- GoreAlGore
- OP
- 86 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Datorita problemelor cu ambreiajul, adica am avut cam 10 episoade de zgomot intens la schimbarea vitezelor, adica caraiala maxima, dupa ce am schimbat ambreiajul am zis ca trebuie schimbat si uleiul din cutia de viteze.
Am pus original GM 1940182.
Masina nu mai merge la fel, si e normal.
Borna bateriei a fost data jos, 1 ora, cat a durat operatiunea, adica dat jos capacul de la cutie, degresat, in fine.
Zic `normal` in sensul ca ECU `invata` parametrii ce-i gaseste in mersul masinii.
Am avut 75w90 Redline gl4 inainte, dar pentru ce folosesc eu acum cutia nu trebuie sa simta nici-o diferenta, adica mers cu maxim 100km/h.
Deci nu trebuie sa va sperie consumul marit, sau acceleratia schimbata, daca dati borna bateriei jos, in urma schimbarii uleiului, la mers normal.
Dupa 1000km mai vorbim.
O seara buna!
MODEL: Astra 2008
MOTOR: Z18xer
- bibu16v
- *******
- 7,007 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,007
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- GoreAlGore
- OP
- 86 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Uleiul vechi l-am dat jos pe motiv de contaminare cu pilitura din pinioane, cand am fortat cutia, ca altfel nu ajungeam acasa.
Am avut cateva introduceri in viteza cu ambreiajul defect, zgomot groaznic, ceva pilitura din pinioane trebuie sa se fi facut.
Acum, cand am schimbat uleiul, am dat jos bateria, sa pot turna uleiul pe sus.
ECU a luat-o de la 0, a stat nealimentat 1 ora.
Mai trebuie alte `lamuriri`?
- corsablue
- ****
- 2,903 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,903
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,007 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,007
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- GoreAlGore
- OP
- 86 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
1.Asa imi aminteam eu, dar acum m-am uitat din nou in VIN si am vazut ca-i F17, imi asum greseala.
2. Nu am apucat sa-i dau decat 100km/h.
3. Dupa ce merg cu uleiul 1000 km pot sa-mi fac o parere mai exacta, cat s-o putea, adica sa apuc si un drum expres sau autostrada sa vad la viteze mari ce si cum
Ai ceva cu ECU....nu?
@corsablue
Sincer nu am vazut multa mizerie, decat chestii foarte fine, fara lanterna nu se puteau vedea.
- bibu16v
- *******
- 7,007 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,007
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- GoreAlGore
- OP
- 86 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
M-am gandit la alta cutie, dar din alt motiv, merge ca inainte, adica a pastrat o problema, nu obligatoriu din cauza cutiei, cum mi-a zis un mecanic.
La ralanti, cand calc ambreiajul, dispare un zgomot, pe care initial l-am pus pe seama ambreiajului.
E acelasi zgomot si cu ambreiajul nou, poate asa trebuie, poate ASA FACE ELE....
In alta ordine de idei, poate sa fie si ceva legat de jocul axial la arbore, nu ar fi primul caz la Z18XER.
Chiar am sa iau in considerare alta cutie.
LE:
Are un zornait pe care numai arcurile din discul de ambreiaj pot sa-f faca, asa interpretez eu frecventa raportata la turatie, o sa fac o inregistrare sa o pun pe Utube.
- GoreAlGore
- OP
- 86 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Mi-am amintit, apropo de zgomote, de un coleg care a luat lucrarea de licenta `interpretarea zgomotelor la Dacia-Renault` 2006.
Nu stiu ce s-a mai intamplat dupa, dar mi-am amintit si de alt coleg, tot acum, cu ocazia asta, de lucrarea lui de licenta:`LA CATE SOLICITARI REZISTA BRATUL INFERIOR LOGAN`.
Masina era pe drumuri, adica lansata pe productie serie mare, si DACIA-RENAULT nu stia chestia asta....nu zic ca firma asta e de rahat, ca nu e, vezi motorizari Renault puse pe Mercedes, dar gherle dau toti, important sa nu ajunga la noi, utilizatorii unui anume model!
- corsablue
- ****
- 2,903 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,903
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- GoreAlGore
- OP
- 86 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Nu mi-am propus si nu-mi propun sa arunc cu mizerie in alti fabricanti, recte Dacia/Renault, pe nici-o tema, cu toate ca am avut colegi care au lucrat/lucreaza acolo.
Nu sunt eu in masura sa judec aceste aspecte, defectoscopie/samd. Asta ar implica chestii in care nu sunt calificat.
Eu am zis ce am vazut, auzit, chestii face-to-face.
Si nu, nu sunt comfortabil intr-o masina care nu are facut testul cu o chestie de siguranta asta ca sa-ti raspund pe romaneste, asta daca bratul inferior la un automobil e o chestie interesanta dpdv al sigurantei circulatiei...
GM, pe de alta parte e altceva. Nu-si permite un jucator pe 5 continente `glume` d`astea.
- corsablue
- ****
- 2,903 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,903
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,007 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,007
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,903 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,903
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,007 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,007
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- GoreAlGore
- OP
- 86 mesaje
- din 13 Jan 2020
- Astra 2008 Z18xer
- Dolj
GoreAlGore
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2008 Z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
Subiectul a fost(si este) schimbarea uleiului la o cutie de viteze, ok
Am schimbat acel `minunat` si preamarit 75w90 Red Line GL4, datorita contaminarii cu metale, chestii dubioase rezultate in urma fortarii cutiei .
Ideea este urmatoarea, ca sa concluzionam:
Uleiul GM 1940182 este peste asteptari din 2 motive:
1. Cand l-am dat jos din cutie, RL75W90 GL4 curgea aproape ca apa, adica picaturi de consistenta apei, nu am masurat, ca sa poti sa declari obiectiv ceva. Argumentul ca-i asa, este ca la toate schimburile de ulei pe care le-am avut la motor cu 5w40 ( vascozitatea declarata a RL 75W90 GL4) uleiul din motor semana cu ULEI, la asta din cutie semana cu apa, cu toate ca avea cam 15k km. Si nici nu avea 90 grade Celsius, cum avea ala din motor, cand l-am dat jos eu personal.
2. In mers, nu am mai simtit in volan trepidatiile alea pe care le-am pus pe seama pneurilor. Ceva copia mersul masinii, exact cum ai merge cu o mana pe cutie, acum realizez ca e din cauza cutiei/uleiului.
Acum, ca sa fim corecti 100%, d-l Tudor din Cluj, care vinde pe Romania Red Line, are grija sa vanda acest RL in bidoane pe care nu se mai cunoaste nici seria, nici data de fabricatie.
Ca sa arunc o mizerie pe firma Red Line e prematur, insa pot sa va trimit poze cu ce e in locul seriei/datei de facbricatie a bidoanelor vandute de acese `dealer`, sau ce se mai cunoaste pe acolo...
Mai am cateva nedesfacute, sigilate, in caz ca cineva ridica vreo obiectie...
LE
Am cumparat si Amsoil de la firma asta din Cluj, si chiar a fost ok, oricum bidoanele erau inscriptionate in relief, laser sau ceva, nu se puteau manari.
Uleiul lor de rodaj SAE30 chair si-a facut treaba, si recomand.