euradu26
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Drobeta-Turnu Severin
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2023
- Mesaj Privat
Salut. Am și eu o zafira B 1.9 cdti 120 Cp din 2006 și de 2 sãptãmâni ma chinui cu ea prin service-uri. Mi-a apãrut eroare senzor ax cu came pe tester, am schimbat senzorul de la axul cu came la service și distribuția dar problema persista. Bãieții au zis ca ei nu știu mai departe care ar fi problema doar ca suspecteazã calculatorul de injecție. Am gãsit un bãiat care se ocupa cu asa ceva și mi-a zis ca trebuie schimbat chitul de pornire( calculator, cheie cu contact, ceasuri bord). Întrebarea mea este dacã se mai poate repara calculatorul sau chiar trebuie schimbat tot chitul.
MODEL: Zafira 2006
MOTOR: Z19DT
MODEL: Zafira 2006
MOTOR: Z19DT
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Daca la Zafira B, pentru el, "Kit pornire", inseamna "calculator, cheie cu contact, ceasuri bord" ... eu zic sa cauti alta persoana.
Desi spui ca "se ocupa cu asa ceva", eu observ ca nu prea stie cu ce se ocupa. Cat despre schimbat piese, cred ca si un necalificat stie sa schimbe asa, in nestire... o persoana care "se ocupa" cu ceva, ar trebui sa stie ceva mai mult, zic eu.
In primul rand, trebuie o diagnoza serioasa, aflat unde exact este problema (desincronizare, senzor, 3fire/2mufe, ECU) abia dupa asta, incerci sa rezolvi.
P.S. Si chiar daca ar fi ECU defect (si nu vrea nimeni sa se uite in el), se cumpara ECU compatibil cu motorul tau, se afla codurile de securitate, se reseteaza, se reprogrameaza immo si gata. Nu vad sensul schimbarii a jumatate de masina.
Desi spui ca "se ocupa cu asa ceva", eu observ ca nu prea stie cu ce se ocupa. Cat despre schimbat piese, cred ca si un necalificat stie sa schimbe asa, in nestire... o persoana care "se ocupa" cu ceva, ar trebui sa stie ceva mai mult, zic eu.
In primul rand, trebuie o diagnoza serioasa, aflat unde exact este problema (desincronizare, senzor, 3fire/2mufe, ECU) abia dupa asta, incerci sa rezolvi.
P.S. Si chiar daca ar fi ECU defect (si nu vrea nimeni sa se uite in el), se cumpara ECU compatibil cu motorul tau, se afla codurile de securitate, se reseteaza, se reprogrameaza immo si gata. Nu vad sensul schimbarii a jumatate de masina.
euradu26
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Drobeta-Turnu Severin
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2023
- Mesaj Privat
Am schimbat senzorul ax cu came.Au pus unul BOSCH ,exact cum era cel vechi.Mi-au zis cã au verificat și firele pânã în calculator și nu e nici o problema pe cablaj.Acum mi-a zis altcineva daca am verificat și fulia la vibrochen cã trebuie sã aibã o pana și cã se uzeazã in timp și de acolo ar apãrea problema.A intalnit-o la câteva mașini pânã acum.Nu știu ce sã mai cred.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
"In primul rand, trebuie o diagnoza serioasa, aflat unde exact este problema (desincronizare, senzor, 3fire/2mufe, ECU) abia dupa asta, incerci sa rezolvi." asta spuneam eu,
Desincronizare, exact asta inseamna, ... lipsa de sincronizare intre arbore si ax.
O diagnoza serioasa, exact asta inseamna, aflarea zonei cu defect si felul in care se manifesta acesta (defectul), nu doar citirea unei erori. (chiar si un cod complet de eroare, ar fi de mai mare ajutor, decat interpretarea "eroare senzor ax cu came")
Un exemplu simplu: Eroarea poate fi pur electrica si atunci, cu motorul oprit, ea nu se va putea sterge. In acest caz, clar NU este o problema de desincronizare.
Desincronizare, exact asta inseamna, ... lipsa de sincronizare intre arbore si ax.
O diagnoza serioasa, exact asta inseamna, aflarea zonei cu defect si felul in care se manifesta acesta (defectul), nu doar citirea unei erori. (chiar si un cod complet de eroare, ar fi de mai mare ajutor, decat interpretarea "eroare senzor ax cu came")
Un exemplu simplu: Eroarea poate fi pur electrica si atunci, cu motorul oprit, ea nu se va putea sterge. In acest caz, clar NU este o problema de desincronizare.
- floreasandu54
- *
- 24 mesaje
- din 10 Jul 2019
- Corsa 2001 X10XE
- Ialomita
floreasandu54
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2019
- Mesaj Privat
Motorul poate fi si oprit , important este sa pui contactul pentru a sterge o eroare stocata deja de ECU....evident. Prin urmare, ...defect de sincronizare - eroare - cod de eroare stocat de ECU - motor oprit - contact pus - sters . Sau,..defect electric pur - eroare - cod de eroare stocat de ECU - motor oprit - contact pus - sters.
Gresesc oare ?
Gresesc oare ?
euradu26
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Drobeta-Turnu Severin
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2023
- Mesaj Privat
Buna ziua.Am o Zafira B 1.9 120CP din 2006.Am eroare P0115.Are momente când nu vrea sã porneascã deloc doar daca ii scot mufa de la senzorul de temperatura lichid rãcire .I-am schimbat senzorul dar problema persista și am eroare P0340 cu toate cã i-am schimbat și senzorul ax came și cel de la arbore.I-am schimbat și distribuția și am verificat sa fie pusa la punct.