- calibra-C2ONE
- OP
- 16 mesaje
- din 25 Jul 2007
- Calibra 1992 C2ONE
- Bucuresti
calibra-C2ONE
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1992 C2ONE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,836 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,836
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- calibra-C2ONE
- OP
- 16 mesaje
- din 25 Jul 2007
- Calibra 1992 C2ONE
- Bucuresti
calibra-C2ONE
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1992 C2ONE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Dragon Warrior
- **
- 159 mesaje
- din 25 Jul 2007
- Corsa 1995 C12NZ
- Alta tara
Dragon Warrior
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
Revenirea volanului se face natural. Nu a proiectat niciodata nici un constructor chestia asta. Pur si simplu e un ajutor din partea fizicii. Rotile din fata au tendinta sa pastreze o traiectorie liniara datorita fortei centrifuge care scoate vehiculul de pe traiectoria circulara.
Faptul ca la tine nu revine volanul inseamna ca e o forta care se opune tendintei naturale a masinii de a urmari forta centrifuga. Cel mai probabil forta care se opune se gaseste undeva prin sistemul de directie (cremaliera - capete de bara - pivoti) Ciudat este ca nu intampini nici o greutate suplimentara la viraj.
Faptul ca la tine nu revine volanul inseamna ca e o forta care se opune tendintei naturale a masinii de a urmari forta centrifuga. Cel mai probabil forta care se opune se gaseste undeva prin sistemul de directie (cremaliera - capete de bara - pivoti) Ciudat este ca nu intampini nici o greutate suplimentara la viraj.
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
- andreizr1
- **
- 118 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Manta 1976 20e
- Maramures
andreizr1
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Maramures
- Masina: Manta 1976 20e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
Dragon Warrior a scris:Revenirea volanului se face natural. Nu a proiectat niciodata nici un constructor chestia asta. Pur si simplu e un ajutor din partea fizicii. Rotile din fata au tendinta sa pastreze o traiectorie liniara datorita fortei centrifuge care scoate vehiculul de pe traiectoria circulara.
Faptul ca la tine nu revine volanul inseamna ca e o forta care se opune tendintei naturale a masinii de a urmari forta centrifuga. Cel mai probabil forta care se opune se gaseste undeva prin sistemul de directie (cremaliera - capete de bara - pivoti) Ciudat este ca nu intampini nici o greutate suplimentara la viraj.
Faptul ca la tine nu revine volanul inseamna ca e o forta care se opune tendintei naturale a masinii de a urmari forta centrifuga. Cel mai probabil forta care se opune se gaseste undeva prin sistemul de directie (cremaliera - capete de bara - pivoti) Ciudat este ca nu intampini nici o greutate suplimentara la viraj.
rotile au tendinta sa revina datorita unghiului "camber" ce il au rotiile fata de linia solului. toate masiniile au rotile din fata "cracanate" unele mai mult altele mai puitin ceva de genul
/ - \
acest unghi are mai multe vantaje, tendinta rotilor fata de a sta drepte, aderenta marita in viraje...
cu cit unghiul creste (cu cit rotile sunt mai "cracanate" ) creste aderenta pe viraje dar scade eficienta la frinare.
dar oricum aceste setari nu se pot face la masinile standard decat la suspensiile racing....
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
daca nu ai inca ceva defect este posibil sa fii bagat bucsi proaste si din aceasta cauza s-a modificat unghiul.
eu am patit treaba asta la omega dupa ce am schimbat bucsile de bascula si am folosit unele italiene. chiar daca am reglat ungiurile tot nu reveneau rotile la viraj, de ma invirteam in cerc.
a trebuit sa le schimb cu unele FEBI si s-a rezolvat problema.
eu am patit treaba asta la omega dupa ce am schimbat bucsile de bascula si am folosit unele italiene. chiar daca am reglat ungiurile tot nu reveneau rotile la viraj, de ma invirteam in cerc.
a trebuit sa le schimb cu unele FEBI si s-a rezolvat problema.
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,082 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,082
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
andreizr1 a scris:[... toate masiniile au rotile din fata "cracanate" unele mai mult altele mai puitin ceva de genul
/ - \...
/ - \...
Permite'mi sa te contrazic... La o masina rotile trebuie sa stea perfect drepte si paralele. daca rotile stau cum zici tu, cauciucurile se uzeaza in cativa zeci de km pe interior. Cat despre masinile de curse, cand virezi, rotile au un unghi mai ciudat dar e exact opusul a ce ai schitat tu... Acelasi lucru se poate observa si la unele modele de mercedes.
@calibra-C2ONE Problema ta poate fi chiar de la faptul ca rotile stau "cracanate". Cauciucurile nu le uzeara pe int/ext? Am avut aceiasi problema la un ford si dupa ce am reglat unghiul de fuga a disparut problema.
- summer_life
- *
- 29 mesaje
- din 21 Jul 2007
- Dambovita
summer_life
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2007
- Mesaj Privat
si mai am eu ceva obectii. rotile revin nuuuumai si numai din cauza ca, cauciucul se aseaza drept pe sosea...nu poate sta pe un cant daca intelegeti. ce forte centrifuge si unghiuri?.... o roata tinde sa se aseze pe sosea..acelasi lucru la o curba inclinata, roata se aseaza...si mai ca merge singur volanul. deci revizuiti cele scrise mai sus. poate ai strans prea tare rotulele..si nu mai revine asa usor. poate freaca undeva ceva mai asteapta sa-si faca cursa totulele/bucsile. ps. cauciucurile late se aseaza mai repede decat cele inguste. de care ai?...le-ai schimbat cumva intre timp?
- andreizr1
- **
- 118 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Manta 1976 20e
- Maramures
andreizr1
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Maramures
- Masina: Manta 1976 20e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
- summer_life
- *
- 29 mesaje
- din 21 Jul 2007
- Dambovita
summer_life
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Dambovita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2007
- Mesaj Privat
- deleted-7256
- *
- 9 mesaje
- din 30 Jun 2007
deleted-7256
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2007
- Mesaj Privat
buna , ma numesc Cioaca Remus, si din pacate am avut si eu parte de aceasi problema ca tine ....masina turbata, bordura violenta ) si inca nu am reushit sa ii dau de capat, lasa-mi te rog un nr de telefon, sau un id de mess, as vrea sa stam de vorba,poate imi poti spune si mie cum ai rezolvat problema ,multam anticipat.
- opel astra g
- **
- 110 mesaje
- din 15 Aug 2012
- Astra 2000 x12xe
- Arges
opel astra g
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2012
- Mesaj Privat
Sunt posesorul unu opel astra g in urma unui mic accident am schimbat bratul bieleta antiruliu cap de bara si bieleta de directie au fost schimbate de mine totul fiind ok dar nu mai imi revine volanul in mers si merge greu mentionez ca bieleta de directie este montata din ochi pana sa vazut roata dreapta! Sa fie de la unghiul rotilor ?sau pompa servo caseta de directie etc...
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Daca era de la bieleta de directie iti tragea masina stanga sau dreapta si nu statea volanul drept.
Servo ar trebui sa simti daca merge sau nu...
Totusi mai cauta pe aici.... https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=17494
Servo ar trebui sa simti daca merge sau nu...
Totusi mai cauta pe aici.... https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=17494
- lucio85
- ******
- 4,964 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,964
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Revenirea la zero a volanului nu are treaba cu servodirectia, ci cu "caster angle" (nu stiu cum l-au tradus in romana, parca "unghi de fuga"). E unghiul dintre verticala si axa suspensiei pentru o roata directoare, cum te uiti la roata din lateral.
http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle
Du-te si fa-ti o geometrie la roti, si ar trebui sa se rezolve problema.
http://en.wikipedia.org/wiki/Caster_angle
Du-te si fa-ti o geometrie la roti, si ar trebui sa se rezolve problema.
- opel astra g
- **
- 110 mesaje
- din 15 Aug 2012
- Astra 2000 x12xe
- Arges
opel astra g
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2012
- Mesaj Privat
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Hai sa ti spun surpriza ... mai ai de bagat bani in ea. Nu glumesc ... Trebuie sa schimbi tampoanele superioare si rulmentii de amortizor. Dupa care , daca articulatia ai zis ca ai schimbat o, mai faci unghiul de fuga. Piesele se scahimba pt ambele roti stanga dreapta. Acelasi lucru il am si eu de schimbat ... in urma unei gropi mai zdravene i a facut de cap bucsei de amprtizor dreapta. Piesele te costa cam 300 + reglaj directie 50. Asta i tot ... dupa ce le schimbi sa ne spui cum iti merge.
- opel astra g
- **
- 110 mesaje
- din 15 Aug 2012
- Astra 2000 x12xe
- Arges
opel astra g
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2012
- Mesaj Privat