- SebastianS
- OP
- 31 mesaje
- din 04 Jan 2017
- Dolj
SebastianS
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2017
- Mesaj Privat
Salut! Recent am achiziționat un Opel astra h 2005, 1.4 benzina 90 cp + GPL.
Mașina merge impecabil, dar problema apare în momentul în care sta la ralanti. În momentul în care sta la ralanti, motorul are un tãcãnit, auzindu-se fix ca un diesel, iar în momentul în care se tureaza puțin sunetul dispare, revenind din nou în momentul în care ajunge la ralanti.
În mers nu are niciun fel de problema, am parcurs aproximativ 4mii km în starea în care este și nu mi-a fãcut nicio problema, dar sunetul respectiv este deranjant și doresc sa scap de acesta.
La testul cu pedale nu apare nicio eroare, iar în momentul în care am fost la mai mulți "mecanici" aceștia mi-au spus o grãmadã de variante din cauza cãrora ar fi problema în cauza, dar niciunul nu a fost sigur de rãspunsurile pe care le-a dat.
În cele din urma am fost la un "bun mecanic" din Craiova în urma recomandãrilor posesorilor de opel. Pot spune ca am plecat asa cum m-am întors, ba chiar cu 400 de lei pe minus în urma "reparatiei", deși nu remediase problema, spunând în final ca nu știe cauza sunetului și ca este depãșit de situație.
Am tot cautat pe net care ar putea fi cauza, dar nu am gãsit nimic concret și as vrea sa scap de plimbarile pe la schimbãtorii de piese care sa-si dea cu pãrerea și nu au habar sa remedieze problema.
Menționez faptul ca au fost descãrcați compensatori, axul cu came nu prezintã uzura, iar lanțul distribuției sta perfect întins și pare în stare buna (fostul proprietar a precizat ca a schimbat distribuția și ca a segmentat motorul).
MODEL: Astra h
MOTOR: 1.4 90cp z14xep
Mașina merge impecabil, dar problema apare în momentul în care sta la ralanti. În momentul în care sta la ralanti, motorul are un tãcãnit, auzindu-se fix ca un diesel, iar în momentul în care se tureaza puțin sunetul dispare, revenind din nou în momentul în care ajunge la ralanti.
În mers nu are niciun fel de problema, am parcurs aproximativ 4mii km în starea în care este și nu mi-a fãcut nicio problema, dar sunetul respectiv este deranjant și doresc sa scap de acesta.
La testul cu pedale nu apare nicio eroare, iar în momentul în care am fost la mai mulți "mecanici" aceștia mi-au spus o grãmadã de variante din cauza cãrora ar fi problema în cauza, dar niciunul nu a fost sigur de rãspunsurile pe care le-a dat.
În cele din urma am fost la un "bun mecanic" din Craiova în urma recomandãrilor posesorilor de opel. Pot spune ca am plecat asa cum m-am întors, ba chiar cu 400 de lei pe minus în urma "reparatiei", deși nu remediase problema, spunând în final ca nu știe cauza sunetului și ca este depãșit de situație.
Am tot cautat pe net care ar putea fi cauza, dar nu am gãsit nimic concret și as vrea sa scap de plimbarile pe la schimbãtorii de piese care sa-si dea cu pãrerea și nu au habar sa remedieze problema.
Menționez faptul ca au fost descãrcați compensatori, axul cu came nu prezintã uzura, iar lanțul distribuției sta perfect întins și pare în stare buna (fostul proprietar a precizat ca a schimbat distribuția și ca a segmentat motorul).
MODEL: Astra h
MOTOR: 1.4 90cp z14xep
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Dã un ochi pe-acilea:
https://www.clubopel.com/rez...xep&sa=Cauta, în special https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=15111(postãrile lui @dancuciureanu).
Ar putea fi chiar clapetele twinport...
https://www.clubopel.com/rez...xep&sa=Cauta, în special https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=15111(postãrile lui @dancuciureanu).
Ar putea fi chiar clapetele twinport...
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Nu cred sa tacane clapetele de twin asa, mai degraba:
1.tacheti
2. intinzator lant uzat si nu sta tensionat in relanti sau
3. pompa de ulei functioneaza, dar sorb mizerabil si...
Nu trebuie ignorat nici faptul ca la z14xep mai trebuie demontat capacul culbutori si verificata strangerea lacatelor de axe, stiut fiind ca se slabesc.
1.tacheti
2. intinzator lant uzat si nu sta tensionat in relanti sau
3. pompa de ulei functioneaza, dar sorb mizerabil si...
Nu trebuie ignorat nici faptul ca la z14xep mai trebuie demontat capacul culbutori si verificata strangerea lacatelor de axe, stiut fiind ca se slabesc.
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
- SebastianS
- OP
- 31 mesaje
- din 04 Jan 2017
- Dolj
SebastianS
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2017
- Mesaj Privat
A fost luat in seama si aspectul clapetelor twinport, au fost verificate (le-a scos mufa sau ceva de genul pentru a le dezactiva, dar sunetul era la fel) și nu a fost constatata vreo problema.
Am uitat sa precizez faptul ca a fost mãsuratã inclusiv presiunea uleiului, aceasta stand undeva între 1.7-1.8 în momentul în care motorul este la peste 90 de grade.
Totodatã, sorbul a fost curãțat pentru ca m-am gândit ca nu e suficient ulei, dar nu s-a schimbat sunetul.
Nu știu ce sa zic legat de Întinzãtor deoarece în momentul în care a fost desfãcut motorul pentru a se umbla la compensatori a fost verificat lanțul și stãtea întins, nu a reușit sa-l îndepãrteze deloc, deși a tot tras de el.
Inclusiv uleiul l-am schimbat de 2 ori gândindu-mã ca poate influenta, prima data am încercat castrol 10w40, iar dupã maxim 200km l-am înlocuit cu mobil 5w30 (sau 5w40, nu-mi mai amintesc exact).
Ultima modificare făcută de SebastianS la Joi 07 Jul, 2022 4:20 pm
Am uitat sa precizez faptul ca a fost mãsuratã inclusiv presiunea uleiului, aceasta stand undeva între 1.7-1.8 în momentul în care motorul este la peste 90 de grade.
Totodatã, sorbul a fost curãțat pentru ca m-am gândit ca nu e suficient ulei, dar nu s-a schimbat sunetul.
Nu știu ce sa zic legat de Întinzãtor deoarece în momentul în care a fost desfãcut motorul pentru a se umbla la compensatori a fost verificat lanțul și stãtea întins, nu a reușit sa-l îndepãrteze deloc, deși a tot tras de el.
Inclusiv uleiul l-am schimbat de 2 ori gândindu-mã ca poate influenta, prima data am încercat castrol 10w40, iar dupã maxim 200km l-am înlocuit cu mobil 5w30 (sau 5w40, nu-mi mai amintesc exact).
Ultima modificare făcută de SebastianS la Joi 07 Jul, 2022 4:20 pm
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- SebastianS
- OP
- 31 mesaje
- din 04 Jan 2017
- Dolj
SebastianS
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2017
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- SebastianS
- OP
- 31 mesaje
- din 04 Jan 2017
- Dolj
SebastianS
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2017
- Mesaj Privat
Nu ma pricep atât de bine la mecanica și nu știu exact la ce te referi prin cele de mai sus. Eu voiam sa spun ca în momentul în care a dat axele jos și toate lucrurile aferente, ar fi trebuit sa observe dacã sunt nereguli la axe sau la lucrurile ce vin la "pachet" cu ele..
Ma gândesc sa ii schimb totuși și distribuția asa cum am vãzut ca au procedat majoritatea colegilor ce s-au lovit de problema sunetului in cauza, deși bãiatul de la care am luat-o a spus ca a fost schimbata odatã cu segmentarea motorului.
Mulțumesc pentru sugestii și pentru implicare, iar dacã mai este cineva ce ar putea sa vina cu o alta soluție, este așteptat cu drag!
Ma gândesc sa ii schimb totuși și distribuția asa cum am vãzut ca au procedat majoritatea colegilor ce s-au lovit de problema sunetului in cauza, deși bãiatul de la care am luat-o a spus ca a fost schimbata odatã cu segmentarea motorului.
Mulțumesc pentru sugestii și pentru implicare, iar dacã mai este cineva ce ar putea sa vina cu o alta soluție, este așteptat cu drag!
- SebastianS
- OP
- 31 mesaje
- din 04 Jan 2017
- Dolj
SebastianS
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2017
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
LTamas79
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2019
- Mesaj Privat
Vã salut...!referitor la acel agãțat la relanti nu știu ce sa zic ..!Așa face și a mea de ceva vreme .Astra h 2007 diesel 150 soft pe dpf .Pãrerile sunt multe..Concluzia cred cã o trag tot cu tester! Daca aveți idei de unde ar fi problema sau ați întâlnit nu ezitați sã scrieți sa le arãtãm unor mecanici cã sunt doar așa de forma.Multumesc .