Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • NConstantin122

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2022

  • Mesaj Privat
Bunã tuturor,
Need help!
Se da una bucata motor 1.7 cdti, Z17DTR, Euro 5, care s-blocat din cauze neidentificate. Mai jos, scurt sumar circumstanțe și ce s-a verificat pana acum;
- în timpul regenerãrii dpf forțate, a apãrut o bataie la motor. Imediat ce aceasta a fost sesizata, motorul a fost oprit din cheie, lãsat sa se rãceascã 10 minute, dupã care s-a încercat pornirea acestuia, fãrã succes. Motorul se învârtea foarte greu.
- dupã incidentul cu pricina, au fost verificați cuzinetii și alte accesorii, însã fãrã a fi identificata vreo neregulã. Asadar, motorul a fost asamblat și pornit, fãrã absolut nici o problema ( inclusiv bãtaia inițialã nu mai exista).
Însã, dupã o funcționare de 10-15 minute la relanti, motorul s a oprit de la sine, fiind blocat. Imediat dupã blocare, au fost eliminate posibilele cauze precum chiulasa (distribuție anulata), cuzineți biela & palier și pistoane. Absolut totul pare în regula, fãrã vreo urma vizibila care sa indice cauza blocãrii.
Asadar, ma puteți ajuta, va rog, cu identificarea potențiale probleme?
Multumesc


MODEL: Opel Astra H- 2012, euro5
MOTOR: Z17dtr

CODURI EROARE: Fara eroare

LOCATIE: Bucuresti
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ai verificat sa nu fie zgârieturi pe cilindri? Cu camera sau prin demontare.
  • NConstantin122

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2022

  • Mesaj Privat
Salutare Daniel,
Da, am verificat dupã demontare pistoane. Totul este ok, fãrã absolut nici o zgârietura vizibila. De asemenea, pistoanele sunt ok la verificare vizuala.
Mulțumesc.
  • NConstantin122

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2022

  • Mesaj Privat
Salutare,
Dupã mai multe teste&dezbateri, am ajuns la concluzia ca, se blocheazã pistoanele în cilindri. Foarte probabil cauza fiind ungere/rãcire deficitara sau pistoane fisurate
Asadar, ma apuc de treaba 😁.
PS. Ma ajutați, va rog, cu cuplurile de strângere șuruburi&piulițe pentru: biela, capace palier(vibrochen), chiulasa?

Mulțumesc,
Spor sa avem!
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Dacã se blocheazã pistoanele, trebuie sa ai urme pe cilindri. Blocajul se poate datora inclusiv segmentilor: lipsa ungere sau segment rupt. Dar nu se poate fãrã sa lase urme.
  • NConstantin122

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2022

  • Mesaj Privat
Daniel,
Într-adevãr sunt urme foarte fine pe cilindri. Inițial m am uitat în graba, dupã urme adânci.
Ce este curios, este faptul ca pistoanele se blocheaza numai când temperatura motorului crește; ceea ce ma duce cu gândul ca, cauza blocãrii este strict legata de ungere ( bãnuiesc calitatea uleiului - nu este alunecos),
Segementii sunt intregi.
Intrebare- este posibil ca programul de regenerare forțatã sa rãmânã activ în memoria ECU, chiar dacã motorul a fost oprit și bateria deconectata 2 zile?
Ma gândesc ca cantitatea mare de motorina injectata în cilindri, ""spala" uleiul.

Mulțam pentru ajutor,
Seara faina!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Presiunea de ulei cu motorul (rece|cald) la relanti este in parametri ?
  • NConstantin122

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2022

  • Mesaj Privat
La mulți ani, tuturor!
@ahappyuser - presiunea uleiului era în parametri. Cum spuneam, pana la regenerarea forțatã, motorul nu a avut absolut nici o problema.
De asemenea, pistoanele sunt ok, fãrã fisuri sau alte nereguli, însã ce mi s a pãrut ciudat, a fost calamina/arsura, ce a reușit sa treacã din camera de ardere pana la segmentul de ungere.
Spor!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Calamina aia, mult mai probabil, s-a format acolo, nu a migrat de undeva, din resturi de ulei prãjit și/sau motorinã.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR