Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am o problema mai veche care m-a facut sa ma apuc de "studiat" functionarea motorului... si cred ca am gasit cauza.

(multumiri lui ron pt sprijinul acordat pana acum, are si el aceeasi problema)

Problema e urmatoarea:
voltaj mare pe firul de la ECU spre sonda O2: 1.08V, la carte zice ca ar trebui sa fie 0.35- 0.5V; acest voltaj e masurat cu contactul pus, intre firul dinspre ecu si masa.

Acest voltaj mare are ca efect ca ECU vede la sonda O2 o valoare >0.6V ceea ce il face sa creada ca amestecul e bogat -> ECU saraceste amestecul -> scade turatia motorului la acceasi apasare a pedalei de acceleratie.
Acest voltaj (1.08V) nu e generat de sonda ci de ECU! motorul fiind oprit, sonda deconectata, deci nu e problema de la sonda O2.

Pas cu pas am ajuns la ECU...

Am schimbat ECU cu unul de Kadet (care vad ca se potriveste) si problema a disparut: voltajul pe O2 e insa 0.195V - un pic mai mic de cat ar ttebui sa fie.

TIS mai zice ca ar trebui verificat (in cazul in care voltajul pe O2 e intre 0.8-1.0V cu contactul pus) cablul de masa al senzorului O2 (pin D6 la mufa ECU). Insa nu stiu unde se leaga la masa acest cablu... Stiti voi unde se leaga?
Oricum daca cu un alt ECU nu a mai aparut problema atunci ECU ar fi problema, nu?

Am cautat la un schrott un ECU pt Astra injectie monopunct: am gasit unul de Astra cu ABS, l-am incercat si merge:
pret: 3 milioane - e ok pretul?

Cum as putea sa-l testez sa fiu sigur ca nu o sa am surprize? (am o zi la dispozitie sa-l testez).

Ce modele de ECU sunt compatibile cu al meu?
ECU meu are codul: 16156179 AZFP

Mersi
Skip ads

  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
ca un "profesor" in probleme de ECU , (lol) , iti recomand ca daca iti merge ala la 3 mil sa faci matanii si sa il iei . Unul nou .... am scris eu ca ptr Frontera e 810 € cu relatii etc ....
Cum tu nu ai imobiliser la masina , e OK , poti sa le schimbi ca pe cd uri , altii nu au norocul tau !
Ceea ce pot sa afirm cu tarie e ca peste tot unde vei merge sa afli date despre el , o sa iti ceara codul Bosch nu codul GM . Pe codul GM se cauta numai la reprezentante Opel .
Si tot din experienta pot sa iti spun ca nu cred sa se mai fabrice nou, modelul tau de ECu, deoarece si la al meu ( a.f 1997) nu se mai fabrica , Boschul inlocuindu-l cu un echivalent , cu un cod cu totul diferit fata de cel original avut pe masina .
Du-te la aia la Berceni, dezmembreaza aproape numai Opeluri si vezi daca au , te poti tocmi la pret, desi dupa parerea mea , 3 mil e OK

Corvin
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
dac:
foloseste un aparat de masura cit de cit mai destept si mergi pe scala de 20V si nu pe scala de 2V .multe aparate arata eronat tensiunea de pe sonda daca folosesti scal de 2V(pe care tu sigur ai folosit-o).s-ar putea ca 0.195Vpe scala de 2 V sa fie aprox 0.35V pe scala de 20 V.
vezi ca sunt mai multe discutii pe tema asta ,"cod 13 sau 44" si "tensiunea pe sonda lambda" .daca bine tin minte si ron a postat ceva asemanator.

pentru pinul d6 masoara caderea de tensiune intre acel pin si minusul bateriei(nu sasiu!!).cit arata?
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am cautat la un schrott un ECU pt Astra injectie monopunct: am gasit unul de Astra cu ABS, l-am incercat si merge:
pret: 3 milioane - e ok pretul?

Cum as putea sa-l testez sa fiu sigur ca nu o sa am surprize? (am o zi la dispozitie sa-l testez).


pretul e OK .parerea mea ar fi sa te plimbi cu noul ecu cu abs si sa verifici ca nu cumva sa-ti dea vreun cod de eroare legat de ABS.
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Abs-ul foloseste un modul separat, de ECU-ul motorului, din ce cauza pot sa apara probleme?
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@Corvin: stiu ca am avut noroc ca am gasit unul second-hand, unul nou am gasit pe net in Germania e ~1000Euro. Sunt din Timisoara asa ca mi-e greu sa caut unde ai zis tu in Bucuresti (mai ales ca am gasit aici ce cautam).

@go: am masurat pe scala de 20V (initial am folosit scala de 2V), e acelasi voltaj, am recitit si topicul cu tau cu codul 13 sau 44.


ECU-ul cel am acum e de Kadett-E 1.6 si cred ca a avut motor C16NZ (am cautat pe net codurile ECU la toate Kadett-urile si e trecut la C16NZ).

Problema noua e ca mi-a aparut codul 13 si mie cu noul ECU.

Voltajul pe sonda O2 de la ECU e 0.20V co motorul oprit - contac pus, asta e sub limita acceptata (0.35V-0.5V).

Cu motorul pornit la relanti (dupa un timp in care s-a incalzit sonda) voltajul dat de sonda oscileaza intre 0.11V si 0.65V. Iarasi e sub limita care este 0.1V-0.9V: sa fie din cauza diferentei dintre 0.2V cat am eu si 0.35V valoarea minima pt voltaj de la ECU?

La accelerare sonda indica initial un voltaj de ~0.6-0.8V dupa care incepe sa oscileze intre 0.25V si 0.75V

Codul 13 imi apare doar in mers cu motorul cald si pedala apasata (astea sunt conditiile in care se stocheaza) dar nu am reusit sa-l reproduc cu masina pe loc desi am incercat sa indeplinesc toate conditiile necesare.

Nu am diferenta de tensiune intre minusul de la baterie si masa de la sasiu (la far stanga): 5mV atat am masurat.

Pot sa trag urmatoarele 2 concluzii?
1. voltajul de 0.2V nu e in regula (l-am masurat si pe pinul D7 la ECU)
2. sonda nu variaza suficient de bine - defecta?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
sa stii ca pe Kadett sigur nu s-a pus numai C16NZ la motoare de 1.6
diferenta dintre maximul de 0.65 si 0.9 nu cred ca se datoreaza diferentei de potential pe care o citesti cu motorul oprit/contactul pus. daca ar fi asa ar trebui sa ai aceeasi diferenta si intre minime, dar zici ca ai minim 0.11 fata de 0.1, ceea ce e ok. la accelerare eu zic ca e normal sa creasca initial si apoi, dupa ce s-a terminat regimul tranzitoriu de accelerare sa varieze intre 0.25-0.75 (de fapt ar trebui sa varieze tot intre 0.1 si 0.9, aici poate fi sonda imbatranita). despre codul 13 cred ca merita sa vezi daca apare si cu alt ECU, mai ales ca ai de unde alege, si verifica si daca se pastreaza tensiunea de 0.2V initiala.
asa cum a zis si roBERT, ABS-ul foloseste un alt ECU, nu are nici o legatura cu ECU-ul motorului.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Atentie, ECU sa fie de C16NZ, si nu E16NZ, diferenta intre ele e doar ca C16NZ e pentru modelul cu catalizator si ECU tine cont de tensiunea care vine pe pinul de la sonda (D6). la E16NZ exista un potentiometru cu care se face reglajul static al amestecului (boagat/sarac), nemaiexistand sonda si catalizatorul (mai era un topic pe tema interschimbarii celor doua).
cert e ca daca pui un ECU de C16NZ fara sa-i legi firul de la sonda (sau sa zicem pe un motor E16NZ) iti apare codul 13.
  • hcata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Comanesti/Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Am si eu o nelamurire.
Sonda lambda este un generator de tensiune dar si ECU spuneti ca trebuie sa genereze o tensiune spre sonda nu prea inteleg cum se pot lega doua generatoare de tensiuni diferite in paralel.

Eu am masurat la motoul meu tensiunea pe firul care vine de la ECU cu motorul pornit si este 0V. Este posibil sa am eu o problema deoarece am consumul mare iar tensiunea pe sonda lambda este cam de 0,3V masurata in gol (neconectata la ECU) cu motorul pornit la 85gr Celsius. Ce credeti ca este in neregula la mine?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
pentru hcata:
cele doua generatoare de tensiune sunt legate in serie. e posibil sa fie si la tine o problema. nu ne-ai spus cat e la tine tensiunea la iesirea ECU cu contactul pus fara ca motorul sa fie pornit
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
azi am cumparat ECU-ul de Astra cu ABS pt ca au stiut tipul motorului pe care a fost montat - identic cu al meu C16NZ, doar ca e din 1991; cel de Kadett nu se stia tipul motorului doar ca a fost de 1.6 - cu ECU de Kadett imi aparea codul 13, se poate sa fi fost un motor fara catalizator (si fara sonda cum zicea si ron) si poate asta a fost cauza setarii codului.

pe cel de Astra (cu ABS) l-am testat sa vad daca imi mai apare codul 13 si nu a mai aparut in cele 40 minute cat l-am testat, am si rulat 15Km cu el, sper sa nici nu-mi mai apara!

codurile de pe ECU-uri nu corespund. motorul insa merge bine, fata de ECU-ul vechi are un relanti mai bun (e mai constant), la acceleratie nu se mai ineaca (nu mia da in "nas"), problema cu turatia clar nu mai apare.

tensiunea pe sonda e tot mica: 0.18V. am mai masurat diferenta de potential intre minus la baterie si masa de la far, cu mai multi consumatori conectati (faruri, ventilator interior, cas, termocupla pornita) si a fost >200mV! cam mult - o sa curat papucii respectivi sa vad daca mai apare.

ECU a costat 80 Euro.

sper sa inchei aici cu problema asta...
  • hcata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Comanesti/Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Pt. Ron
Nu am masurat tensiunea numai cu contactul pus ci numai cu motorul in functiune (0V). O sa ma ocup de ea la sfarsitul saptamanii o sa va tin la curent. Dar 0V cu motorul in functiune este OK? Tensiunea pe sonda Lambda se masoara cu ea deconectata sau in circuit? Eu am masurat cu ea deconectata si mi se pare tensiunea mica 0,3V.

Pt Dac:
Din cate stiu eu ABS nu este comandat de acelasi ECU deci nu ar trebui sa fie o problema . Eu cred ca este doar o generatie ceva mai veche pentru softul din Eprom (memorie) si poate ar merge schimbat circuitul de memorie cu cel pe care l-ai avut caci probabil nu el este defect.
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@hcata: tensiunea generata de sonda trebuie sa varieze intre 0.1 si 0.9V, oricum o sa vezi valori instantanee, dar poti sa-ti faci o idee care ar fi plaja in care variaza in timp. la tine daca sta constant la 0.3V atunci nu e in regula, porbabil din cauza asta ai si consum mare: ECU vede ca sonda da mai putin de 0.6V si face amestecul mai bogat, asta in mod normal ar trebui sa duca la cresterea voltajului pe sonda iar la un moment dat cand ECU va vedea tensiunea pe sonda >0.6V va saraci amestecul samd.

tensiunea de la ECU spre sonda cu contactul pus trebuie sa fie intre 0.35-0.5V, daca e 0V s-ar putea sa-ti fie intrerupt firul, contact imperfect, masa imerfecta sau ECU defect.


revenind la ECU ce l-am cumparat: am cautat pe net codul lui, intradevar a fost pus pe Kadett, Astra si Vectra cu motoare C16NZ, Epromul are cod identic, credeti ca merita sa pun EPROM-ul vechi in el? Deocamdata merge bine... si nu vreau sa-l stric :)
Nu a parut nici un cod de eroare pana acum...
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Dac, zici ca tensiunea pe sonda e tot mica (0.18V). e vorba de tensiunea spre sonda, la iesirea ECU?
diferenta de potential intre minusul bateriei si masa farului nu cred ca e relevanta, s-ar putea sa ai cadere de tensiune pe firul spre far. ar trebui sa vezi intre minusul bateriei si punctele de masa ale ECU, eventual caroserie/motor.
eu zic sa stai linistit cu inlocuirea EPROM-ului, ca doar nu e vorba de windows acolo, ci doar de harti cu seturi de date senzori/actuatori, care nu au de ce sa se modifice.
nu ne-ai spus daca mai trepideaza la relanti (asta ma interesa pe mine cel mai tare).

hcata, poate n-ai masurat bine valoarea de 0.3V pe sonda (sau nu cu un voltmetru corespunzator). daca ar fi 0.3 fix, ar trebui sa-ti apara si tie cod de eroare, 44 sau/si 13.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
sa nu va luati numai dupa indicatiile unui voltmetru digital .Integratorul din el urmareste cam greu virfurile (0,1-0,9v).Am montat un AF meter si va pot spune ca tensiunea de >0,9V apare destul de greu(nu in relanti pe loc) ci numai cind dupa ce o" calci "un pic(in mers) si apoi intri in frina de motor(dupa care scade sub 0,1V).
O variatie de 0,1-0,6V in relanti pe loc e f normala.

ptr cod 13 poti verifica si mufa de conectare a sondei.eventual poti sa mai cracesti pinul central(tatal) pentru ca sa ai contact bun.
subscriu ron lasa Eprom-ul in pace.
@roBERT
rectificare ECU nu are nimic cu ABS.
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@ron: tensiunea pe sonda am masurat-o cu contactul pus in mufa sondei cu sau fara sonda conectata, deci nu am masurat pe ECU, daca masor pe ECU ar trebui sa scot papucul pinului D7 si sa masor direct pe pin ca sa stiu exact cat da ECU, nu?

diferenta de potential am masurat-o intre minusul bateriei si masa la caroserie care la Astra mea e langa farul stanga (deci nu pe masa de la far, m-am exprimat gresit eu...), sunt acolo 3-4 papuci stransi cu un surub.

inca nu stiu de unde ia masa ECU (sau care e firul respectiv si unde se leaga), la fel pt masa sondei (pin D6 - fir maro subtire, mai sunt inca 2 identice in mufa), aveti idee voi?

relantiul se comporta mult mai bine decat cu ECU vechi, e constant, trepidatiile sunt in functie de turatie: pana se incalzeste motorul nu simt nici un fel de trepidatii dar si turatia de relanti sta la 1100 si scade la 950, apoi cand e cald motorul coboara pana pe la 800, poate chiar mai jos uneori, si atunci se simt usoare vibratii dar nu sunt neregulate, cred ca e normal asta cand sunt putine turatii, oricum e mai bine decat cu ECU vechi.

cu EPROM-ul stau linistit daca merge cum e acum. Daca o sa observ un comsum mult prea mare atunci ma mai gandesc (in EPROM sunt stocate maparile de amestec, nu?), oricum cu ECU vechi aveam 10-11l/100km in oras si 6.5-7l/100km afara.
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
ron a scris:pentru hcata:
cele doua generatoare de tensiune sunt legate in serie....


ECU nu "genereaza" nici o tensiune catre sonda lambda (cu exceptia celor pe baza de titan). La o sonda lambda obisnuita (pe baza de zirconiu) sunt una sau doua tensiuni: 1. cea generata de sonda prin masurarea cantitatii de oxigen din gazele evacuate si 2. tensiunea bobinei de incalzire a sondei lambda (12V).
Primele sonde lambda nu au avut incalzire si aveau, de regula, 1 singur fir (a doua conexiune fiind cea de la masa).
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@go: daca ce zici tu e adevarat ma bucur, e bine ca stiu acum ca variatia sondei e cat de cat in regula (0.1-0.6 la relanti, ~0.25-0.75V cand e accelerata pe loc), aveam ideea ca va trebui sa schimb din nou sonda (are cam 2 ani si e no-name), fiind imbatrinita...

poate ar fi bine de masurat variatia sondei cu un osciloscop (nu am insa)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR