- NConstantin122
- OP
- 5 mesaje
- din 29 Dec 2022
NConstantin122
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2022
- Mesaj Privat
Bunã tuturor,
Need help!
Se da una bucata motor 1.7 cdti, Z17DTR, Euro 5, care s-blocat din cauze neidentificate. Mai jos, scurt sumar circumstanțe și ce s-a verificat pana acum;
- în timpul regenerãrii dpf forțate, a apãrut o bataie la motor. Imediat ce aceasta a fost sesizata, motorul a fost oprit din cheie, lãsat sa se rãceascã 10 minute, dupã care s-a încercat pornirea acestuia, fãrã succes. Motorul se învârtea foarte greu.
- dupã incidentul cu pricina, au fost verificați cuzinetii și alte accesorii, însã fãrã a fi identificata vreo neregulã. Asadar, motorul a fost asamblat și pornit, fãrã absolut nici o problema ( inclusiv bãtaia inițialã nu mai exista).
Însã, dupã o funcționare de 10-15 minute la relanti, motorul s a oprit de la sine, fiind blocat. Imediat dupã blocare, au fost eliminate posibilele cauze precum chiulasa (distribuție anulata), cuzineți biela & palier și pistoane. Absolut totul pare în regula, fãrã vreo urma vizibila care sa indice cauza blocãrii.
Asadar, ma puteți ajuta, va rog, cu identificarea potențiale probleme?
Multumesc
MODEL: Opel Astra H- 2012, euro5
MOTOR: Z17dtr
CODURI EROARE: Fara eroare
LOCATIE: Bucuresti
Need help!
Se da una bucata motor 1.7 cdti, Z17DTR, Euro 5, care s-blocat din cauze neidentificate. Mai jos, scurt sumar circumstanțe și ce s-a verificat pana acum;
- în timpul regenerãrii dpf forțate, a apãrut o bataie la motor. Imediat ce aceasta a fost sesizata, motorul a fost oprit din cheie, lãsat sa se rãceascã 10 minute, dupã care s-a încercat pornirea acestuia, fãrã succes. Motorul se învârtea foarte greu.
- dupã incidentul cu pricina, au fost verificați cuzinetii și alte accesorii, însã fãrã a fi identificata vreo neregulã. Asadar, motorul a fost asamblat și pornit, fãrã absolut nici o problema ( inclusiv bãtaia inițialã nu mai exista).
Însã, dupã o funcționare de 10-15 minute la relanti, motorul s a oprit de la sine, fiind blocat. Imediat dupã blocare, au fost eliminate posibilele cauze precum chiulasa (distribuție anulata), cuzineți biela & palier și pistoane. Absolut totul pare în regula, fãrã vreo urma vizibila care sa indice cauza blocãrii.
Asadar, ma puteți ajuta, va rog, cu identificarea potențiale probleme?
Multumesc
MODEL: Opel Astra H- 2012, euro5
MOTOR: Z17dtr
CODURI EROARE: Fara eroare
LOCATIE: Bucuresti
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- NConstantin122
- OP
- 5 mesaje
- din 29 Dec 2022
NConstantin122
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2022
- Mesaj Privat
- NConstantin122
- OP
- 5 mesaje
- din 29 Dec 2022
NConstantin122
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2022
- Mesaj Privat
Salutare,
Dupã mai multe teste&dezbateri, am ajuns la concluzia ca, se blocheazã pistoanele în cilindri. Foarte probabil cauza fiind ungere/rãcire deficitara sau pistoane fisurate
Asadar, ma apuc de treaba 😁.
PS. Ma ajutați, va rog, cu cuplurile de strângere șuruburi&piulițe pentru: biela, capace palier(vibrochen), chiulasa?
Mulțumesc,
Spor sa avem!
Dupã mai multe teste&dezbateri, am ajuns la concluzia ca, se blocheazã pistoanele în cilindri. Foarte probabil cauza fiind ungere/rãcire deficitara sau pistoane fisurate
Asadar, ma apuc de treaba 😁.
PS. Ma ajutați, va rog, cu cuplurile de strângere șuruburi&piulițe pentru: biela, capace palier(vibrochen), chiulasa?
Mulțumesc,
Spor sa avem!
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- NConstantin122
- OP
- 5 mesaje
- din 29 Dec 2022
NConstantin122
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2022
- Mesaj Privat
Daniel,
Într-adevãr sunt urme foarte fine pe cilindri. Inițial m am uitat în graba, dupã urme adânci.
Ce este curios, este faptul ca pistoanele se blocheaza numai când temperatura motorului crește; ceea ce ma duce cu gândul ca, cauza blocãrii este strict legata de ungere ( bãnuiesc calitatea uleiului - nu este alunecos),
Segementii sunt intregi.
Intrebare- este posibil ca programul de regenerare forțatã sa rãmânã activ în memoria ECU, chiar dacã motorul a fost oprit și bateria deconectata 2 zile?
Ma gândesc ca cantitatea mare de motorina injectata în cilindri, ""spala" uleiul.
Mulțam pentru ajutor,
Seara faina!
Într-adevãr sunt urme foarte fine pe cilindri. Inițial m am uitat în graba, dupã urme adânci.
Ce este curios, este faptul ca pistoanele se blocheaza numai când temperatura motorului crește; ceea ce ma duce cu gândul ca, cauza blocãrii este strict legata de ungere ( bãnuiesc calitatea uleiului - nu este alunecos),
Segementii sunt intregi.
Intrebare- este posibil ca programul de regenerare forțatã sa rãmânã activ în memoria ECU, chiar dacã motorul a fost oprit și bateria deconectata 2 zile?
Ma gândesc ca cantitatea mare de motorina injectata în cilindri, ""spala" uleiul.
Mulțam pentru ajutor,
Seara faina!
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- NConstantin122
- OP
- 5 mesaje
- din 29 Dec 2022
NConstantin122
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2022
- Mesaj Privat
La mulți ani, tuturor!
@ahappyuser - presiunea uleiului era în parametri. Cum spuneam, pana la regenerarea forțatã, motorul nu a avut absolut nici o problema.
De asemenea, pistoanele sunt ok, fãrã fisuri sau alte nereguli, însã ce mi s a pãrut ciudat, a fost calamina/arsura, ce a reușit sa treacã din camera de ardere pana la segmentul de ungere.
Spor!
@ahappyuser - presiunea uleiului era în parametri. Cum spuneam, pana la regenerarea forțatã, motorul nu a avut absolut nici o problema.
De asemenea, pistoanele sunt ok, fãrã fisuri sau alte nereguli, însã ce mi s a pãrut ciudat, a fost calamina/arsura, ce a reușit sa treacã din camera de ardere pana la segmentul de ungere.
Spor!
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat