Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • L1639

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2023

  • Mesaj Privat
Buna, am o mica mare problema, cand am vrut sa schimb uleiul la batrana mea, din pacate am rupt surubul de la baia de ulei, jumatate afara si jumatate in baia de ulei.
Nu am gasit nici un video din pacate ca sa vad exact ce trebuie sa fac pas cu pas.
Se poate sa ma ajute cineva cu informatii, planuri, video orice... Deoarece nu pot sa spun ca am habar Smile iar pe internet nu am gasit modelul meu cu ceva tutorial/ video. Momentan nu imi permit sa merg cu masina in service asa ca, singura varianta pe care o am este sa o fac eu singura acasa, incet incet. Smile
Astazi am dat jos teava de evacuare, destul de greu deoarece rugina este in floare...
Multumesc frumos!

Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Ce se vede in poza este ulei curs din baie sau ai dat cu ceva spray degripant pe acolo?
Intreb, pentru ca nu am inteles foarte bine daca "surubul" l-ai rupt cand incercai sa il scoti sau la montare. Daca prin noroc, a ramas strans si etanseaza bine, uleiul il poti schimba si pe la joja.
Se absoarbe uleiul uzat, cat mai mult posibil, cu dispozitiv special sau cu multa rabdare, merge si cu seringa cat mai mare si furtun. Aici trebuie munca de convingere cu furtunul, pentru a sta drept si a ajunge deci, pana jos in baie.
Ar fi fost de ajutor si o poza foarte clara cu "surubul" asa cum arata acum. Poate vor veni idei constructive.
Nu ar strica sa pui si o zona unde se afla masina, poate se va gasi vreu coleg priceput, cu timp si binevoitor, prin zona.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Motorul se gãsește și pe Corsa, Agila, etc. Nu trebuie sã fie STRICT Astra h!
Baia de ulei este la fel...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=112550
De studiat!
Detaliile cerute de @sebage sunt binevenite.
  • L1639

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2023

  • Mesaj Privat
Buna dimineata!
Ieri am reusit sa dau jos singura pentru prima data in aceasta viata, baia de ulei si nu am desfacut catalizatorul. Progres am scot filetul rupt de la buson cazut in baie.
Am curatat partea de sus, decat marginea dupa cum se vede in poze, am inteles ca numai atat trebuie curatat(pe partea de sus)
Clar cand am fost cu masina in service baietii nu mi au schimbat busonul de la baie probabil niciodata, era foarte uzat pe latura unde se baga cheia sa se desfaca.
Ulei ca si pierdere am sigur deoarece scutul si piesele dupa masina erau deja murdare inainte sa fac eu haos cu uleiul. Am dat cu spray pentru curatare de ulei si pe ici pe colo pe unde am avut nevoie si cu spray de rugina, ca sa misc suruburile intepenite.
Avantajul meu este ca am mainile subtiri si am loc pentru ca sunt femeie dar imi lipseste forta unui barbat.
Pasul urmator este sa cutat baia de ulei (cea demontata) sa ii pun garnitura si acel lipici special iar dupa aceea sa o montez la loc. Sper sa pot sa o montez fara sa dau jos catalizatorul. Dar ma gandesc ca o data ce am dat o jos fara sa scot catalizatorul, pot sa o montez la loc tot asa.
Intrebari:
Cum pot sa verific daca am ceva furtun care pierde ulei? Ca tot este demontata.
Sunt sanse sa fii pierdut ulei pana acum pe la baie adica boson/ garnitura?

By the way sunt din Bucuresti!
Multumesc frumos!




  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Felicitãri!
Sã fii atentã la:
1. Curãțare temeinicã sorb pompã de ulei,
2. Curãțare baie,
3. Când pui silicon sã fie Victor Reinz ( alb albastru tubul),
4. Șnurul de silicon subțire și sã ocoleascã gãurile prin exterior, pus pe baie nu pe blocul motor,
5. Gãurile de șurub din blocul motor sã fie bine curãțate, eventual suflate cu aer comprimat dacã se poate,
6. Strângerea șuruburilor de baie ( metric 7) sã fie la cuplu ( parcã 15Nm),
7. Strângerea se face în 2 etape:
a. Se apropie toate,
b. Se strâng în diagonalã ( cautã schema de strângere) la cuplu,
8. Montajul bãii se face dupã minim 5 minute de la aplicarea șnurului/ cordon de silicon când acesta a intrat în procesul de gumare/ uscare.
Poate completeazã vreun coleg cu alte informații utile.
Mister @Cuciureanu alte ponturi?
Eventual verificã și în link-ul de mai sus ce s-a scris...
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Chiar da, Felicitari!
Am vãzut și vãd atâția bãrbați cu douã mâini stângi, zero simț practic și zero dorințã de implicare, încât m-a bucurat sã vãd/citesc aceastã experiențã.
Desigur, imi pare rau pentru problema intampinata, sunt sigur ca nu era nevoie, dar na, se mai intampla.
Vazand cele scrise deja de colegul @corsablue, prea multe nu ar mai fi de spus.
Vreau doar sa punctz putin de ce trebuie "snur" de silicon, adica in cantitate mica, pentru ca atunci cand baia va fi stransa pe bloc, planurile fiind aproape perfecte, mare parte din siliconul aplicat, va fi scos in afara planurilor.
Asta inseamna ca, daca pui prea mult silicon, acesta va iesi, iar riscul este ca bucati/franjuri din acest silicon sa ajunga pe unde nu trebuie.

Poate intervine vreun coleg cu experienta fix pe aceasta masina cu acest motor, pentru eventuale "fixuri" ce trebuie sa fie respectate.
Multa atentie si ... bafta!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca devine topicul meu preferat... n-am vazut vreodata asa ceva (mâini femeiesti trebaluind pe la o baie de ulei, apoi dupa operatiunea de demontare propriuzisa.. ulei negru pe mâini). Huh.. vad multa determinare in a rezolva chestiunea si cred ca vei reusi!

Daca eram din Bucuresti, iti imprumutam cheia dinamometrica sa duci treaba de montare la capat intr-un mod cât mai profesional.

Dupa ce reusesti montarea si confirmi ca totul este okay, topicul asta ar trebui sa fie sticky.. ca sa-si dea seama oricine de pe forum ca se poate face aproape orice (daca persoana e in nevoie si vrea).
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
L1639 , stima si respect !
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Wow, am trãit s-o vãd și pe-asta...
PS
O sã-mi exprim admirația totalã când o sã avem confirmarea cã operația a fost un succes fãrã contribuții externe directe.
Iar oja aia mi-a stricat feng-shui-ul...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Oare tot asa va mirati si cand vedeti un barbat calcand haine sau facand de mancare?
@L1639, felicitari pentru curaj - nu multi incepatori s-ar baga la o asemenea operatie
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da' o schemã de strângere șuruburi baie și un cuplu?
Nu aveți careva?
  • L1639

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2023

  • Mesaj Privat
Buna!

Acum am venit de la cumparaturi si urmeaza sa ma apuc de masina dupa ce imi trag sufletul.

Asa, am cumparat ulei, filtru de ulei, buson baie de ulei(surub cum ii spun eu), mastic (lipiciul pentru baie) cel de la Victor Reinez

Astazi am aflat ( ma intrebat la 3 magazine de piese auto si la 1 service auto) ca acest tip de motor nu are din fabrica garnitura la baia de ulei... Surprize surprize! Chiar m am mirat cand am dat jos baia ca lipsea garnitura, dar se pare ca nu exista...

Intrebare:
1. pentru ca nu stiu exact care sunt denumirile technice, sorb pompa de ulei este chestia rotunda cu sita aceea, nu? Eee si daca ala este sorb pompa cu ce anume sa il curat ca sa nu fac boacane.
2. daca nu am garnitura la baia de ulei, cum fac cum masticul, cat sa pun? Strat mai gros?

Gaurile de surub am sa le curat cu benzina si cu betisoate de urechi, incet incet altceva nu am....(pun poza cand sunt gata)

Baia de ulei (partea care este data jos) o curat cu benzina si dupa cu apa si o las sa se usuce( am sa pun poze dupa ce este gata)

Apreciez enorm ca ma ajutati cu informatii pe care eu nu am de unde sa le stiu, dar cred ca dupa acesta experienta am sa incep sa invat si partea aceasta.

La montaj o sa am ceva emotii sper sa pot sa o pun la loc fara sa dau jos catalizatorul, pentru ca am ceva de desfacut ca sa il dau jos... Si la fel nu e ca si cum stiu s au ca si cum am mai facut asa ceva. Smile

Daca aveam un barbat care sa faca tot ce fac eu era o treaba s au daca dispuneam de bani, logic ma duceam cu ea in service. Asa sunt pusa in situatia in care trebuie sa fac sa fie bine si sa rezolv aceasta problema singura.

Va dau poze cu ce rezolv astazi!
Multumesc frumos!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Rãspuns:
1. Da. Cu spray de frânã, dacã nu ai, cu benzinã.
2. Tai moțul cu care a venit tubul și pui un șnur subțire gen 1,5 MAXIM 2 milimetri grosime.
3. Dupã ce cureți baia cu benzinã se usucã și ștergi cu un tricou / cârpã de bumbac, FÃRÃ apã, DELOC!
Pentru gãuri este bine cum ai zis, bețigașe, cu atenție sã nu rãmânã NIMIC înãuntru.
Baia te apuci sã o dai cu silicon dupã ce ai terminat de curãțat totul!
Dupã ce pui silicon aștepți un 5 minute sã se "usuce" puțin
Dacã aveai un bãrbat era posibil sã nu faci deloc asta, nici tu nici el ...

Repet apropii toate șuruburile cu mâna și dupã aceea cu cheia dinamometricã la cuplu de 15Nm strângere dupã schema din fotografie.
Dacã nu ai cheie dinamometricã cu simț ușor la mânã cam cum strângi robinetul de apã la chiuvetã... adicã la roți este cuplu de 100-110 Nm
  • L1639

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2023

  • Mesaj Privat
Buna,

Gata am montat baia la loc, maine urmeaza sa ii pun toba de forma, sa ii bag ulei siiii sa o pornesc. Sa vad daca curge ulei, daca curge ulei, o sa dau jos iar si o sa fiu nevoita sa demontez catalizatorul ca sa montez perfect baia, fara sa ating nimic.

Eu sper ca azi nu am atins, am facut de n ori miscarea sus jos, bagat scos pana am avut incredere sa pun mastic.

Am curatat toate gaurile cum am zis cu benzina, cu betisoarele de urechi, le am curatat cat am putut de bine, masticul vechi era cum sa zic foarte elastic (muc foarte enervant de elastic), sorb pompa curat, pompa curatata.

Am respectat schita si am strans suruburile exact cum era scris pe hartie.

Va anunt ce si cum in functie de ceea ce se va intampla maine

Va multumesc mult!

PS nu are cine sa ma ajute din exterior
Trebuie sa ii dau de cap singura, incet incet




  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Perfect!
FELICITÃRI!
Mã bucur sã retrãiesc emoții pe care nu credeam cã le voi mai trãi.
Acesta cred eu cã este spiritul ClubOpel!
Admin se poate muta la secțiunea Cum sã? Cu editãri dacã este cazul.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Admirabil, pânã aici!
  • L1639

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2023

  • Mesaj Privat
Buna!

1.Veste buna, am pornit masina, totul bine la baia de ulei, nu curge nimic, se pare ca am dat bine cu mastic, am montat bine baia de ulei, toate bune pana aici. Sunt socata ca am facut bine ce am facut. Aveam mari emotii cand am bagat uleiul si i am dat cheie. Se pare ca am facut treaba buna dar nu m am bucurat, deoarece ca am descoperit o problema veche, care mi a **** starea de bine.

2.Veste proasta, am descoperit pe unde pierdeam ulei.... O noua problema, se vede din poze....

Scutul de fier inca nu l am curatat si se vede pe el cat ulei am pierdut in timp...

Help me daca se poate, ce anume trebuie sa repar/schimb/ inlocuiesc.

Multumim mult!



  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Trecand peste felicitari, si cu o privire destul de grabita, nu pot sa iti indic problema acelei pierderi de ulei dar, foarte important ... unde este lichidul de racire din vasul de expansiune ?!
Mare atentie la acest aspect!
  • L1639

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2023

  • Mesaj Privat
Va multumesc mult tuturor pentru ajutor, m am miscat mai greu pentru ca am si un bby boy de 2 ani si nu am putut sa stau prea mult timp sa repar la batrana, deoarece majoritatea cheilor erau prin curte. M a ajutat si baiatul meu Smile))

Va rog mult sa ma ajutati acum cu info ce sa fac la problema cu pic pic ulei din 2 locuri.

Maine merg cu batrana la cumparaturi si eventual sa cumpar si ce am nevoie pentru pic pic ulei, sa ma opresc la piese auto si sa cumpar ce am nevoie si dupa sa o ridic iar ca sa repar si problema asta.

Dar astept sa aflu de la voi ce am de facut/cumparat/ pregatit pentru o noua interventie.

Va multumesc mult!
  • L1639

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2023

  • Mesaj Privat
Maine pe lumina fac poze mai clare cu cele doua zone pe unde pic pic ulei
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR