Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • hobbysat

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2000 x22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Iarna trecuta masina pornea foarte greu. Am verificat retururile, pompa, am inlocuit furtunurile de combustibil cu furtunuri transparente ca sa vad pe unde apare aer. Aparea pe tur. Am pus supapa de sens. Degeaba.
Am citit ca o posibila cauza ar fi deteriorarea garniturilor injectoarelor datorita imbatranirii.
Inclin sa cred ca aceasta poate fi problema intrucat odata cu temperaturile ridicate din aceasta vara masina pornea foarte usor. Zilele acestea temperaturile au scazut sub 10 grade si masina iarasi porneste f.greu intrucat se dezamorseaza.
La sfarsitul iernii am cumparat garniturile de injectoare si trusa S-GM20D pentru calarea distributiei. Este necesara demontarea axului cu came.
Am avut niste probleme in ultima perioada nu am gasit timp de reparatii dar acum sunt mai liber.
Problema este ca nu mai gasesc nicio explicatie care sa-mi arate cum se caleaza distributia, cum se foloseste trusa pe care am luat-o dupa ce am vazut mai multe clipuri pe youtube. Parca le-au sters pe toate.
Rugamintea mea este daca cineva stie vreun link cu modul de folosire sa-l puna aici.

Aceasta este trusa S-GM20D



MODEL: Frontera 2000
MOTOR: x22se
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu cum se foloseste trusa (ar trebui sa aiba ceva instructiuni de utilizare) dar iti spun ca se poate face si fara. Ce trebuie tinut cont este:
- surubul de la roata pe care antreneaza lantul trebuie obligatoriu nou (se strange cu 90Nm plus unghiuri)
- atentie la strangerea surubului de la talpa injectorului ca se strange foarte usor si cu niste reguli
- atentie sa fie blocata pompa pe pozitie si sa fie totul la semne
Eu zic ca daca faceai un update de soft cu optimizarea intrarii bujiilor nu mai trebuie sa schimbi nimic.
Nu am inteles pe unde aveai tu bule pe admisie la motorina (poate de la iesirea din filtru si asta inseamna capac de filtru crapat ceea ce duce la porniri greoaie) si trebuie verificata si supapa de pe retur de la pompa de injectie. Sunt multe dar intai fa un update de soft la EDS sau DNC Garage in Bucuresti. Succes
  • hobbysat

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2000 x22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspuns.
Sunt 2 conducte care trec pe deasupra traversei care tine cutia de viteze. Le-am inlocuit cu conducte transparente. Dupa o noapte conducta de tur ( sper sa nu gresesc, dar sunt destul de sigur ) nu mai avea motorina in ea, chiar daca am montat o supapa de sens..
Cat a fost f.cald a pornit fara probleme. Cand vremea se raceste dau la pompa de mana pe care am montat-o si nici atunci nu am succes 100%. Uneori motorul porneste si se opreste. Inseamna ca are aer mult.
Carcasa filtrului nu pare fisurata. Am sa mai verific inca o data.
Nu cred ca problema este de la bujii. Intr-adevar mi se pare ca incalzesc f. putin timp si intra in functiune pe la 5 grade insa adeseori cand am pornit-o a trebuit sa desfac piulita de la primul injector si nu era motorina acolo.
Deci clar instalatia se dezamorseaza pe undeva.
Si citind , cineva a indicat garniturile injectoarelor. Aceste garnituri fiind din cauciuc imbatranesc, ele lucreaza intr-o plaja mare de temperaturi. Apoi, faptul ca masina porneste bine vara ma face sa ma gandesc ca aceste garnituri sunt suficient de elastice la 30 de grade pentru ca la temperaturi sub 10 grade sa devina rigide si chiar sa aiba o oarecare contractie. Masina are 22 de ani.
Intre timp, m-am mai lamurit cum se foloseste trusa.
Nu stiu momentele de strangere ale injectoarelor si sa vad de unde iau surubul care probabil vine in capul axului cu came.

Daca nu pleaca normal nici dupa reparatia asta chiar nu stiu de unde sa o mai apuc. Probabil voi inlocui garniturile din pompa ( exista set de reparatie si o gramada de tutoriale ), insa nu cred ca este de vina pompa.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR