hcata
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Comanesti/Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2005
- Mesaj Privat
Motor C16NZ:
Din capacul motorului pornesc doua furtune, unul care duce undeva deasupra injectorului (mai gros) si unul care duce undeva in spate sub corpul injectorului (probabil in galeria de admisie) la care la mine este traseul infundat (nu furtunul ci stiutul in care intra furtunul sub corpul injectorului). M-am chinuit sa-l desfund si nu am reusit decat portiunea de stiut care este dreapta dar pe urma se pare ca traseul are un cot in sus si nu am mai reusit sa-l desfund.
Va rog daca puteti sa-mi spuneti care este rolul celor doua furtune si daca a mai patit cineva sa fie infundat acel traseu si cum l-a desfundat. M-am gandit sa dau jos injectorul sa-l curat pe acolo pe la baza lui. A dai desfacut cineva injectorul cu totul de la cele doua suruburi mari in care se prinde si capacul? Este complicat pot sa apara probleme la remontare?
Din capacul motorului pornesc doua furtune, unul care duce undeva deasupra injectorului (mai gros) si unul care duce undeva in spate sub corpul injectorului (probabil in galeria de admisie) la care la mine este traseul infundat (nu furtunul ci stiutul in care intra furtunul sub corpul injectorului). M-am chinuit sa-l desfund si nu am reusit decat portiunea de stiut care este dreapta dar pe urma se pare ca traseul are un cot in sus si nu am mai reusit sa-l desfund.
Va rog daca puteti sa-mi spuneti care este rolul celor doua furtune si daca a mai patit cineva sa fie infundat acel traseu si cum l-a desfundat. M-am gandit sa dau jos injectorul sa-l curat pe acolo pe la baza lui. A dai desfacut cineva injectorul cu totul de la cele doua suruburi mari in care se prinde si capacul? Este complicat pot sa apara probleme la remontare?
- Florin c
- **
- 235 mesaje
- din 14 Dec 2004
- Astra 2007 Z17DTH
- Constanta
Florin c
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
Am avut un Astra c16nz... Furtunul cel mic care intra sub injector este(probabil) admisie de aer cald atunci cand se inchide clapeta de aer de afara(teperaturi negative). Si cel gros are rol de recirculare gaze reziduale. Mai ai inca unul mic, in forma de L, in spatele capacului, pozitionat spre dreapta un pic;la fel si acela. In privinta demontatului du-te la un meserias, vezi cum desface el si data viitoare ai sa stii. Bafta.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
hcata
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Comanesti/Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2005
- Mesaj Privat
Multumesc Robert dar sunt cam departe de Bucuresti (Comanesti Bacau).
O sa incerc cu vreo solutie problema este ca mie mi se pare ca acel stiut o ia in sus si va fi cam greu pentru o solutie sa-l desfunde, o sa incerc sa injectez cu o seringa. Portiunea care era dreapta (de vreo 3 cm) am desfundat-o mecanic cu grija dar destul de greu caci era foarte infundat si daca asa o fi traseul si in continuare va fi destul de greu sa cedeze la ceva solutii.
Totusi nu stiti care este rolul acestui furtun? :cry:
O sa incerc cu vreo solutie problema este ca mie mi se pare ca acel stiut o ia in sus si va fi cam greu pentru o solutie sa-l desfunde, o sa incerc sa injectez cu o seringa. Portiunea care era dreapta (de vreo 3 cm) am desfundat-o mecanic cu grija dar destul de greu caci era foarte infundat si daca asa o fi traseul si in continuare va fi destul de greu sa cedeze la ceva solutii.
Totusi nu stiti care este rolul acestui furtun? :cry:
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
hcata a scris:Multumesc Robert dar sunt cam departe de Bucuresti (Comanesti Bacau).
O sa incerc cu vreo solutie problema este ca mie mi se pare ca acel stiut o ia in sus si va fi cam greu pentru o solutie sa-l desfunde, o sa incerc sa injectez cu o seringa. Portiunea care era dreapta (de vreo 3 cm) am desfundat-o mecanic cu grija dar destul de greu caci era foarte infundat si daca asa o fi traseul si in continuare va fi destul de greu sa cedeze la ceva solutii.
Totusi nu stiti care este rolul acestui furtun?
O sa incerc cu vreo solutie problema este ca mie mi se pare ca acel stiut o ia in sus si va fi cam greu pentru o solutie sa-l desfunde, o sa incerc sa injectez cu o seringa. Portiunea care era dreapta (de vreo 3 cm) am desfundat-o mecanic cu grija dar destul de greu caci era foarte infundat si daca asa o fi traseul si in continuare va fi destul de greu sa cedeze la ceva solutii.
Totusi nu stiti care este rolul acestui furtun?
Daca vrei un raspuns referitor exact la rolul furtunului, posteaza o poza ca sa nu ne dam cu presupusul.
Repet curatarea mecanica NU este recomandata asa cum am scris incearca o solutie pt desfundat plus asa cum recomanda si Sorin foloseste aerul comprimat nu sarma.
Am folosit curatarea "mecanica" la depunerile de pe traseul de racire cu lichid al motorului, acolo apar tot felul de depuneri "calcaroase" - calamina, pentru care nu am gasit inca o substanta care sa le dizolve.
hcata
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Comanesti/Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2005
- Mesaj Privat
Destul de greu cu poza in primul rand nu am momentan un aparat disponibil si in al doilea rand stiutul este in spatele corpului injectorului catre habitaclu si nu prea este spatiu sa fac o poza.
O sa incerc cu vreo substanta cum mi-ati sugerat si o sa vad daca se desfunda pana la urma.
Multumesc pentru sugestii.
O sa incerc cu vreo substanta cum mi-ati sugerat si o sa vad daca se desfunda pana la urma.
Multumesc pentru sugestii.
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
- radu
- **
- 342 mesaje
- din 17 Apr 2004
- craiova
radu
- Mesaje scrise: 342
- Locatie: craiova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2004
- Mesaj Privat
incearca cu orice spray degresant, de curatzat carburatoare. nu este scump si are si un furtunas atasat prin care poti spreia cu precizie . chiar merge(am curatzat eu calamina din camerele de ardere si de pe supape). ar mai fi indicat sa dai jos si injectorul, nu cred ca o sa ai probleme la montare, trebuie doar sa fii atent fiecare piulitza de unde o desurubezi
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
doar injectorul se da jos usor, cu sanse maxime de recuperare a o-ringurilor, dar pentru a da jos tot corpul de injectie trebuie aproape sigur garnituri noi (intre corpul superior si cel inferior, si intre corpul de injectie si galeria de admisie). in mod normal ar trebui schimbate si piulitele, asa zice neamtul la carte...
hcata
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Comanesti/Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2005
- Mesaj Privat
Ma gandesc ca este posibil ca traseul infundat sa fie cel de recirculare a gazelor de evacuare (sper ca nu spun prostii) si sa fie inchis si deschis cumva de supapa de recirculare a gazelor de evacuare (supapa care se afla pe galeria de admisie intre injector si motor). Credeti ca este posibil? Stiti cumva cum functioneaza supapa de recirculare a gazelor de evacuare de pe galeria de admisie (respectiv ce blocheaza si deblocheaza)?
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
hcata a scris:Ma gandesc ca este posibil ca traseul infundat sa fie cel de recirculare a gazelor de evacuare (sper ca nu spun prostii) si sa fie inchis si deschis cumva de supapa de recirculare a gazelor de evacuare (supapa care se afla pe galeria de admisie intre injector si motor). Credeti ca este posibil? Stiti cumva cum functioneaza supapa de recirculare a gazelor de evacuare de pe galeria de admisie (respectiv ce blocheaza si deblocheaza)?
am inteles ce vrei sa zici,
dar am verificat valva EGR (prin ridicarea valvei manual) si la relanti turatia scade deci sigur valva deschide ceva si pe acolo vin gaze de undeva, deci daca ar deschide (doar) traseul infundat atunci nu ar scade turatia pt ca nu ar veni nimic pe acolo. (s-ar putea sa nu am dreptate...)
nu m-am lamurit pana acum ce rol are acel traseu.
sa fie folosit doar pt admisie de gaze calde cand e rece aerul/motorul ?!?
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
hcata
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Comanesti/Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2005
- Mesaj Privat
Iulius inteleg de la tine ca nu este un traseu comandat de vreo valva sa se inchida si sa se deschida? Este un traseu care comunica tot timpul ? Asta inseamna ca ai reusit sa desfunzi traseul si daca sufli pe furtun la capatul dinspre capacul motorului traseul nu este infundat?
Dac nu cred ca este pentru aer cald pentru ca aerul este incalzit la intrarea in filtru de aer cand este necesar (este un furtun gros si deschis la culoare cu un invelis ca de panza care absoarbe aer incalzit de galeria de evacuare).
Dac nu cred ca este pentru aer cald pentru ca aerul este incalzit la intrarea in filtru de aer cand este necesar (este un furtun gros si deschis la culoare cu un invelis ca de panza care absoarbe aer incalzit de galeria de evacuare).
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
revin cu poze la furtunul respectiv si la zona unde intra in corpul de injectie, am marcat cu "sageti" zonele:
http://img177.exs.cx/img177/2041/17rz1.jpg
http://img215.exs.cx/img215/9237/21cf.jpg
as vrea sa stiu ce rol are acest furtun!?
a desfacut cineva corpul de injectie si poate sa spuna daca se poate incerca o curatare mecanica fara a strica ceva (poate e intr-o zona care nu e "sensibila"...)?!
traseul in corpul de injectie e infundat f. tare (s-a intarit)
mersi
http://img177.exs.cx/img177/2041/17rz1.jpg
http://img215.exs.cx/img215/9237/21cf.jpg
as vrea sa stiu ce rol are acest furtun!?
a desfacut cineva corpul de injectie si poate sa spuna daca se poate incerca o curatare mecanica fara a strica ceva (poate e intr-o zona care nu e "sensibila"...)?!
traseul in corpul de injectie e infundat f. tare (s-a intarit)
mersi
- Kappy
- **
- 319 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
Pai mie mi se pare ca furtunu' ala nu intra in "carburator" ci intra direct in galeria de admisie.
In orice caz poti sa desfaci linistit carburatorul bucati ca garniturile alea nu se rup(cel putin la mine nu sau rupt si deja lam desfacut de vro 2-3 ori ca sal curat ). Dupa ce il desfaci in 2 si dai toate "accesoriile" jos de pe el il bagi in decarbusolv si il lasi sa stea acolo vro 15-30min (depinde de cata rabdare ai ) si dupa aia il iei la frecat cu o pensula mica (ca alea pt acuarela) dar cu paru mai rigid, si iese ca nou. Si pot sa spun ca se si simte la motor dupa ce faci asta.
Incearca ca nu e greu (mie unu nu mi sa parut).
Succes
In orice caz poti sa desfaci linistit carburatorul bucati ca garniturile alea nu se rup(cel putin la mine nu sau rupt si deja lam desfacut de vro 2-3 ori ca sal curat ). Dupa ce il desfaci in 2 si dai toate "accesoriile" jos de pe el il bagi in decarbusolv si il lasi sa stea acolo vro 15-30min (depinde de cata rabdare ai ) si dupa aia il iei la frecat cu o pensula mica (ca alea pt acuarela) dar cu paru mai rigid, si iese ca nou. Si pot sa spun ca se si simte la motor dupa ce faci asta.
Incearca ca nu e greu (mie unu nu mi sa parut).
Succes
hcata
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Comanesti/Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2005
- Mesaj Privat
Am reusit pana la urma sa desfund traseul cu o seringa cu ac si cu diluant in trei etape in trei zile diferite pana la urma a cedat si s-a desfundat. Traseul este drept dar gaura este f mica in interior. Dupa desfundare se simte vacum cand pun degetul pe furtunul desfacut de la capacul motorului. De functionat masina mergea bine si inainte o sa vad daca are influenta asupra consumului pe care il aveam cam mare.
- Dac
- **
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat