Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • d0m1n1c

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Salutare,

Tocmai ce m-am intors dupa un lung drum plin cu peripetii pana in Capitala.

Asadar, am facut drumul Iasi - Bucuresti fara nici o problema..doar cu un vag feeling ca masina parca nu mai trage chiar cum trebuie...insa eram ferm convins ca e doar o senzatie gresita. Toate bune si frumoase, am lasat masina parcata undeva prin centrul Bucurestiului si dupa vreo 6-7 ore ma pregateam sa plec inspre casa.
Pornesc masina, ies din parcare si cand apas pedala de acceleratie mi se aprind 2 martori ( ESP si masina cu cheita) iar masina nu raspundea deloc la apasarea pedalei de acceleratie, ba se tura chiar singura pana pe la 1100 de ture. Am scos borna de la baterie..am lasat-o cateva minute..am pus-o inapoi...la fel..porneste la sfert dar cand apas acceleratia se aprind martorii si nu raspunde la acceleratie. (desi din ambreiaj puteam deplasa masina)

Am lasat-o in parcare ...m-am intors in apoximativ 2 ore..sa o tractez pana la prima reprezentanta...insa m-am gandit sa mai incerc o data sa vad daca merge..si Surpriza! a mers..fara martori aprinsi .

In drum spre reprezentanta insa, am observat ca masina nu prea mai trage, si nu pot trece de 3000 de ture sub nici o forma.

Cei de la reprezentanta Opel mi-au pus-o pe tester si mi-au spus ca masina nu a raspuns la acceleratie din cauza unor contacte imperfecte iar motivul pentru care nu trage este acela ca am clapeta de acceleratie blocata si mi-au cerut 2600 de lei pentru schimbarea acesteia.

Evident mi s-a parut exagerat pretul si am venit cu masina asa inapoi la Iasi evident cu multe emotii sa nu ma lase in camp.

Mentionez ca in bord imi apare eroarea ECN 112502. ( cod motor Z17DTL, din 2006 )

Aa, si inca ceva, masina tremura destul de rau cand o opresc...

Aveti idee daca intr-adevar clapeta poate fi de vina pentru lipsa de putere si pentru faptul ca nu pot trece de 3000-3200 de ture?

Multumesc!
Skip ads

  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Salut. P1125 face referire la clapeta de oprire aer admisie ,este impropriu spus clapeta de acceleratie pentru ca rolul si pricipiul de functionare al ei este cu totul altul fata de o clapeta de acceleratie (prezenta doar pe motoarele pe benzina apropo).Revenind la subiect este un defect clasic al motoarelor Z17DTL/H/J/R . In interior clapeta este actionata prin intermediul unor pinioane de plastic care in timp isi pierd din dinti (se rup). Din cauza asta aleatoriu clapeta se blocheaza fapt ce duce la limitarea cantitatii de aer ce intra in motor ( de aici lipsa putere ,limitare la 3000 RPM , fum negru mult , consum mare exact problema ta). La oprire tremura deoarece clapeta asta are rolul sa taie aerul pentru oprirea lina a motorului dar nu exclud si vreun tampon mai osobosit corelat cu clapeta.
Uite si o poza cu piesa in cauza (incercuita portocaliu)

Ca pret SH pleaca de la 150 RON o clapeta din asta.
Apropo pune pe cineva sa puna contactul treapta 2 martori aprinsi (fara sa porneasca motorul) iar tu asculta piesa incercuita daca se aude un carait se confirma ce am zis eu (in mod normal ea trebuie doar sa bazaie) la fel si cand se ia contactul.Posbil sa nu caraie dar sa agate aleatoriu.
Pentru problema cu neraspunsul la acceleratie si urcarea la 1100 rpm a ralantiului sunt de obicei de vina contacti pedala acceleratie sau mai rar contaci oxidati in pinii UEC (tabloul sigurante compartiment motor). Daca au remediat e ok.Masina se tureaza la 1100-1300 rpm in cazurile astea pentru a putea ajunge cu ea acasa sau la cel mai apropiat service.
  • d0m1n1c

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc mult de info!

Tamponul din fatza tocmai ce l-am schimbat iar pana sa patesc "beleaua" asta cu clapeta, motorul se oprea fara sa tremure prea mult
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
P1125 Throttle Actuator Feedback Signal Range/Performance
Curata clapeta si vezi daca mai apare eroarea.
  • d0m1n1c

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Am schimbat clapeta cu una de la dezmembrari si totul pare sa mearga ok acum.
Clapeta veche am desfacut-o si am observat ca are 2 dinti rupti de la rotile dintate si banuiesc ac asta e motivul pentru care a ramas blocata .


Se mai poate face oare ceva cu clapeta? Se poate schimba acea roata dintata?
  • sorinmarian

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Si eu am aceeasi problema,doar ca la mine mi-a facut in timp ceea ce spui cu esp si masina cu cheia,opream si isi revenea, pana ieri cand nu a mai vrut deloc,merge doar putin peste relanti 1200 rpm si atat.nici eu nu prea stiu ce sa-i fac,sa fie doar de tester sau o fi nevoie sa-i schimb clapeta ca e cam scumpa
  • d0m1n1c

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Problema cu martorii (ESP si masina + cheita ) si pedala de acceleratie care nu raspunde a fost din cauza unor contacte imperfecte,....cel Putin la mine...incearca sa curati conectorii de la UEC ...si poate scapi mai usor
  • Ycz

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Salut. Ati gasit rezolvarea la aceasta problema ?
  • rosuhome

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Ialomita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salutare. Si eu ma chinui cu aceeasi problema de ceva timp, am curatat clapeta de acceleratie care nu are dinti rupti de la acele rotite, in plus mai am o problema in sensul ca in mers daca accekerez brusc sau sunt in panta mi se aprinde masina cu cheita si se pierde din putere, ce dumnezeu o fi
  • tirnaveni

  • Mesaje scrise: 555
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
trebuie sa faci o diagnoza .cauzele pot fi multiple .
  • Ycz

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Salut.
Am avut eroarea 112502 acum cateva zile. Z17DTL. Problema la mine a fost clapeta de acceleratie. La un pinion avea 2 dinti rupti. Solutia a fost sa inlocuiesc. Poate e de folos cuiva
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Rosuhome macar fa testul cu pedalele
  • lyxye

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Astazi m-am trezit cu aceeasi problema, dupa ce ieri am citit voluntar pentru prima oara acest subiect Smile

Cand sa plec din parcare masina mi sau aprins martorii ESP si Service (presupun) si masina nu mai accelera, statea la 1100-1300 rpm indeajuns sa se miste lent. Am parcat-o inapoi si am lasat-o acolo pana ajung acasa de la servici.

Din ce citesc aici ar putea fi doua cauze, una ar fi la clapeta de acceleratie care ar putea avea pinioni rupti sau pot fi niste contacte imperfecte.

Ce ma sfatuiti sa fac prima oara? As dorii sa verific contactele imperfect doarece pare un lucru care il pot face singur si elimin o cauza din ecuatie, ma poate ghida cineva unde le gasesc pe masina?

@vladutsss in ce consta testul cu pedalele?
  • Ycz

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2015

  • Mesaj Privat
@lyxye.

Pentru testul cu pedale: baga cheia in contact. Tii simultan apasat frana si acceleratia, pui contactul treapta a2a pana se aprind becurile in bord. In loc de nr de km o sa iti apara ECN si nr erorii.

Eu aveam 112502. La mine beleaua era clapeta de acceleratie de nu se tura dupa 3000. Daca pui contactul fara sa pornesti motorul, si te duci si asculti sub capota si se aude un tacanit, ai niste pinioni rupti - solutia alta clapeta. Dupa ce am schimbat-o a mers, iar dupa 2 zile se tura singura usor. La mine a fost ca spalasem masina si a intrat umezeala la UEC. Am sters un pic si si-a revenit. Dar intai fa-i un test.

bafta
  • lyxye

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Mersi de raspuns, am sa fac testul cand ajung acasa.

Am observat ca multi au avut problema ca nu trece de 3000rpm, la mine vad ca nu trece de 1300rpm, de fapt dupa ce mi se aprind martorii in bord apas pedala de acceleratie si nu se intampla nimic. Am sa revin cu feedback dupa ce fac testul diseara.
  • Ycz

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Ti se tureaza singura usor pe la 1000-1300 nu ?
  • lyxye

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da si ramane asa, indeajuns cat sa se miste putin (asa am ajuns inapoi in parcare).
  • Ycz

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Desfa panoul de la UEC de langa baterie, si sterge cu un spray de contacte. Cred ca gasesti niste indrumari pe net cum se face. Eventual misca de sigurante un pic si vezi
  • Ghera

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salut,

Si eu patesc ceva asemanator de ceva vreme.
mi se aprinde becul martor "masinuta cu cheita" si ramann fara putere la motor (turatia motorului ramane constanta)
este vorba de un astra h Z17dth, precizez ca 90% din km ii fac extraurban, e masina personala si fac naveta cu ea
Ce e diferit la mine fata de ce spuneti voi e ca mie nu mi se aprinde martorul ABS.doer cel de service.
Daca continui sa merg asa cu masina isi revine dupa maxim 5 min si merge normal.
Daca opresc motorul si repornesc la fel isi revine si functioneaza normal.
Nu se inregistreaza niciun fel de eroare.

sincer sa fiu clapera nu am "ascultat-o " dar am verificat putin vacuumurile si nu am gasit nicmic suspect.


Poate fii vorba si la mine de acelesi 2 posibile defecte (clapeta/si sau contactele imperfecte)? sau fiind un pic diferite simptomele poate fii vorba de un alt defect?

mersi anticipat!
  • Ycz

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Si mie imi aparea masina cu cheita, turatia max era 3200. Mergeam un pic se stingea. Apoi facea din ce in ce mai des pana cand nu se mai stingea de nici o culoare. Pana mi-am luat inima in dinti si am desfacut clapeta. Aveam 2 dinti rupti la un pinion in interior. Am cumparat alta clapeta si apoi la prima pornire a mers totul super ok. Dupa 2 zile am spalat masina, si pedala nu functiona deloc, dar masina se tura usor 1000-1200 singura. Am miscat un pic de sigurante la UEC si sters pe acolo si de atunci n-am mai avut probleme
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR