- JURISTU '
- OP
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
verifica cele doua locuri si eventual corecteaza
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
1. Daca masina are filtru de polen acesta se curata/inlocuieste.
2. Cu filtrul de polen scos se pulverizeaza pe radiatorul AC spuma dintr-un spray de curatat AC (se gaseste la SELGROS, 2 sute si ceva mii). Se respecta instructiunile de pe spray (dupa pulverizare se lasa 15 minute, apoi se porneste ventilatia)
3. Se monteaza inapoi filtrul de polen.
Dupa aceste frumoase operatiuni mirosul greu existent anterior este inlocuit cu mirosul greu al spumei de curatat. Acest miros dureaza cateva zile bune, dar, in principiu, esti multumit ca ai scapat de eventualele ciuperci (mucegai) dezvoltate pe radiatorul de AC.
Se mai poate face urmatoarea operatie (valabil la Opel Agila si la Tico):
1. Se scoate filtrul de polen (nu e cazul la Tico) dar se pune la loc capacul acestuia.
2. Se trece ventilatia pe absorbtie aer din interior.
3. Se pulverizeaza apa prin clapeta de admisie aer din interiorul masinii direct pe radiatorul de AC. Apa se scurge prin sistemul de scurgere al AC. ATENTIE - nu se va pulveriza foarte multa apa pentru ca acest sistem de scurgere nu permite un debit prea mare, fiind dimensionat sa preia doar apa condensata pe radiatorul AC. Cel mai bun sistem de pulverizat era cel existent la apa la statiile Agip (tip pistol). Intre timp insa la Agip-urile din Bucuresti pistoalele de la apa au disparut asa ca va trebui sa improvizati altceva.
4. Se ventileaza bine.
5. Se pune la loc filtrul de polen.
Este foarte buna si recomandarea lui Chiciuc de mai sus. Pe perioada stationarii radiatorul de AC va ramane uscat nemaifiind astfel conditii de dezvoltare de mucegai.
Adrian
ciulian_a
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2005
- Mesaj Privat
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
dirty
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Calorifer ai ! ca altfel cum ai caldura iarna ?
Asta este aerul pentru motor (combustie).
Cauta filtrul polen :
https://www.clubopel.com/vie...ight=filtru+polen
Mai este o versiune cu el sub grila stergatoare, acolo este bine sa iti bagi nasul, le demontezi mecanism, le cureti si gresezi ca altfel se termina si costa ! Da o cautare ca vei gasi, la Agila si Corsa am pus destule, parca si la Astra era ceva, oricum seamana leit. Mai este scris despre problema ta, da o cautare si poate imi spui subiectele ca sa le unesc, vezi ceva cu ozon parca...
Succes,
Dan
- G.i.M.
- **
- 376 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 376
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Trebuie sa dai torpedoul jos. E prins in 6 suruburi, parca, cu cap torx, apoi, undeva in stanga cum te uiti in gaura lasata de torpedou, o sa gasesti o usita mica, dreptungiulara, inalta, care in functie de sistemul de ventilatie Behr sau Delphi este prinsa in cateva cleme su cateva surubele. Desfaci astea (clemele sau surubelele) si deschizi usita. In spatele ei o sa dai peste filtrul de polen pe care o sa-l scoti. Pozitia in care stai tu este incomoda, asa ca nu o sa poti vedea prea multe, o sa te bazezi mai mult pe pipait. Dupa ce ai scos filtrul de polen, baga mana dreapta prin usita aia (eu parca am mai demontat un plasticel, parca nu mi-a incaput mana numai pe usita, nu mai tin minte, oricum, te orientezi) si o sa simti cu palma vaporizatorul, metalic, ca un radiator, cam cat un caiet studentesc ca si suprafata. La mine in partea de jos a lui, unde se sprijina, se cam adunsera mizerii pe care m-am straduit sa le adun. Pe vaporizatorul asta va trebui sa dai cu spray de curatat (Airco Cleaner ii zice) si in spatele lui cu ajutorul furtunasului pe care il gasesti in capac. Vezi ca pe instructiunile de folosire a sprayului iti zice sa te bagi sub masina si prin teava de scurgere sa dai tot flaconul ca ajunge pana la vaporizator. Ajunge pe dracu', eu asa am facut initial si a iesit un c...t! Putea la fel de rau si dupa operatiune, asa ca am facut a doua oara cum am descris mai sus. Cu un alt spray, fireste, ca pe primul il aruncasem dupa minunatele instructiuni!
dirty
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
dirty
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
PS. mi se pare foarte utila metoda descrisa de tine
- G.i.M.
- **
- 376 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 376
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat
Eu tocmai am bagat un spray de curatat instalatia, dar nu mi se pare ca a avut vreun efect.
Dar nici nu am luat-o la plimbare dupa operatiune.
Sper sa nu fi aruncat banii pe fereastra...
Din nou rugamintea catre dirty, pentru poze cu sageti, asa ca pentru militieni...
In al doilea rand , investitia in sprayul de curatat instalatia de aer si-a facut treaba. A mai mirosit doar cateva minute. Acum e parfum de lamaie. Foarte bucuros...
dirty
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
1. Dai jos stergatoarele (la baza lor, cu o tubulara de 13 apoi misti putin de ele ca s-ar putea sa existe depuneri si oxizi ca si la mine)
2. Dai jos masca de plastic de sub stergatoare. Odata cu ea va iesi garnitura de pe marginea de sub capota si garnitura de cauciuc care protejeaza capatul inferior al parbrizului.
3. Vei vedea o priza de aer, forma dreptunghiulara cu un grilaj de plastic in mijloc. La mine e in dreptul torpedoului, cred ca e la fel in la toate modelele. Pe acolo iti intra aerul in habitaclu, si da direct in aeroterma. Priza asta e prinsa in patru suruburi. Cand am dat-o jos, am vazut ca era mult mai mare masca de plastic decat gaura din tabla care da in aeroterma. Pe marginea gaurii, pe suprafata acoperita de acest grilaj era o ciuperca verde albastru. Se indeparteaza si se igienizeaza bine.
4. Alta problema este ca gaura prin care grilajul comunica cu aeroterma ta din bord e acoperita de un capac invelit in burete. Foarte probabil acel burete e imbibat in spori de mucegai si trebuie curatat si spreiat bine de tot.
5. Monteaza totul inapoi exact cum a fost. Problema ar trebui sa fie rezolvata. Eu mi-am luat spray abia dupa operatia asta dar nu am mai simtit nimic.
Bafta 😉
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat