cont
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra H 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2025
- Mesaj Privat
Un Astra H Z16XER, benzina motor 1.6, an 2008, am probleme cu incalzirea apei la motor.
Am schimbat termostatul, inclusiv carcasa (cea veche a fisurat), am schimbat senzorii temperatura de pe termostat si radiator.
Electroventilatorul nu porneste singur, nu e defect sau ars, daca scot mufa de la senzorul temperatura de pe carcasa termostatului atunci porneste pe viteza maxima.
Ciudatenia sesizata este ca daca scot mufa care intra in senzorul temperatura de la radiator, temperatura nu creste mai mult de 93 grade, se incalzeste radiatorul, conductele sunt calde este ok.
Daca insa mufa de la senzor temperatura radiator eate cuplata, asa cum ar fi si normal sa fie, din pacate apa fierbe si simt radiatorul rece, cumva lichidul nu circula sau termostatul nu deschide.
Mentionez ca nici compresorul de AC nu mai pleaca, nu il aud sa mearga, nu stiu daca are legatura, m-am gandit ca poate nu mai am freon, dar nu il aud nici macar sa cupleze.
Ventilatorul nu l-am mai auzit sa plece singur de mult, la ce temperatura ar trebui sa plece?
Nu am idee ce ar putea sa genereze incalzirea apei, nu mi se pare ok sa merg cu mufa decuplata de la senzorul temperatura de pe radiator, dar altfel imi fierbe.
MODEL: Astra H 2008
MOTOR: Z16XER
- corsablue
- ****
- 2,903 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,903
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
cont
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra H 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2025
- Mesaj Privat
Termorezistența de pe carcasa radiatorului intentionez sa o schimb saptamana viitoare, deja am cumparat una noua de la Unix.
Furtunul de bypass, banuiesc ca este cel de sus (partea superioara a vasul de expansiune), este cald doar cand mufa de la senzorul temperatura radiator este decuplata, alfel e rece.
Mentionez ca am schimbat si busonul de la vasul de expansiune, cel vechi era oricum prapadit rau la garnituri.
- corsablue
- ****
- 2,903 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,903
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dan costea
- **
- 386 mesaje
- din 25 Nov 2010
- Astra 2008 x14xep
- Galati
dan costea
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 x14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
cont
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra H 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2025
- Mesaj Privat
cont
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra H 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2025
- Mesaj Privat
Nu am schimbat rezistenta termica de la ventilator, am inteles ca are rol doar pt treptele de viteza ale ventilatorului, or treptele sunt functionale.
La mine problema apare doar cand conectez mufa la senzorul de temperatura de pe radiator.
Am constatat ca ventilatorul merge, cand temperatura apei ajunge la 96-97 grade, porneste pe treapta 1, termostatul deschide si el, totul merge ok daca mufa este deconectata de la senzorul temperatura de pe radiator.
Daca mufa este conectata la senzor pe radiator, nu mai porneste nici ventilatorul, nu deschide nici termostatul, fierbe apa.
Problema cred ca e de natura electrica, daca s-a mai confruntat cineva, dar rezistenta termica a ventilatorului nu vad ce legatura poate sa aiba.
Alte recomandari?
- dan costea
- **
- 386 mesaje
- din 25 Nov 2010
- Astra 2008 x14xep
- Galati
dan costea
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 x14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2010
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,007 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,007
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
cont
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra H 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2025
- Mesaj Privat
Eu cred ca e ceva de electric pe circuitul care pleaca din senzorul respectiv, sau la mufa care intra in senzor.
Momentan merg fara sa mai cuplez mufa in senzorul de radiator, doar asa masina merge ok, termostatul deschide, pe la 96-97 grade pleaca si ventilatorul la prima treapta
Dar de curiozitate, ce rol are acest al doilea senzor de temperatura de pe radiator? Cat timp exista si senzorul temperatura de pe carcasa termostatului si care observ ca acela comanda si ventilatorul.