gallardo
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2006
- Mesaj Privat
Va salut!
Am si eu niste nedumeriri care vreau sa mi le edific inainte de a ajunge in service. Cand trebuie sa schimb kitul de distributie la masina mea?
Am cumparat un Opel Astra Caravan 1.6 16v din 2001 in iarna trecuta...dec 2006 din Germania direct de la sursa la 102700. Am carte service la el e completa pana la data cand am luat eu masina: in 10.08.2004 au fost schimbate curelele si rolele(zahnriemen + Spannrolle) la 58.272 km. Am intrebat un mecanic nu stiu cat de bun si sigur pe el care mi-a zis ca pot merge pana in 120.000 km cu el lejer. Are dreptate sau ar trebui sa le schimb mai repede? Acum am 111.700 km in bord...
Multumesc!
Am si eu niste nedumeriri care vreau sa mi le edific inainte de a ajunge in service. Cand trebuie sa schimb kitul de distributie la masina mea?
Am cumparat un Opel Astra Caravan 1.6 16v din 2001 in iarna trecuta...dec 2006 din Germania direct de la sursa la 102700. Am carte service la el e completa pana la data cand am luat eu masina: in 10.08.2004 au fost schimbate curelele si rolele(zahnriemen + Spannrolle) la 58.272 km. Am intrebat un mecanic nu stiu cat de bun si sigur pe el care mi-a zis ca pot merge pana in 120.000 km cu el lejer. Are dreptate sau ar trebui sa le schimb mai repede? Acum am 111.700 km in bord...
Multumesc!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- lucian_v
- **
- 123 mesaje
- din 27 Oct 2006
- Astra 2003 Z17DTL
- Bucuresti
lucian_v
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2006
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ce ti se pare anormal cureaua la 60000km schimbata in germania? Asa si trebuie. Priveste aici si ai sa intelegi.
"JKi" checklists for toothed belt change intervals MY 2001 to MY 2003, replace toothed belt and tension roller (follow toothed belt table)
MY 2001 to MY 2002
Z 14 XE, Z 16 XE, Z 16 YNG, Z 18 XE, Z 18 XEL, Z 20 LET, Z 22 XE, Y 26 SE, Y 32 SE engine: every 4 years/ 60,000 km for 4-valve petrol engines
MY 2001 to MY 2003 and ribbed V-belt
Y 17 DT and Y 17 DTL engines: every 10 years / 150,000 km
from MY 2002.5 only Vectra-C
Z 16 XE, Z 18 XE, Z 18 XEL engine: every 6 years / 90,000 km
Z 32 SE engine: every 8 years / 120,000 km
Citat din TIS service plan
"JKi" checklists for toothed belt change intervals MY 2001 to MY 2003, replace toothed belt and tension roller (follow toothed belt table)
MY 2001 to MY 2002
Z 14 XE, Z 16 XE, Z 16 YNG, Z 18 XE, Z 18 XEL, Z 20 LET, Z 22 XE, Y 26 SE, Y 32 SE engine: every 4 years/ 60,000 km for 4-valve petrol engines
MY 2001 to MY 2003 and ribbed V-belt
Y 17 DT and Y 17 DTL engines: every 10 years / 150,000 km
from MY 2002.5 only Vectra-C
Z 16 XE, Z 18 XE, Z 18 XEL engine: every 6 years / 90,000 km
Z 32 SE engine: every 8 years / 120,000 km
Citat din TIS service plan
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
omu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
degeaba va tot intepati ca nu-l ajutati asa...
in mod normal, la o masina achizitionata second-hand, se schimba kitul de distributie, dar in cazul in care cunosti istoricul masinii(nu din manualul de service) sau daca o cumperi cu garantie nu mai procedezi in sensul acesta, si asta indiferent de km din bordul masinii
in mod normal, la o masina achizitionata second-hand, se schimba kitul de distributie, dar in cazul in care cunosti istoricul masinii(nu din manualul de service) sau daca o cumperi cu garantie nu mai procedezi in sensul acesta, si asta indiferent de km din bordul masinii
- vladutzz
- **
- 185 mesaje
- din 23 Jul 2006
- Astra 2003 y17dt
- Iasi
vladutzz
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2006
- Mesaj Privat
gallardo a scris:Va salut!
Am si eu niste nedumeriri care vreau sa mi le edific inainte de a ajunge in service. Cand trebuie sa schimb kitul de distributie la masina mea?
Am cumparat un Opel Astra Caravan 1.6 16v din 2001 in iarna trecuta...dec 2006 din Germania direct de la sursa la 102700. Am carte service la el e completa pana la data cand am luat eu masina: in 10.08.2004 au fost schimbate curelele si rolele(zahnriemen + Spannrolle) la 58.272 km. Am intrebat un mecanic nu stiu cat de bun si sigur pe el care mi-a zis ca pot merge pana in 120.000 km cu el lejer. Are dreptate sau ar trebui sa le schimb mai repede? Acum am 111.700 km in bord...
Multumesc!
Am si eu niste nedumeriri care vreau sa mi le edific inainte de a ajunge in service. Cand trebuie sa schimb kitul de distributie la masina mea?
Am cumparat un Opel Astra Caravan 1.6 16v din 2001 in iarna trecuta...dec 2006 din Germania direct de la sursa la 102700. Am carte service la el e completa pana la data cand am luat eu masina: in 10.08.2004 au fost schimbate curelele si rolele(zahnriemen + Spannrolle) la 58.272 km. Am intrebat un mecanic nu stiu cat de bun si sigur pe el care mi-a zis ca pot merge pana in 120.000 km cu el lejer. Are dreptate sau ar trebui sa le schimb mai repede? Acum am 111.700 km in bord...
Multumesc!
pe sararie, la Paneuro, e ff ieftin. toate filtrele, distributia, 4l ulei Mobil1 10w40, m`au costat 6,8 mil. vorbim la intalnire, maine in jurul orei 14, la Palat
[ cu ocazia asta, ma "laud" si eu ca mi`am skimbat distributia, cateva mii bune de cand am adus`o. Motivul pt care n`am facut`o pana acum? problemele financiare si`au spus cuvantul. mecanicul care mi`a facut manopera la masina, m`a anuntat ca, cureaua de distributie se prezenta in stare buna, insa uleiul era un picutz mai negru decat normalul...si mai vascos.Bine c`am rezolvat si problema cu filtrele si distributia..ca`mi stateau pe inima...
Ps. Binei ai venit si aici Gallardo....:"> AMC member
gallardo
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2006
- Mesaj Privat
- randomm
- **
- 152 mesaje
- din 13 Jun 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Iasi
randomm
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
Si eu urmeaza sa schimb kit-ul de distributie, cureaua de accesorii, placutele frana fata/spate, uleiul si toate filtrele. Piesele m-au costat 940 RON, acum sunt in cautare de meserias bun care sa nu ma duca la faliment. Am fost pe la cateva service-uri si au preturi prohibitive la manopera daca nu iti iei piesele de la ei. Ma poate indruma cineva spre un meserias BUN in Iasi?
droso
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y 17 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2006
- Mesaj Privat
Dupa cateva cautari si sfaturi cu prietenii am ajuns in cele din urma la un service sa-i schimb distributia (pentru interesatii din Cluj este vorba de un service pe strada Lombului - dau detalii suplimentare celui care le cere sa nu para ca fac reclama) Dupa vizite si telefoane la diverse service-uri l-am ales pe acesta pentru ca au fost singurii care s-au comportat profesional: mi-au facut o copie de talon pentru serie sasiu si mi-au spus ca o sa-mi caute piesele corespunzatoare masinii mele si imi dau telefon sa-mi spuna cat ma costa si cand ma pot programa. M-au sunat, mi-au transmis pretul, tipul curelei - Gates si al rolelor - Ina, si mi-au spus cand pot sa duc masina (de la alte service-uri -cu nume sonore, nu garaje prin cartier- am primit doar estimari si promisiuni de tipul "las' ca ne intelegem noi"). Am convenit de comun acord si la data si ora stabilita m-am prezentat la ei. In 10 min. s-a facut receptia masinii (inclusiv un inventar general cu ce are si ce nu are masina + nr de Km in bord si cantitate de carburant in rezervor). Din cauza comoditatii/"lene" nu am golit masina de tot ce ii prin ea (cele mai diverse nimicuri pe care le caram cu noi toata ziua) desi stiam de la altii ca la service duci masina cheala si cu 3 l de combustibil. La ridicarea masinii nici o surpriza neplacuta - nimic nu era miscat de la locul lor.
In timpul schimbului m-a sunat seful de service sa-mi spuna ca a detectat si o scurgere de antigel (lucru semnalat la predarea masinii de mine) si mi-a transmis pretul la care poata sa se apuce sa remedieze probema. Am acceptat si s-au apucat de treba. La ridicarea masinii mi-a spus ca pierderea de antigel este o problema "structurala" la Opel, la unii iese pe langa radiatorul de incalzire, la altii pe la furune, la altii pe langa pompa de apa samd. La mine scurgerea era pe langa niste prezoane care sustin alternatorul sau ceva de genul, nu am inteles prea bine.
A venit momntul platii: la cifrele anuntate mi-au facut un discount pentru ca sunt client nou (ca sa ma fidelizeze) iar pentru faza cu curatat/siliconat zona de scurgere a apei nu mi-a facut deviz ca "nu-i cazul, s-a lucrat o ora si nu-i mare deranjul". Total 600 RON. Inainte sa plec de la ei mi-au adus o punga inchisa cu nr. masinii pe ea cu cureaua veche si rolele schimbate si m-au intrebat daca am nevoie de ele sau le pot arunca la tomberoanele de gunoi in care colecteaza ei deseurile selectiv - cauciuc/ plastic/ metal/ uleiuri etc. Una peste alta mi-a placut cum s-au comportat si cum au taxat totul. Recomand
In timpul schimbului m-a sunat seful de service sa-mi spuna ca a detectat si o scurgere de antigel (lucru semnalat la predarea masinii de mine) si mi-a transmis pretul la care poata sa se apuce sa remedieze probema. Am acceptat si s-au apucat de treba. La ridicarea masinii mi-a spus ca pierderea de antigel este o problema "structurala" la Opel, la unii iese pe langa radiatorul de incalzire, la altii pe la furune, la altii pe langa pompa de apa samd. La mine scurgerea era pe langa niste prezoane care sustin alternatorul sau ceva de genul, nu am inteles prea bine.
A venit momntul platii: la cifrele anuntate mi-au facut un discount pentru ca sunt client nou (ca sa ma fidelizeze) iar pentru faza cu curatat/siliconat zona de scurgere a apei nu mi-a facut deviz ca "nu-i cazul, s-a lucrat o ora si nu-i mare deranjul". Total 600 RON. Inainte sa plec de la ei mi-au adus o punga inchisa cu nr. masinii pe ea cu cureaua veche si rolele schimbate si m-au intrebat daca am nevoie de ele sau le pot arunca la tomberoanele de gunoi in care colecteaza ei deseurile selectiv - cauciuc/ plastic/ metal/ uleiuri etc. Una peste alta mi-a placut cum s-au comportat si cum au taxat totul. Recomand
amarian12
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Alta tara
- Masina: Signum 2004 z22yh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2007
- Mesaj Privat
- randomm
- **
- 152 mesaje
- din 13 Jun 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Iasi
randomm
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
Astazi am schimbat toate piesele care le-am enumerat cu cateva post-uri mai sus. A lucrat la masina un singur om. Timpi de lucru:
- distributie (2 role + curea) si curea accesorii: 1 ora jumate
- placute frana fata: 30 minute
- placute frana spate: 45 minute
- schimb ulei + filtre: 1 ora
Mecanicul a lucrat foarte bine, in momentul in care scotea o piesa de pe masina o punea in ambalajul piesei noi si mi-o dadea sa o pun in portbagaj, mi-a raspuns la orice intrebare i-am pus (oiricat de stupida era). Cost manopera 240 RON. Per total sunt multumit, masina se aude si se manifesta total diferit. In seara asta ies pe europeana sa vad daca se duce in 180, pana acum i-am dat 160 maxim, ca nu stiam care e situatia exacta.
- distributie (2 role + curea) si curea accesorii: 1 ora jumate
- placute frana fata: 30 minute
- placute frana spate: 45 minute
- schimb ulei + filtre: 1 ora
Mecanicul a lucrat foarte bine, in momentul in care scotea o piesa de pe masina o punea in ambalajul piesei noi si mi-o dadea sa o pun in portbagaj, mi-a raspuns la orice intrebare i-am pus (oiricat de stupida era). Cost manopera 240 RON. Per total sunt multumit, masina se aude si se manifesta total diferit. In seara asta ies pe europeana sa vad daca se duce in 180, pana acum i-am dat 160 maxim, ca nu stiam care e situatia exacta.
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
La Astra mea Z16XEP, am schimbat distributia (nu eu, ci mecanicul in service).Cu tot cu curea, role etc.De atunci am mai facut peste 5000 de km.
Aseara am desfacut capacul de protectie sa ma uit nitel.Cureaua de distributie nu calca ,,drept-paralel" cu rola de intindere ci putin ,,oblic". Este normal asa ceva ?
Iar intre cele 2 roti dintate mari de deasupra (cele care se vad cand dai capacul jos) cureaua are un mic ,,joc-flambaj" de 5 mm sus-jos.
Este normal asa ceva? In rest este stransa, nu are nici un joc, cureaua nu e zdrentuita.
Aseara am desfacut capacul de protectie sa ma uit nitel.Cureaua de distributie nu calca ,,drept-paralel" cu rola de intindere ci putin ,,oblic". Este normal asa ceva ?
Iar intre cele 2 roti dintate mari de deasupra (cele care se vad cand dai capacul jos) cureaua are un mic ,,joc-flambaj" de 5 mm sus-jos.
Este normal asa ceva? In rest este stransa, nu are nici un joc, cureaua nu e zdrentuita.