Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D
  • myhay1208

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Salutare!
Zilele astea am avut nevoie de caldura si am constat ca nu mai baga.
Cautand defectul, am costata ca radiatorul de interior e infundat. L-am dat jos, am incercat sa il curat dar... E de schimbat. Am dat deja comanda.
Am constatat ca exista si rezistenta de incalzire auxiliara care este insa rece. Corsa mea are clima si ar trebui sa ajute si siguranta respectiva insa nu stiu de ce nu functioneaza.
Am pornit caldura la maxim, pe HI, dar nu baga nici o tensiune pe cele 3 mufe de alimentare ale rezistentei auxiliare. Mufele sunt curate cablurile par in regula.

Cum se numeste rezistenta aia auxiliara pe siteurile de piese ?
Care e logica dupa care functioneaza ?
O schema electrica aveti cumva ? Ca nu inteleg de unde vin firele groase. Poate o fi arsa vreo siguranta sau vreun releu defect.
Trebuie sa rezolv inainte sa vina vremea rece.Orice informatie imi este utila. Va multumesc !


MODEL: Corsa d
MOTOR: Z14XEP
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut, cred ca asta este, mai asteapta si parerea altor colegi


  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Incalzirea suplimentara/auxiliara sau cum vrei sa ii spui, se compune din:
- Un modul de comanda, undeva pe langa pedala de acceleratie, spre aeroterma;
- Doua relee, undeva pe aeroterma, in partea superioara;
- Doua sigurante, pe panoul de pe baterie, pozitia 1 si 3 de 40A si 60A;
- Incalzitorul cu trei rezistente, pe care l-ai gasit deja.
Fireste ca aceasta functie trebuie declarata in toate modulele de pe Low Speed CAN BUS.
Cel mai simplu ar fi sa testezi functia cu o diagnoza, cred ca si cu Op-Com se poate testa si chiar cred ca poti activa cele doua trepte.

Principiul de functionare, cred ca este fix ca la celelalte dispozitive de acest gen, adica trebuie sa fie indeplinite mai multe conditii pentru ca aceasta "incalzire" sa fie activata si oricum va functiona pe o perioada scurta (pana ajunge lichidul de racire la 30 de grade).
Pe alte modele de opel, conditiile sunt cam asa:
- temperatura exterioara sub un anumit prag (cred ca 0 grade);
- temperatura ceruta la interior, peste un anumit prag (cred ca 26 grade);
- temperatura lichidului de racire sa nu depaseasca un anumit prag (cred ca 30 grade);
- tensiunea in sistemul electric sa fie cea prescrisa, adica alternator bun, baterie buna si incarcata;
Stiu ca se mai vehicula si informatia ca ar trebui sa ai functia AC activata (pentru a nu fi in regim "econ") si ca ar trebui apasata acceleratia pe la 1500RPM, dupa pornire.
Despre aceste ultime doua conditii, eu nu sunt foarte convins, pentru ca ele sunt conditii care tin de operatorul uman si deci, ar fi trebuit sa apara in manualul de utilizare (si nu apar).
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa D

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR