EEu2626
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2023
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
IOctavian
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2018
- Mesaj Privat
- bruttus
- **
- 236 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- bruttus
- **
- 236 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
Tu crezi?Am o dilema.Cit a mers fara ulei,timp,km,apoi,i sa oprit masina,sau a oprit-o el?Temperatura motorului la cit a ajuns,masina presupun ca inca mai porneste,dar e un forum tehnic,presupunerile nu dau bine la buzunar.Aia 2mm cit inseamna,2mm peste nivel minim sau 2 mm pe virful jojei?Ce vrea sa zica cu nivel full,adica nivel marcat ca maxim pe joja,sau a pus omul ulei pina la parbriz?
Ca fapt divers,mecanica nu este o stiinta exacta,si oricita experienta ai avea in cimpul muncii,nu ar trebui sa dai un raspuns ca fiind solutia finala,doar daca nu cumva ai un glob de cristal 2.0 sau daca nu cumva folosesti chatGPT ca inspiratie,regula asta mi-o aplic si mie.
Pentru cel care a deschis topicul,si care probabil nu mai trece curind pe aici,pune ulei in motor in asa fel incit sa nu depaseasca nivelul maxim de pe joja,mai ales daca masina are filtru de particule,apoi porneste masina si lasa sa mearga pina ajunge motorul la temperatura normala de lucru,90...93 grade sau cit indica cartea tehnica,iar intre timp,sau dupa ce opresti motorul,verifica nivelul de antigel din radiator,sau din vasul de expansiune,vezi daca ai ulei in el,sau vezi daca in ulei ai antigel.
Daca totul este ok,ai avut noroc,la proxima stii ce sa nu mai faci.
Ca fapt divers,mecanica nu este o stiinta exacta,si oricita experienta ai avea in cimpul muncii,nu ar trebui sa dai un raspuns ca fiind solutia finala,doar daca nu cumva ai un glob de cristal 2.0 sau daca nu cumva folosesti chatGPT ca inspiratie,regula asta mi-o aplic si mie.
Pentru cel care a deschis topicul,si care probabil nu mai trece curind pe aici,pune ulei in motor in asa fel incit sa nu depaseasca nivelul maxim de pe joja,mai ales daca masina are filtru de particule,apoi porneste masina si lasa sa mearga pina ajunge motorul la temperatura normala de lucru,90...93 grade sau cit indica cartea tehnica,iar intre timp,sau dupa ce opresti motorul,verifica nivelul de antigel din radiator,sau din vasul de expansiune,vezi daca ai ulei in el,sau vezi daca in ulei ai antigel.
Daca totul este ok,ai avut noroc,la proxima stii ce sa nu mai faci.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca a bagat 2mm (verificat peste semnul de max. pe joja de ulei) eu unul as paria ca l-a salvat unul din oring-urile de la vibrochen, care (îmbatrânit fiind) a scapat pe lânga ax surplusul de ulei existent.
Cel putin la masina mea (cea din semnatura) asta s-a intamplat, pentru ca la un moment dat am facut si eu gafa asta.. cu ulei cam 2mm peste semnul de max. de la joja. Am incercat sa-l scot cu o seringa de 50ml si furtun de branula, dar n-am reusit pe la joja. Astfel ca pentru doar 2mm peste joja.. m-am lenevit si am renuntat (puteam sa slabesc surubul de la baie cat sa picure ceva ulei, apoi sa-l strang la loc dupa un timp), doar ca uneori LENEA E CUCUOANA MARE.
Cel putin la masina mea (cea din semnatura) asta s-a intamplat, pentru ca la un moment dat am facut si eu gafa asta.. cu ulei cam 2mm peste semnul de max. de la joja. Am incercat sa-l scot cu o seringa de 50ml si furtun de branula, dar n-am reusit pe la joja. Astfel ca pentru doar 2mm peste joja.. m-am lenevit si am renuntat (puteam sa slabesc surubul de la baie cat sa picure ceva ulei, apoi sa-l strang la loc dupa un timp), doar ca uneori LENEA E CUCUOANA MARE.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Astra G de 1.6, sigur nu are DPF.
Omul nu spune de oprit, ci doar ca a mers.
Si tocmai pentru ca a dat foarte putine detalii si din aceste extrem de putine detalii, nu reiese ceva "de rau" ( si glob de cristal nu am nici eu si nici tu)... sa ii recomanzi sa cumpere alt motor sau sa arunce masina, da ... este doar o gluma buna si atat.
P.S. Nu ti-am contestat dreptul la opinie, doar mi-am spus si eu, propria-mi parere despre sfatul dat (si imi mentin parerea).
Asta la nivel concret, in rest, in dispute cu altfel de alegatii, eu nu intru, viata este prea scurta.
Omul nu spune de oprit, ci doar ca a mers.
Si tocmai pentru ca a dat foarte putine detalii si din aceste extrem de putine detalii, nu reiese ceva "de rau" ( si glob de cristal nu am nici eu si nici tu)... sa ii recomanzi sa cumpere alt motor sau sa arunce masina, da ... este doar o gluma buna si atat.
P.S. Nu ti-am contestat dreptul la opinie, doar mi-am spus si eu, propria-mi parere despre sfatul dat (si imi mentin parerea).
Asta la nivel concret, in rest, in dispute cu altfel de alegatii, eu nu intru, viata este prea scurta.