- arson
- OP
- 162 mesaje
- din 27 Aug 2005
- Astra 2001 Y 2.0 DTH
arson
- Mesaje scrise: 162
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2005
- Mesaj Privat
salutare fratilor opelisti!
evident ca nu numai motorinarii isi pot expune parerea in privinta subiectului astuia...
care e treaba cu biodieselul? am vazut in germania si elvetia la pompa, dar nu m-am lamurit ce e cu ea? ce proprietati are? e echivalentul perfect al motorinei rafinata din titei? au aceeasi putere calorica? de pret stie cineva ceva? pe la noi e veste sa se produca?
evident ca nu numai motorinarii isi pot expune parerea in privinta subiectului astuia...
care e treaba cu biodieselul? am vazut in germania si elvetia la pompa, dar nu m-am lamurit ce e cu ea? ce proprietati are? e echivalentul perfect al motorinei rafinata din titei? au aceeasi putere calorica? de pret stie cineva ceva? pe la noi e veste sa se produca?
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Elf Aquitaine, compania nationala franceza, pune sistemetic 5-8% de ulei de colza in motorina, de fapt proportia nu conteaza pentru userul final, caci caracteristicile amestecului sunt (pe hartie SI in realitate) identice cu "motorina pura"...
Iar intr-o tara in care, direct sau indirect, 80% din pretul de la pompa se "pompeaza" direct statului, s-au gasit smecheri sa foloseasca ulei pur, e adevarat ca in motoare din anii 80, fara turbo...
Miseleasca fapta constituie ( "evident" o evaziue fiscala... )
Iar intr-o tara in care, direct sau indirect, 80% din pretul de la pompa se "pompeaza" direct statului, s-au gasit smecheri sa foloseasca ulei pur, e adevarat ca in motoare din anii 80, fara turbo...
Miseleasca fapta constituie ( "evident" o evaziue fiscala... )
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
OK.... tinand cont ca sunt o fire mai curioasa, mai de mult m-am interesat care ar fi solutiile in cazul in care ajungem la o griza globala de combustibili fosili. Se pare ca daca se intampla asta singurele solutii sa pastram masinile diesel in functiune este biodiesel-ul, iar la cele pe benzina, cu mici modificari etanolul.
Ce este biodieselul?
In primul rand biodieselul nu e ulei simplu, uleiul simplu daca este folosit ca si carburant se numeste SVO (Straight Vegetable Oil) si nu poate alimenta, cel putin fara urmari, un motor turbo-diesel nemodificat (problema nu este compozitia, similara ca proprietati de ardere cu a motorinei, ci vascozitatea care este de aproximativ 12 ori mai mare (la un motor diesel antic merge SVO direct), si va dati seama ce urmari ar avea asupra pompei de alimentare, pompei de injectie si injectoarelor, ca sa nu mai vorbesc de partea electronica, care ar avea ceva dileme ). Biodieselul se obtine prin esterificarea uleiului vegetal, sau celui vegetal rezidual (folosit, la gatit de exemplu).
Esterificarea uleiului vegetal se poate face in conditii casnice deci poti sa produci propriul biodiesel, sau la scara industriala, mult mai eficient. Cea mai simpla metoda este esterificarea folosind metanol, in proportie de 1/5 metanol si un catalizator de reactie (hidroxid de potasiu sau de sodiu NaOH sau KOH, soda caustica fiind NaOH, dar de o puritate mica), raportul pentru cantitatea de NaOH folosit e de 3,5/1000 fatza de cantitatea de ulei (puritatea trebuie sa fie minim 96%). Se amesteca NaOH cu metanolul (alcool metilic 99%), formand metiloxid de sodiu. Uleiul se incalzeste la 55-60 de grade si se amesteca cu metiloxidul de sodiu, produs anterior dupa care se amesteca in continuu cam 20 de minute si se lasa intr-un vas de separare peste 12 ore. In partea de jos al vasului sse va decanta glicerina si in partea de sus biodieselul (vasul de separare poate fi o sticla/bidon transparent cu fundul taiat care se umple pe fund si se pozitioneaza cu dopul in jos). Dupa cele 12 ore se desface un pic dopul vasului de separare lasand sa curga glicerina, ce a ramas e biodiesel.
Verificarea calitatii se face amestecand o mica cantitate de biodiesel cu o cantitate similara de apa si amestecand. Se lasa 10 minute si daca cele doua lichide s-au separat din nou, apa jos si biodieselul sus, combustibilul e de cea mai buina calitate.
Argumente pro biodiesel:
Emisii poluante micsorate de zeci de ori, nu mai exista particole, singurele emisii poluante fiind oxizii de azot, oricum in cantitati mai mici decat la carburantii fosili. Necontinand particole uzura motorului e micsorata simtitor, chiar un plin doua de biodiesel pot curata aproape complet depunerile de reziduuri de pe diferite componente. Motorul face mai putin zgomot si produce mai putin fum.
Problema biodieselului este ca in tzarile cu o clima rece sau iarna, acesta trebuie aditivat, pentru ca are temperatura de gelatinare mai mare decat a motorinei, undeva in jurul a 0 grade.
Scriam mai multe dar cred ca v-am plictisit deja..., in concluzie puteti alimenta cu biodiesel daca iesiti afara, poate avea urmari pozitive asupra motorului, chiar....
P.S. Sunt benzinar convins, daca vreti va povestesc si cu etanolul
Ultima modificare făcută de LEXXX la Lun 30 Oct, 2006 1:24 pm
Ce este biodieselul?
In primul rand biodieselul nu e ulei simplu, uleiul simplu daca este folosit ca si carburant se numeste SVO (Straight Vegetable Oil) si nu poate alimenta, cel putin fara urmari, un motor turbo-diesel nemodificat (problema nu este compozitia, similara ca proprietati de ardere cu a motorinei, ci vascozitatea care este de aproximativ 12 ori mai mare (la un motor diesel antic merge SVO direct), si va dati seama ce urmari ar avea asupra pompei de alimentare, pompei de injectie si injectoarelor, ca sa nu mai vorbesc de partea electronica, care ar avea ceva dileme ). Biodieselul se obtine prin esterificarea uleiului vegetal, sau celui vegetal rezidual (folosit, la gatit de exemplu).
Esterificarea uleiului vegetal se poate face in conditii casnice deci poti sa produci propriul biodiesel, sau la scara industriala, mult mai eficient. Cea mai simpla metoda este esterificarea folosind metanol, in proportie de 1/5 metanol si un catalizator de reactie (hidroxid de potasiu sau de sodiu NaOH sau KOH, soda caustica fiind NaOH, dar de o puritate mica), raportul pentru cantitatea de NaOH folosit e de 3,5/1000 fatza de cantitatea de ulei (puritatea trebuie sa fie minim 96%). Se amesteca NaOH cu metanolul (alcool metilic 99%), formand metiloxid de sodiu. Uleiul se incalzeste la 55-60 de grade si se amesteca cu metiloxidul de sodiu, produs anterior dupa care se amesteca in continuu cam 20 de minute si se lasa intr-un vas de separare peste 12 ore. In partea de jos al vasului sse va decanta glicerina si in partea de sus biodieselul (vasul de separare poate fi o sticla/bidon transparent cu fundul taiat care se umple pe fund si se pozitioneaza cu dopul in jos). Dupa cele 12 ore se desface un pic dopul vasului de separare lasand sa curga glicerina, ce a ramas e biodiesel.
Verificarea calitatii se face amestecand o mica cantitate de biodiesel cu o cantitate similara de apa si amestecand. Se lasa 10 minute si daca cele doua lichide s-au separat din nou, apa jos si biodieselul sus, combustibilul e de cea mai buina calitate.
Argumente pro biodiesel:
Emisii poluante micsorate de zeci de ori, nu mai exista particole, singurele emisii poluante fiind oxizii de azot, oricum in cantitati mai mici decat la carburantii fosili. Necontinand particole uzura motorului e micsorata simtitor, chiar un plin doua de biodiesel pot curata aproape complet depunerile de reziduuri de pe diferite componente. Motorul face mai putin zgomot si produce mai putin fum.
Problema biodieselului este ca in tzarile cu o clima rece sau iarna, acesta trebuie aditivat, pentru ca are temperatura de gelatinare mai mare decat a motorinei, undeva in jurul a 0 grade.
Scriam mai multe dar cred ca v-am plictisit deja..., in concluzie puteti alimenta cu biodiesel daca iesiti afara, poate avea urmari pozitive asupra motorului, chiar....
P.S. Sunt benzinar convins, daca vreti va povestesc si cu etanolul
Ultima modificare făcută de LEXXX la Lun 30 Oct, 2006 1:24 pm
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Argumentul PRINCIPAL IMPOTRIVA biodieselului... Pentru a produce combustibillul cu care s-ar obtine 1KWH intr-un motor bio-dieselizat se folosesc MAI MULT de 1kwh de energie, deci randamentul este subunitar...
In plus, in actuala configuratie, producerea lui este puternic subventionata si nu va deveni rentabil cu barilul sub 160-200 $
In plus, in actuala configuratie, producerea lui este puternic subventionata si nu va deveni rentabil cu barilul sub 160-200 $
- livcro
- ******
- 4,576 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,576
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
sorin666, oricum eficienta unui motor diesel nu depaseste 40-45%, la un regim optim de turatie, deci oricum dintr-o cantitate de carburant care prin ardere ar disipa 2kw de energie, se obtin sub 1kw utili, eu am descris metoda de esterificare care poate fi folosita la domiciliu... la nivel industrial procedeul este diferit, mult mai ieftin de folosit pe cantitatea de combustibil data. Iar pretul nu stiu cat e de subventionat, la nivel industrial folosindu-se ulei vegetal (porumb, soia, etc) brut, nerafinat, care este foarte ieftin (ganditi-va ca 1 litru de ulei de floarea soarelui dublurafinat, comestibil e sub 4 ron), echipamentele de distilare nedepasind in complexitate echipamentele de rafinare a combustibililor fosili.... daca vreti va prezint si procedeul industrial. In fine.... daca petrolul s-ar termina ar fi singura solutie de a alimenta motoarele diesel....
livrcro, la conversia pt etanol e mai mult de scris si acum tre sa fug la munca, cum gasesc un pic de timp azi o expun si pe aia.
livrcro, la conversia pt etanol e mai mult de scris si acum tre sa fug la munca, cum gasesc un pic de timp azi o expun si pe aia.
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
Barilul de petrol va depasi in curand 200 $, stiind faptul ca resursele de petrol se vor epuiza relativ repede, asa numitul "varf al petrolului" fiind deja depasit. Incet-incet companiile petroliere se grupeaza, se investeste tot mai putin in industria de rafinare, marile puteri au inceput de cativa ani buni sa preia controlul rezervelor mari de petrol, tarile exportatoare investesc in turismul de lux pentru a-si asigura traiul zilei de maine samd.
Problema cu toti acesti combustibili alternativi este simpla - ei nu se gasesc in natura, prin urmare trebuie produsi, indiferent ca e vorba de bio-diesel, etanol, hidrogen, celule foto-voltaice. Chiar daca datele lui sorin666 nu ar fi corecte sau daca pe viitor ar creste randamentul, niciodata acesta nu va fi comparabil cu randamentul titeiului, care trebuie doar extras, costurile fiind minime.
Si pentru ca problema energetica nu este suficienta, petrolul este si materie prima pentru foarte multe produse ale economiei mondiale - medicamente, textile, mase plastice, unele materiale de constructii si multe, multe altele. Chiar daca vom gasi surse de energie alternative ieftine (atat in privinta costurilor de obtinere cat si a costurilor de implementare a lor), rolul de materie prima al petrolului nu va putea fi inlocuit.
Problema cu toti acesti combustibili alternativi este simpla - ei nu se gasesc in natura, prin urmare trebuie produsi, indiferent ca e vorba de bio-diesel, etanol, hidrogen, celule foto-voltaice. Chiar daca datele lui sorin666 nu ar fi corecte sau daca pe viitor ar creste randamentul, niciodata acesta nu va fi comparabil cu randamentul titeiului, care trebuie doar extras, costurile fiind minime.
Si pentru ca problema energetica nu este suficienta, petrolul este si materie prima pentru foarte multe produse ale economiei mondiale - medicamente, textile, mase plastice, unele materiale de constructii si multe, multe altele. Chiar daca vom gasi surse de energie alternative ieftine (atat in privinta costurilor de obtinere cat si a costurilor de implementare a lor), rolul de materie prima al petrolului nu va putea fi inlocuit.
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- arson
- OP
- 162 mesaje
- din 27 Aug 2005
- Astra 2001 Y 2.0 DTH
arson
- Mesaje scrise: 162
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:Contrar credintei populare, randamentul unui motor termic se apropie de 90 % ...
Daca vorbim de randamentul termic, poate ultimele dieseluri sa se apropie de 90%. Dar in practica randamentul combinat al unui motor cu ardere interna (termic+mecanic) nu cred sa depaseasca 60%. De altfel stim de la fizica faptul ca ciclul ideal de functionare este ciclul Carnot care n-a putut fi pus in practica la vreun motor pana acuma.
- radzxx
- **
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
Langa Dumbraveni, jud. Sibiu, se va construi cea mai mare fabrica de biodiesel din tara, peste 80 milioane Euro, biodiesel obtinut din rapita. Deja s-au concesionat mii de hectare de teren si s-au facut contracte cu producatorii de rapita din tara. Momentan toata cantitatea de biodiesel este contractata de firma MAN, eventualul excedent va fi distribuit pe piata interna.
Pentru masini singura schimbare care trebuie facuta e schimbarea catorva furtune...cred la alimentare...atat..in rest nu sunt probleme.
Pentru masini singura schimbare care trebuie facuta e schimbarea catorva furtune...cred la alimentare...atat..in rest nu sunt probleme.
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
sorin666, randamentul maxim al unui motor este obtinut la turatia unde are putere maxima, cam de cate ori pe an ajunge un utilizator obisnuit la aceasta turatie...?!, in rest randamentul e mult mai mic, si oricum mai mult de 60% eficienta nu obtii nici la acea turatie, eu exemplificam o medie destul de optimista....
arson, mersi
radzxx de ce sa se schimbe furtunele? ca esterii nu sunt corozivi... si nici nu reactioneaza in vreun fel cu cauciucul.
arson, mersi
radzxx de ce sa se schimbe furtunele? ca esterii nu sunt corozivi... si nici nu reactioneaza in vreun fel cu cauciucul.
- radzxx
- **
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,576 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,576
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
@iulius...exista si randament supraunitar...dar la centrale termice cu regim in condensatie...cica teoretic ajung pe undeva pe la 107%...deoarece valorifica si caldura rezultata din racirea condensului, povestea are si ceva adevar in ea, pt ca gazele arse sunt evacuate la o temp de aproximativ 30 grade, cosul de evacuare fiind din plastic...
- overtaxer
- **
- 260 mesaje
- din 02 Jun 2005
- Astra 2001 Z16XE
- Mures
overtaxer
- Mesaje scrise: 260
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Da, in USA se foloseste de ceva timp.
"Biodiesel is produced from any fat or oil such as soybean oil, through a refinery process called transesterification. This process is a reaction of the oil with an alcohol to remove the glycerin, which is a by-product of biodiesel production.
Biodiesel is the only alternative fuel to have fully completed the health effects testing requirements of the 1990 Clean Air Act Amendments."
www.biodiesel.org
Chiar mi-ar placea sa isi impartaseasca cineva impresiile...
Ultima modificare făcută de maiandrei la Vin 28 Mar, 2008 1:10 pm
"Biodiesel is produced from any fat or oil such as soybean oil, through a refinery process called transesterification. This process is a reaction of the oil with an alcohol to remove the glycerin, which is a by-product of biodiesel production.
Biodiesel is the only alternative fuel to have fully completed the health effects testing requirements of the 1990 Clean Air Act Amendments."
www.biodiesel.org
Chiar mi-ar placea sa isi impartaseasca cineva impresiile...
Ultima modificare făcută de maiandrei la Vin 28 Mar, 2008 1:10 pm
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat