic eu(e doar parerea mea)ca nu putem vb. despre o comparatie Opel-Bmw(de acelasi an si aproximativ aceleasi performante).O spune kiar si pretul(desi nu intotdeauna ce e mai scum e neaparat si mai bun).
NO OFENCE !
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Corect, dar eu nu am facut decat sa ii atrag atentia asupra tractiunii la cele 2 masini, caci daca nu ai ceva experienta cu tractiunea spate e mai greu iarna. BMW ramane una dintre marcile de top, incontestabil.
  • tavi_73_tax

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Tecuci
  • Masina: Zafira 2006 Z 19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Asa e DODO...turbina e unul din punctele slabe de la 320d.O spun din experienta.
Vorbind insa de raportul calitate-pret-fiabilitate inclin balanta spre Opel. E mult mai "tare" pt. ceea ce avem noi in Romania(de la drumuri pana la carburanti) fata de Bmw.
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Tractiunea nu mai e o problema atata timp cat masina are sistemele de management al tractiunii. Problemele la BMW apar la turbina si aceasta nu e tocmai ieftina, si eu vroiam 3-ar inainte sa-mi iau astra, si am citit forumul bmw din scoarta in scoarta, la diesel te sperii de cati au probleme cu turbina la asta de 2.0 de 150 de cai. Eu vroiam benzina oricum, dar costurile de intretinere m-au facut sa revin la Opel.
  • sorin83

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2007

  • Mesaj Privat
pana acum tind spre gts Smile. mai e timptotusi pana pe 20 septembrie cand o sa plec si se mai pot schimba multe (mai ales ca nu prea am vazut gts-uri pemobile.de si autoscout24.de Sad).
la vectra gts la cat trebuie schimbata distributia si cam cat costa? nu am gasit nicaieri informatii despre asta
multumesc celor care au postat si celor care vor posta in continuare.
  • tavi_73_tax

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Tecuci
  • Masina: Zafira 2006 Z 19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiu la cat si ce fel de distributie are GTS in schimb 320 are distributie pe lant.Zic eu ca e mai sanatos asa.Cum sunt si 2.0 de la opel!
  • sorin83

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2007

  • Mesaj Privat
up
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Fara mesaje "up" te rugam.
  • sorin83

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2007

  • Mesaj Privat
am inteles ca gts-ul e destul de prost in curbe. e adevarat?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
La BMW, pe langa turbina mai cad si pompele de injectie in draci. Nu stiu ce se intampla la BMW de la o vreme, a scazut rau calitatea, am impresia ca baga in productie solutii insuficient testate iar calitatea fabricatiei e tot mai slaba de cand au "externalizat" productia de componente. La ora actuala n-as avea curaj sa cumpar BMW diesel pe scurt, desi e una din marcile mele favorite (inaintea opelului adica).
  • Octav

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce ziceti de un 745 h ?
Asta e un v8 de 4.4l, 215 km/h, 180 cai si chestia cea mai tare, combustibil = apa
Nice!
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Omul chiar vrea sa cumpere masina cred, nu sa sprijine proiectele de cercetare ale BMW nu crezi? o masina ca aia la stadiul de acum probabil costa vreo 2-3 milioane nu mai putin...
  • Octav

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mda.....Am fost putin rautacios , insa nu m-am putut abtine. Am vazut pe viu luna tracuta masina asta, undeva in Munchen si am ramas blocat. Cand aud de BMW numai la asta ma gandesc.
In alta ordine de idei, optiunea mea ar fi Opel. Lasand la o parte pompa si turbina, ati ignorat un aaspect destul de important. Trebuie sa ne gandim si la articulatii, suspensii etc..Si astea sunt destul de scumpe. Te cam ustura la BMW un capat de bara. Deh ...Romanica noastra si drumurile ei.Opel e masina omului de rand.
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Octav a scris:Ce ziceti de un 745 h ?... combustibil = apa...



"h" -> Hidrogen

"The 745h is powered by a 4.4-liter V8, featuring bi-VANOS variable valve timing, Valvetronic variable intake runners, and a fully variable intake manifold. The 745h can use either hydrogen or premium unleaded gasoline."

Sursa: http://www.bmwworld.com/models/745h.htm

Revenind on-topic, Octav are dreptate, daca nu te scot banii din casa atunci Vectra e destul de buna. Oricum nu cred ca vei reusi sa folosesti oricare dintre cele 2 variante la puterea/viteza maxima pe vre-un drum din Romania, cu exceptia unui drum la mare poate....
  • claudiu1981

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Gorj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2008

  • Mesaj Privat
dupa parerea mea, trebuie sa ai in vedere si valoarea de revanzare care e mult mai buna la bmw
  • lkn

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Stiu foarte bine reprezentanta BMW Cluj si am inceput sa imi fac o idee despre defectiunile BMW-urilor.Nu prea vad de unde au iesit povestile cu turbina la E 46 2.0D,vin foarte multe acolo si numarul celor cu probleme la turbina e foarte mic(aproape nul) si turbina nu e exagerat de scumpa(cca. 900 de euro,daca vrei originala si sti de unde s-o iei),problemele electrice nu sunt mai mari ca la orice alta masina(si din cate vad pe forumul asta mai putine decat la opel),parerea mea e ca sunt printre cele mai fiabile BMW-uri dupa 2000(ca sunt cativa care au avut probleme asta e sigur,dar nu inseamna ca trebuie sa generalizam).Si eu am o vectra si sunt foarte multumit de ea,am condus si vectra C si nu am inteles de ce multa lume o critica(e o masina chiar buna) dar BMW e la un alt nivel(si e normal daca te gandesti la diferenta de pret).
BMW parca nu are acelasi spatiu la interior si nu e la fel de practica dar felul in care se conduce e genial si pentru mine asta face toti banii.
offtopic:La BMW se pot afla Km reali, oare la Opel se poate?
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR