- d0m1n1c
- OP
- 181 mesaje
- din 25 Mai 2013
- Astra 2006 Z17DTL
- Iasi
d0m1n1c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salutare,
Tocmai ce m-am intors dupa un lung drum plin cu peripetii pana in Capitala.
Asadar, am facut drumul Iasi - Bucuresti fara nici o problema..doar cu un vag feeling ca masina parca nu mai trage chiar cum trebuie...insa eram ferm convins ca e doar o senzatie gresita. Toate bune si frumoase, am lasat masina parcata undeva prin centrul Bucurestiului si dupa vreo 6-7 ore ma pregateam sa plec inspre casa.
Pornesc masina, ies din parcare si cand apas pedala de acceleratie mi se aprind 2 martori ( ESP si masina cu cheita) iar masina nu raspundea deloc la apasarea pedalei de acceleratie, ba se tura chiar singura pana pe la 1100 de ture. Am scos borna de la baterie..am lasat-o cateva minute..am pus-o inapoi...la fel..porneste la sfert dar cand apas acceleratia se aprind martorii si nu raspunde la acceleratie. (desi din ambreiaj puteam deplasa masina)
Am lasat-o in parcare ...m-am intors in apoximativ 2 ore..sa o tractez pana la prima reprezentanta...insa m-am gandit sa mai incerc o data sa vad daca merge..si Surpriza! a mers..fara martori aprinsi .
In drum spre reprezentanta insa, am observat ca masina nu prea mai trage, si nu pot trece de 3000 de ture sub nici o forma.
Cei de la reprezentanta Opel mi-au pus-o pe tester si mi-au spus ca masina nu a raspuns la acceleratie din cauza unor contacte imperfecte iar motivul pentru care nu trage este acela ca am clapeta de acceleratie blocata si mi-au cerut 2600 de lei pentru schimbarea acesteia.
Evident mi s-a parut exagerat pretul si am venit cu masina asa inapoi la Iasi evident cu multe emotii sa nu ma lase in camp.
Mentionez ca in bord imi apare eroarea ECN 112502. ( cod motor Z17DTL, din 2006 )
Aa, si inca ceva, masina tremura destul de rau cand o opresc...
Aveti idee daca intr-adevar clapeta poate fi de vina pentru lipsa de putere si pentru faptul ca nu pot trece de 3000-3200 de ture?
Multumesc!
Tocmai ce m-am intors dupa un lung drum plin cu peripetii pana in Capitala.
Asadar, am facut drumul Iasi - Bucuresti fara nici o problema..doar cu un vag feeling ca masina parca nu mai trage chiar cum trebuie...insa eram ferm convins ca e doar o senzatie gresita. Toate bune si frumoase, am lasat masina parcata undeva prin centrul Bucurestiului si dupa vreo 6-7 ore ma pregateam sa plec inspre casa.
Pornesc masina, ies din parcare si cand apas pedala de acceleratie mi se aprind 2 martori ( ESP si masina cu cheita) iar masina nu raspundea deloc la apasarea pedalei de acceleratie, ba se tura chiar singura pana pe la 1100 de ture. Am scos borna de la baterie..am lasat-o cateva minute..am pus-o inapoi...la fel..porneste la sfert dar cand apas acceleratia se aprind martorii si nu raspunde la acceleratie. (desi din ambreiaj puteam deplasa masina)
Am lasat-o in parcare ...m-am intors in apoximativ 2 ore..sa o tractez pana la prima reprezentanta...insa m-am gandit sa mai incerc o data sa vad daca merge..si Surpriza! a mers..fara martori aprinsi .
In drum spre reprezentanta insa, am observat ca masina nu prea mai trage, si nu pot trece de 3000 de ture sub nici o forma.
Cei de la reprezentanta Opel mi-au pus-o pe tester si mi-au spus ca masina nu a raspuns la acceleratie din cauza unor contacte imperfecte iar motivul pentru care nu trage este acela ca am clapeta de acceleratie blocata si mi-au cerut 2600 de lei pentru schimbarea acesteia.
Evident mi s-a parut exagerat pretul si am venit cu masina asa inapoi la Iasi evident cu multe emotii sa nu ma lase in camp.
Mentionez ca in bord imi apare eroarea ECN 112502. ( cod motor Z17DTL, din 2006 )
Aa, si inca ceva, masina tremura destul de rau cand o opresc...
Aveti idee daca intr-adevar clapeta poate fi de vina pentru lipsa de putere si pentru faptul ca nu pot trece de 3000-3200 de ture?
Multumesc!
- Op3l
- ***
- 528 mesaje
- din 20 Dec 2013
- Astra 2006 Z17DTH
- Cluj
Op3l
- Mesaje scrise: 528
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2013
- Mesaj Privat
Salut. P1125 face referire la clapeta de oprire aer admisie ,este impropriu spus clapeta de acceleratie pentru ca rolul si pricipiul de functionare al ei este cu totul altul fata de o clapeta de acceleratie (prezenta doar pe motoarele pe benzina apropo).Revenind la subiect este un defect clasic al motoarelor Z17DTL/H/J/R . In interior clapeta este actionata prin intermediul unor pinioane de plastic care in timp isi pierd din dinti (se rup). Din cauza asta aleatoriu clapeta se blocheaza fapt ce duce la limitarea cantitatii de aer ce intra in motor ( de aici lipsa putere ,limitare la 3000 RPM , fum negru mult , consum mare exact problema ta). La oprire tremura deoarece clapeta asta are rolul sa taie aerul pentru oprirea lina a motorului dar nu exclud si vreun tampon mai osobosit corelat cu clapeta.
Uite si o poza cu piesa in cauza (incercuita portocaliu)
Ca pret SH pleaca de la 150 RON o clapeta din asta.
Apropo pune pe cineva sa puna contactul treapta 2 martori aprinsi (fara sa porneasca motorul) iar tu asculta piesa incercuita daca se aude un carait se confirma ce am zis eu (in mod normal ea trebuie doar sa bazaie) la fel si cand se ia contactul.Posbil sa nu caraie dar sa agate aleatoriu.
Pentru problema cu neraspunsul la acceleratie si urcarea la 1100 rpm a ralantiului sunt de obicei de vina contacti pedala acceleratie sau mai rar contaci oxidati in pinii UEC (tabloul sigurante compartiment motor). Daca au remediat e ok.Masina se tureaza la 1100-1300 rpm in cazurile astea pentru a putea ajunge cu ea acasa sau la cel mai apropiat service.
Uite si o poza cu piesa in cauza (incercuita portocaliu)
Ca pret SH pleaca de la 150 RON o clapeta din asta.
Apropo pune pe cineva sa puna contactul treapta 2 martori aprinsi (fara sa porneasca motorul) iar tu asculta piesa incercuita daca se aude un carait se confirma ce am zis eu (in mod normal ea trebuie doar sa bazaie) la fel si cand se ia contactul.Posbil sa nu caraie dar sa agate aleatoriu.
Pentru problema cu neraspunsul la acceleratie si urcarea la 1100 rpm a ralantiului sunt de obicei de vina contacti pedala acceleratie sau mai rar contaci oxidati in pinii UEC (tabloul sigurante compartiment motor). Daca au remediat e ok.Masina se tureaza la 1100-1300 rpm in cazurile astea pentru a putea ajunge cu ea acasa sau la cel mai apropiat service.
- d0m1n1c
- OP
- 181 mesaje
- din 25 Mai 2013
- Astra 2006 Z17DTL
- Iasi
d0m1n1c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2013
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- d0m1n1c
- OP
- 181 mesaje
- din 25 Mai 2013
- Astra 2006 Z17DTL
- Iasi
d0m1n1c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2013
- Mesaj Privat
- sorinmarian
- *
- 8 mesaje
- din 19 Mai 2014
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
sorinmarian
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2014
- Mesaj Privat
Si eu am aceeasi problema,doar ca la mine mi-a facut in timp ceea ce spui cu esp si masina cu cheia,opream si isi revenea, pana ieri cand nu a mai vrut deloc,merge doar putin peste relanti 1200 rpm si atat.nici eu nu prea stiu ce sa-i fac,sa fie doar de tester sau o fi nevoie sa-i schimb clapeta ca e cam scumpa
- d0m1n1c
- OP
- 181 mesaje
- din 25 Mai 2013
- Astra 2006 Z17DTL
- Iasi
d0m1n1c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2013
- Mesaj Privat
Ycz
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
rosuhome
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Ialomita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2015
- Mesaj Privat
- tirnaveni
- ***
- 555 mesaje
- din 25 Feb 2009
- Astra 2008 Z17dth
- Sibiu
tirnaveni
- Mesaje scrise: 555
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2008 Z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
Ycz
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
- vladutsss
- ***
- 969 mesaje
- din 23 Apr 2015
- Iasi
vladutsss
- Mesaje scrise: 969
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2015
- Mesaj Privat
lyxye
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2016
- Mesaj Privat
Astazi m-am trezit cu aceeasi problema, dupa ce ieri am citit voluntar pentru prima oara acest subiect
Cand sa plec din parcare masina mi sau aprins martorii ESP si Service (presupun) si masina nu mai accelera, statea la 1100-1300 rpm indeajuns sa se miste lent. Am parcat-o inapoi si am lasat-o acolo pana ajung acasa de la servici.
Din ce citesc aici ar putea fi doua cauze, una ar fi la clapeta de acceleratie care ar putea avea pinioni rupti sau pot fi niste contacte imperfecte.
Ce ma sfatuiti sa fac prima oara? As dorii sa verific contactele imperfect doarece pare un lucru care il pot face singur si elimin o cauza din ecuatie, ma poate ghida cineva unde le gasesc pe masina?
@vladutsss in ce consta testul cu pedalele?
Cand sa plec din parcare masina mi sau aprins martorii ESP si Service (presupun) si masina nu mai accelera, statea la 1100-1300 rpm indeajuns sa se miste lent. Am parcat-o inapoi si am lasat-o acolo pana ajung acasa de la servici.
Din ce citesc aici ar putea fi doua cauze, una ar fi la clapeta de acceleratie care ar putea avea pinioni rupti sau pot fi niste contacte imperfecte.
Ce ma sfatuiti sa fac prima oara? As dorii sa verific contactele imperfect doarece pare un lucru care il pot face singur si elimin o cauza din ecuatie, ma poate ghida cineva unde le gasesc pe masina?
@vladutsss in ce consta testul cu pedalele?
Ycz
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
@lyxye.
Pentru testul cu pedale: baga cheia in contact. Tii simultan apasat frana si acceleratia, pui contactul treapta a2a pana se aprind becurile in bord. In loc de nr de km o sa iti apara ECN si nr erorii.
Eu aveam 112502. La mine beleaua era clapeta de acceleratie de nu se tura dupa 3000. Daca pui contactul fara sa pornesti motorul, si te duci si asculti sub capota si se aude un tacanit, ai niste pinioni rupti - solutia alta clapeta. Dupa ce am schimbat-o a mers, iar dupa 2 zile se tura singura usor. La mine a fost ca spalasem masina si a intrat umezeala la UEC. Am sters un pic si si-a revenit. Dar intai fa-i un test.
bafta
Pentru testul cu pedale: baga cheia in contact. Tii simultan apasat frana si acceleratia, pui contactul treapta a2a pana se aprind becurile in bord. In loc de nr de km o sa iti apara ECN si nr erorii.
Eu aveam 112502. La mine beleaua era clapeta de acceleratie de nu se tura dupa 3000. Daca pui contactul fara sa pornesti motorul, si te duci si asculti sub capota si se aude un tacanit, ai niste pinioni rupti - solutia alta clapeta. Dupa ce am schimbat-o a mers, iar dupa 2 zile se tura singura usor. La mine a fost ca spalasem masina si a intrat umezeala la UEC. Am sters un pic si si-a revenit. Dar intai fa-i un test.
bafta
lyxye
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2016
- Mesaj Privat
Mersi de raspuns, am sa fac testul cand ajung acasa.
Am observat ca multi au avut problema ca nu trece de 3000rpm, la mine vad ca nu trece de 1300rpm, de fapt dupa ce mi se aprind martorii in bord apas pedala de acceleratie si nu se intampla nimic. Am sa revin cu feedback dupa ce fac testul diseara.
Am observat ca multi au avut problema ca nu trece de 3000rpm, la mine vad ca nu trece de 1300rpm, de fapt dupa ce mi se aprind martorii in bord apas pedala de acceleratie si nu se intampla nimic. Am sa revin cu feedback dupa ce fac testul diseara.
Ycz
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
lyxye
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2016
- Mesaj Privat
Ycz
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
Ghera
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2014
- Mesaj Privat
Salut,
Si eu patesc ceva asemanator de ceva vreme.
mi se aprinde becul martor "masinuta cu cheita" si ramann fara putere la motor (turatia motorului ramane constanta)
este vorba de un astra h Z17dth, precizez ca 90% din km ii fac extraurban, e masina personala si fac naveta cu ea
Ce e diferit la mine fata de ce spuneti voi e ca mie nu mi se aprinde martorul ABS.doer cel de service.
Daca continui sa merg asa cu masina isi revine dupa maxim 5 min si merge normal.
Daca opresc motorul si repornesc la fel isi revine si functioneaza normal.
Nu se inregistreaza niciun fel de eroare.
sincer sa fiu clapera nu am "ascultat-o " dar am verificat putin vacuumurile si nu am gasit nicmic suspect.
Poate fii vorba si la mine de acelesi 2 posibile defecte (clapeta/si sau contactele imperfecte)? sau fiind un pic diferite simptomele poate fii vorba de un alt defect?
mersi anticipat!
Si eu patesc ceva asemanator de ceva vreme.
mi se aprinde becul martor "masinuta cu cheita" si ramann fara putere la motor (turatia motorului ramane constanta)
este vorba de un astra h Z17dth, precizez ca 90% din km ii fac extraurban, e masina personala si fac naveta cu ea
Ce e diferit la mine fata de ce spuneti voi e ca mie nu mi se aprinde martorul ABS.doer cel de service.
Daca continui sa merg asa cu masina isi revine dupa maxim 5 min si merge normal.
Daca opresc motorul si repornesc la fel isi revine si functioneaza normal.
Nu se inregistreaza niciun fel de eroare.
sincer sa fiu clapera nu am "ascultat-o " dar am verificat putin vacuumurile si nu am gasit nicmic suspect.
Poate fii vorba si la mine de acelesi 2 posibile defecte (clapeta/si sau contactele imperfecte)? sau fiind un pic diferite simptomele poate fii vorba de un alt defect?
mersi anticipat!
Ycz
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2015
- Mesaj Privat
Si mie imi aparea masina cu cheita, turatia max era 3200. Mergeam un pic se stingea. Apoi facea din ce in ce mai des pana cand nu se mai stingea de nici o culoare. Pana mi-am luat inima in dinti si am desfacut clapeta. Aveam 2 dinti rupti la un pinion in interior. Am cumparat alta clapeta si apoi la prima pornire a mers totul super ok. Dupa 2 zile am spalat masina, si pedala nu functiona deloc, dar masina se tura usor 1000-1200 singura. Am miscat un pic de sigurante la UEC si sters pe acolo si de atunci n-am mai avut probleme