Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • cont
  • OP
  • 5 mesaje
  • din 05 Jan 2025
  • Astra H 2008 Z16XER
  • Bucuresti
  • cont

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra H 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2025

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Un Astra H Z16XER, benzina motor 1.6, an 2008, am probleme cu incalzirea apei la motor.

Am schimbat termostatul, inclusiv carcasa (cea veche a fisurat), am schimbat senzorii temperatura de pe termostat si radiator.

Electroventilatorul nu porneste singur, nu e defect sau ars, daca scot mufa de la senzorul temperatura de pe carcasa termostatului atunci porneste pe viteza maxima.

Ciudatenia sesizata este ca daca scot mufa care intra in senzorul temperatura de la radiator, temperatura nu creste mai mult de 93 grade, se incalzeste radiatorul, conductele sunt calde este ok.
Daca insa mufa de la senzor temperatura radiator eate cuplata, asa cum ar fi si normal sa fie, din pacate apa fierbe si simt radiatorul rece, cumva lichidul nu circula sau termostatul nu deschide.

Mentionez ca nici compresorul de AC nu mai pleaca, nu il aud sa mearga, nu stiu daca are legatura, m-am gandit ca poate nu mai am freon, dar nu il aud nici macar sa cupleze.

Ventilatorul nu l-am mai auzit sa plece singur de mult, la ce temperatura ar trebui sa plece?
Nu am idee ce ar putea sa genereze incalzirea apei, nu mi se pare ok sa merg cu mufa decuplata de la senzorul temperatura de pe radiator, dar altfel imi fierbe.


MODEL: Astra H 2008
MOTOR: Z16XER
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,903
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Erori?
Termorezistența de pe carcasa radiatorului?
Furtunul de bypass? Cel subțire ce vine dinspre motor spre vasul de expansiune.
  • cont
  • OP
  • 5 mesaje
  • din 05 Jan 2025
  • Astra H 2008 Z16XER
  • Bucuresti
  • cont

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra H 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2025

  • Mesaj Privat
Erori sunt cu nemiluita, ca doar e masina veche de 17 ani, iar unele erori nu au legatura cu problema mea: ECN 059704, 011514, 218214, 001166, 001466.

Termorezistența de pe carcasa radiatorului intentionez sa o schimb saptamana viitoare, deja am cumparat una noua de la Unix.

Furtunul de bypass, banuiesc ca este cel de sus (partea superioara a vasul de expansiune), este cald doar cand mufa de la senzorul temperatura radiator este decuplata, alfel e rece.

Mentionez ca am schimbat si busonul de la vasul de expansiune, cel vechi era oricum prapadit rau la garnituri.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,903
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Luată fiecare eroare la documentat, pas cu pas. Schimbată rezistența termică.
După aceea discutăm despre ce persistă.
  • dan costea

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 x14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Verifica in valori live ce temperatura arata sonda , cred ca mai degraba aceasta este defecta.Faptul ca ventilatorul porneste la turatie maxima cand scoti mufa este normal ,intra in regim de avarie
  • cont
  • OP
  • 5 mesaje
  • din 05 Jan 2025
  • Astra H 2008 Z16XER
  • Bucuresti
  • cont

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra H 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2025

  • Mesaj Privat
La ce sonda te referi? Sonda lambda?
Ce legatura are cu electroventiltorul, radiatorul, termostat si sistem racire?
Sau te referi la rezistenta termica a radiatorului? Si o numesti tu gresit ca fiind sonda.
Am impresia ca nu ai proprietatea termenilor utilizati...
  • cont
  • OP
  • 5 mesaje
  • din 05 Jan 2025
  • Astra H 2008 Z16XER
  • Bucuresti
  • cont

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra H 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2025

  • Mesaj Privat
Revin cu update:

Nu am schimbat rezistenta termica de la ventilator, am inteles ca are rol doar pt treptele de viteza ale ventilatorului, or treptele sunt functionale.
La mine problema apare doar cand conectez mufa la senzorul de temperatura de pe radiator.

Am constatat ca ventilatorul merge, cand temperatura apei ajunge la 96-97 grade, porneste pe treapta 1, termostatul deschide si el, totul merge ok daca mufa este deconectata de la senzorul temperatura de pe radiator.
Daca mufa este conectata la senzor pe radiator, nu mai porneste nici ventilatorul, nu deschide nici termostatul, fierbe apa.

Problema cred ca e de natura electrica, daca s-a mai confruntat cineva, dar rezistenta termica a ventilatorului nu vad ce legatura poate sa aiba.
Alte recomandari?
  • dan costea

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 x14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2010

  • Mesaj Privat
rezistenta termica nu are nici o legatura,o fost introdusa inutil in discutie.Verificati cu Opcom in valoari reale temperatura raportata de sonda (senzor,daca vreti) de temperatura.O sa vedeti ca raporteaza o temperatura implauzibila (ceva de genul -43).in acest caz se impune inlocuirea ei.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,007
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Pare că senzorul de pe radiator e dus pe câmpii... Așa ca o soluție empirică, cred că înlocuirea lui nu ar fi o problemă tehnică sau financiară...mai ales dacă lipsesc mijloacele de investigare.
  • cont
  • OP
  • 5 mesaje
  • din 05 Jan 2025
  • Astra H 2008 Z16XER
  • Bucuresti
  • cont

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra H 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2025

  • Mesaj Privat
Am schimbat senzorul de pe radiator, dar tot persista problema.
Eu cred ca e ceva de electric pe circuitul care pleaca din senzorul respectiv, sau la mufa care intra in senzor.

Momentan merg fara sa mai cuplez mufa in senzorul de radiator, doar asa masina merge ok, termostatul deschide, pe la 96-97 grade pleaca si ventilatorul la prima treapta

Dar de curiozitate, ce rol are acest al doilea senzor de temperatura de pe radiator? Cat timp exista si senzorul temperatura de pe carcasa termostatului si care observ ca acela comanda si ventilatorul.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR