Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
Cod(uri) eroare: Nu am.
----
Model: Corsa C 1.2 75cp
An fabricatie: 2001
Cod motor: z12xe
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
Daniel64
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2016
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
daca sunt calai atunci asta e cauza problemei.
daca sunt fierbinti e posibil sa fie si clapeta de comutare intre cald si rece (nu cea de recirculare, masina trebuie sa bage caldura sau rece si pe recirculare si cand intra aer de afara).
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
Sunt fierbinti sau calai?
Daca sunt fierbinti atunci problema nu e caloriferul.
Am verificat acele furtune inainte sa schimb termostatul, erau calde, acum dupa ce l-am inlocuit unul este fierbinte, iar altul este cald, de aceea cred ca este infundat.
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
Ai verificat cum au spus si colegii daca furtunul de intrare in calorifer e la fel de cald ca cel de la iesire, pentru ca astfel evit sa il cureti inutil !
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
deobicei caloriferul este din aluminiu dar unele solutii care curata aluminiu daca ajung in motor sau in furtunele de cauciuc produc dezastre.
altele foarte agresive cu aluminiul formeaza un fel de pasta care astupa circuitul.
vezi sa nu te coste o curatare facuta de nespecialist mai mult decit inlocuirea caloriferului cu unul nou.
tu hotarasti.
P.S. am vazut ca multi in prima faza apeleaza la schimbarea termostatului.
Fratilor termostatul se schimba numai daca este blocat pe deschis sau inchis sau decalibrat.
daca temperatura motorului este buna altele sunt problemele cu incalzirea
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
@Tudi, cauza lipsei caldurii din habitaclu poate fi una banala. Daca nu ai presiune in instalatia de racire (implicit nici in cea de incalzire) aerisirea automata nu se va mai realiza, ramane aerul care nu va putea fi eliminat prin supapa de suprapresiune din capacul vasului de expansiune (sau de la busonul superior al radiatorului, depinde de model). Aerul tinde sa se acumuleze in zonele superioare iar lichidul va urma circuitul prin radiator lasand caloriferul rece. La turatii pronuntate se mai intampla ca lichidul de racire s-o mai ia si prin calorifer debitul pompei fiind marit. Am pus accentul pe presiunea instalatiei si pe prezenta aerului caci sunt cauze plauzibile. Presiunea e usor de verificat: se intareste furtunul mai-sus-mentionat cand temperatura lichidului de racire ajunge la 88 grade.
Nu stiu cum actioneaza exact robinetul de caldura dar fiind totusi un robinet se poate si el colmata, defecta..Daca a intrat apa pe tur si a iesit pe retur (cand ai spalat caloriferul) presupun ca trebuie sa-l eliminam din start de pe lista posibilelor cauze. Apropos: turul va fi intotdeauna mai cald ca returul (se raceste lichidul in calorifer). In aceeasi ordine de idei, o treapta superioara la ventilatorul aerotermei baga mult aer rece daca nu are cine sa-l incalzeasca (trece prin fantele caloriferului). Cel mai fierbinte aer care poate fi introdus in habitaclu este la treapta "1" sau "2" dar cum debitul e mic incalzirea habitaclului se face mai repede la debit mare, cu aer mai putin cald dar mai mult.
Este interesant cum functioneaza termostatul. Nu este ca la Dacia 1300, cu simplul rol de a deschide circuitul spre radiator. El comanda doua circuite concomitent. Pana la 88 grade tine inchis circuitul catre radiator si tot debitul il dirijeaza catre motor si elementele care asigura functionarea acestuia (EGR, thtotle body) dar si prin calorifer. La 88 grade deschide circuitul spre radiator obturand circuitul caloriferului mentinand temperatura constanta tocmai prin marirea deschiderii spre radiator sau micsorarea acesteia. E de la sine inteles ca prin calorifer va trece lichid la temperatura relativ constanta dar la diferite debite.
Nu are rost sa redeschid discutia despre cum se comporta un termostat blocat pe inchis sau deschis. Nu e cazul decat eventual sa vorbim de blocat pe intermediar cu deschidere marita spre radiator.
In concluzie un termostat defect e lesne de depistat. Daca al tau e bun (doar e nou
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
@Tudi, cauza lipsei caldurii din habitaclu poate fi una banala. Daca nu ai presiune in instalatia de racire (implicit nici in cea de incalzire) aerisirea automata nu se va mai realiza, ramane aerul care nu va putea fi eliminat prin supapa de suprapresiune din capacul vasului de expansiune (sau de la busonul superior al radiatorului, depinde de model). Aerul tinde sa se acumuleze in zonele superioare iar lichidul va urma circuitul prin radiator lasand caloriferul rece. La turatii pronuntate se mai intampla ca lichidul de racire s-o mai ia si prin calorifer debitul pompei fiind marit. Am pus accentul pe presiunea instalatiei si pe prezenta aerului caci sunt cauze plauzibile. Presiunea e usor de verificat: se intareste furtunul mai-sus-mentionat cand temperatura lichidului de racire ajunge la 88 grade.
Nu stiu cum actioneaza exact robinetul de caldura dar fiind totusi un robinet se poate si el colmata, defecta .
Deci sã înțeleg cã dacã furtunul de la turul caloriferului nu se întãrește la peste 88 grade instalația nu este aerisitã? Cum as putea sa o aerisesc? Am cãutat si am înțeles cã se face singura. De precizat cã azi când am ajuns acasã și am desfãcut capacul de la vasul de antigel era presiune acolo. Încã o chestie care poate ajuta e ca atunci când baga aer cãlduț, în partea dreaptã a pasagerului cat si la jumate pe gura din dreapta baga mai cald, pe cea din stânga și de la șofer aerul este mai rece, mai ales la șofer. Mersi.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
eu vad ca ai masina din 2001.
asta spune totul.
poti sa ai caloriferul infundat pe anumite portiuni si nu se incalzeste uniform poti sa ai clapetele defecte ,adica garniturile de etansare sa nu mai existe si pe acolo intra aer...etc.
sunt multe posibilitati.
la o msina din 2001 nu prea mai merge cu sare de lamaie
eu zic sa desfaci sistemul si sa vezi amanuntit ce si cum.