Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
problema nu pare a fi grava dar am observat fenomenul la mai multe Opeluri (poate apare si la alte masini) si cred ca vi s-a intamplat si voua.

dupa ce opresc motorul si ies din masina, la contactul maini cu usa (partea metalica) se produce o descarcare electrica care e destul de neplacuta mai ales daca nu te astepti...

care ar fi cauza?

nu cred sa fie doar de la sarcina electrostatica pt ca nu m-a "curentat" tot timpul.
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
eu o patesc daca ma imbrac cu o haine cu fibre din material plastic, cand conduc o masina cu tapiserie tot din material similar (Clio de la serv)... ma "curentez" de portiera SadSadSad nu mi s-a intamplat la Opel probabil si din cauza ca tesatura tapiseriei are alte firbre
  • mibud

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Eu am patit destul de des...daca ai observat se intimpla numai cind ai luat deja contact cu solul. Cred ca s-ar putea rezolva cu o 'legatura la pamint', astfel incit sa nu mai fie pasagerul mediul de descarcare. Daciile aveau mai demult banda aia ingusta de cauciuc pe care o tarau undeva in spate. :d
  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
ma dispera, mi se intampla tot mai des. Si da, cred ca are mare legatura, de fapt sunt convins ca are mare legatura cu hainele cu care te imbraci. Mai putine fibre sintetice ne-ar face viata mai fericita, mai ales noua celor care crapama de frica curentului electric

Corvin
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Patesc si eu chestia asta si cel mai frica mi-e cand se intampla la benzinarie si am rezervorul deschis Exclamation
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
am vazut o emisiune mythbusters pe tema aceasta, la benzinarie sunt sanse minime sa ai probleme tocmai din cauza ca fenomenul se intampla atunci cand cobori din masina dar asta nu inseamna ca nu s-a intamplat Smile
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Pai aberant e ca m-am dat o data jos la benzinarie, nu m-am curentat, am deschis rezervoru' si inca nu ma curentasem, si m-am curentat cand am pus mana pe furtunul de la pompa (!!!).
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@ingineru-oho...mishto rau... Wink

Sincer si eu am problema asta cu curentatul si am observat .. Crying or Very sad ...cu cat conduc mai mult cu atat mai mare e impactul cu masina .....dar chestie..
daca e sa ma dau jos din masina si pun mana pe marginea de cauciuc de la geam nu mai patesc chestia asta.. Rolling Eyes ...de mentionat ca nu prea port fibre supraelastice deoarece am lucrat la o firma de renume si stiu diferentele ce pot fi cauzate de bumbac respectiv sintetice.... Wink
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Problema e ca si daca ai ceva de lana pe tine tot te incarci electrostatic la greu... Oare niste huse din bumbac la scaune ar ajuta?
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
nu ma gandisem ca sursa curentului electrostatic ar fi numai pasagerul, dupa ce ati zis voi asta m-am "linistit".

pe langa efectul neplacut deja faceam scenarii in minte de genul contact imperfect pe undeva, scapari de curent pe la fise, posibila descarcare intre cine stie ce fire -> piese alternator arse sau/si ECU bulit.. Twisted Evil

nu sunt adeptul huselor in masina, cred ca ar fi o solutie (huse din bumbac nu sintetice), cineva care are asemenea huse ar putea veni cu o confirmare eventual.
Din cate am vazut husele se fac in general din materiale sintetice sa fie rezistente la uzura , nu am vazut din bumbac, dar cine stie?!

deci fara haine sintetice (daca se poate) si atentie in benzinarii... Shocked Razz
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu cred ca mai exista si varianta ca caroseria se electrizeaza (nu are nici un traseu de descarcare catre pamint , cauciucurile sunt f bune izolatoare cind nu sunt ude), in momentul in care te dai jos din masina pantofii reprezinta o rezistenta mai mica ,deci circuitul de descarcare ar fi : de la caroserie -mina(cheie)-talpa -pamint.

incercati sa prindeti un fir de Cu in spate de partea metalica a caroseriei(sub un surub) care sa atinga solul
  • Kappy

  • Mesaje scrise: 327
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Si la mine se intampla da nu prea ma deranjeaza asa de tare incat sa agat niste sarme dupa mine. Mai mult se curenteaza pasagerii care merg cu mine in masina hi hih hi Laughing
  • mibud

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Hm, este o idee! Soferul sa nu coboare primul si problema este ca si rezolvata...! Smile) Ce te faci atunci cind esti singur si pina la urma tot trebuie sa cobori!?
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
mamaaaaaaaa saptamana trecuta de fiecare data cand mam dat jos din masina m-am "curentat" Very Happy da ciudata treaba ca pana atunci nu am mai patito , asa dintro data nu stiu ce a apucat-o , probabil vrea masina sa ma pedepseasca ca nu ma port frumos cu ea Laughing Laughing Laughing Laughing
  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
rezolvarea cea mai simpla este sa inchizi usa dupa ce cobori, atingand numai geamul. Eu asa fac, ptr ca mi-e o frica de curentul electric ca de dracu' in persoana !!!!


Corvin
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@corvin-si speli masina probabil odata la 2 zile ca de...ai geamurile murdare... Laughing Laughing
  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
o spal, nu o spal, draeq stie, nu ma mai curentez ! Pe vremuri la un Ritmo aveam o coada de aia de cauciuc cu insertie metalica, de atarna pe sosea. Acum nu am si ma si intreb catamai coada ar trebui sa pun la Frontera ?!


Corvin
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Si eu patesc asta frecvent. Ma incarcam cu energie d-asta si cand jucam bschet cu o mingea din cauciuc.

La masini, se poate rezolva prin acel contact cu pamantul prin care se scurga energia asta acumulata prin frecare. Ati vazut probabil ca toate treolee au asa ceva. Acolo ar chiar grav daca nu ar avea......
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
explicatie este urmatoarea:
prin frecarea cu scaunul, hainele(respectiv omul) se incarca electrostatic cu o sarcina de semn contrar scaunelor. acestea din urma sunt legate metalic(prin suruburi) de caroserie, deci apare o diferentza de potential intre pasager si masina - aceasta diferentza de potential genereaza un curent electric => descarcare electrica sub forma de scanteie. tot o diferentza de potential apare si intre pasager si pamant(sau orice obiect metalic aflat in contact cu solul - asa se explica descarcarea electrica intre sofer si pompa de benzina), dar aceasta este mai mica decat diferentza de potentzial dintre om si masina.
exemplu: sa zicem ca dupa un drum, soferul se incarca cu o tensiune de +5 Volti(prin frecarea cu scaunul cedeaza electroni) => ca scaunul va avea o tensiune de - 5 Voltzi. diferentza dintre cele doua tensiuni este de 10Volti. Pamantul are o tensiune de 0 Volti => diferenta este de doar 5 Volti
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
deci, "impamantarea" masinii NU este o solutzie. o solutie ar fi legarea unui fir, de cupru, de caroseria masinii(-ul de la baterie etc) si apoi lipirea lui cu, o banda adeziva, de piele; astfel acumularile de sarcina, produse prin frecare, sa fie "redate" caroseriei fara o descarcare elctrica in prealabil. Laughing Laughing Laughing Very Happy oricum, va asigur ca nu este nici un pericol de electrocutare, deoarece aici vorbim de tensiuni de maxim 5 volti si curenti de 0,1 - 0,5 amperi. o tensiune devine periculoasa de la 45 de volti in sus(curent continuu), pt cei ce au probleme cu inima.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR