- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salutare,
Povestea incepe cam asa:
- in vara 2023, pe caldurile astea, subit a murit A/C-ul.
- dus masina la un service in Corbeanca care are si ITP (nu dau nume...), toate bune, le zic oamenilor sa cumpere doar ambreiajul de la compresor, pentru ca nu mai facea nimic cand apasam ON/OFF dar curent exista pe mufa (testat) de mine.
- au montat ambreiajul nou pe vechiul compresor, nu au verificat daca se invarte, si au pornit masina cu compresorul gripat... cureaua de accesorii s-a facut franjuri, s-a incalecat pe rola de distributie de la vibrochen, rezultatul, in pozele de mai jos.
- au desfacut distributia, cureaua sarita 5 dinti (nu rupta), iar rola de la axa cu came avea joc in pana aceea, deci in total vreo 5.5-6 dinti.
- "mecanicul" a montat rola noua de axa cu came, kit distributie Gates, totul nou, distributia pusa la punct cu cale (nu la ochi), vorba romaneasca "n-are domne nimic, sunt un pic culbutorii atinsi".
Ok, mananc galusca, incerc sa ii spun ca am mai patit asta si la motorul asta supapele NU scapa, plec cu masina, in 500m incepe sa bata motorul ca si cum ar merge in 2 pistoane jumate. Ajung cu ea acasa pe avarii cu 20 la ora (vreo 4km de drum judetean) timp in care, de 2 luni ma chinui sa gasesc un atelier auto care sa schimbe motorul cu totul. NIMENI nu se baga, nici pe bani, nici macar n-am negociat, i-am intrebat cat costa doar.
In final, am dat banii pe niste scule pe care nu le aveam (biti ribe pt suruburile de chiulasa, niste e-torx-uri pt rolele de ghidaj) si am desfacut tot motorul singur.
Pozele mai jos, sa-mi spuna cineva mai experimentat care supapa a atins pistoanele, desi ele sunt la fata (am dat axa) jos, supapa de la pistonul 2 (cea lucioasa) avea culbutorul aferent 50% blocat, nu il puteai invarti liber stanga dreapta, si pe poza cu zoom se vede ca e si spart (crapat). Nu i-am verificat si pe ceilalti in detaliu.
Oricum, astept pana saptamana viitoare sa comand o chiulasa SH, pt ca asta de pe masina are un surub care nu mai strange... pe partea cu capacul de o-ring de la axa, surubul care prinde si teava de ungere, si ma apuc de montat. Sper sa termin in Septembrie cu tot.
MODEL: Vectra C
MOTOR: Z19DT
Povestea incepe cam asa:
- in vara 2023, pe caldurile astea, subit a murit A/C-ul.
- dus masina la un service in Corbeanca care are si ITP (nu dau nume...), toate bune, le zic oamenilor sa cumpere doar ambreiajul de la compresor, pentru ca nu mai facea nimic cand apasam ON/OFF dar curent exista pe mufa (testat) de mine.
- au montat ambreiajul nou pe vechiul compresor, nu au verificat daca se invarte, si au pornit masina cu compresorul gripat... cureaua de accesorii s-a facut franjuri, s-a incalecat pe rola de distributie de la vibrochen, rezultatul, in pozele de mai jos.
- au desfacut distributia, cureaua sarita 5 dinti (nu rupta), iar rola de la axa cu came avea joc in pana aceea, deci in total vreo 5.5-6 dinti.
- "mecanicul" a montat rola noua de axa cu came, kit distributie Gates, totul nou, distributia pusa la punct cu cale (nu la ochi), vorba romaneasca "n-are domne nimic, sunt un pic culbutorii atinsi".
Ok, mananc galusca, incerc sa ii spun ca am mai patit asta si la motorul asta supapele NU scapa, plec cu masina, in 500m incepe sa bata motorul ca si cum ar merge in 2 pistoane jumate. Ajung cu ea acasa pe avarii cu 20 la ora (vreo 4km de drum judetean) timp in care, de 2 luni ma chinui sa gasesc un atelier auto care sa schimbe motorul cu totul. NIMENI nu se baga, nici pe bani, nici macar n-am negociat, i-am intrebat cat costa doar.
In final, am dat banii pe niste scule pe care nu le aveam (biti ribe pt suruburile de chiulasa, niste e-torx-uri pt rolele de ghidaj) si am desfacut tot motorul singur.
Pozele mai jos, sa-mi spuna cineva mai experimentat care supapa a atins pistoanele, desi ele sunt la fata (am dat axa) jos, supapa de la pistonul 2 (cea lucioasa) avea culbutorul aferent 50% blocat, nu il puteai invarti liber stanga dreapta, si pe poza cu zoom se vede ca e si spart (crapat). Nu i-am verificat si pe ceilalti in detaliu.
Oricum, astept pana saptamana viitoare sa comand o chiulasa SH, pt ca asta de pe masina are un surub care nu mai strange... pe partea cu capacul de o-ring de la axa, surubul care prinde si teava de ungere, si ma apuc de montat. Sper sa termin in Septembrie cu tot.
MODEL: Vectra C
MOTOR: Z19DT
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
mic update:
Am scos "saibele" de la culbutori, acele pastile de metal, am sters culbutorii cu o carpa, si surpriza: 6 din 8 sunt crapati pe mijloc, arata ca cel din poza mai mult sau mai putin. Luni vine chiulasa SH, maine sau vineri comand ce imi trebuie pt remontare:
- simeringuri supape (daca tot vine chiulasa echipata ar fi dubios sa nu le schimb)
- garnitura chiulasa cu o gaura (prima reparatie, asta a fost si pe masina)
- garnitura admisie
- rola intinzatoare curea accesorii (rulmentul are zgomot)
- filtru de ulei si ulei nou (Desi uleiul a fost schimbat acum 2000km, e inca curat, dar la demontarea chiulasei a curs antigel prin gauri unde nu trebuia sa ajunga)
- suruburi chiulasa de 217mm
- un silicon pt etansare care rezista la caldura, intrucat nu mai am garnitura de la teava de antigel din fata chiulasei care intra in partea stanga, iar noua nu se gaseste de la niciun producator)
- saibele de foc sunt aproape noi
- bujiile incandescente aproape noi schimbate acum 1 an jumate.
Later today ma duc la easybox, am luat un cleste pt coliere elastice (alea de fabrica care se detensioneaza ca sa le scoti, e o mare "placere" sa folosesti patentul...), si o presa de arcuri supape, sa vad cum arate astea vechi (pure curiosity)
Revin cu poze saptamana viitoare.
Am scos "saibele" de la culbutori, acele pastile de metal, am sters culbutorii cu o carpa, si surpriza: 6 din 8 sunt crapati pe mijloc, arata ca cel din poza mai mult sau mai putin. Luni vine chiulasa SH, maine sau vineri comand ce imi trebuie pt remontare:
- simeringuri supape (daca tot vine chiulasa echipata ar fi dubios sa nu le schimb)
- garnitura chiulasa cu o gaura (prima reparatie, asta a fost si pe masina)
- garnitura admisie
- rola intinzatoare curea accesorii (rulmentul are zgomot)
- filtru de ulei si ulei nou (Desi uleiul a fost schimbat acum 2000km, e inca curat, dar la demontarea chiulasei a curs antigel prin gauri unde nu trebuia sa ajunga)
- suruburi chiulasa de 217mm
- un silicon pt etansare care rezista la caldura, intrucat nu mai am garnitura de la teava de antigel din fata chiulasei care intra in partea stanga, iar noua nu se gaseste de la niciun producator)
- saibele de foc sunt aproape noi
- bujiile incandescente aproape noi schimbate acum 1 an jumate.
Later today ma duc la easybox, am luat un cleste pt coliere elastice (alea de fabrica care se detensioneaza ca sa le scoti, e o mare "placere" sa folosesti patentul...), si o presa de arcuri supape, sa vad cum arate astea vechi (pure curiosity)
Revin cu poze saptamana viitoare.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Paharele sunt uzate (multe fiind crapate in mijloc), as zice ca chiulasa are multi km ori nu prea a avut suficienta ungere.
Eu la motorul de ISUZU X17DT am gasit la demontarea chiulasei doua pahare cu ceva fisuri fine la mijloc si le-am inlocuit preventiv.
Saibe de foc preferabil noi pentru ca la strangere injectorul isi lasa amprenta in saiba, deasemenea garniturile de cauciuc la injectoare tot noi pentru ca niciun injector nu este strans perfect pe mijlocul tecii injector deci undeva va exista o tasare la garniturile existente si la pachet cu regim de functionare cald/rece/cald/rece garniturile isi pierd din elasticitate in timp.
Eu la motorul de ISUZU X17DT am gasit la demontarea chiulasei doua pahare cu ceva fisuri fine la mijloc si le-am inlocuit preventiv.
Saibe de foc preferabil noi pentru ca la strangere injectorul isi lasa amprenta in saiba, deasemenea garniturile de cauciuc la injectoare tot noi pentru ca niciun injector nu este strans perfect pe mijlocul tecii injector deci undeva va exista o tasare la garniturile existente si la pachet cu regim de functionare cald/rece/cald/rece garniturile isi pierd din elasticitate in timp.
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu nu cred ca de la km era problema dupa cum am povestit mai sus... Camele de la axa arata decent, chiulasa a mai fost refacuta acum vreo 7-8 ani cand am avut aceeasi problema cu distributia, s-au pus supape noi, ghiduri ,tot. Masina are 237k km acum, pe vremea aia avea 150k, nu se pune problema de uzura multa sau lipsa presiune ulei, avand in vedere ca eu ii schimb uleiul la 8-10000 km . Dar cureaua sarita 5 dinti + joc de 1 dinte pe rola de la axa, cu siguranta supapele au lovit in pahare, fara niciun fel de indoiala. Asta nu e DTH-ul la care se rup tachetii si scapi ieftin
Injectoarele de la 1.9 nu au garnituri de cauciuc, doar saibe de foc.
Injectoarele de la 1.9 nu au garnituri de cauciuc, doar saibe de foc.
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Update: a venit chiulasa de la dezmembrari, am scos pompa de apa pe care o avea pe ea, am pus pompa mea care literalmente avea maxim 1 an, cu pale de metal, curatat suprafata de resturile de la garnitura veche, smirghel putin pe suprafata de la evacuare unde calca garnitura.
Am bagat un batz cu servetele de bucatarie infasurate in fiecare gaura din bloc unde intra surubul de chiulasa ca sa scot ce a curs pe acolo de cand am scos chiulasa veche, ulei, antigel ,etc , am repetat operatiunea pana servetele (cred ca am folosit un sul intreg) au iesit aproape albe.
Am spalat si admisia, administrata cu triumf degresant, si apoi vopsita pe afara cu vopsea pt jante (argintiu inchis), la fel am facut si pentru suportul de alterntor/pompa inalte. Desi am un soft care are EGR off (abia am aflat si eu asta dupa ~10 ani), tot avea funingine in ea, doar ca mai putin ca la alte masini
Am montat chiulasa "noua" cu garnitura de prima reparatie cum aveam si inainte (cea cu o gaura), si am facut primul pas de strangere la 65Nm. Maine mai am de strans de 3 ori la 90 de grade si e gata.
Cu ocazia locului liber, ieri am dat jos si electromotorul sa ii verific periile care mai aveau "carne" cam 1cm-1.2cm, destul de bine zic eu, am dat cu smirghel de 800 partea rotorului unde calca carbunii pt ca era neagra, am spalat cu degresant si spray de frane toate rotitele de la sistem, si vaselina noua peste tot.
Maine mai am de scos 2 saibe de foc din chiulasa veche, pt ca-s blocate acolo iar injectoarele mele au saibe relativ noi (au ~1 an de functionare), dupa care ma apuc de montat la loc celelalte 3 sferturi de motor. Cu ocazia matzelor intinse si mufe scoase, am matisat firele cu textil pt fire auto acolo unde plasticul de fabrica era rupt si casant. Deasemnea, am smirgheluit mufele de la masa electromotor, plus, si comanda, urmeaza sa fac asta si la alternator cand ii vine vremea la montat.
Am investigat peretii de la pistoane, nu au niciun fel de zgarieturi, desi masina are ceva km parcursi. Deasemenea, nici jocul pistonului nu este mare stanga-dreapta, sus-jos. Am verificat si "old school cuzinetii, batand cu un ciocanel de cauciuc usor capul pistonului sa vad daca se misca in vreun fel, atunci cand este sus la TDC. De obicei aia crapa primii pt ca ei iau socul exploziei cand pistonul e aruncat in jos.
Saptamana asta sper sa termin cu montatul, si sa testez noul aparat de masurat compresia pe care l-am luat, sa vad daca am muncit degeaba sau nu, iar ca un addendum, toate suruburile vor fi stranse cu dinamometrica conform TIS.
Ce pot sa spun, ca odata cu operatiunea asta, cunosc Vectra C cu motor Z19DT literalmente din bara in bara.
Am bagat un batz cu servetele de bucatarie infasurate in fiecare gaura din bloc unde intra surubul de chiulasa ca sa scot ce a curs pe acolo de cand am scos chiulasa veche, ulei, antigel ,etc , am repetat operatiunea pana servetele (cred ca am folosit un sul intreg) au iesit aproape albe.
Am spalat si admisia, administrata cu triumf degresant, si apoi vopsita pe afara cu vopsea pt jante (argintiu inchis), la fel am facut si pentru suportul de alterntor/pompa inalte. Desi am un soft care are EGR off (abia am aflat si eu asta dupa ~10 ani), tot avea funingine in ea, doar ca mai putin ca la alte masini
Am montat chiulasa "noua" cu garnitura de prima reparatie cum aveam si inainte (cea cu o gaura), si am facut primul pas de strangere la 65Nm. Maine mai am de strans de 3 ori la 90 de grade si e gata.
Cu ocazia locului liber, ieri am dat jos si electromotorul sa ii verific periile care mai aveau "carne" cam 1cm-1.2cm, destul de bine zic eu, am dat cu smirghel de 800 partea rotorului unde calca carbunii pt ca era neagra, am spalat cu degresant si spray de frane toate rotitele de la sistem, si vaselina noua peste tot.
Maine mai am de scos 2 saibe de foc din chiulasa veche, pt ca-s blocate acolo iar injectoarele mele au saibe relativ noi (au ~1 an de functionare), dupa care ma apuc de montat la loc celelalte 3 sferturi de motor. Cu ocazia matzelor intinse si mufe scoase, am matisat firele cu textil pt fire auto acolo unde plasticul de fabrica era rupt si casant. Deasemnea, am smirgheluit mufele de la masa electromotor, plus, si comanda, urmeaza sa fac asta si la alternator cand ii vine vremea la montat.
Am investigat peretii de la pistoane, nu au niciun fel de zgarieturi, desi masina are ceva km parcursi. Deasemenea, nici jocul pistonului nu este mare stanga-dreapta, sus-jos. Am verificat si "old school cuzinetii, batand cu un ciocanel de cauciuc usor capul pistonului sa vad daca se misca in vreun fel, atunci cand este sus la TDC. De obicei aia crapa primii pt ca ei iau socul exploziei cand pistonul e aruncat in jos.
Saptamana asta sper sa termin cu montatul, si sa testez noul aparat de masurat compresia pe care l-am luat, sa vad daca am muncit degeaba sau nu, iar ca un addendum, toate suruburile vor fi stranse cu dinamometrica conform TIS.
Ce pot sa spun, ca odata cu operatiunea asta, cunosc Vectra C cu motor Z19DT literalmente din bara in bara.
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Update: am montat tot la loc, am pus antigel, dat la cheie cu mufele de la injectoare scoase pana s-a stins becul de la presiune ulei. Next, conectat injectoare, dat cheie si pac ! a pornit. Intai avea un sunet dubios, cand m-am dus sa ascult , uitasem sa strang bine injectorul nr 3. Dupa ce le-am verificat pe toate , a pornit la sfert, nu se mai aude nimic dubios.
Am lasat masina sa se incalzeasca pana a deschis termostatul, am mai completat cu mix 1:2 de antigel pana la nivel, am verificat iar, s-a aerisit. Tembelii dinainte pusesera RTV la pompa de apa... ceea ce nu se face, am curatat cat am putut fara sa ciupesc garnitura (pompa e aproape noua, nu are 5000km), si am pus-o la loc. Pana acum nu sunt scurgeri sau ceva, o mai tin in teste cateva zile prin fata casei pt ca i-a expirat ITP-ul de cand s-a stricat.
De masurat compresia n-am mai avut chef, avand in vedere ca abia am reusit sa montez bujiile, spatiul fiind foarte ingust, daramite sa mai conectez la fiecare piston furtunul de compresie in locul bujiei...
Am lasat masina sa se incalzeasca pana a deschis termostatul, am mai completat cu mix 1:2 de antigel pana la nivel, am verificat iar, s-a aerisit. Tembelii dinainte pusesera RTV la pompa de apa... ceea ce nu se face, am curatat cat am putut fara sa ciupesc garnitura (pompa e aproape noua, nu are 5000km), si am pus-o la loc. Pana acum nu sunt scurgeri sau ceva, o mai tin in teste cateva zile prin fata casei pt ca i-a expirat ITP-ul de cand s-a stricat.
De masurat compresia n-am mai avut chef, avand in vedere ca abia am reusit sa montez bujiile, spatiul fiind foarte ingust, daramite sa mai conectez la fiecare piston furtunul de compresie in locul bujiei...
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
acum 1 an am fost intr-o situatie asemanatoare, aveam de schimbat conductele de frana...
am cautat un service de mi-a venit rau, nu se baga, ca nu au scule, ca nu au om pregatit, etc.
de fapt, problema e alta, e munca migaloasa si probabil prefera sa schimbe niste bucsi decat sa aseze 2 tevi de frana...
eu deja vectra am cam pensionat-o, circul mai mult cu astra, cu vectra circul mai mult in oras unde nu ma doare sufletul ca mi-o julesc toti cercopitecii in parcare...
cand am luat astra, am vrut sa vand vectra si am primit "oferte" de 600E (in 2017-2018). am zis ca pentru 600E sta bine si la mine in fata blocului...
am cautat un service de mi-a venit rau, nu se baga, ca nu au scule, ca nu au om pregatit, etc.
de fapt, problema e alta, e munca migaloasa si probabil prefera sa schimbe niste bucsi decat sa aseze 2 tevi de frana...
eu deja vectra am cam pensionat-o, circul mai mult cu astra, cu vectra circul mai mult in oras unde nu ma doare sufletul ca mi-o julesc toti cercopitecii in parcare...
cand am luat astra, am vrut sa vand vectra si am primit "oferte" de 600E (in 2017-2018). am zis ca pentru 600E sta bine si la mine in fata blocului...
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Da, acelasi lucru patesc eu la Buc Ilfov, nu vreau sa stiu ce se intampla prin tara.. Cert e ca mi-a luat ceva timp s-o repar singur, cu ceva investitii in scule suplimentare pe care nu le aveam la indemana ( niste e-torxuri fara de care n-am putut sa scot rola fixa de la accesorii, presa pt scos roata de la pompa de inalte, cheie dinamometrica, biti ribe pt suruburile de la chiulasa, cale de pus la punct distributia, etc). La cati bani am bagat in Vectra pana acum, nici daca vine unu cu 2000E n-o dau, prefer sa mai merg cu ea pana ajunge la rabla.
Ca sa amintesc doar "cateva" din 2020 pana aici, iar cine vede ma crede nebun, dar am facut asta pt ca a mers sotia la birou cu masina de 2 ori pe saptamana si n-am vrut sa ramana cu ea in drum:
- discuri frana noi fata / spate
- ambreiaj + volanta
- amortizoare bilstein pe spate
- bucsi / rulment superior amortizoare fata
- suporti motor antibalans fata/spate + cel de la cutia de viteze
- bucsi bascule fata, bielete antiruliu, pivoti
- toata suspensia spate - brate bumerang mari, mici, bucsi cadru spate (in sasiu), suportii de arc (erau mancati un pic)
- alternator nou
- compresor AC nou
- vas expansiune nou
- coliere noi la toate furtunurile turbo
- turbina reconditionata cu piese Mellett UK
- ansamblu furtune retur injectoare nou.
- EGR nou
- garnituri noi evacuare/admisie
- plafon refacut (se dezlipise in jurul parasolarelor si a consolei de pe plafon) - culoare neagra
- stalpi imbracati in negru
- schimbat difuzoare fata cu MTX audio, helix-urile esprit aveau membrana fisurata (deh, sunt de 10 ani acolo)
- schimbat ulei servo directie
- schimbat lichid de frana
- oil catch can pt ca PCV-ul din capac e dus de mult, si nu se mai gaseste nou, iar unul relativ intreg (si nu stii 100% ca membrana e ok, costa 400 de lei la dezmembrari)
- de distributie nu mai spun, schimbata de 2 ori din cauza tembelilor de mecanici
- bujii incandescente noi
- resoftat ECU cu softul original (aveam un stage 1 dubios), cu versiunea 8006 de la 8005 se pare ca s-au reparat niste ezitari / engine jerking intre 2000 si 3000 rpm.
Din categoria imbunatatiri:
- retrofit oglinzi rabatabile electric + heliomat la sofer (geamul era cam varza, l-am aruncat, dar circuitul exista, daca gasesc un geam intreg o sa-l cumpar)
- ieri mi-a venit un BCM NF , poate termin dupa 7-8 ani retrofitul la alarma de fabrica, am totul instalat mai putin switchul de la capota, pe care il aveam pe undeva, lipsea bracketul care se moteaza pe oala de amortizor, mufa e acolo.
- pe drum e o yala de la sofer, din oarecare motiv , acum daca inchid cu cheia se inchide doar usa de la sofer, nu toate usile ca inainte, am un b2966 doorknob ceva eroare pe DDM
- am vopsit toate chestiile din portbagaj negre (erau gri - jeg din cauza timpului).
- schimbat balamale capota cu unele drepte si relativ noi + capota de aluminiu originala (din cauza unui accident suferit prin 2010 aveam capota de tabla, iar "tembelii" nu au schimbat si balamalele, care evident erau strambe.
- polimerizare faruri. la 15 ani dupa ce masina asta a iesit din productie, farurile AFL xenon inca sunt foarte scumpe, probabil pt ca se gasesc foarte greu...
- jante 18" de Signum reconditionate cu anvelope BF Goodrich, am renuntat la "combinatia" cu Lexani pe care le aveam, cu inele de centrare, alte prezoane, etc...
Singurele chestii de facut: aspectul exterior, pe alocuri s-a dus lacul din vopsea, scaunul de la sofer - s-a rupt pielea de la sezut pe o bucata, racordul flexibil cred ca rasufla, imi intra gaze in masina din cand in cand si mai ales la regenerare.
Ca sa amintesc doar "cateva" din 2020 pana aici, iar cine vede ma crede nebun, dar am facut asta pt ca a mers sotia la birou cu masina de 2 ori pe saptamana si n-am vrut sa ramana cu ea in drum:
- discuri frana noi fata / spate
- ambreiaj + volanta
- amortizoare bilstein pe spate
- bucsi / rulment superior amortizoare fata
- suporti motor antibalans fata/spate + cel de la cutia de viteze
- bucsi bascule fata, bielete antiruliu, pivoti
- toata suspensia spate - brate bumerang mari, mici, bucsi cadru spate (in sasiu), suportii de arc (erau mancati un pic)
- alternator nou
- compresor AC nou
- vas expansiune nou
- coliere noi la toate furtunurile turbo
- turbina reconditionata cu piese Mellett UK
- ansamblu furtune retur injectoare nou.
- EGR nou
- garnituri noi evacuare/admisie
- plafon refacut (se dezlipise in jurul parasolarelor si a consolei de pe plafon) - culoare neagra
- stalpi imbracati in negru
- schimbat difuzoare fata cu MTX audio, helix-urile esprit aveau membrana fisurata (deh, sunt de 10 ani acolo)
- schimbat ulei servo directie
- schimbat lichid de frana
- oil catch can pt ca PCV-ul din capac e dus de mult, si nu se mai gaseste nou, iar unul relativ intreg (si nu stii 100% ca membrana e ok, costa 400 de lei la dezmembrari)
- de distributie nu mai spun, schimbata de 2 ori din cauza tembelilor de mecanici
- bujii incandescente noi
- resoftat ECU cu softul original (aveam un stage 1 dubios), cu versiunea 8006 de la 8005 se pare ca s-au reparat niste ezitari / engine jerking intre 2000 si 3000 rpm.
Din categoria imbunatatiri:
- retrofit oglinzi rabatabile electric + heliomat la sofer (geamul era cam varza, l-am aruncat, dar circuitul exista, daca gasesc un geam intreg o sa-l cumpar)
- ieri mi-a venit un BCM NF , poate termin dupa 7-8 ani retrofitul la alarma de fabrica, am totul instalat mai putin switchul de la capota, pe care il aveam pe undeva, lipsea bracketul care se moteaza pe oala de amortizor, mufa e acolo.
- pe drum e o yala de la sofer, din oarecare motiv , acum daca inchid cu cheia se inchide doar usa de la sofer, nu toate usile ca inainte, am un b2966 doorknob ceva eroare pe DDM
- am vopsit toate chestiile din portbagaj negre (erau gri - jeg din cauza timpului).
- schimbat balamale capota cu unele drepte si relativ noi + capota de aluminiu originala (din cauza unui accident suferit prin 2010 aveam capota de tabla, iar "tembelii" nu au schimbat si balamalele, care evident erau strambe.
- polimerizare faruri. la 15 ani dupa ce masina asta a iesit din productie, farurile AFL xenon inca sunt foarte scumpe, probabil pt ca se gasesc foarte greu...
- jante 18" de Signum reconditionate cu anvelope BF Goodrich, am renuntat la "combinatia" cu Lexani pe care le aveam, cu inele de centrare, alte prezoane, etc...
Singurele chestii de facut: aspectul exterior, pe alocuri s-a dus lacul din vopsea, scaunul de la sofer - s-a rupt pielea de la sezut pe o bucata, racordul flexibil cred ca rasufla, imi intra gaze in masina din cand in cand si mai ales la regenerare.