csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
Sunt la 63000, am niste martori in bord de vreo cateva saptamani (oil pressure fault, urmat de engine fault, la prima cheie, dimineata) ce dispar dupa repornirea motorului si, ocazional, un "engine-fault. stop the engine" la o turatie mai consistenta. Din service/reprezentanta, in urma diagnozei mi s-a recomandat sa schimb distributia + curatat sorb ulei.
Benzina, 1.2, varianta de 130cp. Ulei de 5-30 schimbat acum o saptamana (nu a modificat cu nimic comportamentul masinii sau aparitia martorilor...)
Multumesc.
MODEL: Crossland X 2018
MOTOR: 12 benzina 130cp
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- BZaharia212
- *
- 17 mesaje
- din 02 Jun 2020
BZaharia212
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2020
- Mesaj Privat
- bazate
- ***
- 508 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 508
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Pe scurt uleiul, erodeaza cureaua de distributie iar resturile de material se depun in baie si infunda sorbul, astfel ca nu se mai face corect ungerea si implicit racirea turbinei si pistoanelor. Daca nu se intervine la timp se poate ajunge la schimbare motor.
Stiu cazuri cu problema asta la care s-a dispus inlocuirea distributie in garantie...masina fiind in garantie. Altfel, interventia poate duce la un cost consistent.
- BZaharia212
- *
- 17 mesaje
- din 02 Jun 2020
BZaharia212
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2020
- Mesaj Privat
Din ce mã documentasem inițial asupra problemei in principiu mașinile din primele serii au fost dotate cu o curea ce se distrugea relativ destul de repede fiind în ulei. Au fost cam trei iterații de curele, ultima fiind buna. Din discuția cu dealerul de la care am luat mașina, Opel știe de problema și a prelungit tacit garanția pentru toate mașinile cu aceasta problema pânã la 5 ani. Deci aceasta intervenție se face pe garanție chiar dacã mașina este ieșitã din acesta perioada. Daca dealerul face fite pune presiune pe ei și da și un e-mail la Opel. Îți vor confirma ceea ce ți-am zis. Sa ne dai și nouã detalii când ai o soluție exacta.
PS: nu mai merge cu mașina, este posibil sa strici motorul de tot daca se întindã un canal de ungere.
- bazate
- ***
- 508 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 508
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Altfel spus, unii dealeri vand masini si fac service, dar nu au autorizare completa, in special pe garantii, si nu acopera aceasta parte...de la care se eschiveaza elegant si o muta pe prestatii, adica lucrari platite de client. In plus, de la preluarea de PSA, partea de garantii a devenit mult mai birocratica, cu riscul de a nu li se accepta o lucrare si implicit de a nu primi decontul, si de aici justificarea situatiei, pe fondul lipsei de personal de calitate, care sa faca hartiile cum trebuie (desi totul e digital).
csoreanu vad ca ai ca locatie Iasi...nu am auzit de bine de dealerul de acolo. Cred ca trebuie sa apelezi la Opel si sa pui presiune pe dealer...pe care sa il schimbi daca face nazuri.
csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
Se schimbã la 100.000km. câți ani are mașinã? O poza cu distribuția fãcutã prin capacul de la ulei?
O searã plãcutã!
Ultima modificare făcută de csoreanu la Mie 15 Dec, 2021 7:48 pm
csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
Altfel spus, unii dealeri vand masini si fac service, dar nu au autorizare completa, in special pe garantii, si nu acopera aceasta parte...de la care se eschiveaza elegant si o muta pe prestatii, adica lucrari platite de client. In plus, de la preluarea de PSA, partea de garantii a devenit mult mai birocratica, cu riscul de a nu li se accepta o lucrare si implicit de a nu primi decontul, si de aici justificarea situatiei, pe fondul lipsei de personal de calitate, care sa faca hartiile cum trebuie (desi totul e digital).
csoreanu vad ca ai ca locatie Iasi...nu am auzit de bine de dealerul de acolo. Cred ca trebuie sa apelezi la Opel si sa pui presiune pe dealer...pe care sa il schimbi daca face nazuri.
csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
Din ce mã documentasem inițial asupra problemei in principiu mașinile din primele serii au fost dotate cu o curea ce se distrugea relativ destul de repede fiind în ulei. Au fost cam trei iterații de curele, ultima fiind buna. Din discuția cu dealerul de la care am luat mașina, Opel știe de problema și a prelungit tacit garanția pentru toate mașinile cu aceasta problema pânã la 5 ani. Deci aceasta intervenție se face pe garanție chiar dacã mașina este ieșitã din acesta perioada. Daca dealerul face fite pune presiune pe ei și da și un e-mail la Opel. Îți vor confirma ceea ce ți-am zis. Sa ne dai și nouã detalii când ai o soluție exacta.
PS: nu mai merge cu mașina, este posibil sa strici motorul de tot daca se întindã un canal de ungere.
- bazate
- ***
- 508 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 508
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Cred ca sunt sunt singurii.
Eu am si un Grandland si i-am intrebat recent cat e distributia de schimbat la 100k si mi-au raspuns ca pana acum au schimbat distributii doar pe garantie. Deci cred ca stiu de problema.
csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
In urma martorilor din bord ce afisau "oil pressure fault" urmat de "engine fault", am mers pentru o diagnoza la reprezentanta locala din Iasi (Casa Auto). Din spusele lor si de pe fisa de service, rezulta ca au rulat diagnoza, au sters erorile, au verificat presiunea la ulei, au masurat cureaua si au constatat ca e latita/deformata si au recomandat schimbarea distributiei.
Am verificat, recomandarea producatorului pentru cureaua de distributie este 80.000 de mile (adica ~120.000 km). Dar, documentandu-ma mai departe, am descoperit ca motorul cu care este echipat Crosslandul meu (1.2 benzina) sufera de un viciu de fabricatie, care a dus la campanii de rechemare in service facute de Peugeot si Citroen la inceputul anului (pe modelele echipate cu acelasi motor).
Cu suspiciunea ca este vorba de aceeasi problema si in cazul meu, am trimis un email la Opel Romania (cu reprezentanta locala in CC), precizand toate aceste aspecte si solicitand pozitia Opel Romania in aceasta privinta. Desi masina mea nu mai e in garantia de 2 ani din martie, consider ca o hiba de fabricatie de acest fel trebuie acoperita de producator in cazul unei garantii extinse, caci despre asta este vorba.
Raspunsul a venit in ziua urmatoare - telefonic de la reprezentanta si pe email de la Opel - in care nu a fost negat nimic (dar nici nu s-a recunoscut ca ar fi vreun defect acceptat de fabricatie), mi s-a precizat ca se poate cere rezolvarea situatiei dar doar in cazul in care eu aduc documentatia completa a tuturor reparatiilor efectuate atat in garantie, cat si in afara garantiei (adica facturi si devize de reparatie - "TOATE" documentele, cu majuscule). Ultimul schimb de ulei nu l-am facut in reprezentanta si nici nu am pastrat documente doveditoare asupra lui, dupa cum nici nu am toat documentele de la interventiile facute... tot de reprezentanta, atat reparatii ocazionale (tinichigerii, senzori de parcare rebeli), cat si reviziile programate, in garantie. Exact de asta mi-am luat masina noua, tocmai ca sa nu stau sa numar facturile si sa ma astept la defectiuni.
Deci, mesajul a fost clar: nu aveti toate documentele si ati facut o interventie in afara reprezentantei, nu va calificati in a cere reparatia distributiei (in conditii de post-garantie). Ceea ce accept, fara probleme. Nu am pretentia sa imi plateasca nimeni reparatiile sau mentenanta, acolo unde tin de mine. Dar ma deranjeaza refuzul de la a accepta ca e o problema de fabricatie, eschivele de genul "e din cauza stilului de conducere" precum si lipsa completa de argumente legate de diagnostic (ce are a face presiunea la ulei... cu recomandarea de schibmare a distributiei). Adica, ma deranjeaza sa fiu luat de prost.
Nu am nicio pretentie de la Opel Romania sa-mi repare masina. Dar, tocmai in aceste conditii, ar trebui ca posesorii de Crossland sau de masini cu acelasi motor sa stie la ce sa se astepte. Pentru ca astazi, la un alt service - unde am putut avea acces si documenta povestea, am avut confirmarea a ceea ce banuiam: am desfacut baia de ulei, am verificat sorbul si am inspectat cureaua de distributie. Incerc sa atasez si imagini pentru a avea o parere concludenta a ceea ce am descoperit acolo (fotografii si screenshoturi din video, am si filmat procesul de curatare): sorbul infundat complet cu scame ce provin din ... cureaua de distributie, care este serios deteriorata. Este exact ce am vazut pe YouTube in video-uri similare, constatari ale proprietarilor de 1.2 benzina cu aceeasi problema, proprietari care au facut presiuni mari pana cand producatorul a admis public defectul si a demarat campania de rechemare in service pentru remedierea problemei.
Evidenti, cei de la reprezentanta stiau de un astfel de lucru, doar ca nimeni nu-l admite public, iar costul reparatiei este imputat proprietarului. Intr-un caz fericit, problema apare in garantie. La mine, nu a fost cazul, asa incat am traversat toata povestea de mai sus.
Aviz Opel Romania - poate isi revizuieste politicile de dialog cu clientii. Aviz proprietarilor de masini cu motoare PureTech 1.2 benzina fabricate intre 2017-2020. Aviz posesorilor de Crossland X din Romania (cu recomandarea de a-si verifica distributia inainte de 50.000 si sa nu astepte recomandarea producatorului la 100.000).
- bazate
- ***
- 508 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 508
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
- BZaharia212
- *
- 17 mesaje
- din 02 Jun 2020
BZaharia212
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2020
- Mesaj Privat
Asta am discutat și eu la Constanța de unde este mașina cumpãratã. La fiecare revizie se verifica distribuția. Tot ce a fost sub 100.000 s-au fãcut pe garanție fãrã probleme. Într-adevãr singura condiție este chiar daca este ieșitã din garanție sa fie fãcute toate reviziile și intervențiile în reprezentanta. Ciudat este cã la tine pare a fi cureaua aia rezistenta, sã înțeleg cã și asta are probleme? Are vreun scris galben pe ea?
csoreanu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Iasi
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2013
- Mesaj Privat
Da, sunt de acord cu povestea cu garantia si cu totul facut la ei. De asta nici nu pretind sa mi se faca vreun decont pentru cheltuielile respective. Daca ar fi verificat distributia la reviziile din garantie (am facut ultima la ei in decembrie, acum un an), ar fi identificat uzura. Si nu mai eram in bucla asta tipica in care, in lunile in care masina e in garantie, totul e bine si frumos, iar cand ai iesit din garantie incepi sa afli ca sunt, de fapt, o multime de probleme.
Daca garantia tot nu mai poate fi invocata aici, atunci chiar nu vad de ce sa mai merg sa repar tot la ei defectiunea identificata. Am documentat si postat pentru altii ca mine, care poate nu au norocul unui dialog deschis cu reprezentanta... macar sa stie ce sa nu faca mai departe.
silvana72
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bacau
- Masina: Crossland X 2020 1.2 XHT 130 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- BZaharia212
- *
- 17 mesaje
- din 02 Jun 2020
BZaharia212
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2020
- Mesaj Privat
Eu tocmai din cauza acestei probleme am prelungit garanția la 5 ani sau 150.000 km.
silvana72
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bacau
- Masina: Crossland X 2020 1.2 XHT 130 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
Ultima modificare făcută de silvana72 la Mar 21 Dec, 2021 8:05 pm
- BZaharia212
- *
- 17 mesaje
- din 02 Jun 2020
BZaharia212
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2020
- Mesaj Privat
silvana72
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bacau
- Masina: Crossland X 2020 1.2 XHT 130 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- BZaharia212
- *
- 17 mesaje
- din 02 Jun 2020
BZaharia212
- Mesaje scrise: 17
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2020
- Mesaj Privat