- GMarius234
- OP
- 1 mesaje
- din 14 Sep 2020
GMarius234
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2020
- Mesaj Privat
Salutare,
Am un Opel Astra H 1.9 74 kw din 2006 si ieri seara m-a lasat aeroterma, nu mai merge pe nicio treapta de viteza. Am luat toate sigurantele la rand si sunt ok, releele nu stiu cum le-as putea verifica.
Fiind duminica si niciun service deschis, m-am apucat sa dau jos torpedoul sa vad ce este pe acolo si sa caut rezistenta si am gasit-o pe cea din poza de mai jos. Am uitat sa decuplez bornele de la baterie si am atins cu capetele metalice ale rezistentei o parte metalica si aeroterma a inceput sa mearga, chiar daca nu era contactul pus. Oare rezistenta asta este de vina? Oare una noua ar rezolva problema? Sau este blocul de comanda al aerotermei?
Am citit tot ce am gasit despre acest subiect azi noapte, m-am uitat la filmulete, dar in situatia mea nu stiu care este de fapt problema ... rezistenta ... sau altceva ...
Multumesc anticipat
MODEL: Opel Astra H
MOTOR: 1.9 CDTI
LOCATIE: Bucuresti
Am un Opel Astra H 1.9 74 kw din 2006 si ieri seara m-a lasat aeroterma, nu mai merge pe nicio treapta de viteza. Am luat toate sigurantele la rand si sunt ok, releele nu stiu cum le-as putea verifica.
Fiind duminica si niciun service deschis, m-am apucat sa dau jos torpedoul sa vad ce este pe acolo si sa caut rezistenta si am gasit-o pe cea din poza de mai jos. Am uitat sa decuplez bornele de la baterie si am atins cu capetele metalice ale rezistentei o parte metalica si aeroterma a inceput sa mearga, chiar daca nu era contactul pus. Oare rezistenta asta este de vina? Oare una noua ar rezolva problema? Sau este blocul de comanda al aerotermei?
Am citit tot ce am gasit despre acest subiect azi noapte, m-am uitat la filmulete, dar in situatia mea nu stiu care este de fapt problema ... rezistenta ... sau altceva ...
Multumesc anticipat
MODEL: Opel Astra H
MOTOR: 1.9 CDTI
LOCATIE: Bucuresti
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
"Chestia aia" nu este rezistenta de trepte, este regulator de turatie, adica este un modul electronic. (nu am deschis vreunul, asa ca nu stiu daca l-a putu afectat acea "atingere" la caroserie)
Tu ai climatizare cu control semiautomat sau automat. De care ai?
Daca este cu control automat, pe display mai apar modificarile pe care le fai la clima?
Celelalte comenzi de la climatizare, functioneaza? Adica daca mofifici zona de distributie aer, auzi ca ar functiona actuatorul clapetelor?
Sigurantele au fost verificate si in REC sau doar in UEC?
+12V este clar ca ai .... dar masa (GND) pe firul Maro, gros, te-ai asigurat ca ai?
Tu ai climatizare cu control semiautomat sau automat. De care ai?
Daca este cu control automat, pe display mai apar modificarile pe care le fai la clima?
Celelalte comenzi de la climatizare, functioneaza? Adica daca mofifici zona de distributie aer, auzi ca ar functiona actuatorul clapetelor?
Sigurantele au fost verificate si in REC sau doar in UEC?
+12V este clar ca ai .... dar masa (GND) pe firul Maro, gros, te-ai asigurat ca ai?
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Radiatorul montajului este legat la masa prin constructia lui.
Atingerea lui de caroserie nu trebuie sa il afecteze cu nimic, asadar prin pornirea ventilatorului in momentul atingerii la caroserie duce clar la o lipsa de minus pt. Montaj sau ventilator.
Asta inseamna contacte imperfecte sau lipsa lor
Atingerea lui de caroserie nu trebuie sa il afecteze cu nimic, asadar prin pornirea ventilatorului in momentul atingerii la caroserie duce clar la o lipsa de minus pt. Montaj sau ventilator.
Asta inseamna contacte imperfecte sau lipsa lor
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
In general, obisnuiesc ca atunci cand observ o greseala (de care sunt sigur ca este greseala), sa atrag atentia (discret) pentru ca acel coleg sa "dreaga busuiocul" singur. Asa mi se pare colegial.
Si pentru ca acest lucru nu s-a intamplat, personal ma simt obligat sa spun ceea ce stiu.
Repet, sa o spun, doar pentru ca sa ramana o informatie corecta.
Sper sa nu fie considerata (interventia mea) ca o rautate sau mai stiu eu ce.
Simplul fapt ca atunci cand s-a atins cu radiatorul la masa, ventilatorul a pornit, nu ne poate spune nimic despre masa (GND). Ne spune doar ca sigur avem +12V si ca sigur electromotorul ventilatorului este functional, atat!
Radiatorul NU este legat la masa nici din constructie si nici din vreun defect.
Asta puteam deduce din faptul ca ni s-a spus clar ca a fost atins la masa cand NU era contactul pus, deci NU trebuia sa porneasca ventilatorul, chiar daca acolo ar fi fost problema.
Functionarea acestui ansamblu modul regulator / electroventilator este cam asa:
- Intern, plusul de alimentare si plusul de iesire pentru electroventilator, sunt conectate impreuna;
- minusul electroventilatorului este legat la radiator.
Asta ne spune noua ca, avem de-a face cu un etaj final de putere conectat cu sarcina (consumatorul) in Drena sau in Colector (in functie de elementul semiconductor folosit).
Am fost tentat sa spun ca este vorba de un MOSFET (si comanda cu PWM), pentru ca ar fi rezultat o eficienta mai mare, dar vazand dimensiunile radiatorului(destul de mare), tind sa cred ca totusi este regulator liniar, serie, cu tranzistor bipolar.
Astfel, este absolut normal ca atunci cand radiatorul este atins de caroserie, electroventilatorul sa functioneze, pentru ca este alimentat direct la +12V, fara alte elemente interpuse.
Deci, dupa parerea mea si tinand cont de argumentele de mai sus, posibilele defecte, raman cele pe care le-am enuntat in prima postare.
P.S. Dubiul asupra unui eventual defect dupa ce radiatorul a ajuns la caroserie, era cu privire la un eventual etaj final de putere de forma "jumatate de punte H", totusi nu cred sa fie cazul, repet, din cauza dimensiunii mari a radiatorului si oricum, judecand ... ar fi fost o prostie. Asa cum am spus, nu am deschis un astfel de modul regulator.
Si pentru ca acest lucru nu s-a intamplat, personal ma simt obligat sa spun ceea ce stiu.
Repet, sa o spun, doar pentru ca sa ramana o informatie corecta.
Sper sa nu fie considerata (interventia mea) ca o rautate sau mai stiu eu ce.
Simplul fapt ca atunci cand s-a atins cu radiatorul la masa, ventilatorul a pornit, nu ne poate spune nimic despre masa (GND). Ne spune doar ca sigur avem +12V si ca sigur electromotorul ventilatorului este functional, atat!
Radiatorul NU este legat la masa nici din constructie si nici din vreun defect.
Asta puteam deduce din faptul ca ni s-a spus clar ca a fost atins la masa cand NU era contactul pus, deci NU trebuia sa porneasca ventilatorul, chiar daca acolo ar fi fost problema.
Functionarea acestui ansamblu modul regulator / electroventilator este cam asa:
- Intern, plusul de alimentare si plusul de iesire pentru electroventilator, sunt conectate impreuna;
- minusul electroventilatorului este legat la radiator.
Asta ne spune noua ca, avem de-a face cu un etaj final de putere conectat cu sarcina (consumatorul) in Drena sau in Colector (in functie de elementul semiconductor folosit).
Am fost tentat sa spun ca este vorba de un MOSFET (si comanda cu PWM), pentru ca ar fi rezultat o eficienta mai mare, dar vazand dimensiunile radiatorului(destul de mare), tind sa cred ca totusi este regulator liniar, serie, cu tranzistor bipolar.
Astfel, este absolut normal ca atunci cand radiatorul este atins de caroserie, electroventilatorul sa functioneze, pentru ca este alimentat direct la +12V, fara alte elemente interpuse.
Deci, dupa parerea mea si tinand cont de argumentele de mai sus, posibilele defecte, raman cele pe care le-am enuntat in prima postare.
P.S. Dubiul asupra unui eventual defect dupa ce radiatorul a ajuns la caroserie, era cu privire la un eventual etaj final de putere de forma "jumatate de punte H", totusi nu cred sa fie cazul, repet, din cauza dimensiunii mari a radiatorului si oricum, judecand ... ar fi fost o prostie. Asa cum am spus, nu am deschis un astfel de modul regulator.
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
GMarius234 a scris:Salutare,
Am un Opel Astra H 1.9 74 kw din 2006 si ieri seara m-a lasat aeroterma, nu mai merge pe nicio treapta de viteza. Am luat toate sigurantele la rand si sunt ok, releele nu stiu cum le-as putea verifica.
Fiind duminica si niciun service deschis, m-am apucat sa dau jos torpedoul sa vad ce este pe acolo si sa caut rezistenta si am gasit-o pe cea din poza de mai jos. Am uitat sa decuplez bornele de la baterie si am atins cu capetele metalice ale rezistentei o parte metalica si aeroterma a inceput sa mearga, chiar daca nu era contactul pus. Oare rezistenta asta este de vina? Oare una noua ar rezolva problema? Sau este blocul de comanda al aerotermei?
Am citit tot ce am gasit despre acest subiect azi noapte, m-am uitat la filmulete, dar in situatia mea nu stiu care este de fapt problema ... rezistenta ... sau altceva ...
Multumesc anticipat
MODEL: Opel Astra H
MOTOR: 1.9 CDTI
LOCATIE: Bucuresti
Am un Opel Astra H 1.9 74 kw din 2006 si ieri seara m-a lasat aeroterma, nu mai merge pe nicio treapta de viteza. Am luat toate sigurantele la rand si sunt ok, releele nu stiu cum le-as putea verifica.
Fiind duminica si niciun service deschis, m-am apucat sa dau jos torpedoul sa vad ce este pe acolo si sa caut rezistenta si am gasit-o pe cea din poza de mai jos. Am uitat sa decuplez bornele de la baterie si am atins cu capetele metalice ale rezistentei o parte metalica si aeroterma a inceput sa mearga, chiar daca nu era contactul pus. Oare rezistenta asta este de vina? Oare una noua ar rezolva problema? Sau este blocul de comanda al aerotermei?
Am citit tot ce am gasit despre acest subiect azi noapte, m-am uitat la filmulete, dar in situatia mea nu stiu care este de fapt problema ... rezistenta ... sau altceva ...
Multumesc anticipat
MODEL: Opel Astra H
MOTOR: 1.9 CDTI
LOCATIE: Bucuresti
Salut. Am o problema asemanatoare, doar ca la mine nu se mai opreste deloc aeroterma, nici macar cand scot bordul... Trebuie neaparat sa scot borna bateriei sau siguranta F3 (mentionez ca nu am incercat sa scot si siguranta F2 , am vazut in alte postari ca ar merge si la F3. Am mai vazut ceva de F3.2 - asta nu stiu care ar fi )
Cum ai reusit sa scoti chestia respectiva ? m-am chinuit putin cu ea si nu a iesit sub nici o forma.
Am vazut ca unii o numesc releu trepte, dar am vazut la Sebage ca ii zice modul electronic de control . Este oare acelasi lucru?
Adica lumea se refera la acelasi obiect doar ca l-au "botezat" diferit? sau exista pe undeva si un releu trepre pentru controlul aerotermei si un modul electronic de control a turatiei?
Multumesc. Sper sa mai intre lumea cu raspunsuri pe forum, ca vine iarna si e nebunie dimineata cu dezaburirea si cu frigul... Chiar daca e octombrie doar, am prins si bruma ... nu prea e fain sa stai intr-o masina la 2 -5 grade, timp indelungat .
Stie careva ce denumire ar putea avea in engleza? poate gasim ceva scheme sau ami multe explicatii cu privire la obiectul respectiv. Si la fenomentul "Aeroterma posedata ".
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
O sa ma rezum la a raspunde strict la ceea ce nu am raspuns dincolo:
Masinile cu comanda manuala pentru treptele de turatie a ventilatorului (de habitaclu), au un grup de rezistente pentru treptele reduse (grup popular cunoscut ca rezistenta de trepte).
Masinile cu comanda semiautomata sau automata/electronica a turatiei ventilatorului (de habitaclu), au un modul electronic "regulator de turatie" (Blower regulator).
Functia indeplinita de ambele, este aceeasi, adica realizeaza reducerea turatiei ventilatorului, in functie de cerinte. Dar principiul de functionare, este total diferit, deci nu pot puse unul in locul celuilalt.
De scos, cam asa:
http://www.youtube.com/watch?v=tjBghKd3_z0
P.S. Scheme iti putem oferi, dar ... ce fel de scheme si la ce te-ar ajuta?
Masinile cu comanda manuala pentru treptele de turatie a ventilatorului (de habitaclu), au un grup de rezistente pentru treptele reduse (grup popular cunoscut ca rezistenta de trepte).
Masinile cu comanda semiautomata sau automata/electronica a turatiei ventilatorului (de habitaclu), au un modul electronic "regulator de turatie" (Blower regulator).
Functia indeplinita de ambele, este aceeasi, adica realizeaza reducerea turatiei ventilatorului, in functie de cerinte. Dar principiul de functionare, este total diferit, deci nu pot puse unul in locul celuilalt.
De scos, cam asa:
http://www.youtube.com/watch?v=tjBghKd3_z0
P.S. Scheme iti putem oferi, dar ... ce fel de scheme si la ce te-ar ajuta?
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat
- AGabriel951
- **
- 59 mesaje
- din 02 Aug 2017
AGabriel951
- Mesaje scrise: 59
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2017
- Mesaj Privat