GAnchidin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2023
- Mesaj Privat
Buna ziua. Am o problema la Opel Astra H 1.7 DTJ an 2013 340k KM.
Filtrul de particule isi face regenerare foarte des. Ca de exemplu: Ma pornesc la un drum de 25km, incepe regenerarea, pana ajung se termina. Cand ma intorc inapoi acasa, tot 25km nu isi mai face regenerare, dar cand ajung acasa si o opresc iar mai tarziu poate am treaba in oras, iarasi regenerare. Iarasi fac naveta 50 km, iara baga o regenerare. Au fost momente in care umblam prin oras, pornea regenerarea, o lasam sa se termine iar cand opream motorul si o porneam, iarasi baga o regenerare. Am patit si de 3 ori la rand sa faca regenerare. Si nu merg deloc subturat, incerc sa o tin peste 2500 ture, schimb in 3000 ture si tot asa, stiu ca diselul trebuie turat.Am fost la mecanic si mi s a spus sa incerc un update la soft dar cel mai probabil a zis ca nu rezolva si ca trebuie dat jos si resoftat. Nu prea as fi de acord cu datul jos si nici sa i fac update inca n am fost pt ca in ultimul timp a inceput sa se auda un tacanic la motor cand e rece, si facea șucuri in treapta 1-2-3, aveam un delay la acceleratie de o jumatate de secunda, oscilau turatiile daca tineam pedala fixã dar acum de cand bag motorina de la OMV, nu mai face nici tacanic nici șucuri.( inainte bagam rompetrol ). La schimbul de ulei am gasit 500ml in plus, motorina.
Nu stiu ce sa fac si de ce sa ma apuc. Eu banuiesc ca tacanitul si sucurile le face din cauza vreunui injector si pt ca un injector e problema, se si infuda filtrul. Cam asa am gandit o eu la ce am mai citit pe net. Astept si o parere de a voastra, poate a mai patit cineva ceva de genul. Multumesc!
MODEL: Opel Astra H
MOTOR: 1.7 DTJ CDTI
LOCATIE: Suceava
Filtrul de particule isi face regenerare foarte des. Ca de exemplu: Ma pornesc la un drum de 25km, incepe regenerarea, pana ajung se termina. Cand ma intorc inapoi acasa, tot 25km nu isi mai face regenerare, dar cand ajung acasa si o opresc iar mai tarziu poate am treaba in oras, iarasi regenerare. Iarasi fac naveta 50 km, iara baga o regenerare. Au fost momente in care umblam prin oras, pornea regenerarea, o lasam sa se termine iar cand opream motorul si o porneam, iarasi baga o regenerare. Am patit si de 3 ori la rand sa faca regenerare. Si nu merg deloc subturat, incerc sa o tin peste 2500 ture, schimb in 3000 ture si tot asa, stiu ca diselul trebuie turat.Am fost la mecanic si mi s a spus sa incerc un update la soft dar cel mai probabil a zis ca nu rezolva si ca trebuie dat jos si resoftat. Nu prea as fi de acord cu datul jos si nici sa i fac update inca n am fost pt ca in ultimul timp a inceput sa se auda un tacanic la motor cand e rece, si facea șucuri in treapta 1-2-3, aveam un delay la acceleratie de o jumatate de secunda, oscilau turatiile daca tineam pedala fixã dar acum de cand bag motorina de la OMV, nu mai face nici tacanic nici șucuri.( inainte bagam rompetrol ). La schimbul de ulei am gasit 500ml in plus, motorina.
Nu stiu ce sa fac si de ce sa ma apuc. Eu banuiesc ca tacanitul si sucurile le face din cauza vreunui injector si pt ca un injector e problema, se si infuda filtrul. Cam asa am gandit o eu la ce am mai citit pe net. Astept si o parere de a voastra, poate a mai patit cineva ceva de genul. Multumesc!
MODEL: Opel Astra H
MOTOR: 1.7 DTJ CDTI
LOCATIE: Suceava
- corsablue
- ****
- 2,791 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,791
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Off topic:
In primul rand, felicitari pentru postare!
Asa ar trebui sa arate un post in care cineva cere o parere, sprijin, ajutor.
On Topic:
Nu dau eu sfaturi, dar imi pot exprima o parere.
In primul rand, trebuie inceput cu o diagnoza serioasa si amanuntita. Trebuie urmariti anumiti parametri (presiuni, temperaturi etc.), pentru ca poti avea chiar si un senzor decalibrat suficient incat regenerarea sa nu se efectueze (sa nu arda acele particule), dar totusi sa nu fie defect complet, astfel ca ECU inca nu il poate semnala ca defect.
Personal, am vazut senzor de temperatura din DPF, decalibrat cam cu 150 de grade in sus si cumva doar dupa o anumita temperatura. Astfel ca ECU la punerea contactului nu il vedea iesit din plaja celorlalti senzori, dar in timpul regenerarii, in loc de (sa zicem) 600 de grade celsius in DPF, real erau doar 450 ... temperatura la care nu se pot arde acele particule. Si uite asa, desi ECU tinea timp de 10 minute temperatura in DPF la 600 de grade, regenerarea nu avea efect.
Pe scurt, eu vad doua variante:
- ori ai un defect precum cel mentionat mai sus, care se poate descoperi la o diagnoza serioasa si cu simtul raspunderii;
- ori ai o problema in formarea amestecului, care automat duce la o functionare cu un exces de "fum" si o ineficienta in regenerare. Aici vorbim de orice problema pe lantul de injectie motorina si pe lantul de admisie aer (chiar si recirculare gaze EGR).
P.S. Pentru aceste motoare, sunt cunoscute doua probleme oarecum generale, EGR care trebuie curatat destul de des si regulatorul de debit motorina, de pe pompa de inalta presiune.
P.P.S. Cu masina, in general mergi normal, nu o "omori" cand nu ai pentru ce si nu o chinui cu turatii mici, cand ai nevoie de putere.
In primul rand, felicitari pentru postare!
Asa ar trebui sa arate un post in care cineva cere o parere, sprijin, ajutor.
On Topic:
Nu dau eu sfaturi, dar imi pot exprima o parere.
In primul rand, trebuie inceput cu o diagnoza serioasa si amanuntita. Trebuie urmariti anumiti parametri (presiuni, temperaturi etc.), pentru ca poti avea chiar si un senzor decalibrat suficient incat regenerarea sa nu se efectueze (sa nu arda acele particule), dar totusi sa nu fie defect complet, astfel ca ECU inca nu il poate semnala ca defect.
Personal, am vazut senzor de temperatura din DPF, decalibrat cam cu 150 de grade in sus si cumva doar dupa o anumita temperatura. Astfel ca ECU la punerea contactului nu il vedea iesit din plaja celorlalti senzori, dar in timpul regenerarii, in loc de (sa zicem) 600 de grade celsius in DPF, real erau doar 450 ... temperatura la care nu se pot arde acele particule. Si uite asa, desi ECU tinea timp de 10 minute temperatura in DPF la 600 de grade, regenerarea nu avea efect.
Pe scurt, eu vad doua variante:
- ori ai un defect precum cel mentionat mai sus, care se poate descoperi la o diagnoza serioasa si cu simtul raspunderii;
- ori ai o problema in formarea amestecului, care automat duce la o functionare cu un exces de "fum" si o ineficienta in regenerare. Aici vorbim de orice problema pe lantul de injectie motorina si pe lantul de admisie aer (chiar si recirculare gaze EGR).
P.S. Pentru aceste motoare, sunt cunoscute doua probleme oarecum generale, EGR care trebuie curatat destul de des si regulatorul de debit motorina, de pe pompa de inalta presiune.
P.P.S. Cu masina, in general mergi normal, nu o "omori" cand nu ai pentru ce si nu o chinui cu turatii mici, cand ai nevoie de putere.
GAnchidin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2023
- Mesaj Privat
Am fost la service si pe tester au gasit o singura eroare la releul de bujii. Au spus ca asta ar fi cauza si ca trebuie schimbat + o regenerare fortata. Motorina in ulei au zis ca e de la regenerarile incomplete sau facute aiurea (e adevarat ca atunci cand isi facea 3 regenerari consecutive ma enervam si daca aveam de oprit, opream motorul)
Are treaba releul de bujii cu regenerarile dese?
Are treaba releul de bujii cu regenerarile dese?
- bruttus
- **
- 239 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
Eu cred ca nu are treaba,si cu tempereturile de afara,cred ca nici nu pornesc bujiile.Infundarea filtrului,cum spunea mai sus colegul,este relationata cu amestecul sarac aer-combustibil,ori ai prea putin aer in amestec,ori motorina este de proasta calitate.
Gazele rezultate din combustie,depind de aerul intrat in cilindri si de combustibil bineinteles,dar trebuie tinut cont ca in cilindri mai ajung si vapori de ulei de motor nears,ulei care trebuie sa fie cit mai curat,si presupunind ca totul este revizuit corect,dupa cum bine explici,masoara si compresia motorului.
In orice caz,eu as scoate filtrul si l-as curata,si bine ar fi daca in tara ati avea pe cineva cu masina de ultrasunete ca sa faca aceasta operatie,dar am inteles ca nu.
Gazele rezultate din combustie,depind de aerul intrat in cilindri si de combustibil bineinteles,dar trebuie tinut cont ca in cilindri mai ajung si vapori de ulei de motor nears,ulei care trebuie sa fie cit mai curat,si presupunind ca totul este revizuit corect,dupa cum bine explici,masoara si compresia motorului.
In orice caz,eu as scoate filtrul si l-as curata,si bine ar fi daca in tara ati avea pe cineva cu masina de ultrasunete ca sa faca aceasta operatie,dar am inteles ca nu.
GAnchidin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2023
- Mesaj Privat
- bruttus
- **
- 239 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
GAnchidin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2023
- Mesaj Privat
Ia ca incep baietii cu reptilienii si statul paralel care ti vor raul.
Am fost la mecanic, a schimbat releul de bujii si 3 bujii, toate cele 3 fiind arse si una nu a reusit sa o scoata dar zice ca e buna, si a dat si o regenerare fortata. Pana acum am 150km , cu mai multe opriri a motorului, vreo 30 km facuti in oras , restul la drum extern de 20 km, si nu si a facut nici o regenerare. Inainte aveam vreo 3 regenerari facute in kilometrii astia.
Am fost la mecanic, a schimbat releul de bujii si 3 bujii, toate cele 3 fiind arse si una nu a reusit sa o scoata dar zice ca e buna, si a dat si o regenerare fortata. Pana acum am 150km , cu mai multe opriri a motorului, vreo 30 km facuti in oras , restul la drum extern de 20 km, si nu si a facut nici o regenerare. Inainte aveam vreo 3 regenerari facute in kilometrii astia.
- bruttus
- **
- 239 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
Eu cred ca de fapt tu faci publicitate ascunsa,povestile astea cu ,,baieti ajutati-ma" dupa care arunci un link in scirba si gata ai rezolvat problema,mi se par cusute cu ata alba,dar din pacate,cum nu sint moderator,si nu pot sa iti sterg linkul,nu pot decit sa iti spun sa fii mai civilizat atunci cind cineva isi da parerea incercind sa te ajute.
- bibu16v
- *******
- 6,848 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,848
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
GAnchidin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2023
- Mesaj Privat
Reclama cica.. omule, sunt un simplu posesor de un Opel si am cerut si eu o parere, cand ma duc la mecanic sa nu ma puna sa schimb toata masina si defapt sa fie ceva minor, eu neavand habar. Deocamdata problema e rezolvata, si a facut regenerare aseara la 320km, printre care vreo 30 prin oras si inca vreo 20 pe drum de tara cu viteza 1, restul naveta Falticeni-Suceava. Sa vedem mai incolo ce o fi.
Nu mai poate denso de reclama, e un link gasit pe net , si nu e singurul. Faza mai amuzanta e ca am bujii Bosch puse😂😂
Nu mai poate denso de reclama, e un link gasit pe net , si nu e singurul. Faza mai amuzanta e ca am bujii Bosch puse😂😂