Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2010 A14xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor opelistilor!
Revin după o perioadă mai lungă de absența de pe forum,timp în care, am urmărit ocazional discuțiile de aici.
Între timp industria auto a ajuns la un punct de cotitură majoră, evident cu contribuția politicului, în care electrificarea,hibridizarea etc au ridicat substanțial preturile mașinilor fără o fiabilitate crescută insa si asta datorita complexității soluțiilor constructive netestate suficient.
Așa cum acest vânt al schimbării este evident dar nu este clară direcția în care bate m-am hotarat să rămân
în expectativa deocamdată și sa merg în continuare pe soluția clasică, adică același astra j 2010 care în 2024 merge la fel ca în prima zi ,adică impecabil.
După această lungă introducere,justificată de absența îndelungată, trec și la subiectul discuției și anume inlocuirea termostatului original care e unul de tip "fierbinte "cu deschidere la peste 100 de grade cu unul mai "rece" 90-92 grade.Justificarea montarii unui termostat "fierbinte"la acea data era necesitatea micșorării noxelor și de aici compromisul.
Menționez ca termostatul funcționează în parametri,la fel si motorul,doar ca o temperatura mai joasă e mai sănătoasă. Între timp singura problemă ,care cred ca a derivat de aici si pe care am avut-o, a fost cu piesa de plastic de la un furtun retur de la vasul de expansiune care s-a fisurat.
Dacă e cineva care a înlocuit sau ceva păreri în acest sens ar fi de ajutor!
P.m.
Salutare mai vechilor colegi cu care am deschis discuțiile despre Astra j inca înaintea apariției, chiar dacă între timp unii au trecut la alte mărci, modele...


MODEL: Astra j
MOTOR: A14xer
Skip ads

  • ney

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Nu pot sa te indrum decat spre acest termostat ,cumparat si montat fara alta modificare.
Exista si altele pe la turci de 90 95 dar nu l am gasit de cumparat.
Chevrolet volt sau opel ampera ,dar este de 80 grade.
Il am de 3 ani aproape si ma felicit si acum ca l am pus.
Vara mergi cu clima ca sa plece ventilatoarele si iarna nu ai treaba pt. ca este rece afara
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,870
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cât e temperatura motorului la, să zicem, -5grd C?
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Am montat un termometru electronic pe tur ,permanent vad temperatura.
In mers la temperaturile actuale de saptamana asta -5 dimineata maxim, sta undeva la 70 grade dupa ce deschide termostatul, dar asta in mers constant de oras .
In trafic unde mai mult stai, creste usor max la 85 .
Caldura face indiferent cu ce temperatura ai.
Pe bord vei vedea tot timpul 90 din soft
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,870
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Păi, și pe tine te satisface temperatura aia?! De 70grd C zic. Că mie mi se pare mică...chiar foarte mică. Nici 80-85 nu-mi prea place.
PS
Nu mă refer la temperatura din habitaclu!
PS2
Iar la Vectra din semnătură, sunt convins că aș vedea fix temperaturile alea: 70, 80, 85. Bineînțeles pe termometrul (aparent) analogic, din bord.
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Arhisuficient pentru a incalzi habitaclu
Masinile cu termostat de 80 de grade de fabrica au caldura suficienta
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,870
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
N-ai înțeles...m-am referit destul de clar(dar se pare că nu suficient ptr unii Embarassed) că este o temperatură cam (prea) mică ptr funcționarea optimă a unui motor modern și care poate atrage după sine neplăceri gen consum mărit de combustibil și ulei, uzuri premature la nivelul piston-simering-cilindru(și chiar supape) etc, toate astea găsibile9nu că spun eu!) în abecedarul funcționării și exploatării motoarelor cu ardere internă...mai ales benzinare. Dar asta scrie la cărți...noi, ca români adevărați, facem un giumbușluc umed, cald și cu boltă pe astfel de considerații...tehnico-științifice.


Ultima modificare făcută de bibu16v la Lun 25 Nov, 2024 12:43 pm
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Am vazut gresit
Pt. motor intrebi ....
Acum ma intreb oare ,ca am studiat putin masinile noi aparute , inclusiv opel , de ce au revenit la temperaturile astea mai normale?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,870
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Astea mai ”normale” nu sunt 70-80grd?! Sau n-am înțeles bine...
PS
Și ca să nu fiu înțeles total greșit, nu sunt nici partizanul funcționării motoarelor la binișor peste 100grd C și totul în jur să fie plastic! Iar dacă ai vreo problemuță la sistemul de răcire/electric ai cele mai mari șanse să prăjești motorul...
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Si apoi decat un motor care supureaza peste tot la 35grade afara si 103 grade termostat si ventilatoare care pleaca la 108 grade.....prefer mai rece.
Tot ce a fost plastic pe motor a cedat,,,,capac motor deformat, carcasa antigel chiulasa deformata ,termoflot incins ( sa distrus garnitura si curge pe esapament), pompa de apa cu deflector din plastic deformat, garnitura distributie coapta si termostat cu scurgeri.
Uleiul va ganditi ce temperatura are,, daca are termoflot si e racit cu antigel,,, la fel si turbina este racita cu antigel.
Toate racordurile de la aceste elemente sufera de supraincalzire si cedeaza chiar daca ai o racire buna .
Si ma refer strict la motorul de 1.4 turbo A14 NET.
Sunt si alte motoare care au aceiasi problema si nu numai de la opel.
Pt. mine si a facut treaba aceasta modificare si la randul meu am luat o de la atii care au patit aceste probleme si s a dovedit ca este fiabila .
Cine vrea sa o aplice ,e treaba lui, cine nu ...nu
Sanatate !
O smecherie mai este sa poti face si ventilatoarele sa plece la 90 nu la 108 ,,, dar se lucreaza !
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,870
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Deși argumentele tale ptr motoare ”supra-încinse” sunt valabile și nu le combat, rămân la părerea mea că o temperatură de 70-80grd C nu este sănătoasă, ca și aia de 105-110. Mult mai sănătoasă ar fi undeva imediat după 90grd C.
În rest, numai de bine!


Ultima modificare făcută de bibu16v la Lun 25 Nov, 2024 1:49 pm
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Corect!
Dar cum am spus ,cea mai la indemana a fost acel termostat , cumparat si montat.
Se pot face si pilituri ale tijei la cel original de 1.5 mm si merge pe 95, dar nu am stat de asa ceva.
Puteti incerca
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2010 A14xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Da, pentru un motor turbo care se încălzește mai tare ca un aspirat poate fi ok și cu 80 de grade,cu toate ca nici o temperatura sub regim nu-i sănătoasă,asta generând arderi incomplete cu consecințe pe catalizator dar și pe motor.
Ma gândesc dacă nu ar trebui calibrata și temperatura de regim din soft pentru ca Ecu să nu comande amestec bogat când sesizează răcirea excesiva a motorului,asta mai ales în perioada rece.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,870
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
bodo 2010 a scris:Da, pentru un motor turbo care se încălzește mai tare ca un aspirat poate fi ok și cu 80 de grade,cu toate ca nici o temperatura sub regim nu-i sănătoasă,asta generând arderi incomplete cu consecințe pe catalizator dar și pe motor.
Ma gândesc dacă nu ar trebui calibrata și temperatura de regim din soft pentru ca Ecu să nu comande amestec bogat când sesizează răcirea excesiva a motorului,asta mai ales în perioada rece.

Corectă adăugire la ce am spus eu mai sus.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR