Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • stoiansmj

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut Sad .Sunt nou pe forum si am venit cu probleme in legatura cu motorul Z16XEP...
Sa incep cu problema...prima data a aprut semnul"elicopter"(Emisiile noxe),apoi am bagat la "meserias"calculatorul,de aici a inceput nebunia si investiti degeaba in piese care nu erau necesare,dupa aceasta a inceput sa aiba simtomul mers in "3 buji"(la diferenta de 3-6-8 zile incepe sa mearga in "3 buji"abia trage si semnul "elicopter mi se aprinde intermitent,dupa ce vad ca face asa am 2 alternative sa nu ami mai faca,ori opresc/pornesc masina si asi revine ori trebuie sa scot fisa de la bujie si iara asi revine,dupa cum am zis nu ami face periodic si nici cand se incalzeste,face exact cand nu te astepti).Meseriasu a zis prima data ca sunt bujiile(prima oara am pus ngk,dupa aceea mia zis ca nu sunt bune si sa pun originale,am pus originale GM),dupa ce a vazut ca nu a mers a zis ca este Bobina de Inductie(am pu bobina originala GM DELPHI) si dupa ce am pus si bobina degeaba mia zis ca este pe la galerie ceva,dar de aici nu am mai ascultat.Apropo mia zis sa schimb si Sonda Lambda...Smile)
Dupa ce ma-m uitat pe AstraForum mi-am facut un prieten si mi a zis cum pot vedea ce ERORI am.Am apasat pedala de frana concomitent cu aceleratia si am pus contactul in treapta 2 si am aflat ERORILE:
-P030000,030100,030200,030300,030400
-P031400
-P130000
-P140505
-P161450 si cu aceste coduri am deslusit cat de cat din problema aparuta


P0130 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-024
P0130 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-024
P0130 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1) C-024
P0130 O2 Sensor - Too Few Rich/Lean And Lean/Rich Switches (Bank 1 Sensor 1) C-024
P0130 O2 Sensor Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 1) C-024

P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected B-025
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected B-025
P0302 Cylinder 2 Misfire Detected B-025
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected B-025
P0304 Cylinder 4 Misfire Detected B-025
P0314 Single Cylinder Misfire Detected B-025

P1405 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Feedback Voltage High B-032
P1405 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve Feedback Voltage Low B-032

Prietenul facut pe astra forum mia zis ca este ceva electric vreun fir pana in valva EGR sau cum am mai vazut pe aici posibil chiar valva EGR(tin sa zic ca si intreruperea aceasta mers in "3buji"dadea cum ar fi bobina tot pe saituri am vazut).Astept parerile voastre cu mare drag, si ce posibilitati ar fi pt a verifica fara a mai duce masina la" Meserias".Ma disperat, de 3 luni nu ai dau de cap si nu mai am bani sa investesc fara sens si care costa(la ora asta am dat pe bobina si buji peste 8 mil fara sa rezolv problema).Multumesc si astept pareri...
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Dupa cate erori iti da sa nu fie calculatorul de injectie stricat (ECU). Mergi la tester si sterge erorile si vezi daca a acestea incep sa apara dupa ce se incalzeste motorul .La majoritatea masinilor la care apar erori dupa ce se incalzeste motorul e ECU de de vina , mai ales ca tu ai o multitudine de erori.
La z16xep calculatoarele astea sunt dupa parerea mea foarte proaste .
  • stoiansmj

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2011

  • Mesaj Privat
acestea sunt erorile-P030000,030100,030200,030300,030400
-P031400
-P130000
-P140505
-P161450 celelate sunt explicatia pt a nu mai sta oameni sa caute ce inseamna.
Colegul cu care am vb pe forumastra mi a zis ca nu are cum pt ca altfel nu mai mergea masina pt ca are prieteni care chiar au probleme la ECU si nu le mai functiona.Nu cred ca as fi chiar asa de ghinionist...
Erorile au mai fost stersela inceput cand masina nu facea(dar avea sonda aprinsa "elicopter") si au aparut iara dupa cum se vede.Am zis ca nu face decat cand vrea ea, nu tine cont cand se incalzeste motorul sau este rece.Multumesc pt parere dar oricum ma duc sa sterg iara erorile dar prietenul de pe astra forum si are si aici cont mia zis sa nu mai bag OP sau ceva de genu, ci sa bag Tech-ul sau ceva de genul.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Si eu am avut probleme la ECU si masina mergea .A trecut un an de atunci cred ca am din nou probleme la ECU pentru ca am schimbat un EGR si tot imi da eroare in bord P0340 -senzorul ax cu came si P1405 EGR inca nu stiu daca nu e de la cablaj .
Acum eu zic sa iti cauti un electricean bun care se picepe la opel si sa elimini cablajul adica sa iti masoare cablajul si sa vada daca nu cumva e intrerupt sau e undeva un scurt.
Cel mai bine ar fi daca ai avea un TIS sa faci o diagnosticare pas cu pas .
  • stoiansmj

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Offff cred ca ma pregatesc sa vand masina...deci nu mai stiu ce sa schimb....mai recent am vazut pe forum sa scot mufa de la EGR si sa vad daca mai face.acum sa vad ce zice, chiar daca am scos mufa masina merge normal merge normal...
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
De vandut poti sa o vinzi da tot trebuie s-o repari ca sa iti scoti banii pe ea.Cine cumpara o masina care nu merge si are becuri aprinse prin bord.
  • stoiansmj

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Normal nu trebuia sa dea o eroare de la ECU ca ar fi ceva probleme la el...ami da precum ar fi un fir sau curent slab ceva de genu pana in EGR.. cam asa intelegem din erori...cat te-a costat un ECU(nou sau la sh)?Apropo masina este Opel astra H GTC este aproape aceiasi chestie?
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
L-am reparat si m-a costat 1000 de lei in feb.2011 acum preturile au mai scazut .Da e acelasi motor din cate stiu si pe astra H.
  • stoiansmj

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2011

  • Mesaj Privat
al meu este de 105 cp ...si la cine l ai reparat la baiat care habar sau la reprezentanta?te intreb toate astea ca sunt disperat si ma enerveaza de numai pot....
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Al meu e de 103 oricum din cate stiu ECU-ul e tot Delphi-Multec .
L-am reparat la un baiat din Iasi care se ocupa cu asta.Oricum e departe de tine dar intra pe ECU.ro si vezi ca sunt niste baieti la Bucuresti care se ocupa cu asa ceva i-a legatura cu ei .Sau da un serach pe google.Din cate am vazut preturile au mai scazut adica e cam 100 -150 de euro o reparatie acum 400-600 ron.
  • stoiansmj

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos.o sa vad ce zic si ei, si sa vad cat costa.Sper sa nu fie ECU
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Dupa ce rezolvi posteaza sa vad si eu de curiozitate ce era. O seara buna.
  • stoiansmj

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2011

  • Mesaj Privat
da o sa vad dar nu acum recent ca ma secat de bani bagati pana acum in bobina si buji....o sa incerc sa ajung cu ea la reprezentanta... am sunat la ECU.ro si mi-au zis ca ar putea fi de la EGR... este treaba naspa daca este ECU ca trebuie sa ma duc pana acolo sa las masina sa ami desfaca ECU si sa il faca si mia zis ca nu are ECU sa ami puna ca sa pot pleca,are numai de astra g
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce reprezentante aveti voi acolo dar aici la noi nimeni nu prea se bazeaza pe reprezentanta , oricum merita incercat in limita posibilitatilor financiare.
  • stoiansmj

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2011

  • Mesaj Privat
DIBAS este la noi.mda,la cum sunt reprezentantele in ziua de azi in FOAME,mai bine te lasi... dar merita sa incerci poate au ei un soft mai performant si asi dau seama mai repede de la ce ar putea fi si sper sa se fi lovit de probleme de genul meu .
  • stoiansmj

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2011

  • Mesaj Privat
anunt ca am anulat EGR-ul(pus tabla de bere).vedem cum decurge treaba...va anunt daca masina mai face sau este vre o diferenta .Week-end placut..
  • Emperor1234

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Probleme motor Z16XEP
Salut stoiansmj si celor care au mai raspuns la acest topic,
Si eu am acelasi tip de motorizare la o Astra g an fabricatie 2008, printre ultimele loturi produse in Polonia si pot spune ca am cumparat-o de noua prin comanda la GTT Bucuresti. Ce-i drept nu am avut niciodata vreo problema cu motorul si nici nu imi doresc sa am, Doamne fereste! Fara a supara pe cineva...eu am ceva impotriva masinilor second hand, repet...eu personal, asta nu inseamna ca altii nu au bafta la masini sh. Deci parerea mea, stimate stoiansmj, dute cu masina ta intr-o reprezentatnta Opel, nu te mai lua dupa unul si altul, la ,,meseriasi" de pe marginea drumului.....eu sunt patit cu asa ceva...si mi-am distrus Opelul Vectra pe care l-am avut inaintea Astrei G si dupa urma caruia am pierdut vreo 2500 de euro...dupa ce am revandut-o! Am urmarit tot ce ai scris aici pe acest topic si crede-ma ca daca ai fi mers din prima la reprezentanta Opel nu ai fi cheltuit atatia bani.
Cu stima, Cristian
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Emperor1234 sincer si eu m-as duce cu masina la reprezentanta daca ar fi una in VS si daca nu ar incerca sa te jecmaneasca de bani , am patit-o la multe service-uri si nu prea am incredere in aceste reprezentante.
O sa te intrebi de ce? - pentru ca sunt schimbatori de piese adica vad ca ai o eroare pe EGR iti zic sa il schimbi nu stau nici macar un minut sa vada din ce cauza a aparut aceasta eroare daca mufa care intra in EGR are voltajul normal sa masoare -asta e doar un exemplu.
Sincer iti zic oricare dintre noi care are manualitate un scaner pentru opel si o trusa de scule poate sa schimbe niste piese.
Inca un exemlu am fost la reprezentanta ford cu masina un Fiesta careia ii curgea un lichid pe la pedala de ambreaj au zis ca trebuie schimbat tot kitul de ambreaj 2500-3000 lei , dar de fapt trebuia schimbat doar un pistonas la pedala de 215 lei plus manopera.
Cand vine vorba de ECU are un pret enorm e cam 1000 de euro la o masina care are o valoare de 4000-5000 de euro adica 20-25% din valoarea masinii , normal ca te duci sa il repari si te rogi sa nu se mai strice daca reprezentante ar practica o politica in care inginerii/mecanicii auto sa fie interesati de ce o anumita piesa cade ar vinde si piesa respectiva ar rezolva si defectul si ar avea si clienti fideli.
Asta e parerea mea.
  • stoiansmj

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut Emperor1234 si lui alexx_gan care ma ajuta in descoperirea problemei la acest motor.Emperor1234 ati dau dreptate 100% ca trebuie mers la reprezentanta Opel,sunt de aceiasi parere dupa cum am specificat mai sus.
Eu am cumparat aceasta masina SH pt ca de noua era foarte scumpa si nu detin atatia bani(masina de noua a fost cand iam facut ultima configurare in 2011 cand a iesit din productie la 19000 euro).Am aflat de curand ca cei de la Opel au facut restructurari de personal si ar fi ramas exact cei nepregatiti,deci nu mai este sigur nici la reprezentanta ca poate ati rezolva anumite probleme la masina.
Tin sa va anunt ca masina se comporta destul de bine...am reusit sa fac aproape 400 km de cand am anulat EGR-ul si totul este OK,chiar masina trage mai bine si consumul este acelasi(5.4-5.6 extraurban).Daca treaba decurge bine o sa cumpar un EGR nou pt a nu o lasa asa pt ca si piesa aceasta a fost pusa cu un sens.O sa revin dupa mai multi km sa va mai spun cum decurge treaba cu problema expusa.Multumesc si mai astept pareri preventiv...
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 814
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Nu mai ai nici un cod de eroare?Nu se mai aprinde nici un bec prin bord?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR