jaffarel
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2023
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Am si eu urmatoarea problema: in urma unor capace 'antiinghet' ruginite, am ramas fara antigel si motorul a fiert in jurul temperaturii de 105-110 grade.
Am remediat problema cu capacele, insa acum imi bolboroseste apa in vasul de expansiune atunci cand apa ajunge la 90 de grade si o da pe supraplin la turatii mari, nu am presiune in furtune si nici caldura in habitaclu (doar turul de la radiatorul de habitaclu e fierbinte).
Ulei nu am in apa, nici invers, iar fum alb nu am pe esapament.
Radiatorul de habitaclu e curat, la fel si radiatorul mare (le-am spalat si suflat cu aer comprimat), vas expansiune si buson nou.
Sa ma apuc de demontat chiulasa?
Multumesc anticipat pentru sfaturi.
MODEL: Vectra 2006
MOTOR: Z19DTH
Am si eu urmatoarea problema: in urma unor capace 'antiinghet' ruginite, am ramas fara antigel si motorul a fiert in jurul temperaturii de 105-110 grade.
Am remediat problema cu capacele, insa acum imi bolboroseste apa in vasul de expansiune atunci cand apa ajunge la 90 de grade si o da pe supraplin la turatii mari, nu am presiune in furtune si nici caldura in habitaclu (doar turul de la radiatorul de habitaclu e fierbinte).
Ulei nu am in apa, nici invers, iar fum alb nu am pe esapament.
Radiatorul de habitaclu e curat, la fel si radiatorul mare (le-am spalat si suflat cu aer comprimat), vas expansiune si buson nou.
Sa ma apuc de demontat chiulasa?
Multumesc anticipat pentru sfaturi.
MODEL: Vectra 2006
MOTOR: Z19DTH
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Nu e obligatoriu sa ai ulei in apa si invers, depinde pe unde s-a ciupit garnitura, daca scapa presiunea din cilindru catre canalul de racire e de ajuns sa-ti faca presiune in vas fara sa ai ulei in apa / apa in ulei. Cel mai probabil e nevoie sa demontezi, pui o garnitura cu parametri la fel (vezi in mijloc pe partea superioara cate gauri are , daca e originala, posibil sa nu aiba niciuna). Din ce am citit in TIS, chiulasele de diesel de la Z19XX nu se planeaza. Daca vrei sa o faci ca la carte, trebuie cineva priceput sa-ti masoare piston protrusion (nu stiu cum sa traduc in romana, se masoara cat din piston trece peste fata blocului cand ajunge sus, se masoara in 4 puncte la fiecare piston, si in functie de asta se alege o garnitura de chiulasa originala/prima reparatie/a doua. in TIS exista toate tolerantele pt masuratorile astea.
Inca ceva, daca garnitura e originala, cand o scoti vei vedea ca se descompun straturile literalmente, nu mai e asa de compacta ca una noua. Daca vrei sa mai tii masina, iti recomand sa verifici si jocul pistoanelor dupa ce desfaci, verificat peretii din bloc daca au urme, zgarieturi, etc. La cata munca e, eu as arunca si o mana de cuzineti si segmenti, nu-s o avere Vezi pe topicul meu ce-am facut la un Z19DT, ultima operatiunea n-am facut-o pt ca n-am avut acces la elevator, iar la masinile astea ca sa dai baia jos sa scoti pistoanele trebuie dat H-ul jos cu suspensie cu tot, caseta de directie, etc...
Inca ceva, daca garnitura e originala, cand o scoti vei vedea ca se descompun straturile literalmente, nu mai e asa de compacta ca una noua. Daca vrei sa mai tii masina, iti recomand sa verifici si jocul pistoanelor dupa ce desfaci, verificat peretii din bloc daca au urme, zgarieturi, etc. La cata munca e, eu as arunca si o mana de cuzineti si segmenti, nu-s o avere Vezi pe topicul meu ce-am facut la un Z19DT, ultima operatiunea n-am facut-o pt ca n-am avut acces la elevator, iar la masinile astea ca sa dai baia jos sa scoti pistoanele trebuie dat H-ul jos cu suspensie cu tot, caseta de directie, etc...
jaffarel
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2023
- Mesaj Privat
Salutare din nou,
Multumesc frumos pentru raspuns ToX. Sa inteleg ca trebuie doar sa schimb garnitura la cota cu ce este pe masina? Fara planat chiulasa?
Am vazut ca garniturile vin in 3 dimensiuni: 0.82, 0.92 si 1.02 ... pas de 0.1.
Imi poti spune te rog tolerantele de proiectie ale pistoanelor? Ma descurc sa masor cu un subler sau micrometru.
Multumesc frumos.
Multumesc frumos pentru raspuns ToX. Sa inteleg ca trebuie doar sa schimb garnitura la cota cu ce este pe masina? Fara planat chiulasa?
Am vazut ca garniturile vin in 3 dimensiuni: 0.82, 0.92 si 1.02 ... pas de 0.1.
Imi poti spune te rog tolerantele de proiectie ale pistoanelor? Ma descurc sa masor cu un subler sau micrometru.
Multumesc frumos.
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
La projection ai asa, si se ia in calcul cea mai mare valoare dupa masurarea tuturor pistoanelor:
0.020 - 0.100mm - garnitura 0.77 - 0.87 (fara gaura)
0.101 - 0.200mm - garnitura 0.87 - 0.97 (o gaura)
0.201 - 0.295mm - garnitura 0.97 - 1.07 (2 gauri)
deviatia de plan a blocului maxim admisa: 0.15mm (cat are voie sa fie deformat , se verifica cu o rigla de metal perfect dreapta, pe plan sus jos si pe diagonala.
si mai zice asa: "Note: Planing is not permitted on multivalve cylinder heads. These cylinder heads must never be subjected to planing under any circumstances. Planing is permitted only on petrol engines with 2 valves per cylinder."
0.020 - 0.100mm - garnitura 0.77 - 0.87 (fara gaura)
0.101 - 0.200mm - garnitura 0.87 - 0.97 (o gaura)
0.201 - 0.295mm - garnitura 0.97 - 1.07 (2 gauri)
deviatia de plan a blocului maxim admisa: 0.15mm (cat are voie sa fie deformat , se verifica cu o rigla de metal perfect dreapta, pe plan sus jos si pe diagonala.
si mai zice asa: "Note: Planing is not permitted on multivalve cylinder heads. These cylinder heads must never be subjected to planing under any circumstances. Planing is permitted only on petrol engines with 2 valves per cylinder."
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Dacã nu se întãresc furtunurile, cum sa arunce apa pe la vasul de expansiune?
La tine cred ca e instaltia plina cu aer, nu se deschide termostatul și iti circula apa doar în circuitul mic. Și se face presiune doar în acel circuit. As verifica cât lichid a întrat în instalație și de ce nu se aerisite. Sau, cine știe, poate e blocat termostatul pe închis.
La 110 grade, nu o sa vezi tu motor fiert.
La tine cred ca e instaltia plina cu aer, nu se deschide termostatul și iti circula apa doar în circuitul mic. Și se face presiune doar în acel circuit. As verifica cât lichid a întrat în instalație și de ce nu se aerisite. Sau, cine știe, poate e blocat termostatul pe închis.
La 110 grade, nu o sa vezi tu motor fiert.
- ToX
- ****
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
e ca si cum sufli intr-un pai bagat in suc, fix asta se intampla. furtunele nu se vor intari pt ca racirea chiulasei se intampla pe la termostat -> calorifer habitaclu -> furtune mici de retur pe deasupra care ajung in vas. de obicei si teava din fata cum e la z19dt ce vine din chiulasa si ajunge in termostat e metalica, n-ai cum s-o vezi daca are presiune sau nu. furtunele de cauciuc sunt alea de intrare/iesire in radiator, care au in ele presiune doar cand e termostatul functional si deschis. posibil sa fie si termostat pe blocat inchis dar eu nu cred in coincidente, dupa ce i-a dus temp in 110gr si a remediat defectul apoi a inceput sa bolboroseasca vasul.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Mai îa in calcul ca, cf ecplicatiilor colegului, doar intrarea in calorifer e fierbinte: asta înseamnã cã nu circula antigel prin el. Din cauza ca e plin de aer?
De asemea, dupã ce se ajunge la temperatura nominala de lucru, radiatorul ar trebui sa se fie fierbinte, atât pe intrare, cât și pe iesire: poate ne lãmurește cu aceste aspecte.
Nu știu cum arata traseul prin care aerul din instalație de la 1.9 junge în vasul de expansiune, dar as verifica și zona asta.
La 1.7, este un circuit subțire din capacul de la termostat, care, pe bucata metalica de la corp, fiind destul se subțire se mai infunda. Cat timp nu umbli la antigel, nici nu știi ca ai problema asta. Dacã te apuci sa îl schimbi, nu se va elimina aerul din instalație și, implicit, exista risc sa se supraincalzeasca. Dar ar trebuie sa te prinzi deoarece nu o sa poți baga antigel cât scrie în manual. Dacã ești atent la detalii, bineînțeles. Ca dacã e Dorel la manșa, zice ca e stricat motorul.
De asemea, dupã ce se ajunge la temperatura nominala de lucru, radiatorul ar trebui sa se fie fierbinte, atât pe intrare, cât și pe iesire: poate ne lãmurește cu aceste aspecte.
Nu știu cum arata traseul prin care aerul din instalație de la 1.9 junge în vasul de expansiune, dar as verifica și zona asta.
La 1.7, este un circuit subțire din capacul de la termostat, care, pe bucata metalica de la corp, fiind destul se subțire se mai infunda. Cat timp nu umbli la antigel, nici nu știi ca ai problema asta. Dacã te apuci sa îl schimbi, nu se va elimina aerul din instalație și, implicit, exista risc sa se supraincalzeasca. Dar ar trebuie sa te prinzi deoarece nu o sa poți baga antigel cât scrie în manual. Dacã ești atent la detalii, bineînțeles. Ca dacã e Dorel la manșa, zice ca e stricat motorul.
jaffarel
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2023
- Mesaj Privat
Nu am presiune pe furtunuri, doar daca ii dau talpa se intaresc putin, dar nu cat ar fi normal.
Returul de la caloriferul de habitaclu ramane rece oricum as merge cu masina.
Lichidul de racire nu mai trece de 90 de grade dupa ce am remediat problema cu dopurile din bloc, doar ca il pierd pe la supraplin, atunci cand bolboroseste.
Zic ca e normal sa nu isi faca aerisirea, daca imi baga compresie in instalatie...
Multumesc frumos.
Returul de la caloriferul de habitaclu ramane rece oricum as merge cu masina.
Lichidul de racire nu mai trece de 90 de grade dupa ce am remediat problema cu dopurile din bloc, doar ca il pierd pe la supraplin, atunci cand bolboroseste.
Zic ca e normal sa nu isi faca aerisirea, daca imi baga compresie in instalatie...
Multumesc frumos.
jaffarel
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2023
- Mesaj Privat
Revin cu update si o problema.
Am refacut motorul, schimbat chiulasa, etc.
Merge totul ok, apa nu trece de 90 si nici nu mai bolboroseste sau sa o pierd.
Acum am ramas cu problema ca nu am caldura in masina, returul de la caloriferul de habitaclu e tot rece.
Aveti idee de ce? Maine o sa schimb si vasul de expansiune, nu mai etanseaza busonul cum trebuie( se invarte in gol dupa o anumite strangere).
Caloriferul e spalat, circula apa prin el fara nicio problema, distributie noua.
Multumesc frumos.
Am refacut motorul, schimbat chiulasa, etc.
Merge totul ok, apa nu trece de 90 si nici nu mai bolboroseste sau sa o pierd.
Acum am ramas cu problema ca nu am caldura in masina, returul de la caloriferul de habitaclu e tot rece.
Aveti idee de ce? Maine o sa schimb si vasul de expansiune, nu mai etanseaza busonul cum trebuie( se invarte in gol dupa o anumite strangere).
Caloriferul e spalat, circula apa prin el fara nicio problema, distributie noua.
Multumesc frumos.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat