Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
  • PAlexandruRadu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Bunã ziua. De câteva zile am o problemã când pornesc aerul condiționat. Se aude un sunet de click-uri succesive dupã pornire (ca și cum ar bate cineva cu ciocanul în zona compresorului, un sunet metalic de bãtaie) și rãmâne sunetul atâta timp cât merge AC. Când turez mai tare motorul, se aude mai intens bãtaia. De bãgat aer rece bagã și consumul e ok, nu e mai mare decât era acum o lunã când nu aveam problema asta.
Uite ce pași de depanare am urmat:
1. Motor oprit, AC ON + ventilație pornitã => niciun sunet suspect, silențios, scoate aer rece.
2. Motor pornit, AC OFF + doar ventilație => niciun sunet, totul e normal.
3. Motor pornit, AC ON + ventilație => sunetul descris mai devreme, clickuri, scoate aer rece.
Eu nu mã am cu partea mecanicã așa de bine, așa cã mi-ar prinde bine o pãrere. Am fost la mecanic și mi-a zis cã ar trebui înlocuit compresorul, dar ceva îmi spune cã nu aia e problema neapãrat. Mulțumesc anticipat.


MODEL: Corsa D 2012
MOTOR: 1.4 benzinã, 101cp

LOCATIE: Baia Mare
Skip ads

  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Nu am experienta cu AC , dar tind sa cred ca este ceva din compresor , atata timp cat nu ai pornit AC si ai motorul pornit , fulia compresorului se invarte in gol , in cazul asta ,daca nu sunt alte probleme, nu se aude nici un zgomot suspect , abia dupa ce pornest aerul conditionat se cupleaza fulia la compresor , aici cred ca cea mai ieftina varianta este sa fie uzat un rulment din compresor .
Eu nu am AC dar , daca aveam si facea problemele tale , dadeam jos cureaua de acesorii , porneam motorul ,porneam si AC , in speranta ca se cupla fulia la compresor si invarteam cu mana de fulie , daca se cupla si erau probleme se simtea la mana , ma gandesc ca trebuie sa se miste destul de usor .
  • PAlexandruRadu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Cred și eu cã e rulmentul interior al compresorului. Am vãzut un video pe YouTube despre cum aratã și funcționeazã compresoarele și mi se pare cã zgomotul produs de un rulment defect (cum era în video) face la fel ca ãsta al meu. Dintr-un motiv oarecare ventilatorul de la radiator nu a mai funcționat și am fost la service de urgențã. Nu mi s-a supraîncãlzit motorul din fericire, totuși mã gândesc cã s-a supraîncãlzit compresorul și s-a deformat rulmentul sau altceva din interior. Nu-s sigur dacã teoria mea e bunã.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Pentru o mai mare siguranta , este bine sa te duci la un service specializat in insalatii de aer conditionat , probabil ca fiecare oras mai mare are cel putin cate unul , unde stau am unul langa mine , doar asta fac ,ma gandesc ca in cativa ani au capatat ceva experienta in domeniu . Probabil ca uni care lucreaza in domeniu ,pot recupera si freonul din instaltie .
Pentru multi mecanici ,le este mai simplu sa spuna sa inlocuiesti piesa decat sa o repare , probabil si daca este ca cumperi un compresor folosit este un risc , daca am vazut bine , noi sunt peste 1000 lei .
Nu stiu cum o fi la Opel , dar din cate stiu ventilatorul dupa radiator , are 2 trepte de viteza , pentru prima trebuia sa fie in regula o rezistenta sau termocupla asezata pe radiator , a doua teapta este posibil sa nu aibe rezistenta , eu ii faceam proba la alta marca cand scoteam mufa din senzorul de temperatura , atunci pornea ventilatorul la viteza maxima.
  • E L S

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Apropo de bataie suspecta...La diesel ul de 1,3 cand porneam AC avea o bataie in zona compresorului,cand AC era Off,disparea bataia.Toata lumea si toti mecanicii spuneau sa schimb compresorul AC.Bine ca nu l-am inlocuit,era fulia de la alternator...Are un clichet si se mai strica.Nu stiu cum e la motoarele pe benzina acea fulie
  • PAlexandruRadu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2021

  • Mesaj Privat
iuli78 a scris:Pentru o mai mare siguranta , este bine sa te duci la un service specializat in insalatii de aer conditionat , probabil ca fiecare oras mai mare are cel putin cate unul , unde stau am unul langa mine , doar asta fac ,ma gandesc ca in cativa ani au capatat ceva experienta in domeniu . Probabil ca uni care lucreaza in domeniu ,pot recupera si freonul din instaltie .
Pentru multi mecanici ,le este mai simplu sa spuna sa inlocuiesti piesa decat sa o repare , probabil si daca este ca cumperi un compresor folosit este un risc , daca am vazut bine , noi sunt peste 1000 lei .
Nu stiu cum o fi la Opel , dar din cate stiu ventilatorul dupa radiator , are 2 trepte de viteza , pentru prima trebuia sa fie in regula o rezistenta sau termocupla asezata pe radiator , a doua teapta este posibil sa nu aibe rezistenta , eu ii faceam proba la alta marca cand scoteam mufa din senzorul de temperatura , atunci pornea ventilatorul la viteza maxima.


Am și eu unul în oraș. O sã trec pe acolo și o sã vãd ce zic și ei. Poate cã nu e compresorul și scap mai ieftin.
  • gianinamihai

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2021

  • Mesaj Privat
Buna, ai rezolvat cu acel zgomot, fiindca am intampinat si eu aceasi problema la masina mea
cand pornesc AC se aude un zgomot asa metalic parca ...
  • gianinamihai

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2021

  • Mesaj Privat
PAlexandruRadu a scris:
iuli78 a scris:Pentru o mai mare siguranta , este bine sa te duci la un service specializat in insalatii de aer conditionat , probabil ca fiecare oras mai mare are cel putin cate unul , unde stau am unul langa mine , doar asta fac ,ma gandesc ca in cativa ani au capatat ceva experienta in domeniu . Probabil ca uni care lucreaza in domeniu ,pot recupera si freonul din instaltie .
Pentru multi mecanici ,le este mai simplu sa spuna sa inlocuiesti piesa decat sa o repare , probabil si daca este ca cumperi un compresor folosit este un risc , daca am vazut bine , noi sunt peste 1000 lei .
Nu stiu cum o fi la Opel , dar din cate stiu ventilatorul dupa radiator , are 2 trepte de viteza , pentru prima trebuia sa fie in regula o rezistenta sau termocupla asezata pe radiator , a doua teapta este posibil sa nu aibe rezistenta , eu ii faceam proba la alta marca cand scoteam mufa din senzorul de temperatura , atunci pornea ventilatorul la viteza maxima.


Am și eu unul în oraș. O sã trec pe acolo și o sã vãd ce zic și ei. Poate cã nu e compresorul și scap mai ieftin.


ai reusit sa rezolvi problema, am si eu o problema asemanatoare
  • PAlexandruRadu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2021

  • Mesaj Privat
gianinamihai a scris:Buna, ai rezolvat cu acel zgomot, fiindca am intampinat si eu aceasi problema la masina mea
cand pornesc AC se aude un zgomot asa metalic parca ...

Nu am apucat sã trec pe la niște experți în AC, dar mi s-a spus cã atâta timp cât bagã aer rece e ok. E un rulment din interior care s-o fi deformat și bate în carcasã, dar e doar atât, nimic mai grav.
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Poti sa o mai lungesti asa ,daca mergi mai mult prin oras si imprejurimi , dar daca faci drumuri lungi ,este o loterie ,ca se poate agrava situatia cand iti este lumea mai draga .

Asa vazusem in Navodari , un Astra G din Vaslui , ii iesea fum de sub capota ,pentru ca fulia compresorului opunea ceva rezistenta si se incalzise asa de rau ,ca iesea fum , nu stiu ce sa mai intamplat dupa , ca vroiau sa ajunga in Mangalia , stiau de problema cu compresorul dinainte ,dar au riscat sa plece asa ,decat sa dai bani pe platforma , mai bine repari /inlocuiesti compresorul .
  • gianinamihai

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2021

  • Mesaj Privat
pai daca merg asa cu compresoru , mi au zis si mie ca este posibilitatea sa se rupa si alt ceva , ca si cureaua sau alte role
  • cergutza

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am avut și eu bãtaie la pornirea AC ului și cauza era un șurub lipsa din cele 3 in care e prins compresorul.
  • vizitator

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
acesiasi problema o am si eu: am schimbat acum cateva zile cureaua de accesorii si rola intinzatoare de la accesorii, si m-am trezit cu o bataie care vine dinspre motor, la interval de cateva secunde. Daca opresc AC-ul bataia dispare, deci ea este strict legata de functionarea AC-ului. Ce poate fi? O avea legatura cu schimbarea rolei intinzatoare si si a curelei de accesorii? (operatiuni care s-au facut la Opel Radacini).
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut , ar mai putea fi o cauza , ca dupa schimbarea curelei sa apara zgomote : in functie de tipul de compresor sa fie doua dimensiuni ale curelei de accesorii . La tipul de compresor cu cuplaj electromagnetic fulia are diametrul mai mare , iar tipul celalalt de compresor fulia mai mica in diametru . Asa e si in cazul meu , trebuie sa-mi comand cureaua cu lungimea cea mai mare ( sunt doua lungimi ) .
  • vizitator

  • Mesaje scrise: 185
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Montajul l-am facut la Radacini, nu au zis nimic de dimensiunea curelei la montaj. Am revenit cu masina la ei, au ascultat zgomotele si spun ca nu se aude nimic. Insa eu stiu ca se aude o bataie, deocamdata nu e deranjanta, la interval de cateva secunde. Parca vibreaza ceva acolo. La alte masini Corsa D nu se aude asa tare. Deocamdata o las asa, sa vedem daca se agraveaza la anul.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR