- GSi
- OP
- 177 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Bucuresti
GSi
- Mesaje scrise: 177
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Azi noapte am avut de facut un drum mai lung (Bucuresti-Rm Valcea-Bucuresti) si dupa 40-50Km de la plecare motorul a inceput sa imi faca figuri. Ce se intampla: din ce in ce mai mult, acceleratia incepe sa aiba o cursa moarta pana la un anumit punct, pe la jumatatea cursei motorul tremura infernal daca e in viteza (asemanator cu situatia cand nu mai e benzina de ex, daca e pe liber se tureaza liniar fara probleme) iar daca apas mai mult pedala merge aproximativ normal, accelerand. Daca o las pe liber turatia scade pe la aprox 600rpm, dup-aia creste pe la 1500rpm si tot asa in oscilatii amortizate se stabileste in jur de 800-1000rpm, dar asta imi facea (mult mai putin insa) si inainte, probabil datorita debitmetrului. Faza cea mai interesanta e ca daca ma opresc 10 minute pe drepta, indiferent ca opresc motorul sau il las sa mearga la relanti, apoi un timp merge normal, si fenomenul revine treptat in maxim 10 minute. Odata cu apasarea pedalei de acceleratie creste si consumul instantaneu, deci nu cred ca e o problema de la alimentare, iar fisele de la bujii le-am schimbat pe drum de la o benzinarie (prima data speram ca ele sa fie de vina) deci nu e nici asta. Are cineva vreo idee despre ce poate fi vorba? Oricum ma duc acum si analizez starea debitmetrului, poate a intrat putina apa in el, ca a plouat rau azi-noapte pe drum si filtrul de aer conic e destul de expus la "mediul inconjurator", ca sa zic asa.
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- 8IMISTIQ
- **
- 270 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2001 Z16XE
8IMISTIQ
- Mesaje scrise: 270
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Parerea mea de necunoscator, dar de Patzit este ca s-ar putea sa fie filtru de benzina.
Spuneam mai devreme undeva ca am avut si eu aceeasi problema cu Cielo (care are oricum motor copiat dupa Opel).
La mine se intampla in felul urmator : DOAR la drum lung, mai exact dupa vro 200 de km "matematic" de mers continuu, dupa portiunea "de viteza" (paralela 45 - Ploiesti), incepea sa "dea nas"; la inceput daca o scoteam din viteza si turam nu era nici o problema (Curios?!), dupa care murea motorul la viteze mari. Evident trageam pe dreapta, unde aveam probleme la pornire. Daca stateam 10 minute, pornea perfect. Cum spuneai si tu, eu am crezut ca am ramas fara benzina (o data chiar am mers pe jos 2km pana la benzinarie).
Dupa vreo doua drumuri de-astea, situatia s-a agravat si nici nu mai vroia sa porneasca. Baiat plin de idei cum sunt am scos furtunul de benzina(metalic la cielo) care intra in blocu motor, l-am bagat intr-o sticla de 2 litrii, si apoi am dat la cheie. Surpriza, dupa ce l-am bagat la loc, motorul a pornit la cheie.
Ca o concluzie trasa de un amator, eu zic ca probabil in prima faza era mizerie puternica in benzina (problemele s-au intamplat cand mai aveam super putina benzina, deci tragea jeg), iar apoi probabil ca il inecam?! Nu stiu daca e posibil asa ceva la injectie. Anyway.
Imi cer scuze ca iar am folosit mai multe cuvinte decat era cazul, dar sunt un prost explicator .
Aaaa nu ti-am spus cum am remediat problema. Am schimbat filtrul de benzina si totul a mers perfect din ziua aceea. Cine stie, probabil la turatie mare si constanta, filtrul se oftica, dupa care se aseaza mizeria si e ca nou. Habar n-am.
Sper ca am fost de ajutor, macar pe post de bed time story teller
Spuneam mai devreme undeva ca am avut si eu aceeasi problema cu Cielo (care are oricum motor copiat dupa Opel).
La mine se intampla in felul urmator : DOAR la drum lung, mai exact dupa vro 200 de km "matematic" de mers continuu, dupa portiunea "de viteza" (paralela 45 - Ploiesti), incepea sa "dea nas"; la inceput daca o scoteam din viteza si turam nu era nici o problema (Curios?!), dupa care murea motorul la viteze mari. Evident trageam pe dreapta, unde aveam probleme la pornire. Daca stateam 10 minute, pornea perfect. Cum spuneai si tu, eu am crezut ca am ramas fara benzina (o data chiar am mers pe jos 2km pana la benzinarie).
Dupa vreo doua drumuri de-astea, situatia s-a agravat si nici nu mai vroia sa porneasca. Baiat plin de idei cum sunt am scos furtunul de benzina(metalic la cielo) care intra in blocu motor, l-am bagat intr-o sticla de 2 litrii, si apoi am dat la cheie. Surpriza, dupa ce l-am bagat la loc, motorul a pornit la cheie.
Ca o concluzie trasa de un amator, eu zic ca probabil in prima faza era mizerie puternica in benzina (problemele s-au intamplat cand mai aveam super putina benzina, deci tragea jeg), iar apoi probabil ca il inecam?! Nu stiu daca e posibil asa ceva la injectie. Anyway.
Imi cer scuze ca iar am folosit mai multe cuvinte decat era cazul, dar sunt un prost explicator .
Aaaa nu ti-am spus cum am remediat problema. Am schimbat filtrul de benzina si totul a mers perfect din ziua aceea. Cine stie, probabil la turatie mare si constanta, filtrul se oftica, dupa care se aseaza mizeria si e ca nou. Habar n-am.
Sper ca am fost de ajutor, macar pe post de bed time story teller
- 8IMISTIQ
- **
- 270 mesaje
- din 16 Apr 2004
- Astra 2001 Z16XE
8IMISTIQ
- Mesaje scrise: 270
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2004
- Mesaj Privat
Acum am mai citit inca o data ce ai spus tu, si am vazut ca si tu aveai EXACT aceeasi problema ca si mine. La relanti zici ca se tura perfect --- EXACT.
Sa stii ca si eu la cateva luni dupa incident am schimbat o fisa de la o bujie (care era dusa clar) dar nu cred ca a avut vro legatura. Decat daca o fi fost ceva "colaborare".
Parerea mea, filtru de benzina 99%. Oricum merita schimbat e cateva sute de mii.
Sa ma tii si pe mine la curent te rog Sunt tare curios daca asta era.
Sa stii ca si eu la cateva luni dupa incident am schimbat o fisa de la o bujie (care era dusa clar) dar nu cred ca a avut vro legatura. Decat daca o fi fost ceva "colaborare".
Parerea mea, filtru de benzina 99%. Oricum merita schimbat e cateva sute de mii.
Sa ma tii si pe mine la curent te rog Sunt tare curios daca asta era.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Incearca sa schimbi senzorul de la clapeta de acceleratie (TPS) eu am avut problema asta la un c20ne, ciudat mi s-a parut ca ecu-ul imi arata defect senzorul de turatie pana sa-l schimb pe cel de la clapeta, iar ca sa aflu chestia asta a trebuit sa o iau prin eliminare deoarece primeam acelasi cod de defect si cu un alt senzor de turatie. Este posibil sa ai probleme simultan si cu debitmetrul totusi.
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
Subscriu si eu la parerea lui roBERT, dar cred ca il poti verifica daca ii decuplezi mufa. Atunci ECU va neglija informatia de la el si va folosi doar ceilalti senzori, "banuind" valoarea ce trebuia data de TPS. Cu TPSul decuplat n-ar mai trebui sa ai variatiile de turatie, in schimb la accelerare cresterea in turatie va avea ceva inertie. Tine-ne la curent.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
... si atunci cand schimbi filtrul, spala si rezervorul, altfel mizeriile vor reveni, eu am avut exact acceasi simptome cand m-a pus naiba sa pun in benzina un aditiv "pentru eliminat apa si impuritatile din circuitul de injectie" care mi-a dizlocat mizeriile din rezervor si infunda filtrul ( 13 Euro la Opel...)
tanigsm
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Dej
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2004
- Mesaj Privat
Mie mi se tot aprindea in bord martorul galben "aprinderea" si motorul se comporta ca la voi...adica la un moment dat ma scutura( ca un soc) si asta mi-a facut chiar azi pe cand eram in Cluj. Am mers cu ea la Opel la Ecomax la un test. Baiatii au zis ca "necesita inlocuit TPS". Verificarea a costat doar 530.000 lei dar mi-au zis ca TPSul costa 2.700.000, asa ca am ramas doar cu verificarea. De fapt ce e TPSul asta? Un senzor? Ei au zis ca e ceva senzor la clapeta din modulul de injecti.....din cate mai retin.
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
- go
- **
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
@tanigsm
TPS -ul este un potentiometru(rezistenta variabila) care este actionat de axul clapetei de admisie .da la iesire un semnal liniar proportional cu cit de deschisa este calpeta (sau cit de tare ai apasat acceleratia).Acest semnal merge la ECU care"stie"in permanenta cit de grea iti este " talpa" si ajusteaza in asa masura parametrii(ex timp de injectie) incat motorul sa poata sa "raspunda"(sa accelereze sau sa decelereze)dupa c-da pedalei de accelerate.
Subscriu la @ron @roBERT, incearca sa schimbi TPS
TPS -ul este un potentiometru(rezistenta variabila) care este actionat de axul clapetei de admisie .da la iesire un semnal liniar proportional cu cit de deschisa este calpeta (sau cit de tare ai apasat acceleratia).Acest semnal merge la ECU care"stie"in permanenta cit de grea iti este " talpa" si ajusteaza in asa masura parametrii(ex timp de injectie) incat motorul sa poata sa "raspunda"(sa accelereze sau sa decelereze)dupa c-da pedalei de accelerate.
Subscriu la @ron @roBERT, incearca sa schimbi TPS
- vladonero
- **
- 102 mesaje
- din 28 Jun 2004
vladonero
- Mesaje scrise: 102
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2004
- Mesaj Privat
Stiu pe cineva care a avut acceasi problema la un Espero 1.8i.a schimbat filtru , a curatat injectoarele dar in cele din urma s-a constatat ca pompa de benzina dadea un debit inferior.A schimbat pompa si acum ii merge de minune.Sper sa nu fie si la tine acceeasi proble ca pompa aia costa cam multicel.Senzorul de la clapeta...immm... nu prea cred sa fie .Daca tu ML4.1 senzorul acela e un switch chior (on-off) si daca ar fi busit nu ar trebui sa ai simtomele tale.
gangxta
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Targoviste
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
tanigsm...am patit si eu ca tine! Mergeam catre bucuresti si a inceput sa tremure masina..ca si cum i`ar fi luat gazu! Concomitent s`a aprins martorul galben din bord iar apoi dupa ce am scos`o pe liber s`a oprit motoru! Am repornit`o si a mers! Dar a facut faza asta de vreo 10 ori! Am mers cu ea la service si baietii au luat si au curatat toti senzorii! Acum nu mai am treaba!
- io
- **
- 284 mesaje
- din 18 Jan 2005
- Bucuresti
io
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2005
- Mesaj Privat
imi dau si eu cu parerea pt ca am patit ceva similar asta iarna la munte si la mine a fost de vina aprinderea.
am fost la un service unde mi-au dat jos delcoul si au curatat piesele pe-acolo, au reglat avansul si apoi a mers ok.
ce-i drept, dupa reglajul avansului motorul abia se mai aude, merge mult mai rotund dar nu mai urca in turatie ca inainte. oricum, pana la urmatoarea interventie merge.
am fost la un service unde mi-au dat jos delcoul si au curatat piesele pe-acolo, au reglat avansul si apoi a mers ok.
ce-i drept, dupa reglajul avansului motorul abia se mai aude, merge mult mai rotund dar nu mai urca in turatie ca inainte. oricum, pana la urmatoarea interventie merge.
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
cam ciudat cum au reglat cei de la service avansul la un motor C16NZ, asta e treaba ECU-lui peste 400 de ture, si a modulului din delcou sub 400... decat sa fi fost delcoul dereglat foarte rau, sa nu prinda scanteia in unghiul plotilor (parca asa le zice contactelor din capac dintre fise si distribuitor).
- io
- **
- 284 mesaje
- din 18 Jan 2005
- Bucuresti
io
- Mesaje scrise: 284
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2005
- Mesaj Privat
mentionez din start ca sunt nespecialist.
oricum, am intrebat si eu omul asa, pe ici colo, sa ma prind si eu ce-i face.
a bagat mai intai un tester dar nu l-a lasat prea mult, acolo nu am inteles nimic, apoi a venit cu o masinarie Bosch conectata pe la fise cu care masura unghiul sub care e data scanteia. cred ca era vreo 17. Apoi a luat omul cartea cu specificatii de opel-uri de tot felul si a gasit acolo ceva gen 10-12 cred. si s-a uitat si cu lampa stroboscopica.
acestea fiind premisele, s-au efectuat operatiile de rigoare si s-a ajuns la rezultatul descris in post-ul initial.
oricum, daca stie careva un tester prin bucuresti unde as putea sa-mi reglez motorul sa se accelereze mai bine ( eventual sa mai schimb ceva pe la aprindere ), as fi recunoscator pt info.
oricum, am intrebat si eu omul asa, pe ici colo, sa ma prind si eu ce-i face.
a bagat mai intai un tester dar nu l-a lasat prea mult, acolo nu am inteles nimic, apoi a venit cu o masinarie Bosch conectata pe la fise cu care masura unghiul sub care e data scanteia. cred ca era vreo 17. Apoi a luat omul cartea cu specificatii de opel-uri de tot felul si a gasit acolo ceva gen 10-12 cred. si s-a uitat si cu lampa stroboscopica.
acestea fiind premisele, s-au efectuat operatiile de rigoare si s-a ajuns la rezultatul descris in post-ul initial.
oricum, daca stie careva un tester prin bucuresti unde as putea sa-mi reglez motorul sa se accelereze mai bine ( eventual sa mai schimb ceva pe la aprindere ), as fi recunoscator pt info.
voltron
- Mesaje scrise: 18
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2005
- Mesaj Privat
radumirza
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Spania
- Masina: Zafira Tourer 2016
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat
am scapat de o grija si dau de alta cateodata se opreste in relanti ,doar cand e motorul cald si nu tot timpul iar azi pe autobanda a inceput sa-si de-a in nas .mergea asa ca si cum ar fi tras benzina in suturi ( cu smucituri).sa oprit si dupa 10 sec am pornit-o si nu mai facea asa.indicatorul de benzina in jurul lui 20 de litri.culmea am mai bagat 20 si nu a mai dat in smucituri.ce naiba asa de rau sa insele ceasul?nu cred ca a fost desfacut bordul ca sa zic ca poate sa miscat acul.Si nici martorul de la bec nu sa aprins.idei ceva?Motor 1,8 16v ecotec pe benzina an 96
TOMA BV
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16ZS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2008
- Mesaj Privat
radumirza
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Spania
- Masina: Zafira Tourer 2016
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat
radumirza
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Spania
- Masina: Zafira Tourer 2016
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat