Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • gallardo

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Va salut!
Am si eu niste nedumeriri care vreau sa mi le edific inainte de a ajunge in service. Cand trebuie sa schimb kitul de distributie la masina mea?

Am cumparat un Opel Astra Caravan 1.6 16v din 2001 in iarna trecuta...dec 2006 din Germania direct de la sursa la 102700. Am carte service la el e completa pana la data cand am luat eu masina: in 10.08.2004 au fost schimbate curelele si rolele(zahnriemen + Spannrolle) la 58.272 km. Am intrebat un mecanic nu stiu cat de bun si sigur pe el care mi-a zis ca pot merge pana in 120.000 km cu el lejer. Are dreptate sau ar trebui sa le schimb mai repede? Acum am 111.700 km in bord...

Multumesc!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sfatul meu este sa schimbi distributia, daca nu ai mester BUN stiu eu, la magazine in afara de auto cd serv mai este si altul....vorbim la intilnire, in rest ce mai trebuie facut gasesti pe forum si daca nu .... tot la intilnire
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
la unele tipuri de masini in cartea tehnica e trecut sa schimbi cureaua de distributie la 120.000 km (parca Cielo...)
La modul general se rocomanda sa schimbi kitul de distributie la 60.000 (daca ai curea) sau 120.000 (daca ai lant)
  • lucian_v

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2006

  • Mesaj Privat
In germania au schimbat distrutia la 60 de mii? Nu prea imi vine sa cred..sincer, nu vreau sa te descurajez dar ce garantie ai tu asupra cartii aleia?
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce ti se pare anormal cureaua la 60000km schimbata in germania? Asa si trebuie. Priveste aici si ai sa intelegi.
"JKi" checklists for toothed belt change intervals MY 2001 to MY 2003, replace toothed belt and tension roller (follow toothed belt table)

MY 2001 to MY 2002

Z 14 XE, Z 16 XE, Z 16 YNG, Z 18 XE, Z 18 XEL, Z 20 LET, Z 22 XE, Y 26 SE, Y 32 SE engine: every 4 years/ 60,000 km for 4-valve petrol engines
MY 2001 to MY 2003 and ribbed V-belt

Y 17 DT and Y 17 DTL engines: every 10 years / 150,000 km
from MY 2002.5 only Vectra-C

Z 16 XE, Z 18 XE, Z 18 XEL engine: every 6 years / 90,000 km
Z 32 SE engine: every 8 years / 120,000 km
Citat din TIS service plan
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Asta spune in TIS realitatea de multe ori este alta....km dati inapoi, etc...schimba si pe urma dormi linistit ca si asa am vazut ca ai cam alergat-o....
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu am spus nimic de realitate ci de faptul ca lucian-vlaicu considera ca nu este normal sa schimbe distributia la 60000 si ca in germania s-ar schimba altfel decat in TIS.
  • omu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
degeaba va tot intepati ca nu-l ajutati asa...
in mod normal, la o masina achizitionata second-hand, se schimba kitul de distributie, dar in cazul in care cunosti istoricul masinii(nu din manualul de service) sau daca o cumperi cu garantie nu mai procedezi in sensul acesta, si asta indiferent de km din bordul masinii
  • vladutzz

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2006

  • Mesaj Privat
gallardo a scris:Va salut!
Am si eu niste nedumeriri care vreau sa mi le edific inainte de a ajunge in service. Cand trebuie sa schimb kitul de distributie la masina mea?

Am cumparat un Opel Astra Caravan 1.6 16v din 2001 in iarna trecuta...dec 2006 din Germania direct de la sursa la 102700. Am carte service la el e completa pana la data cand am luat eu masina: in 10.08.2004 au fost schimbate curelele si rolele(zahnriemen + Spannrolle) la 58.272 km. Am intrebat un mecanic nu stiu cat de bun si sigur pe el care mi-a zis ca pot merge pana in 120.000 km cu el lejer. Are dreptate sau ar trebui sa le schimb mai repede? Acum am 111.700 km in bord...

Multumesc!


pe sararie, la Paneuro, e ff ieftin. toate filtrele, distributia, 4l ulei Mobil1 10w40, m`au costat 6,8 mil. vorbim la intalnire, maine in jurul orei 14, la Palat
[ cu ocazia asta, ma "laud" si eu ca mi`am skimbat distributia, cateva mii bune de cand am adus`o. Motivul pt care n`am facut`o pana acum? problemele financiare si`au spus cuvantul. mecanicul care mi`a facut manopera la masina, m`a anuntat ca, cureaua de distributie se prezenta in stare buna, insa uleiul era un picutz mai negru decat normalul...si mai vascos.Bine c`am rezolvat si problema cu filtrele si distributia..ca`mi stateau pe inima... Crying or Very sad
Ps. Binei ai venit si aici Gallardo....Very Happy:"> AMC member Twisted Evil
  • gallardo

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Mersi! Bine te-am gasit vladuzz! Very Happy
Imi cer scuze ca nu am ajuns la intalnirea de saptamana trecuta dar astazi am revenit in IS dintr-o mini-vacanta. Sper sa ajung la urmatoarea... Mi se pare avantajos cat te-a ajuns, ai facut o afacere buna.
  • randomm

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Si eu urmeaza sa schimb kit-ul de distributie, cureaua de accesorii, placutele frana fata/spate, uleiul si toate filtrele. Piesele m-au costat 940 RON, acum sunt in cautare de meserias bun care sa nu ma duca la faliment. Am fost pe la cateva service-uri si au preturi prohibitive la manopera daca nu iti iei piesele de la ei. Ma poate indruma cineva spre un meserias BUN in Iasi?
  • droso

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Y 17 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Dupa cateva cautari si sfaturi cu prietenii am ajuns in cele din urma la un service sa-i schimb distributia (pentru interesatii din Cluj este vorba de un service pe strada Lombului - dau detalii suplimentare celui care le cere sa nu para ca fac reclama) Dupa vizite si telefoane la diverse service-uri l-am ales pe acesta pentru ca au fost singurii care s-au comportat profesional: mi-au facut o copie de talon pentru serie sasiu si mi-au spus ca o sa-mi caute piesele corespunzatoare masinii mele si imi dau telefon sa-mi spuna cat ma costa si cand ma pot programa. M-au sunat, mi-au transmis pretul, tipul curelei - Gates si al rolelor - Ina, si mi-au spus cand pot sa duc masina (de la alte service-uri -cu nume sonore, nu garaje prin cartier- am primit doar estimari si promisiuni de tipul "las' ca ne intelegem noi"). Am convenit de comun acord si la data si ora stabilita m-am prezentat la ei. In 10 min. s-a facut receptia masinii (inclusiv un inventar general cu ce are si ce nu are masina + nr de Km in bord si cantitate de carburant in rezervor). Din cauza comoditatii/"lene" nu am golit masina de tot ce ii prin ea (cele mai diverse nimicuri pe care le caram cu noi toata ziua) desi stiam de la altii ca la service duci masina cheala si cu 3 l de combustibil. La ridicarea masinii nici o surpriza neplacuta - nimic nu era miscat de la locul lor.
In timpul schimbului m-a sunat seful de service sa-mi spuna ca a detectat si o scurgere de antigel (lucru semnalat la predarea masinii de mine) si mi-a transmis pretul la care poata sa se apuce sa remedieze probema. Am acceptat si s-au apucat de treba. La ridicarea masinii mi-a spus ca pierderea de antigel este o problema "structurala" la Opel, la unii iese pe langa radiatorul de incalzire, la altii pe la furune, la altii pe langa pompa de apa samd. La mine scurgerea era pe langa niste prezoane care sustin alternatorul sau ceva de genul, nu am inteles prea bine.
A venit momntul platii: la cifrele anuntate mi-au facut un discount pentru ca sunt client nou (ca sa ma fidelizeze) iar pentru faza cu curatat/siliconat zona de scurgere a apei nu mi-a facut deviz ca "nu-i cazul, s-a lucrat o ora si nu-i mare deranjul". Total 600 RON. Inainte sa plec de la ei mi-au adus o punga inchisa cu nr. masinii pe ea cu cureaua veche si rolele schimbate si m-au intrebat daca am nevoie de ele sau le pot arunca la tomberoanele de gunoi in care colecteaza ei deseurile selectiv - cauciuc/ plastic/ metal/ uleiuri etc. Una peste alta mi-a placut cum s-au comportat si cum au taxat totul. Recomand
  • amarian12

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Signum 2004 z22yh
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
buna, ma intereseaza estimativ timplul cat dureaza o schimbare de distributie, mai exact daca pot lua masina in acceasi zi sau sunt nevoit sa stau fara ea 2-3 zile?
  • randomm

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Astazi am schimbat toate piesele care le-am enumerat cu cateva post-uri mai sus. A lucrat la masina un singur om. Timpi de lucru:

- distributie (2 role + curea) si curea accesorii: 1 ora jumate
- placute frana fata: 30 minute
- placute frana spate: 45 minute
- schimb ulei + filtre: 1 ora

Mecanicul a lucrat foarte bine, in momentul in care scotea o piesa de pe masina o punea in ambalajul piesei noi si mi-o dadea sa o pun in portbagaj, mi-a raspuns la orice intrebare i-am pus (oiricat de stupida era). Cost manopera 240 RON. Per total sunt multumit, masina se aude si se manifesta total diferit. In seara asta ies pe europeana sa vad daca se duce in 180, pana acum i-am dat 160 maxim, ca nu stiam care e situatia exacta.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,343
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
La Astra mea Z16XEP, am schimbat distributia (nu eu, ci mecanicul in service).Cu tot cu curea, role etc.De atunci am mai facut peste 5000 de km.
Aseara am desfacut capacul de protectie sa ma uit nitel.Cureaua de distributie nu calca ,,drept-paralel" cu rola de intindere ci putin ,,oblic". Este normal asa ceva ?
Iar intre cele 2 roti dintate mari de deasupra (cele care se vad cand dai capacul jos) cureaua are un mic ,,joc-flambaj" de 5 mm sus-jos.
Este normal asa ceva? In rest este stransa, nu are nici un joc, cureaua nu e zdrentuita.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR