Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
Soluție
  • oreo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2023

  • Mesaj Privat
Salutare!


E prima data cand postez pe acest forum, asadar daca omit detalii va rog sa-mi spuneti.

In speranta ca ma puteti ajuta, problema este urmatoarea: in urma cu cateva saptamani, intr-o dimineata plec la cumparaturi cu masina, totul decurge bine si ma intorc acasa fara probleme. In aceeasi zi undeva pe la 7 seara vreau sa mai fac un alt drum pana in oras. De data aceasta masina nu mai porneste deloc, motorul(cred eu ca motorul este) se invarte dar nu are acel zvac care sa-l puna in miscare si sa porneasca masina.

Atasez aici filmarea facuta de mine (sa-mi spuneti daca nu functioneaza linkul, videoclipul nu este listat pe youtube): link

Pana acum am primit o parere de la un service, mi-au spus ca e posibil sa fie probleme la chiuloasa/distributie si ca probabil ar trebui reparat/schimbat motorul.

Din ce am mai citit aici pe forum, am mai vazut o postare asemanatoare de acum cativa ani, unde persoana respectiva a rezolvat schimband ECU. Am mai gasit si alte pareri cum ca ar putea fi de la pompa de benzina.

Astazi am incercat sa vad daca primesc vreun cod de eroare aplicand tehnica postata aici pe forum, cea cu combinatia de pedale + schimbator viteze + cheie, dar martorul din bord licarea in continuu, astfel indicand ca nu este nici o eroare. O sa mai testez totusi zilele urmatoare si cu un cititor de erori.
Tot astazi am mai incercat odata sa pornesc masina (in speranta ca se va intampla o minune si va porni) dar deja sunetul de pornire era mult mai scazut si nu mai invartea cu atata putere ca in videoclipul de mai sus, efectiv parca murea masina pentru ca abia a invartit de 2 ori, au mai si licarit luminile in interior (bord si tavan) si am scos cheia din contact.

Ar fi sanse sa fie o alta problema in afara de cea cu reparatul/schimbatul motorului? Planuiesc sa mai cer o parere la un service dar momentan mai astept pentru ca asta implica remorcare pana la si de la service iar momentan fiind decembrie, stau cam prost cu timpul.

Motor 1.0l, Z10XEP, Opel Corsa C din 2004 pe benzina.

PS: La mine e prima data cand moare masina, voi cum ati aborda situatia? Ati chema ceva service mobil la fata locului? Ati remorca masina la un service? Daca remorchez masina pana la un service care nu poate sa o repare sau imi zice ca necesita un cost de reparatie destul de mare, banuiesc ca remorcarea masinii inapoi in locul de parcare (stau la bloc) va implica o alta cheltuiala tot de partea mea.


Multumesc frumos! Very Happy


MODEL: Corsa 2004
MOTOR: Z10XEP

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Adevarul este ca si mie imi suna a lipsa de compresie, deci a distributie. Dar asta nu inseamna ca este asa, motorasul oricum este mic, deci eu (neavand experienta cu un astfel de motor), dupa sunet, m-as putea insela.
Masina a stat parcata pe loc drept, sau pe un plan inclinat, intre momentul cand a functionat si momentul cand nu a mai pornit?
Cu siguranta vor mai interveni colegi mai avizati, chiar ai expus problema asa cum ar trebui.
  • oreo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2023

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru mesaj, masina o pornesc pe plan drept de obicei, iar in plan inclinat destul de rar, doar cand mai opresc pe undeva pe drumde munte. Dar masina a pornit si apoi nu a mai pornit tot pe plan drept. Bine acum plan drept 100% nu este Smile) e o bucata de pamant unde parcheaza cine apuca.

Acuma asta ce-i drept e prima data cand sunt probleme cu pornitul, nu am avut niciodata probleme nici la pornit in panta/drum drept si nici nu m-a lasat niciodata in drum ca sa necesite remorcata/tractata
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut , ai cutie automata ? Daca nu , eu zic sa incepi cu verificarea electromotorului si a circuitului de masa ( - ) daca zici caci ti-au licarit becurile prin bord , asta in conditiile in care bateria e inca buna . Imi atrage atentia litera N pe display , sigur ai erori .
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cauzele pot fi multiple, de la o problema catastrofica in motor, pana la ceva banal, gen bobina sau pompa de benzina.
Din (extrem de) putinul pe care il stiu eu despre cutiile automate, masina ar trebui sa fie in Park, nu in Neutral - poate si asta sa fie o problema.

Ca a doua zi invartea cam fara chef motorul, nu ma mir, ai tot incercat s-o pornesti, s-a consumat si bateria aia.
  • oreo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2023

  • Mesaj Privat
DRosiuoru a scris:Salut , ai cutie automata ? Daca nu , eu zic sa incepi cu verificarea electromotorului si a circuitului de masa ( - ) daca zici caci ti-au licarit becurile prin bord , asta in conditiile in care bateria e inca buna . Imi atrage atentia litera N pe display , sigur ai erori .


Am uitat sa mentionez acest lucru in postarea initiala ... cutia este automata, sistemul easytronic de la opel. N-ul din bord reprezinta cutia de viteze care este in "Neutral". Pe net am vazut ca atunci cand este o eroare ar trebui sa arate litera F de la "Fault"
  • oreo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2023

  • Mesaj Privat
jE a scris:Cauzele pot fi multiple, de la o problema catastrofica in motor, pana la ceva banal, gen bobina sau pompa de benzina.
Din (extrem de) putinul pe care il stiu eu despre cutiile automate, masina ar trebui sa fie in Park, nu in Neutral - poate si asta sa fie o problema.

Ca a doua zi invartea cam fara chef motorul, nu ma mir, ai tot incercat s-o pornesti, s-a consumat si bateria aia.


Ah okay, inteleg. Ma gandeam ca invartirea si mai lenta a motorului se datoreaza si schimbarii destul de drastice a vremii. Practic toata treaba asta s-a intamplat fix in perioada asta cand a dat mai tare frigul cu - grade noaptea.

Referitor la modul de parcare, nu am un mod de parking pe masina Smile) parcarea se face doar cu frana de mana, altfel o ia masina la vale, nu sta deloc teapana. Masina este dotata cu sistemul easytronic de la opel.

Chiar citisem pe net mai de mult ca e recomandata parcarea in Netutral + frana de mana. Am gasit si link-ul link
"Opel specialists say that it is absolutely unacceptable to leave the car parked with the engaged gear. When you park the car it is necessary to shift to the N-gear with the handbrake on"
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Poti incepe cu verificarea switch-ului de la frina de mina , frina de picior ( aici cred ca e cu 2 perechi de contacte , unul pentru stopuri si unul dedicat pentru cutie ) . Daca sunt probleme cu contactele din switch-uri nu o sa porneasca . Sau posibil condens in mufele lor sau pini oxidati .
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Scoate o bujie și vezi cum arata. Eventual o poza cu ea. În funcție de cum arata, poți trage niște concluzii.
  • oreo

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2023

  • Mesaj Privat
problema: lant de distributie largit
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR