Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Eduard971

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Salut. Am un Opel Vectra C 2008 1.9 cdti 120 cp care nu mai porneste. A mers normal pana acum cateva zile. Dupa un drum, am bagat masina in curte, am oprit-o iar a doua zi cand am vrut sa plec cu ea, nu a mai pornit. Mentionez ca nu invarte deloc, bateria e buna, nu se aude pompa de motorina mergand, nu indica in bord motorina si am martorul de esp aprins. Mai multi mi-au spus ca e posibil sa fie un releu sau o siguranta. A mai intalnit cineva aceasta problema?


MODEL: Vectra 2008
MOTOR: 1.9 cdti 120 cp
Skip ads

  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Pune testerul si vezi ce erori gasesti. Cand pui contactul, clipeste vreun bec in bord? Eu cred ca este CIM-ul.
  • Eduard971

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Cand pun contactul se aprinde tot normal, apoi se sting si ramane doar esp. Cand dau la automat, nimic.Nu se aude niciun zgomot, nimic
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Diagnoza.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
fara o diagnoza nu vei putea sa ii dai de cap. verifica eventual si conexiunile electrice la electromotor (poate s-au dus carbunii sau bendixul) si bateria sa aiba curent cat trebuie. verifica si toate sigurantele mai ales pe cele mari de pe la motor. succes
  • MD.Filip

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Am pus testerul pe mașinã și nu dã nicio eroare, bateria are curent, siguranțele primesc curent, nu e nici una arsã, bendixul, electromotorul nu are nicio problemã. Am aceași problemã, pun contactul, se aprind și se sting martorii din bord normal și când îi dau sã porneascã nu pornește și nu se aude nimic. Am fost în service cu ea și dupã 3 ore încã nu au gãsit problema concretã.
  • rinoantara

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2015 z22dm1/LNQ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2016

  • Mesaj Privat
MD.Filip e clar ca nu ai dus-o in service-ul care trebuie. In ce localitate esti ?
  • Florin20

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Ce bine ar fi dacã cei care deschid o discuție pe forum ar scrie si ce au rezolvat!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

@MD.Filip, cind invirti de cheie nu se aude nimic de la electromotor? Daca nu se aude nimic posibil contact defect pe pozitia demaror. Trebuie verificat daca vine curent pe firul subtire de la electromotor cind dai la automat.

la masina asta (vectra c 2008 19dth) pornirea depinde de un releu care este comandat de ecu si depinde de doua sigurante, dar spune daca esti interesat si daca poti face verificari ca altfel nu are rost...

probabil ca nici nu ai gasit service-ul potrivit...vorba colegului @rinoantara.

@Florin20, asa este, putini pricep ca asa ar putea ajuta pe altii cu probleme asemanatoare. Dar...odata sacii in caruta...pa!
  • MD.Filip

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
@rinoantara Am dus mașina la un service din localitatea unde locuiesc, mai exact în Popești Leordeni, Ilfov. Au verificat si cablul care duce la electromotor, butucul de la contact nu e de vinã, mi-au spus cã altfel nu mai se aprindea bordul atunci când învârt cheia in contact. Au desfãcut releul care pornește mașina și dacã mișcã un pic de el, pornește, când e releul fix pe placã, nu mai pornește, dar se aude cum releul dã sã cupleze, dar nu pornește. A rãmas mașina în service, au spus cã mã vor contacta dacã se poate repara. Ei au mai spus cã ar putea fi placa de siguranțe, dar m-aș îndoi. Nu știu! Oricum am mai fost în alt service și mi-au spus cã e pompa (fãrã sã vadã mașina), pf!
  • MD.Filip

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
@gabimilo1 Nu, nu se aude nimic la electromotor atunci când încerc ca sã pornesc mașina, de fapt nu se aude niciun zgomot decât de la releul se aude cum primește curent (semnal), dar nu pornește.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
pai rezolvarea ai dat-o mai devreme cand ai zis ca porneste daca misti de releu. ai acolo niste lipituri reci care trebuiesc refacute pentru ca acolo circula curent mare si se deterioreaza in timp functie de solutia tehnica aleasa..
poarte sa fie chiar releul defect pe partea de forta (adica s-a dus contactul intre lamele)
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca si numai daca treaba sta cum ai descris-o, anume ca porneste cand misti releul din locul lui:
- 20% sanse sa fie releul cu probleme;
- 80% sanse ca defectul sa fie in "placa cu sigurante si relee" (contacte oxidate / imperfecte pe circuitul de "forțã").
Dat fiind consumul nu foarte mare pe acel circuit, treaba foarte simplu si usor de reparat.
Doar service-ul sa nu fie cu defect ...

Edit:
Scuze pentru "suprapunere" Smile
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite releul mai jos (K1 X125)



el se afla aici



scoate releul si fa o punte intre 30 si 87, ar trebui sa tacane electromotorul

daca nu tacane electromotorul ai o problema pe partea de forta a releului - siguranta FE2 sau firele de la ea si pina la releu sau firele de la releu la electromotor.

daca tacane electromotorul cind pui sirma intre 30 si 87 poate fi releul defect inauntru, sau nre probleme pe partea de comanda a lui (plusul din sigFE7, minusul din ECU sau firele)

L. E . - pina am editat eu au scris si colegii - ideea e aceeasi, daca vrei incearca.
  • MD.Filip

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Exact releul K1 X125 e cu probleme, asta au constatat-o și cei de la service, dar încã nu au gãsit rezolvarea dacã este releul de vinã sau placa pt cã dupã spusele lor, releul primește curent. Au pus și aparatul de mãsurat pe baterie, pe releu, dar pe ce n-au pus. Au fãcut și treaba cu sârma, electromotorul nu țãcãnea, s-au uitat și la pini, au luat toate siguranțele la verificat în special K1 X125, au desfãcut releul din carcasã și doar când mișca de el atunci pornea mașina. Oricum, revin luni cu rãspunsul din service.
  • Eduard971

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Vectra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema, cu greu. A durat vreo 6 ore la service sa faca si sa desfaca însã au reusit sa o faca sa porneasca. Problema gasita de ei a fost la "calculator coloana de directie"
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
pai ce erau prosti sa zica ca ai contact imperfect in soclu releului. datorat oxidarii pinilor sau papucilor din interiorul soclului.
din ce zci tu releul primea comanda deci pe partea de curent mic mergea dar pe partea de curent mare nu.
cu 2 fire de alimentare 12V si un aparat de masura verificai foarte usor releul. restul era destul de clar
.
  • MD.Filip

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2020

  • Mesaj Privat
La mine au verificat cu aparatul fiecare siguranțã si releu, toate primeau curent. Oricum, cum am spus mai sus, o sã revin luni cu rãspunsul din service. M-au ajutat și raspunsurile voastre la problemã. Mulțumesc!
  • catalin004

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2023

  • Mesaj Privat
Salutare, nu mai deschid alt topic, titlul fiind asemanator...am un Vectra C din 2003, benzina 1.8, care nu mai porneste (nu mai da la automat). La punerea contactului imi face secventa de stingere a martorilor de pe bord, insa acele de la benzina si apa stau in "zero" (posibil ca cel de la apa sa nu urce fiind motorul rece). Pe ecran imi apare un F la km pana la alimentarea cu benzina. Am facut releul de la eletromotor pe direct, cu contactul pus si nu porneste, invarte dar nu porneste. Am nevoie de un mic sfat..nu vreau sa ajung la platforma
Am o chinezarie de OPcomII, insa nu am gasit softul care sa mearga...ma gandeam ca il pot face fara diagnoza.
Multumesc
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pare o lipsa de comunicare cu ECU motor.
Ar fi destul de utila o verificare foarte atenta a tuturor sigurantelor si poate si o deconectare a mufelor ECU si un spray de contacte pe acolo.
Mai mult de atat, nu prea poti face la acest nivel.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR