damian
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina: Senator
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2006
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Buna Damian,
reflector far ( oglinda ) 12 17 104 (valabil stanga si dreapta)
far stanga fara semnalizator 12 16 304
far dreapta fara semnalizator 12 16 305
Reflectoarele se pot reface -aluminizare- la ELBA in Timisoara in mod oficial , eventual incearca sa dai un telefon acolo pentru detalii.
Injectoarele se vand doar la bucata , pretul e in jur de 300 de lei pentru o bucata
Daca nu te-am speriat codul e 817 409 (Bosch 0 280 150 205)
reflector far ( oglinda ) 12 17 104 (valabil stanga si dreapta)
far stanga fara semnalizator 12 16 304
far dreapta fara semnalizator 12 16 305
Reflectoarele se pot reface -aluminizare- la ELBA in Timisoara in mod oficial , eventual incearca sa dai un telefon acolo pentru detalii.
Injectoarele se vand doar la bucata , pretul e in jur de 300 de lei pentru o bucata
Daca nu te-am speriat codul e 817 409 (Bosch 0 280 150 205)
damian
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina: Senator
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2006
- Mesaj Privat
uaaaau doar atat? )
prioritatea no.1 sunt farurile acum.
legat de injectoare, ele functioneaza, dar au inceput sa se "manance" furtunasele acele lipite de ele... (ele-> injectoarele)
ps. legat de pornire, porneste la a 3-6cheie... (am rezolvat cu choke`ul - socul - ; adica dupa ce pornesc motorul, acum se ridica relanti`ul)
ai vre-o sugestie?
sau vre-o lista de rezolvat?
prioritatea no.1 sunt farurile acum.
legat de injectoare, ele functioneaza, dar au inceput sa se "manance" furtunasele acele lipite de ele... (ele-> injectoarele)
ps. legat de pornire, porneste la a 3-6cheie... (am rezolvat cu choke`ul - socul - ; adica dupa ce pornesc motorul, acum se ridica relanti`ul)
ai vre-o sugestie?
sau vre-o lista de rezolvat?
- walker
- **
- 146 mesaje
- din 10 Apr 2007
- Commodore 1969 25H
- Bucuresti
walker
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Commodore 1969 25H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Stai putin...din cate tin eu minte motorul masinii tale e schimbat si are L-Jetronic ...inseamna ca injectoarele au codul 817 404 (Bosch 0 280 150 105).
Egal , daca doar furtunasele sunt problematice e simplu , le indepartezi si le inlocuiesti cu furtun de 8mm si colier de 12mm.
Cum a aparut treaba cu pornirea greoaie , nu are legatura cu rezolvarea pornirii la rece?
In legatura cu farurile Walker are dreptate , de pe ebay ar fi ideal , gasesti uneori acolo chiar si noi la bani putini.Totul e sa ai posibilitatea de a le licita si plati.
Egal , daca doar furtunasele sunt problematice e simplu , le indepartezi si le inlocuiesti cu furtun de 8mm si colier de 12mm.
Cum a aparut treaba cu pornirea greoaie , nu are legatura cu rezolvarea pornirii la rece?
In legatura cu farurile Walker are dreptate , de pe ebay ar fi ideal , gasesti uneori acolo chiar si noi la bani putini.Totul e sa ai posibilitatea de a le licita si plati.
damian
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina: Senator
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2006
- Mesaj Privat
asa este, iar eu cu ebay-ul sunt un ultra novice.
legat de pornire, tot timpul a fost asa....
cand era mai rece afara, (are un furtunas care este "injectat" in galeria de admisie) si bagam folosind o seringa, 5-10ml de benzina.
eu zilele trecute am curatat inceputul galeriei de admisiei, adica partea cu clapeta , cu spay de curatat carburatoare.
apoi folosind acelasi spray , am curatat "Zusatzluftschieber" , si acum imi ridica relantiul la rece , partea "proasta" e ca acum chiar si cand e cald relantiul este putin mai mare decat de obicei, dar nu m-am impiedicat de o cheie de 9 sa-l dau mai jos.
oricum, acum la pornire pun contactul, apas de 2 ori pedala de acceleratie pana in fund, apoi porneste... dupa 3-4secunde.
legat de oale, nu am rezolvat cu bara, in schimb mi se crapasera, si a trebuit sa le sudez... stii procedura.
legat de frane, am degripat etrierul acela, am cumparat garnituri in ca ca va curge, el n-a curs, si acum masina franeaza. Ideea e cum pornesc de pe loc, sa apas rapid si accentuat de vre-o 10 ori ca sa fac presiune, apoi tine frana.
inca ceva, pana pe la 40km/h , imi tot sare acul de viteza. ai vre-o idee?
legat de pornire, tot timpul a fost asa....
cand era mai rece afara, (are un furtunas care este "injectat" in galeria de admisie) si bagam folosind o seringa, 5-10ml de benzina.
eu zilele trecute am curatat inceputul galeriei de admisiei, adica partea cu clapeta , cu spay de curatat carburatoare.
apoi folosind acelasi spray , am curatat "Zusatzluftschieber" , si acum imi ridica relantiul la rece , partea "proasta" e ca acum chiar si cand e cald relantiul este putin mai mare decat de obicei, dar nu m-am impiedicat de o cheie de 9 sa-l dau mai jos.
oricum, acum la pornire pun contactul, apas de 2 ori pedala de acceleratie pana in fund, apoi porneste... dupa 3-4secunde.
legat de oale, nu am rezolvat cu bara, in schimb mi se crapasera, si a trebuit sa le sudez... stii procedura.
legat de frane, am degripat etrierul acela, am cumparat garnituri in ca ca va curge, el n-a curs, si acum masina franeaza. Ideea e cum pornesc de pe loc, sa apas rapid si accentuat de vre-o 10 ori ca sa fac presiune, apoi tine frana.
inca ceva, pana pe la 40km/h , imi tot sare acul de viteza. ai vre-o idee?
damian
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina: Senator
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2006
- Mesaj Privat
si inca ceva, pe etrier spate, scrie 36, 38, sau 40?
ca am cumparat (10lei) garnituri si ala zicea ca pt 38 sunt si sunt bune... intrucat erau singurele le-am luat....
te intreb ca mi se intareste pedala brusc, iar masina ramane infranata, si trebuie pe loc sa calc frana de cateva ori si-si revine (elasticitatea).
cred ca se gripeaza din etrierul acela spate dreapta de care iti vorbeam, pe care ulterior l-am degripat, si care dupa proces, n-a curs .
ps. cand pornesc motorul (la rece) frana tine ffffffffff putin si in fund de tot....
trebuie sa apas de vre-o 10-15 ori (sa fac "pedala") pana sa pot pleca (cu frane).
e grav doctore?
ca am cumparat (10lei) garnituri si ala zicea ca pt 38 sunt si sunt bune... intrucat erau singurele le-am luat....
te intreb ca mi se intareste pedala brusc, iar masina ramane infranata, si trebuie pe loc sa calc frana de cateva ori si-si revine (elasticitatea).
cred ca se gripeaza din etrierul acela spate dreapta de care iti vorbeam, pe care ulterior l-am degripat, si care dupa proces, n-a curs .
ps. cand pornesc motorul (la rece) frana tine ffffffffff putin si in fund de tot....
trebuie sa apas de vre-o 10-15 ori (sa fac "pedala") pana sa pot pleca (cu frane).
e grav doctore?
- walker
- **
- 146 mesaje
- din 10 Apr 2007
- Commodore 1969 25H
- Bucuresti
walker
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Commodore 1969 25H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
Posibil toturis sa ai probleme cu garniturile pompei de frana , care sunt probabil obosite . Schimba garniturile la toate etrierele si ar fi bine si furtunele . De multe ori blocajul franei e cauzat de furtunele care fac la interior solzi tip supapa --> lichidul nu mai revine spre pompa la eliberarea pedalei de frana . Furtune se gasesc la magazinele din reteaua Meteor ca de altfel si garniturile de etrier . In rest spor la treaba .
damian
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina: Senator
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2006
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Ar fi foarte indicat sa inlocuiesti toate racordurile flexibile din motivele expuse mai sus , efectul ar putea fi miraculos.Garniturile din pompa centrala de frana nu stiu daca are rost sa le deranjezi,eu nu am gasit pana acum garnituri uzate in nici una din pompele de acest tip pe care le-am demontat,chiar si dupa 20-30 de ani sunt intacte.Bineinteles daca sunt introduse in sistem diferite substante care se vand in comert sub numele de lichid de frana (cu timbru RAR autentic) atunci lucrurile se schimba datorita efectului coroziv al acestora.
Racorduri pentru partea din fata gasesti la Meteor , Autonet si cu siguranta la multe alte magazine , cele de pe puntea spate insa nu le vei gasi decat originale.Atentie , exista doua modele de racord!Cand termini operatiunile aeriseste instalatia incepand cu traseul cel mai lung si terminand cu cel mai scurt.
Pentru etrier exista si varianta reconditionarii , daca te intereseaza subiectul discutam prin MP.
Regulatorul pentru puntea spate l-ai inlocuit
Acul vitezometrului "sare" de obicei atunci cand cablul de kilometraj incepe sa cedeze.Cablul de otel din interior incepe sa se uzeze se rup din fire si agatand pe pereti apare fenomenul semnalat.
E greu de spus asa de la distanta de ce nu porneste masina la prima cheie , e clar insa ca nu primeste benzina imediat.Faptul ca apesi acceleratia de cateva ori nu are nici un efect decat acela ca lasa sa treaca mai usor vaporii de benzina introdusi in cotul de dupa debitmetru.Oricum cel care a montat motorul a avut grija sa modifice pe ici pe colo astfel incat sa fie greu de depistat o eventuala problema...
Relantiul nu se regleaza cu cheia de 9 ci cu cea de 15 , e un surub cu contra.
Ultima modificare făcută de Senator la Lun 30 Jul, 2007 12:01 am, modificat de 2 ori în total
Racorduri pentru partea din fata gasesti la Meteor , Autonet si cu siguranta la multe alte magazine , cele de pe puntea spate insa nu le vei gasi decat originale.Atentie , exista doua modele de racord!Cand termini operatiunile aeriseste instalatia incepand cu traseul cel mai lung si terminand cu cel mai scurt.
Pentru etrier exista si varianta reconditionarii , daca te intereseaza subiectul discutam prin MP.
Regulatorul pentru puntea spate l-ai inlocuit
Acul vitezometrului "sare" de obicei atunci cand cablul de kilometraj incepe sa cedeze.Cablul de otel din interior incepe sa se uzeze se rup din fire si agatand pe pereti apare fenomenul semnalat.
E greu de spus asa de la distanta de ce nu porneste masina la prima cheie , e clar insa ca nu primeste benzina imediat.Faptul ca apesi acceleratia de cateva ori nu are nici un efect decat acela ca lasa sa treaca mai usor vaporii de benzina introdusi in cotul de dupa debitmetru.Oricum cel care a montat motorul a avut grija sa modifice pe ici pe colo astfel incat sa fie greu de depistat o eventuala problema...
Relantiul nu se regleaza cu cheia de 9 ci cu cea de 15 , e un surub cu contra.
Ultima modificare făcută de Senator la Lun 30 Jul, 2007 12:01 am, modificat de 2 ori în total
damian
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina: Senator
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2006
- Mesaj Privat
da! ai dreptate! cheie de 15!
eu confundasem cu alt surb. in fine.... s-a rezolvat cu relantiul. l-am dat mai jos chiar ieri.
procedura de schimbare a cablului de kilometraj este complicata?
lichid de frana? numai model "2+2" dot 4.
eu nu servesc no-name`uri
legat de regulator punte spate, cum verific daca isi face datoria?
eu confundasem cu alt surb. in fine.... s-a rezolvat cu relantiul. l-am dat mai jos chiar ieri.
procedura de schimbare a cablului de kilometraj este complicata?
lichid de frana? numai model "2+2" dot 4.
eu nu servesc no-name`uri
legat de regulator punte spate, cum verific daca isi face datoria?
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Regulatorul nu se prea poate verifica insa iti poate da foarte multa bataie de cap , chiar eu am inlocuit din cauza lui racorduri si multe pompe centrale bineinteles degeaba.
Cablul de kilometraj se schimba relativ usor singura parte mai neplacuta e faptul ca va trebui sa faci o excursie sub masina. E simplu , se decupleaza din vitezometru si se desurubeaza din traductorul de pe cutie.Codul cablului e in cazul tau 12 68 051
Lichidul de frana e 2+2 sau Berkbile 2+2 ? Intreb intrucat exista si tot felul de falsuri , de aceea ar fi bine sa alegi ceva de firma gen Mobil , Castrol , Lucas etc. DOT 4 si ambalat original. Inainte de a trece la asta insa trebuie golit complet tot circuitul.
Cablul de kilometraj se schimba relativ usor singura parte mai neplacuta e faptul ca va trebui sa faci o excursie sub masina. E simplu , se decupleaza din vitezometru si se desurubeaza din traductorul de pe cutie.Codul cablului e in cazul tau 12 68 051
Lichidul de frana e 2+2 sau Berkbile 2+2 ? Intreb intrucat exista si tot felul de falsuri , de aceea ar fi bine sa alegi ceva de firma gen Mobil , Castrol , Lucas etc. DOT 4 si ambalat original. Inainte de a trece la asta insa trebuie golit complet tot circuitul.
damian
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina: Senator
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2006
- Mesaj Privat
- Senator
- **
- 460 mesaje
- din 29 Sep 2004
Senator
- Mesaje scrise: 460
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2004
- Mesaj Privat
Nu mai folosi lichidul cu eticheta galbena , e chiar cel suspect.
Pentru inlocuirea cablului trebuie demontate ceasurile de bord.Va trebui demontata intai rama din jurul lor , e fixata cu 4 suruburi dintre care cele de jos sunt ascunse daca nu s-a mai "lucrat".
Turometrul se livreaza si separat , exista inca si se poate comanda insa nu e ieftin.Incearca sa gasesti un tablou complet pe la dezmembrari , e cel mai avantajos.
Pentru inlocuirea cablului trebuie demontate ceasurile de bord.Va trebui demontata intai rama din jurul lor , e fixata cu 4 suruburi dintre care cele de jos sunt ascunse daca nu s-a mai "lucrat".
Turometrul se livreaza si separat , exista inca si se poate comanda insa nu e ieftin.Incearca sa gasesti un tablou complet pe la dezmembrari , e cel mai avantajos.
damian
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina: Senator
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2006
- Mesaj Privat
DrDre
- Mesaje scrise: 16
- Locatie:
- Masina: Monza 1982 2.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2006
- Mesaj Privat
- walker
- **
- 146 mesaje
- din 10 Apr 2007
- Commodore 1969 25H
- Bucuresti
walker
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Commodore 1969 25H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
@Damian ,
asculta-l pe Senator , inlocuieste cu ocazia reparatiilor tot lichidul de frana din circuit , probabil ca intra cca . 0,4-0,5 l .E bine sa cumperi un litru ca sa-ti ajunga pentru aerisire . Da, la magazinele din reteaua Meteor se gasesc atat racorduri cat si garnituri . Nu mai folositi uleiuri si lichide functionale de la firme obscure si dubioase .
asculta-l pe Senator , inlocuieste cu ocazia reparatiilor tot lichidul de frana din circuit , probabil ca intra cca . 0,4-0,5 l .E bine sa cumperi un litru ca sa-ti ajunga pentru aerisire . Da, la magazinele din reteaua Meteor se gasesc atat racorduri cat si garnituri . Nu mai folositi uleiuri si lichide functionale de la firme obscure si dubioase .
- walker
- **
- 146 mesaje
- din 10 Apr 2007
- Commodore 1969 25H
- Bucuresti
walker
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Commodore 1969 25H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat
damian
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina: Senator
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2006
- Mesaj Privat
nu am apucat sa cumpar racordurile,
in schimb, mi se gripeaza frana... inca nu am descoperit care etrier.... tata in schimb a observat intamplator ca se incinsese roata fata stanga... ciudat... la mine cand era infranata si mergeam , nu se incingea nimic ......
in fine, simptomele sunt urmatoarele: in mod normal pedala este Foarte elastica, iar cand devine foarte sensibila (adica doar o ating si franeaza puternic) e clar ca masina este infranata. in panta am pus-o in neutral , si statea pe loc. pana cand n-am calcat de cateva ori frana, nu si-a dat drumul.....
sa fie membrana servo?
nici nu mai stiu......
in schimb, mi se gripeaza frana... inca nu am descoperit care etrier.... tata in schimb a observat intamplator ca se incinsese roata fata stanga... ciudat... la mine cand era infranata si mergeam , nu se incingea nimic ......
in fine, simptomele sunt urmatoarele: in mod normal pedala este Foarte elastica, iar cand devine foarte sensibila (adica doar o ating si franeaza puternic) e clar ca masina este infranata. in panta am pus-o in neutral , si statea pe loc. pana cand n-am calcat de cateva ori frana, nu si-a dat drumul.....
sa fie membrana servo?
nici nu mai stiu......
- walker
- **
- 146 mesaje
- din 10 Apr 2007
- Commodore 1969 25H
- Bucuresti
walker
- Mesaje scrise: 146
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Commodore 1969 25H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2007
- Mesaj Privat