Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Buna seara
Datorita problemelor cu ambreiajul, adica am avut cam 10 episoade de zgomot intens la schimbarea vitezelor, adica caraiala maxima, dupa ce am schimbat ambreiajul am zis ca trebuie schimbat si uleiul din cutia de viteze.
Am pus original GM 1940182.
Masina nu mai merge la fel, si e normal.
Borna bateriei a fost data jos, 1 ora, cat a durat operatiunea, adica dat jos capacul de la cutie, degresat, in fine.
Zic `normal` in sensul ca ECU `invata` parametrii ce-i gaseste in mersul masinii.
Am avut 75w90 Redline gl4 inainte, dar pentru ce folosesc eu acum cutia nu trebuie sa simta nici-o diferenta, adica mers cu maxim 100km/h.
Deci nu trebuie sa va sperie consumul marit, sau acceleratia schimbata, daca dati borna bateriei jos, in urma schimbarii uleiului, la mers normal.
Dupa 1000km mai vorbim.
O seara buna!


MODEL: Astra 2008
MOTOR: Z18xer
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,007
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Să-mi sară cureaua dela ventilator dac-am înțeles despre ce e postarea asta: schimbarea uleiului la cutia F17+(ce-o fi aia?!) cu ulei original, care a fost ales doar ptr că nu se depășește 100km/h(îmi crapă obrazul de rușine ptr inginerii dela GM care doar atât au putut!) sau despre reînvățarea magică făcută de ECU cu parametri găsiți în mersul mașinii(sic!), care va produce o promisă minune după 1000km?
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Hai sa explic mai mult, sa nu sara.
Uleiul vechi l-am dat jos pe motiv de contaminare cu pilitura din pinioane, cand am fortat cutia, ca altfel nu ajungeam acasa.
Am avut cateva introduceri in viteza cu ambreiajul defect, zgomot groaznic, ceva pilitura din pinioane trebuie sa se fi facut.
Acum, cand am schimbat uleiul, am dat jos bateria, sa pot turna uleiul pe sus.
ECU a luat-o de la 0, a stat nealimentat 1 ora.
Mai trebuie alte `lamuriri`?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,903
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Acum abia am priceput ce ai scris și ce a vrut să exprime primul post.
Ce ai sintetizat acum se discută deja despre reînvățare parametri.
Ai observat multe reziduuri metalice ( șpan/așchii) în vechiul ulei? Întreb în ideea de a reflecta la o cutie de rezervă.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,007
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Văd că toată lumea e lămurită...eu, nu.
Ce-i aia F17+?
Cum adică pui ulei c.v. original care rezistă până la 100km/h?
Și parametrii se învață în 1.000km? Cam tâmpit...de ECU zic, nu săriți!
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
@bibu
1.Asa imi aminteam eu, dar acum m-am uitat din nou in VIN si am vazut ca-i F17, imi asum greseala.
2. Nu am apucat sa-i dau decat 100km/h.
3. Dupa ce merg cu uleiul 1000 km pot sa-mi fac o parere mai exacta, cat s-o putea, adica sa apuc si un drum expres sau autostrada sa vad la viteze mari ce si cum
Ai ceva cu ECU....nu?
@corsablue
Sincer nu am vazut multa mizerie, decat chestii foarte fine, fara lanterna nu se puteau vedea.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,007
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Mulțumesc, acum sunt lămurit...
Față de afirmațiile inițiale, care m-au băgat în ceață (rău, dacă nu s-a sesizat!), acum chiar am înțeles la ce ai făcut referire.
Nu. Doar exprimarea ta, care lasă de dorit...creează mari nedumeriri...asta ptr cineva care nu e dislexic sau are deficiențe de atenție.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
@corsablue
M-am gandit la alta cutie, dar din alt motiv, merge ca inainte, adica a pastrat o problema, nu obligatoriu din cauza cutiei, cum mi-a zis un mecanic.
La ralanti, cand calc ambreiajul, dispare un zgomot, pe care initial l-am pus pe seama ambreiajului.
E acelasi zgomot si cu ambreiajul nou, poate asa trebuie, poate ASA FACE ELE....
In alta ordine de idei, poate sa fie si ceva legat de jocul axial la arbore, nu ar fi primul caz la Z18XER.
Chiar am sa iau in considerare alta cutie.
LE:
Are un zornait pe care numai arcurile din discul de ambreiaj pot sa-f faca, asa interpretez eu frecventa raportata la turatie, o sa fac o inregistrare sa o pun pe Utube.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Tot eu, nu impreunat...
Mi-am amintit, apropo de zgomote, de un coleg care a luat lucrarea de licenta `interpretarea zgomotelor la Dacia-Renault` 2006.
Nu stiu ce s-a mai intamplat dupa, dar mi-am amintit si de alt coleg, tot acum, cu ocazia asta, de lucrarea lui de licenta:`LA CATE SOLICITARI REZISTA BRATUL INFERIOR LOGAN`.
Masina era pe drumuri, adica lansata pe productie serie mare, si DACIA-RENAULT nu stia chestia asta....nu zic ca firma asta e de rahat, ca nu e, vezi motorizari Renault puse pe Mercedes, dar gherle dau toti, important sa nu ajunga la noi, utilizatorii unui anume model!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,903
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Permitem să observ un aspect: defectoscopia ( cel puțin la Dacia) este bine documentată cu determinări, cifre și tot tacâmul plus că nu are oricine acces la informații, dar astea sunt pentru alt forum.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
@corsablue
Nu mi-am propus si nu-mi propun sa arunc cu mizerie in alti fabricanti, recte Dacia/Renault, pe nici-o tema, cu toate ca am avut colegi care au lucrat/lucreaza acolo.
Nu sunt eu in masura sa judec aceste aspecte, defectoscopie/samd. Asta ar implica chestii in care nu sunt calificat.
Eu am zis ce am vazut, auzit, chestii face-to-face.
Si nu, nu sunt comfortabil intr-o masina care nu are facut testul cu o chestie de siguranta asta ca sa-ti raspund pe romaneste, asta daca bratul inferior la un automobil e o chestie interesanta dpdv al sigurantei circulatiei...
GM, pe de alta parte e altceva. Nu-si permite un jucator pe 5 continente `glume` d`astea.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,903
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Discuția frizează absurdul...
Opel ( cel puțin Crossland) acum este un pejo-citronel adică stelantis nicidecum gm., dar fiecare cum se pricepe.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,007
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cam dela început aș adăuga eu...dar este talentul exclusiv al OP de a amesteca ideile, cuvintele, situațiile și mai știe el ce, rezultând un melanj, greu de înțeles și urmărit, ptr pământenii ordinari...
PS
Am o altă nedumerire: când a intrat Crossland în discuție și, mai ales, de ce?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,903
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
În această salată de scrieri am adăugat un ingredient: Crossland...
Dacă tot facem varză orice subiect mi-am pierdut simțul realității și am trecut pe bălării. Mea culpa! Vă rog să fiu scuzat.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,007
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eu mă retrag...e molipsitor, văd... 😂 😂 😂
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Da, subiectul, asta in masura in care am definit `subiectul`, a luat-o pe aratura.
Subiectul a fost(si este) schimbarea uleiului la o cutie de viteze, ok
Am schimbat acel `minunat` si preamarit 75w90 Red Line GL4, datorita contaminarii cu metale, chestii dubioase rezultate in urma fortarii cutiei .
Ideea este urmatoarea, ca sa concluzionam:
Uleiul GM 1940182 este peste asteptari din 2 motive:
1. Cand l-am dat jos din cutie, RL75W90 GL4 curgea aproape ca apa, adica picaturi de consistenta apei, nu am masurat, ca sa poti sa declari obiectiv ceva. Argumentul ca-i asa, este ca la toate schimburile de ulei pe care le-am avut la motor cu 5w40 ( vascozitatea declarata a RL 75W90 GL4) uleiul din motor semana cu ULEI, la asta din cutie semana cu apa, cu toate ca avea cam 15k km. Si nici nu avea 90 grade Celsius, cum avea ala din motor, cand l-am dat jos eu personal.
2. In mers, nu am mai simtit in volan trepidatiile alea pe care le-am pus pe seama pneurilor. Ceva copia mersul masinii, exact cum ai merge cu o mana pe cutie, acum realizez ca e din cauza cutiei/uleiului.
Acum, ca sa fim corecti 100%, d-l Tudor din Cluj, care vinde pe Romania Red Line, are grija sa vanda acest RL in bidoane pe care nu se mai cunoaste nici seria, nici data de fabricatie.
Ca sa arunc o mizerie pe firma Red Line e prematur, insa pot sa va trimit poze cu ce e in locul seriei/datei de facbricatie a bidoanelor vandute de acese `dealer`, sau ce se mai cunoaste pe acolo...
Mai am cateva nedesfacute, sigilate, in caz ca cineva ridica vreo obiectie...
LE
Am cumparat si Amsoil de la firma asta din Cluj, si chiar a fost ok, oricum bidoanele erau inscriptionate in relief, laser sau ceva, nu se puteau manari.
Uleiul lor de rodaj SAE30 chair si-a facut treaba, si recomand.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Discuții similare

Skip ads


Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR