Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Salut, dupa un scurt drum am fãcut testul cu pedalele si mi a aparut eroarea 111606, am înțeles ca e unul din senzorii de temperatura antigel. Prima intrebare ar fii daca are ceva daca merg asa cu ea ca plec la mare si sa nu am probleme, termostatul deschide bine la 105 gradr, ventilatorul 113.. Motorul merge bine
Alta intrebare, am vãzut ca pe corpul termostatului vin doua mufe / senzori, care din cele douã e senzorul de temperatura din poza?


MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z16XEP

CODURI EROARE: 111606
Skip ads

  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Cel unde arãți cu degetul.normal se aflã pe capacul de termostat dacã îi scoți mufã ventilator pleacã direct pe a 2 turație
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Deci ala unde arat cu degetul este senzorul. Sa i dau cu spray de contacte poate dispare eroarea, ținând cont ca termostatul e schimbat de nici 2 ani..
Mersi frumos. Daca merg asa o perioada cu ea are ceva?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
E posibil sã creascã consumul...
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
N am observat nimic suspect încã, momentan e la mecanic sa schimbe distribuția si inca ceva.
Sa vad cum aflu care din ele e defect, ala de pe termostat am înțeles ca nu merge schimbat decât cu totul, dar ala de pe radiator o merge schimbat?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Din ce am aflat, senzorii de temperaturã se pot schimba separat, fiecare.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Cata Stefan parca zicea ca cel de pe carcasa termostatului se schimba doar cu totul..In fine,o sa dau bateria jos si incerc sa scot mufa de unde arat cu degetul,mi s-a spus ca ala unde arat cu degetul e senzorul,nu ala incercuit.Sper sa aiba dreptate Smile
\Mersi mult bibu16v.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Senzorii de temperatura (ambii, atat cel pentru managementul "injectiei" cat si cel pentru managementul racirii motorului) se pot schimba "singuri".
Insa mufa care se gaseste pe termostat, nu are de-a face cu vreun senzor. Acea mufa este pentru controlul (ECU) asupra temperaturii de deschidere a termostatului. Deci, evident ca acolo vorbim despre o singura "piesa" deci, se schimba intreaga (iar, din ceea ce vad eu, eroarea ta, P1116, tocmai la acest circuit se refera).

Edit:
Din ceea ce cunosc eu, controlul ECU asupra temperaturii de deschidere, se face printr-un element (rezistenta) incandescent, comandat electric.
Acest element, constructiv se afla direct in rezervorul de cearã al termostatului mecanic. Cand ECU (in urma algoritmului implementat) decide ca trebuie sa coboare temperatura lichidului de racire, sub temperatura de deschidere a termostatului, acesta (ECU) comanda incalzirea elementului incandescent din interiorul termostatului, ceara se dilata si termostatul deschide.
Astfel, chiar daca termostatul este "pãcãlit" de catre ECU, sa deschida mai repede, totusi ECU stie permanent temperatura reala a lichidului de racire si poate sa o mentina la pragul stabilit in algoritmul implementat.

P.S. Nu am avut de-a face, deci nu cunosc algoritmul, insa logica imi spune cam asa:
Atunci cand temperaturile circuitului de racire si cea exterioara sunt relativ mari si soferul adopta un stil de condus agresiv/sportiv, pentru a nu ajunge la incapacitatea de racire suficienta, pragul de deschidere pentru termostat, va fi coborat. (repet, aceata este doar o presupunere)


Ultima modificare făcută de sebage la Vin 05 Aug, 2022 1:31 pm, modificat de 2 ori în total
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
@catastefan e un practician experimentat, ar trebui sã știe...
Concluzia mea a venit din faptul cã, la motorizarea asta, Z16XEP pe Astra H, sunt prezenți (doar) 2 senzori de temperaturã lichid de rãcire(în legãturã cu ECU):
- pe radiator GM 9193163;
- pe carcasa termostat GM 93174208.
Odatã ce vin cu coduri, se presupune cã se pot gãsi și atunci și cel de pe termostat se schimbã independent de termostat.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
L am schimbat eu pe ala original (termostatul) din cauza unui dobitoc de mecanic, cand am luat mașina zicea ca nu e normal sa stea la temperatura asta si am zis sa l schimb. Dr atunci am schimbat 2 termostaturi, aftermarket unul mi a ramas blocat pe deschis si acum ãsta cu eroarea asta
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Ia un termostat dintre cele schimbate, scoti mufa din cel de pe masina, o pui in termostatul demontat si vezi daca se sterge eroarea.
Daca se sterge, inteleg ca stii ce ai de facut.

Daca am dreptate, atunci cred ca nu prea are importanta in functionarea corecta, atat timp cat tu nu vei abuza de toti cei 105 cãluți Smile
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Nu le mai am de mult din pãcate. Oricum o sa l schimb si sa vad ce iau, ai vreo recomandare de ceva dr calitate in afara de original? N as da nici 6 7 milioane pe un termostat totuși.. Poate din dezmembrãri original.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cum spuneam, nu am experienta cu acestea. Nu pot face recomandari.
Dar, inainte sa dai banii pe ceva, te asiguri ca acea componenta este defecta.
Cel mai simplu ar fi sa mergi la dezmembrari si sa pui unul SH in mufa, sa vezi ce se intampla cu eroarea.
Strict pentru verificare, ar merge si cu un bec, insa nu stim exact valoarea rezistentei pe componenta originala.

Asteapta si o parere de la colegii care cunosc acest sistem (eu nu il cunosc, cum am mai spus), poate vor fi de aceeasi parere, ca nu prezinta probleme deosebite daca mergi asa.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am gãsit pe grupul de fb la cineva la fel dar bineînțeles cã dupã ce a rezolvat problema nu mai rãspunde, cum sunt 70% din oameni de fapt Smile).
Mersi de rãspunsuri,o sa revin cu rezolvarea când e.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
I am scos mufa de la senzor, am dat doar pe mufa cu spray de contacte fiindca n am putut sa scot suportul de la baterie(i am scos șuruburile alea 2,am tãiat șoriceii care erau cu conductele alea dar nu iesea), o bag înapoi dar am împins-o forțat apãsând pe clipsul ala, n a fãcut clanț dar pare ca a intrat bine. Acum am pornit-o, am plecat cu ea la drum dar eroarea la testul cu pedalele a rãmas, observ ca acum deschide termostatul ca atunci cand am avut spart un furtun, la 94 95 de grade, termocupla pleaca la 104 grade in loc de 113.
Nu s priceput într-adevãr dar pana si cel mai mic lucru e complicat la mașina asta Smile). Rãmâne valabila treaba cu schimbatul termostatului, senzorul ala pare capsulat pe carcasa lui, sigur nu merge schimbat.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Repet:
- nu este senzor, ci este un element comandat (o rezistenta);
- aceasta rezistenta nu se poate schimba individual ci doar cu tot cu termostatul, ea fiind inclusa in termostat;
- senzorii de temperatura se pot schimba individual;
- aparent, acum ar lucra corect cred, din cauza temperaturilor exterioare prea mari, se comanda o temperatura mai joasa de deschidere pentru a asigura un ΔT (diferenta de temperaturi) in vederea unui schimb mai facil de caldura.
Eroarea o poti sterge cu interfata de diagnoza, pe care presupun ca o ai, ca sa poti citi acele valori atat de exact.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Si a revenit, acum deschide normal la 106 grade si ventilatorul pleacã la 113.
Probabil a fãcut asa ca am scos mufa aia, in fine.. N am nicio interfațã, fac testul cu pedalele si imi arata erorile Very Happy
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Da, dar astfel, iti arata toate erorile care au fost inregistrate candva.
Dupa remedierea oricarui defect, trebuie sa stergi erorile, pentru a vedea daca reapar sau apar altele,
Vazand toate cele scrise, nu te grabi sa schimbi ceva.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am avut anul trecut problema cu cilindrul 2 s au 3, era de la bobina de inducție. Am schimbat bobina, am mers 100-200km si a dispãrut singura eroarea, la fel si cand am schimbat sonda lambda.
Mașina merge bine, dar cand vad o eroare imi sta pe cap și clar o problema trebuie sa fie.. Oricum m am documentat mai mult azi si se pare ca n are nimic daca merg asa, oricum eu sunt atent la temperatura apei din bord, nu exista sa mi fiarbã motorul s au chestii d astea. Smile
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Da, la un anumit numar de porniri la care eroarea nu mai este prezenta, se sterge.
Stiu ca este functie de numarul de porniri "reusite" dar, spre rusinea mea, nu cunosc acest numar.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR