DPitas
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2013 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2022
- Mesaj Privat
Ma pun sa schimb alternatorul de pe masina si am o dilema, alternatorul ei e de 14V 140A, iar cel pe care vreau sa îl pun este de 14V 120A, vreau sa știu dacã va fi ceva problemã, masina e din 2013 si are start stop.
Alternatorul acesta este foarte ieftin de aceea întreb, dacã dacã sa iau unul de 140A 14V ma costa 800 si ceva de lei plus piesa la schimb.
MODEL: Corsa 2013
MOTOR: A12XER
- bibu16v
- *******
- 7,138 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,138
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,640 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,640
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
- 120A ... sa zicem ca 17% nu sunt chiar de neglijat si da, mai trebuie tinut cont si de compatibilitatea fizica/mecanica si de cea electrica (parte de comanda si regimuri de exploatare). Regimul de exploatare la un alternator conceput pentru start/stop, este altul decat regimul de exploatare al unui alternator "clasic".
Eu as incerca repararea alternatorului original. (adevarat ca tot cu piese de rahat, dar macar rezulta alt pret)
Sau, daca cel de 120A este original de pe o masina tot cu start/stop, este compatibil la prinderi, fulie, mufa si este la un pret foarte mic ...
- bibu16v
- *******
- 7,138 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,138
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
DPitas
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2013 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2022
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La mașinile start stop in urban consumabil nu este doar acumulatorul care nici ãla nu duce prea mult, intra și alternator, demaror, fire cu papuci cu tot
Cele recondiționate sunt ori fãcute bine ori pe undeva prin spatele casei undeva prin Asia, lozul e al tãu.
Al tãu original merita de reparat profesionist, dar deja este consumat faptul.
DPitas
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2013 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2022
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
DPitas
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2013 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2022
- Mesaj Privat
Alternatorul nou a fost montat iar pe cel vechi încã îl am.
Cel nou incarca constant 14,44V pe voltmetru dar uneori sare pana la 14,90V dar pentru o fracțiune de secunda..
In bord îmi arata 14,7/8 si tot asa joaca între 7 si 8.. nu stiu ce naiba poate fii.. poate fi problema de la o masa ceva?
- sebage
- ****
- 2,640 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,640
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
DPitas
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2013 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2022
- Mesaj Privat
Sunt cam depãșit de situație, o mașinã din 2013 sa facã asa de multe probleme
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu nu înțeleg exprimarea
Am schimbat ... Tu cu mana ta sau altul ?
Exprimare corectã:
Am schimbat ... Am mãsurat ...
A fost schimbat ... A fost mãsurat ... De cãtre.Nea Caisa la el la garaj sau Nea Sacâz la Service TurboHiperAvangardeTop Machineta
DPitas
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2013 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2022
- Mesaj Privat
Unchiul meu acum a schimbat si pompa de apa pentru ca pierdea antigel, si a pus de la graf una, bujiile le-a schimbat, si cureaua de accesorii..
Si am uitat sa menționez ca foarte multa lume pe internet se plânge de alternatoarele de pe opeluri..
Ultima modificare făcută de DPitas la Mar 24 Mai, 2022 2:45 pm
- sebage
- ****
- 2,640 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,640
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Sunt sigur ca nici aparatul de masurã si nici aparatura de bord, nu sunt etalonate metrologic, deci sunt folosite pentru masuratori orientative. Pentru astfel de aparate, o clasa de precizie de 5% este de bun simt., iar diferentele scrise de tine sunt in acest interval. (mai difera si locul in care se masoara tensiunea)
In rest, da, orice interventie la o instalatie de curenti relativ mari, se incepe cu inceputul, cu verificarea tensiunilor pe generator si pe consumator. Daca sunt diferente, se trece la determinarea zonelor unde apar aceste diferente, se remediaza si se reverifica.
In general, problemele apar exact in zonele indicate de catre @dancuciureanu (contacte imperfecte la imbinari cu surub sau sertizari) si acestea (problemele) pot fi determinate prin masuratori (masurarea tensiunii inainte si dupa acea imbinare), prin verificarea directa a zonelor in care se cunosc a fi probleme si da, inclusiv prin identificarea unor zone mai calde (aici trebuie putin timp pana se simte diferenta de temperatura).
P.S. Daca te astepti sa gasesti o tensiune "batuta in cuie", vei avea multe dezamagiri.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Conteazã UNDE mãsoarã fiecare și fațã de ce referințã adicã punctul de masa.
Masa este la motor, acolo este mecanic și alternator, demaror, minus baterie cu sufa groasã. Plusul mãsurat de ECU este ce vine prin fire, contacte gen mufe, sertizați, siguranțe, relee la el din punctul de plus, asta este tot unul singur mareee
Acum gândește unde masori tu
- sebage
- ****
- 2,640 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,640
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Apoi fluctuatia de tensiune la alternator poate sa fie (mai mare sau mai mica) in functie de consumatori si tipul de consumatori. La Opel Insignia de exmplu in cartea masinii scrie ca incarcarea poate sa fie de la 13.8V la 17V in situatii exceptionale. In plus are o incarcare inteligenta care tine cond de consumatori, de gradul de incarcare al acumulatorului si turatia motorului. Am avut si 15.5V si am cand este cald si 12.5V (asta cand ECU comanda descarcarea partiala a acumulatorului pentru a-l proteja de supraincarcare si pentru a face cicluri de descarare/incarcare). Daca bateria este veche (mai ales la cele START/STOP) ECU opreste sistemul acesta daca bateria este prea veche sau nu este suficient incarcata. Cu cat acumulatorul (care la Start/Stop este de tip AGM obligatoriu) este mai descarcat cu atata ECU face ca alteratorul sa dea mai multa tensiune pentru a compensa absortia acumulatorului (care consuma mult curent ca sa se incarce - poate avea elementi obositi sau in scurt) si a asigura masinii necesarul electrica raportat la consumatorii activi...
DPitas
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2013 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2022
- Mesaj Privat
H7214
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2023
- Mesaj Privat