mikev
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina: Kadett 1989 1.3N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
Revin cu o problema nou aparuta la verificarea/inlocuirea franelor tip tambur la un Kadett din 89:
Iata ordinea operatiilor deja efectuate: dat jos roata, defiletat surubul mic de fixare a tamburului in partea din fata a rotii (multumesc AdamOpel pt info), slabit cablul franei de mana (sabotii se vor apropia unul de altul deci faciliteaza scoaterea tamburului).
Problema: In final, tamburul tinde intr-adevar sa iasa dar impreuna cu unul din saboti !
Mai precis, in cazul rotii dreapta spate, tamburul se deplaseaza pe ax spre exterior aproape 2 centimetri, dar IMPREUNA CU SABOTUL din partea stanga a rotii. La deplasarea spre exterior, acelasi sabot preseaza puteric tamburul radial catre stanga. Banuiesc ca uzura este asa de accentuata incat sabotii au format o "buza" (diferenta de nivel) pe interiorul tamburului. Dar nu sunt sigur de acest lucru. Cand incerc sa scot tamburul, buza aceea ar "agata" unul din saboti.
Spatiul de 1 cm deja creat intre butucul rotii si tambur prin deplasearea celui din urma nu imi permite sa postez pe forum o fotografie detaliata a problemei.
Singura solutie care mi-a fost recomandata a fost sa tai cu flexul (fara gluma!) tamburul si sa salvez ce se mai poate salva din mecanismul de actionare al franei. Dar la cat de corodat pare sa fie in interior , slabe sperante.
Poate cineva sa ma ajute cu vreun sfat in aceasta problema? Orice idee e binevenita.
Iata ordinea operatiilor deja efectuate: dat jos roata, defiletat surubul mic de fixare a tamburului in partea din fata a rotii (multumesc AdamOpel pt info), slabit cablul franei de mana (sabotii se vor apropia unul de altul deci faciliteaza scoaterea tamburului).
Problema: In final, tamburul tinde intr-adevar sa iasa dar impreuna cu unul din saboti !
Mai precis, in cazul rotii dreapta spate, tamburul se deplaseaza pe ax spre exterior aproape 2 centimetri, dar IMPREUNA CU SABOTUL din partea stanga a rotii. La deplasarea spre exterior, acelasi sabot preseaza puteric tamburul radial catre stanga. Banuiesc ca uzura este asa de accentuata incat sabotii au format o "buza" (diferenta de nivel) pe interiorul tamburului. Dar nu sunt sigur de acest lucru. Cand incerc sa scot tamburul, buza aceea ar "agata" unul din saboti.
Spatiul de 1 cm deja creat intre butucul rotii si tambur prin deplasearea celui din urma nu imi permite sa postez pe forum o fotografie detaliata a problemei.
Singura solutie care mi-a fost recomandata a fost sa tai cu flexul (fara gluma!) tamburul si sa salvez ce se mai poate salva din mecanismul de actionare al franei. Dar la cat de corodat pare sa fie in interior , slabe sperante.
Poate cineva sa ma ajute cu vreun sfat in aceasta problema? Orice idee e binevenita.
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
poate sa rupt siguranta ce tine sabotul!nu stiu cum vrei reusi sa tai tamburul...mai ales ca ai si rezervor in apropiere.
daca sa format o "buza" nu stiu ce mai merita salvat de pe acolo.mai ieftin iesi daca iei unul de la dezmembrari.
nu poti introduce intre tamburi si mecanism un levier mai mic sau o surubenlita mai puternica?
sau punel la loc incearca sa rotesti tamburul si sa lovesti cu ciocanu.
daca sa format o "buza" nu stiu ce mai merita salvat de pe acolo.mai ieftin iesi daca iei unul de la dezmembrari.
nu poti introduce intre tamburi si mecanism un levier mai mic sau o surubenlita mai puternica?
sau punel la loc incearca sa rotesti tamburul si sa lovesti cu ciocanu.
mikev
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina: Kadett 1989 1.3N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jul 2007
- Mesaj Privat
M-am uitat pe cartea de reparatii de la Hayes, si intra-devar acolo este menitonat de o siguranta (un fel de cui care intra prin spatele rotii si se prinde in partea din fata, sub tambur, cu un fel de piulita). La mine intr-adevar, NU MAI E PREZENT acel cui/siguranta, deci respectivul sabotul nu mai e fixat pe butuc. Dar este in continuare tinut de celelate resorturi din interior, din cauza aceasta se deplaseaza doar 1-2 cm spre exterior odata cu tamburul.
O sa incerc sa ""reprind" gaura sigurantei de pe sabot cu o surubelnita introdusa prin orificul din spate (cel al sigurantei) al butucului, sa readuc sabotul aproape de pozitia normala. Iar daca reusesc o sa incerc sa scot tamburul.
M-am uitat pe internet si in Germania sunt seturi noi complete frane spate (2 tamburi + 4 saboti +2 cilindri receptori+ setul resorturi si sigurante) de Kadett la 74 euro. Deci nu prea scump, chiar daca dureaza. Dar tot trebuie scos intai tamburul, asta fara sa deteriorez suporturile mecanismului de pe butuc.
O sa incerc sa ""reprind" gaura sigurantei de pe sabot cu o surubelnita introdusa prin orificul din spate (cel al sigurantei) al butucului, sa readuc sabotul aproape de pozitia normala. Iar daca reusesc o sa incerc sa scot tamburul.
M-am uitat pe internet si in Germania sunt seturi noi complete frane spate (2 tamburi + 4 saboti +2 cilindri receptori+ setul resorturi si sigurante) de Kadett la 74 euro. Deci nu prea scump, chiar daca dureaza. Dar tot trebuie scos intai tamburul, asta fara sa deteriorez suporturile mecanismului de pe butuc.
- micutzu_mvp
- *
- 10 mesaje
- din 01 Oct 2008
- Kadett 1977
- Bucuresti
micutzu_mvp
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1977
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2008
- Mesaj Privat
- stefy_726
- **
- 308 mesaje
- din 31 Jan 2006
- Ascona 1986 18E
- Bucuresti, Romania
stefy_726
- Mesaje scrise: 308
- Locatie: Bucuresti, Romania
- Masina: Ascona 1986 18E
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2006
- Mesaj Privat
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
@mikev nu ai ce sa stici ia si trage de el foloseste doua surubelntite mecanice ,cu un ciocan bate in el pana iese,odata ce au sarit sigurantele alea ,si saboti is uzati chiar nu ai ce sa strici ,eu ieri am schimbat la o astra si am patit la fel pe o parte din cauza uzuri tamburilor nu iesea .Preturi tamburi sh 600mii,pistonease noi 260mii bucata,saboti cam 600mii setu.Ai girja la conducte ca is de proasta calitate ca la orice opel !
CoMbo`Man- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1995 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2005
- Mesaj Privat
gsi_master a scris:@mikev nu ai ce sa stici ia si trage de el foloseste doua surubelntite mecanice ,cu un ciocan bate in el pana iese,odata ce au sarit sigurantele alea ,si saboti is uzati chiar nu ai ce sa strici ,eu ieri am schimbat la o astra si am patit la fel pe o parte din cauza uzuri tamburilor nu iesea .Preturi tamburi sh 600mii,pistonease noi 260mii bucata,saboti cam 600mii setu.Ai girja la conducte ca is de proasta calitate ca la orice opel !
din 18 iulie 2007 probabil si-a rezolvat problema cu franele
butoiasu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1977 1200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut!
Am si eu probleme cu franele spate de la un Kadett C din '77 (sunt duse garniturile de la cilindrul de frana si scapa lichid de frana). Ma gandeam sa schimb instalatia cu totul: tamburi, sabotzi etc. Stiti cumva daca se potrivesc de la alte modele ? ( am inteles ca la cielo ar fi asemanatoare).
Am si eu probleme cu franele spate de la un Kadett C din '77 (sunt duse garniturile de la cilindrul de frana si scapa lichid de frana). Ma gandeam sa schimb instalatia cu totul: tamburi, sabotzi etc. Stiti cumva daca se potrivesc de la alte modele ? ( am inteles ca la cielo ar fi asemanatoare).
markko
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2008
- Mesaj Privat