- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
problema nu pare a fi grava dar am observat fenomenul la mai multe Opeluri (poate apare si la alte masini) si cred ca vi s-a intamplat si voua.
dupa ce opresc motorul si ies din masina, la contactul maini cu usa (partea metalica) se produce o descarcare electrica care e destul de neplacuta mai ales daca nu te astepti...
care ar fi cauza?
nu cred sa fie doar de la sarcina electrostatica pt ca nu m-a "curentat" tot timpul.
dupa ce opresc motorul si ies din masina, la contactul maini cu usa (partea metalica) se produce o descarcare electrica care e destul de neplacuta mai ales daca nu te astepti...
care ar fi cauza?
nu cred sa fie doar de la sarcina electrostatica pt ca nu m-a "curentat" tot timpul.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
mibud
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2004
- Mesaj Privat
Eu am patit destul de des...daca ai observat se intimpla numai cind ai luat deja contact cu solul. Cred ca s-ar putea rezolva cu o 'legatura la pamint', astfel incit sa nu mai fie pasagerul mediul de descarcare. Daciile aveau mai demult banda aia ingusta de cauciuc pe care o tarau undeva in spate. :d
- Corvin
- **
- 193 mesaje
- din 18 Mar 2005
- Bucuresti
Corvin
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
@ingineru-oho...mishto rau...
Sincer si eu am problema asta cu curentatul si am observat .. ...cu cat conduc mai mult cu atat mai mare e impactul cu masina .....dar chestie..
daca e sa ma dau jos din masina si pun mana pe marginea de cauciuc de la geam nu mai patesc chestia asta.. ...de mentionat ca nu prea port fibre supraelastice deoarece am lucrat la o firma de renume si stiu diferentele ce pot fi cauzate de bumbac respectiv sintetice....
Sincer si eu am problema asta cu curentatul si am observat .. ...cu cat conduc mai mult cu atat mai mare e impactul cu masina .....dar chestie..
daca e sa ma dau jos din masina si pun mana pe marginea de cauciuc de la geam nu mai patesc chestia asta.. ...de mentionat ca nu prea port fibre supraelastice deoarece am lucrat la o firma de renume si stiu diferentele ce pot fi cauzate de bumbac respectiv sintetice....
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
nu ma gandisem ca sursa curentului electrostatic ar fi numai pasagerul, dupa ce ati zis voi asta m-am "linistit".
pe langa efectul neplacut deja faceam scenarii in minte de genul contact imperfect pe undeva, scapari de curent pe la fise, posibila descarcare intre cine stie ce fire -> piese alternator arse sau/si ECU bulit..
nu sunt adeptul huselor in masina, cred ca ar fi o solutie (huse din bumbac nu sintetice), cineva care are asemenea huse ar putea veni cu o confirmare eventual.
Din cate am vazut husele se fac in general din materiale sintetice sa fie rezistente la uzura , nu am vazut din bumbac, dar cine stie?!
deci fara haine sintetice (daca se poate) si atentie in benzinarii...
pe langa efectul neplacut deja faceam scenarii in minte de genul contact imperfect pe undeva, scapari de curent pe la fise, posibila descarcare intre cine stie ce fire -> piese alternator arse sau/si ECU bulit..
nu sunt adeptul huselor in masina, cred ca ar fi o solutie (huse din bumbac nu sintetice), cineva care are asemenea huse ar putea veni cu o confirmare eventual.
Din cate am vazut husele se fac in general din materiale sintetice sa fie rezistente la uzura , nu am vazut din bumbac, dar cine stie?!
deci fara haine sintetice (daca se poate) si atentie in benzinarii...
- go
- **
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
Eu cred ca mai exista si varianta ca caroseria se electrizeaza (nu are nici un traseu de descarcare catre pamint , cauciucurile sunt f bune izolatoare cind nu sunt ude), in momentul in care te dai jos din masina pantofii reprezinta o rezistenta mai mica ,deci circuitul de descarcare ar fi : de la caroserie -mina(cheie)-talpa -pamint.
incercati sa prindeti un fir de Cu in spate de partea metalica a caroseriei(sub un surub) care sa atinga solul
incercati sa prindeti un fir de Cu in spate de partea metalica a caroseriei(sub un surub) care sa atinga solul
- Kappy
- **
- 327 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 327
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
mibud
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- Corvin
- **
- 193 mesaje
- din 18 Mar 2005
- Bucuresti
Corvin
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2005
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
- Corvin
- **
- 193 mesaje
- din 18 Mar 2005
- Bucuresti
Corvin
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2005
- Mesaj Privat
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
Si eu patesc asta frecvent. Ma incarcam cu energie d-asta si cand jucam bschet cu o mingea din cauciuc.
La masini, se poate rezolva prin acel contact cu pamantul prin care se scurga energia asta acumulata prin frecare. Ati vazut probabil ca toate treolee au asa ceva. Acolo ar chiar grav daca nu ar avea......
La masini, se poate rezolva prin acel contact cu pamantul prin care se scurga energia asta acumulata prin frecare. Ati vazut probabil ca toate treolee au asa ceva. Acolo ar chiar grav daca nu ar avea......
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
explicatie este urmatoarea:
prin frecarea cu scaunul, hainele(respectiv omul) se incarca electrostatic cu o sarcina de semn contrar scaunelor. acestea din urma sunt legate metalic(prin suruburi) de caroserie, deci apare o diferentza de potential intre pasager si masina - aceasta diferentza de potential genereaza un curent electric => descarcare electrica sub forma de scanteie. tot o diferentza de potential apare si intre pasager si pamant(sau orice obiect metalic aflat in contact cu solul - asa se explica descarcarea electrica intre sofer si pompa de benzina), dar aceasta este mai mica decat diferentza de potentzial dintre om si masina.
exemplu: sa zicem ca dupa un drum, soferul se incarca cu o tensiune de +5 Volti(prin frecarea cu scaunul cedeaza electroni) => ca scaunul va avea o tensiune de - 5 Voltzi. diferentza dintre cele doua tensiuni este de 10Volti. Pamantul are o tensiune de 0 Volti => diferenta este de doar 5 Volti
prin frecarea cu scaunul, hainele(respectiv omul) se incarca electrostatic cu o sarcina de semn contrar scaunelor. acestea din urma sunt legate metalic(prin suruburi) de caroserie, deci apare o diferentza de potential intre pasager si masina - aceasta diferentza de potential genereaza un curent electric => descarcare electrica sub forma de scanteie. tot o diferentza de potential apare si intre pasager si pamant(sau orice obiect metalic aflat in contact cu solul - asa se explica descarcarea electrica intre sofer si pompa de benzina), dar aceasta este mai mica decat diferentza de potentzial dintre om si masina.
exemplu: sa zicem ca dupa un drum, soferul se incarca cu o tensiune de +5 Volti(prin frecarea cu scaunul cedeaza electroni) => ca scaunul va avea o tensiune de - 5 Voltzi. diferentza dintre cele doua tensiuni este de 10Volti. Pamantul are o tensiune de 0 Volti => diferenta este de doar 5 Volti
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
deci, "impamantarea" masinii NU este o solutzie. o solutie ar fi legarea unui fir, de cupru, de caroseria masinii(-ul de la baterie etc) si apoi lipirea lui cu, o banda adeziva, de piele; astfel acumularile de sarcina, produse prin frecare, sa fie "redate" caroseriei fara o descarcare elctrica in prealabil. oricum, va asigur ca nu este nici un pericol de electrocutare, deoarece aici vorbim de tensiuni de maxim 5 volti si curenti de 0,1 - 0,5 amperi. o tensiune devine periculoasa de la 45 de volti in sus(curent continuu), pt cei ce au probleme cu inima.