Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • DHodisan

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Am de 7 ani un Opel Astra H 1.7 CDTI produs 2004. Probleme deosebite nu am avut pana acum.
Azi am facut un drum in oras si cand doream sa ma intorc acasa nu a pornit (la cheie ziceai ca nu mai are baterie). La intreaga incercare a pornit cu un mare fum alb si un fluierat de sub capota. Am ridicat capota, nivelul antigelului normal. Dupa 3-5 minute fluieratul a disparut, iar fumul alb la fel. Am pornit spre casa (cam 3 km) si am ajuns fara probleme, masina tragea parca nu avea nimic. Cand am ajuns acasa am ridicat capota si am observat pe vasul de expansiune si in jur ceva lichid care era si roz dar si cu ceva negru prin el (poate era si cand a iesit fumul alb dar nu am observat).
Am lasat motorul sa se raceasca iar spre seara am verificat lichidul de racire. Era la nivel, doar un pic de spuma deasupra si ceva urme negre in vas pe peretii vasului. Am pus capacul la loc si am pornit.
Pornire normala, fara zgomote anormale, dar....nivelul lichidului de racire a scazut la jumatate in catea secunde iar in bord mesaj de eraore pentru nivelul lichidului de racire. Sub masina nu se vedea nimic. Am oprit motorul si urmeaza sa imi sun mecanicul.
Precizez ca cu mororul rece am verificat uleiul si era la nivel normal, cum era acum cateva zile.

Are cineva o idee la ce sa ma astept? Si pe la voi rezolvarea unei astfel de probleme cat var costa?


MODEL: Opel Astra H 1.7 CDTI 2004
MOTOR: 85 CP 59 KW 1686 CC

LOCATIE: Oradea
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Furtunele devin tari dupa pornire?
  • DHodisan

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Din păcate nu mam gândit sa verific asta, iar acum mi-e frica sa mai pornesc.
Și încă ceva: pot merge cu masina în condițiile astea la mecanic? (cam 1,5-2 km)
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Fluieratul ar putea fi de la turbina (daca atinge cu palele rotorului in carcasa exterioara). Uleiul de pe peretii vasului de expansiune ar putea proveni de la garnitura de chiulasa care nu mai etanseaza corect. Cu mersul pana la mecanic cu masina… eu m-as duce, dar sa fii pregatit daca cumva se tureaza brusc in gol sau in viteza trebuie sa o ai bagata in viteza si sa apesi frana pana ce moare motorul, altfel daca ajunge ulei mult in admisie (lagare turbina uzate, pierderi de ulei pe la ax) motorul trece de 5.000rpm in turatie si treaba se lasa cu biele indoite sau altele mai rele.
  • DHodisan

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Am inteles -dupa o vizita la 2 mecanici - ca e garnitura de chiuloasa.
Mi s-a propus demontare, rectificare si schimbarea pieselor adiacente (distributie, ganituri, etc).
Merita ? Oare daca se schimba toate acestea motorul va fi ok si va mai merge ok 2-3 ani? Pretul estimat este cam 3000-4000 lei.
Oricum bani de o masina noua sau chiar second care sa ma tina cativa ani buni - deocamdata - nu am, dar daca asta tine inca 2-3 ani s-ar putea sa o schimb cu una noua.
Ulei nu a consumat (200-250 ml intre 2 schimburi la 10000 km, uneori de loc)
Antigel nu prea am completat, doar l-am schimbat cand mi s-a dus un furtun si odata pompa de apa
Motorul a tras bine, cu un consum de 5.5-6.0 litri la 100 km, cand am facut drumuri lungi de 2000-3000 km (concedii)
Am fost f multumit. Pana acum......
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca stii istoricul masinii, cel mai probabil merita reparat.

Dar daca a mers pe mocca pana acum fara sa ceara piese, probabil ca nu.
  • DHodisan

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Din pacate nu am inteles la ce te referi cu " Dar daca a mers pe mocca pana acum fara sa ceara piese, probabil ca nu."
Poti fi mai explicit? Multumesc
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu cred că ai înțeles prea bine...
Te citez: " Mi s-a propus demontare, rectificare si schimbarea pieselor adiacente (distributie, ganituri, etc).
Merita ? Oare daca se schimba toate acestea motorul va fi ok si va mai merge ok 2-3 ani? Pretul estimat este cam 3000-4000 lei."
Dacă face cineva cu banii aceștia este mare artist...
Eu am făcut RK la z14xep cu aproximativ 5000 fără cost manoperă și la y17dt tot pe acolo. Manopera a fost prestată de mine cu cei 2 proprietari la ambele...
Deci dacă vrei Mokka....
Apropos ambele vehicule circulă bine mersi și-n ziua de azi, unul a parcurs vreo 40.000. în 5 ani, celălalt vreo 60.000. în 4 ani.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am facut RK la o chiuloasa de ISUZU pentru motor Z17DTL (16 supape, 16 ghiduri, 16semering-uri etansare, rectificat plan, spalat complet chiulasa) si m-a costa in 2017 doar RK-ul la chiulasa 2.000lei. Cat va costa in ziua de astazi asa o lucrare? nu pot sa spun, dar sa zicem... de dragul estimarilor, un 3.000lei. Manopera am facut-o eu ulterior pentru montarea chiulasei + distributie + orice a mai fost nevoie sa mearga masina ca sa ma pot baza pe ea.

Partea proasta este ca la chiulasele astea de Z17DTL/Z17DTH supapele din chiulasa nu lucreaza perpendicular pe piston.. ci la un unghi relativ la perpendiculara pe piston si asta inseamna direct uzuri mai mari in ghidurile de supapa, implicit uzuri pe coada supapelor. Nu cred ca un motor Z17DTH/Z17DTL cu 200.000km sau mai multi inca mai are chiulasa in parametrii si se poate face doar o rectificare plana a chiulasei care mai apoi sa permita remontarea supapelor (fiecare la locul ei anterior) + semering-uri noi de etansare si apoi asta sa fi fost tot. Cel mai probabil chiulasa o sa ceara: ghiduri supape+supape admisie si evacuare+semeringuri de supapa toate noi, si asta mai apoi inseamna extragerea tuturor ghidurilor din chiulasa (destul de dificil) + rectificare scaune supapa 16buc sa etanseze pe supapele noi, toate astea dupa ce chiulasa a fost anterior rectificata plan.

Eu cand am spus ,,daca a mers pe mocca pana acum fara sa ceara piese,, am luat in calcul injectoarele de pe motor care probabil nu au fost reconditionate niciodata, semeringuri de etansare injectoare, saibe de foc + garnuri injectoare, deasemenea turbina masinii care probabil inca este cea originala, EGR-ul si clapeta de acceleratie care probabil sunt originale si nu ti-au facut inca probleme, senzorul de la vibrochen care probabil inca este functional, demarorul cu care iti pornesti motorul, etc toate astea sunt repere care pot sa cedeze in viitorul apropiat si care daca nu au fost inlocuite vor adauga la costul repartiei motorului dupa ce acest a fost reparat si incepe a fi re-exploatat.

De aceea am intrebat daca a cerut bani motorul inainte de aceasta reparatie si tu stii ca ai bagat piese bune in motor deja, ei bine atunci se merita sa-l repari. Daca nu, atunci vinde-o asa cum e acum cu motorul defect si ia-ti o masina mai noua pentru a avea sanse mai mari (avand in vedere anul mai nou de fabricatie) sa prinzi una cu motorul in stare buna de functionare.

Nu am prins in explicatiile mele toate aspectele privind reparatia unui motor, doar am scris aici direct din experienta mea cu privire la o reparatie particulara (motor cu chiulasa defecta) la masina pe-atunci a sotiei, o Astra G Z17DTL din 2004 cu motorul de 1.7 ISUZU. Masina avea 235.000km in bord pe când am ramas cu ea in drum (au schimbat la motor niste turci doua injectoare in Germania inainte sa o cumpar eu de la ei si au facut lucrarea in bataie de joc, iar dupa 16.000km de Romania s-a rupt o furca de strângere injector ce a ajuns sub axa cu came si mi-a blocat motorul, acesta fiind la relanti la momentul respectiv). Ei bine, dupa reparatia ce-am facut-o eu la motor masina are acum 310.000km si inca merge bine dupa 7ani si 75.000km parcursi deja. Un bonus imediat in urma repararii motorului a foat pornirea ,,aproape instantanee,, a motorului indiferent de temperatura exterioara, ca efect direct al efectuarii unui RK de chiulasa cu piese de calitate (supape TRW pentru admisie si supape MAHLE pentru evacuare, ghiduri de supapa TRW, semering-uri de supapa Elring, rectificarea chiulasei efectuata la un atelier de strungarie din Turda unde lucreaza proprietarul atelierului, un om meticulos si realmente pasionat de munca sa.. si uite-asa a rezultat o lucrare de calitate la final). Ma bucur ca am avut ocazia sa il cunosc personal si sa invat de la el ceva nou.

Sper ca te va ajuta tot ce ti-am scris aici in deciziile tale, cu privire la ceea ce vei face cu masina ta.
  • DHodisan

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2024

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi.
Promit ca dupa ce ma decid (intr-un fel sau altul) si eventual dupa reparatie (daca o fac), sa revin si sa postez ce a fost, ce s-a facut si cat a costat.
Inca odata va multumesc tuturor care m-ati sfatuit cu experienta voastra.
O saptamana excelenta !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR