Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel X
  3. Opel Crossland X
  • Savoiu Sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Targu Jiu
  • Masina: Crossland X 2019 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2023

  • Mesaj Privat
Bunã ziua, detin un Crossland X fabricatie 2019, 1.2 turbo,130 cai, sãptãmâna asta, la 50.000 de km, a apãrut o bãtaie (tãcãnit) ușor, care sa accentuat, în partea dreaptã la capacul culbutorilor, în zona pinioanelor axelor cu came, am fost la mecanic care a spus cã probabil culeaua de distributie a început sã se dezintegreaze, înfundând sonda (pompa) de ulei din baie, precizînd cã asta este boala motorului 1.2 cu curea în baia de ulei de la Peugeot si apare dupã 40.000. A mai întâlnit cineva astfel de probleme, Multumesc!
Skip ads

  • Magistru

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Crossland X 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2020

  • Mesaj Privat
Salut,
problema asta a mai fost semnalata pe forum . Din pacate a existat o deficienta in fabrcatia curelei de distributie si constatarea mecanicului poate fi corecta in cazul tau. Totusi la 50 000 km pare vremelnica deteriorarea,in reprezentanta RADACINI ,se recomanda schimbarea curelei cam la acest nr. de km. (50 000)
Am si eu o intrebare : serviceul l-ai facut la timp cu uleiul specific in reprezentanta Opel ?
E posibil ca in alte sevice-uri sa se foloseasca uleiuri de alta calitate si asta ar afecta calitatea-fiabilitatea curelei.
Eu detin un Opel Crossland x fabricat in 2019, i-am facut revizia la Radacini si urmaresc indrumarile lor in speranta de a nu avea aceasta problema .
Masina ai cumparat-o de noua ? in ce an ?
Sa ne ti si pe noi la curent cu rezolvatrea situatiei.
Multumesc.
Magistru
  • Savoiu Sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Targu Jiu
  • Masina: Crossland X 2019 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2023

  • Mesaj Privat
La ultimile douã schimburi de ulei am folosit Liqui Moly 0w-30 Top Tec 4310 pentru Peugeot Citroen, bãtaia se aude în stânga nu în dreapta, am greșit eu.
  • Savoiu Sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Targu Jiu
  • Masina: Crossland X 2019 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2023

  • Mesaj Privat
Mașina am cumpãrato în 2020 la 11500 fiind al doilea proprietar, Mulțumesc!
  • bazate

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Problema reclamata este binecunoscuta si in general provocata de un mix de factori. Principalul este nefolosirea uleiului recomandat pt acest motor, respectiv Total Ineo Extra Quartz 0w20, pe fondul renuntarii la servisarea in reprezentanta, astfel ca uleiul ajunge sa distruga cureaua si apoi motorul. Mai ales cand apelati la mecanici de ocazie care stiu mai bine orice. Recomand o vizita la un service Opel pt a va repara masina sub protectia unei garantii.
In caz ca reparatiile sunt prea scumpe recomand sa luati de la reprezentanta un motor recondiționat, e in jur de 15000 lei, macar aveti 2 ani garantie la el....si sansa de a face reviziile corespunzator.
  • Savoiu Sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Targu Jiu
  • Masina: Crossland X 2019 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2023

  • Mesaj Privat
Magistru a scris:Salut,
problema asta a mai fost semnalata pe forum . Din pacate a existat o deficienta in fabrcatia curelei de distributie si constatarea mecanicului poate fi corecta in cazul tau. Totusi la 50 000 km pare vremelnica deteriorarea,in reprezentanta RADACINI ,se recomanda schimbarea curelei cam la acest nr. de km. (50 000)
Am si eu o intrebare : serviceul l-ai facut la timp cu uleiul specific in reprezentanta Opel ?
E posibil ca in alte sevice-uri sa se foloseasca uleiuri de alta calitate si asta ar afecta calitatea-fiabilitatea curelei.
Eu detin un Opel Crossland x fabricat in 2019, i-am facut revizia la Radacini si urmaresc indrumarile lor in speranta de a nu avea aceasta problema .
Masina ai cumparat-o de noua ? in ce an ?
Sa ne ti si pe noi la curent cu rezolvatrea situatiei.
Multumesc.
Magistru
Bunã ziua, o rugãminte am, ce tip de ulei folosiți? Eu am fãcut primul schimb de ulei în Austria, în acea perioadã munciam acolo, nu am avut reprezentanțã Opel în zona respectivã, Mulțumesc frumos!
  • Savoiu Sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Targu Jiu
  • Masina: Crossland X 2019 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2023

  • Mesaj Privat
bazate a scris:Problema reclamata este binecunoscuta si in general provocata de un mix de factori. Principalul este nefolosirea uleiului recomandat pt acest motor, respectiv Total Ineo Extra Quartz 0w20, pe fondul renuntarii la servisarea in reprezentanta, astfel ca uleiul ajunge sa distruga cureaua si apoi motorul. Mai ales cand apelati la mecanici de ocazie care stiu mai bine orice. Recomand o vizita la un service Opel pt a va repara masina sub protectia unei garantii.
In caz ca reparatiile sunt prea scumpe recomand sa luati de la reprezentanta un motor recondiționat, e in jur de 15000 lei, macar aveti 2 ani garantie la el....si sansa de a face reviziile corespunzator.
OK! MULȚUMESC.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
bazate a scris:Problema reclamata este binecunoscuta si in general provocata de un mix de factori.


Principalul factor e proiectarea proasta a motorului, solutia curelei in ulei fiind una proasta si problematica la toate motoarele care folosesc asa ceva.
  • bazate

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Motorul Puretech cu solutia curelei ude exista de multi ani, fara probleme la PSA. Lucrurile au luat o intorsatura neplacuta odata cu trecerea la injectia directa si EURO 6D, arderea fiind in acest caz mult mai murdara.
Ce procent din masinile cu acest motor au probleme? Probabil infim, doar ca nu e placut sa fii tu acela cu motor defect....Culmea e ca acest motor ramane in continuare ca motor de baza pentru intregul grup Stelantis si va fi modificat minor pentru trecerea la EURO 7, respectiv prin trecerea (revenirea) la distributia pe lant....iar dealerii nu te atentioneaza ca exista niste sensibilitati ce trebuie avute in vedere.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Spune-mi si mie te rog ce avantaje are sistemul asta incat sa merite folosit. Cureaua clasica se schimba usor, lantul tine mult in majoritatea cazurilor. Cureaua in ulei risca sa se dezintegreze si sa umple motorul de bucati de cauciuc, e mai greu/scump de schimbat. Povestea aia cu frecare mai mica si consum mai mic din cauza asta e marketing.
  • bazate

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Cureaua e cea mai mica dintre probleme...dar e la originea tuturor relelor: uzura sa duce in timp, inevitabil, la colmatarea segmentilor si ulterior la consum de ulei....care distruge filtrul de particule....resturile prea mari de curea pot compromite ungerea, adica infunda sorbul pompei de ulei, se distrug supape sau turbina....Problema e ca consecintele grave apar dupa 150k si la noi sunt putine masini in aceasta situatie.
Ramane sa alimentam cu benzina buna, as zice 98, schimburi de ulei mai dese si in reprezrntanta....schimb curea mai devreme si mers turat.
Noul motor Puretech revine la lant....deci PSA accepta esecul.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Aceeasi poveste ca la ford 1.0 ecoboost. Motorul anului si apoi numai probleme. Intr-un final au revenit la lant.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
E o disperare uriasa sa se scoata consumul cel mai mic, pentru ca d.p.d.v. tehnologic nu se mai poate inova.. decât tot câte putin. Si-atunci, consumul cel mai mic inseamna noxe mai mici si deci in normele impuse intr-un mod nebunesc de catre aceia care le impun. Asadar, masina sa fie cat mai usoara, eliminare cat mai mult din toate frecarile motorului si a caroseriei cu aerul exterior, ulei de motor si carburant de exact acel tip care genereaza o cat mai curata ardere + schimburi mai dese de consumabile pentru ca motorul sa respire mai bine ca sa arda carburantul mai bine si sa se frece mai putin in procesul de combustie.

Din pacate oamenii vor masini mai inalte si o pozitie cat mai sus la condus, deci in ultimii ani au cerut crosssover-e. Asta inseamna un Cx mare si o aerodinamica mai slaba, plus o greutate mai mare a masinii, anuland astfel o parte din avantajele tehnologice prezente si facand viata si mai grea inginerilor proiectanti ce lucreaza in industria auto.

Parerea mea e ca normele astea stricte impuse de cei ce le pot impune sunt in defavoarea tuturor, iar faptul ca se gasesc si aceia care le aplica la masinile noi genereaza intr-un final, cand se trage linie, o realitate in care producatorii castiga mai putin decat îi multumeste pe investitori, iar omul plateste mult ca sa primeasca o masina noua care este defapt un produs fragil d.p.d.v tehnologic, insa... ce sa vezi, macar e bucuros ca masina lui e ,,environmentally friendly,, si uite-asa devine automat un fel de activist al curentului modern privind un mediu exterior cat mai curat (ca inca e la moda retorica asta luata de pe agenda unora).
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,843
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Iar ca rezultat final, trei sfert” de gogoloi o sã râdã, cu gura pânã la urechi și pe bunã dreptate, de europeni și americani și gãrgãunii lor de ”Gardieni ai Terrei”, care fac asta reducând poluarea acolo unde e cea mai micã, prin comparație cu transportul la scarã largã(avioane și super-nave de transport), industria producãtoare de ”energie verde” pe bazã de cãrbune și alte gogomãnii, de același calibru, servite prostimii și multe dintre ele înghițite, de o (tot mai crescãtoare) majoritate, pe nemestecate.
  • IOglinda

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Crossland X 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2023

  • Mesaj Privat
O instalație de hidrogen la cerere (gaz instantaneu din apã) ar fi una din soluțiile imediate și extrem de simple, dacã întradevãr se dorește, costul este foarte mic, o instalație pornind de la 250 Euro plus 50 Euro maxim montajul.

Mai existã și motoare magnetice dar, nu ai ce face cu ele la mașini cu combustie, doar schimbat motorul și gata multe, foarte multe probleme.

Dacã cineva mai dorește sã mai existe automobile cu combustie și le vrea fãcute bine, atunci, dacã nu vor sã revinã la motoarele cu energie liberã ca prin 1700, cel puțin sã le facã minim in 4 cilindrii și cât mai simple, fãrã electronicã, dacã nu are ce face cineva pe acasã îți poate opri mașina de la distanțã, și mai rãmâne un lucru de fãcut, sã învețe cu adevãrat pe viitorul conducãtor auto, pentru cã nu prea mai existã școli care sã încerce sã scoatã șoferi, se mai formeazã câțiva în zeci de ani, restul doar conduc mașina, în situații limitã nu reacționeazã sau se pierd și e carnagiu pe șosele pentru cã nu știm ce înseamnã cu adevãrat sã ai o mașinã pe mânã, este o armã, a spus Titi Aur. Dacã învãțãm sã conducem automobilele putem scãdea consumul aproape la jumate, fãrã sã plecãm ultimi de la semafor și fãrã sã subturãm motorul, este atât de simplu, întrebarea este: cine vrea cu adevãrat acest lucru?

Drum bun cu sãnãtate și, cu Dumnezeu înainte.
  • LYM

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2023

  • Mesaj Privat
oare motorul de 1.2 aspirat (80CP) are acelasi tip de curea de distributie?
  • bazate

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Da, toate motoarele Puretech au curea umeda.
  • LYM

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2023

  • Mesaj Privat
m-am uitat si eu prin gaura busonului azi si cureala pare ok. masina e 2018 dar are 15k km.

Oare ar trebui ma gândesc sa o schimb deja? 🤔

E masina unei persoane mai in varsta din familie, pe care o mai ajut cu reviziile ocazional. Ulei i-am pus LIQUI MOLY Molygen New Generation 5W30 ultima oara, asta mi-au recomandat cei de la magazinul de piese, o fi vreo problema? Pe-aici vad ca se recomanda TOTAL Energies Quartz Ineo ECS 0W30
  • bazate

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Grandland X 2018 B12xht
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Uleiul trebuie sa fie dedicat unei curele umede, in conditiile existentei unui filtru de particule si a prezentei injectiei directe, fiind principalul element ce contribuie la distrugerea curelei si implicit la potentiala degradare a motorului. Cred ca realizati ca prin folosirea altui ulei ati renuntat la orice acoperire a garantiei producatorului. In fine. Cert este ca la regimul de utilizare masina are putine ore de functionare pentru fiecare schimb si nu ar trebui sa fi fost foarte afectata cureaua.
Nu stiu care sunt calitatile uleiului LM mentionat dar am mari dubii. Am auzit utilizatori care au continuat sa foloseasca cu succes GM5W30 folosit initial pt acest motor si nu au avut probleme.
Cel mai bine va adresati unei reprezentante pentru a verifica vizual starea curelei, ei fiind cei mai in masura sa o evalueze, si de acolo vedeti cat de urgenta este schimbarea ei.
  • LYM

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2023

  • Mesaj Privat
km nu face mai multi de 3k pe an, dar s-au facut cei 4ani la care citesc pe forum ca ar trebui schimbata. Eu n-am avut idee de problemele astea, am intrat pe forum cu o alta problema si am dat si peste acestea. Cand am pus ulei liqui moly masina deja nu mai era in garantie de ceva timp, dar cred ca si uleiul LM respecta standardele de ulei pt acest motor, caz in care n-ar trebui sa fie probleme.

Masina are motorul 1.2 benzina 80CP, despre ce filtru de particule vb? Exista OPF pe acest model din 2018?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel X
  3. Opel Crossland X

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR