- menghesnelu
- OP
- 1 mesaje
- din 07 Jul 2022
- Grandland X 2019
- Targu Jiu
menghesnelu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Targu Jiu
- Masina: Grandland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2022
- Mesaj Privat
Am un Grandland X pe benzina la care mi s-a facut schimbiurile de ulei la reprezentanta: primele 2 cu 5W30 si ultimele 2 cu 0W30.
Dupa ultimul schimb de ulei, la nici 10.000km mi-a aparut o eroare in bord "senzor presiune ulei defect, opriti motorul. In cartea tehnica se specifica faptul ca 0W30 este ulei de motor pe motorina si 5W30 este ulei pentru motor pe benzina. Dupa schimbarea uleiului cu ulei 5W30, la un SERVICE autorizat eroarea nu a mai aparut. La nici o saptamana insa a aparut, la pornire eroarea MOTOR defect (pictograma cu motorul si semnul exclamarii)
Ce sa fie? Ce pot face? Este o greseala a celor de la reprezentanta care au inlocuit uleiul?
MODEL: Grandland X 2019
Dupa ultimul schimb de ulei, la nici 10.000km mi-a aparut o eroare in bord "senzor presiune ulei defect, opriti motorul. In cartea tehnica se specifica faptul ca 0W30 este ulei de motor pe motorina si 5W30 este ulei pentru motor pe benzina. Dupa schimbarea uleiului cu ulei 5W30, la un SERVICE autorizat eroarea nu a mai aparut. La nici o saptamana insa a aparut, la pornire eroarea MOTOR defect (pictograma cu motorul si semnul exclamarii)
Ce sa fie? Ce pot face? Este o greseala a celor de la reprezentanta care au inlocuit uleiul?
MODEL: Grandland X 2019
- Augustin73
- **
- 129 mesaje
- din 20 Jul 2014
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Augustin73
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2014
- Mesaj Privat
- IonutN
- **
- 291 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Astra 2018 B14NET
- Bucuresti
IonutN
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
menghesnelu a scris:Am un Grandland X pe benzina la care mi s-a facut schimbiurile de ulei la reprezentanta: primele 2 cu 5W30 si ultimele 2 cu 0W30.
Dupa ultimul schimb de ulei, la nici 10.000km mi-a aparut o eroare in bord "senzor presiune ulei defect, opriti motorul. In cartea tehnica se specifica faptul ca 0W30 este ulei de motor pe motorina si 5W30 este ulei pentru motor pe benzina. Dupa schimbarea uleiului cu ulei 5W30, la un SERVICE autorizat eroarea nu a mai aparut. La nici o saptamana insa a aparut, la pornire eroarea MOTOR defect (pictograma cu motorul si semnul exclamarii)
Ce sa fie? Ce pot face? Este o greseala a celor de la reprezentanta care au inlocuit uleiul?
MODEL: Grandland X 2019
Dupa ultimul schimb de ulei, la nici 10.000km mi-a aparut o eroare in bord "senzor presiune ulei defect, opriti motorul. In cartea tehnica se specifica faptul ca 0W30 este ulei de motor pe motorina si 5W30 este ulei pentru motor pe benzina. Dupa schimbarea uleiului cu ulei 5W30, la un SERVICE autorizat eroarea nu a mai aparut. La nici o saptamana insa a aparut, la pornire eroarea MOTOR defect (pictograma cu motorul si semnul exclamarii)
Ce sa fie? Ce pot face? Este o greseala a celor de la reprezentanta care au inlocuit uleiul?
MODEL: Grandland X 2019
Salut,
Fuga la service URGENT
O zi buna
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mai indicat ar fi sa dai mai multe date despre motor, au pus de 1,2 și de 1,6 turbo benzina și ultimele cu filtru particule. Evident și date despre ulei, poza ar fi ok.
Motoare aspirate pe benzina nu se mai pun de ceva timp, toate sunt turbo (compresor) iar ultimele și filtru particule. Uleiurile la aceste motoare sunt supuse la forțe mari, temperaturi mari de au și rãcitor ulei, presiuni mari. Globalizarea este și în industria auto, neamțul își cumpãrã mașinã germana de firma top și afla cã are motor francez...a doua zi o vinde, francezul sau romanul cumpara Renault sau Logan sau Sandero și afla cã are motor japonez Nissan și tot așa.
Ei bine cam de prin anii 2000 și motoarele euro4 in sus erau probleme cu uleiul, multi mergând pe vechi, și este realitatea. Și la bãtrânã Dacie se dãdea baia jos și se curãțã de mâl și se scobea prin motor dar la cele noi și chipurile ulei de firma...?
Cãutați pe forum poze cu ce face uleiul neadecvat prin motoare, cãutați pe net cu sludge or blackdeath. Eu daca va pun poze cu ce face uleiul ãla sau ãla pe motorul ãla sau va spun cã uleiul GM este bun de dat pe gard sau pe porc oare mã credeți? Și nu o spun acum, este scris de mine acum 15ani sau câți or mai fi.
Tehnica de a vinde iluzii nu este nouã, este de la începuturile comerțului când dãdea o caprã pe trei scoici scobite.
Voi trebuie sa vã informați, sã judecați și analizați, nu sa vã luați dupã primul cu ciocul mare .
Alvin Toffler cu primul val, al doilea val, ....internetul...exista acest schimb de informație instantaneu dar multa este contaminatã. Voi trebuie sa diseminați, sa gândiți logic, bine asta daca ai cat de cat un minim de cunoștințe, exact asta se dorește acum prin educație, acces la ea, formarea ....
Continuam dupã date noi.
Motoare aspirate pe benzina nu se mai pun de ceva timp, toate sunt turbo (compresor) iar ultimele și filtru particule. Uleiurile la aceste motoare sunt supuse la forțe mari, temperaturi mari de au și rãcitor ulei, presiuni mari. Globalizarea este și în industria auto, neamțul își cumpãrã mașinã germana de firma top și afla cã are motor francez...a doua zi o vinde, francezul sau romanul cumpara Renault sau Logan sau Sandero și afla cã are motor japonez Nissan și tot așa.
Ei bine cam de prin anii 2000 și motoarele euro4 in sus erau probleme cu uleiul, multi mergând pe vechi, și este realitatea. Și la bãtrânã Dacie se dãdea baia jos și se curãțã de mâl și se scobea prin motor dar la cele noi și chipurile ulei de firma...?
Cãutați pe forum poze cu ce face uleiul neadecvat prin motoare, cãutați pe net cu sludge or blackdeath. Eu daca va pun poze cu ce face uleiul ãla sau ãla pe motorul ãla sau va spun cã uleiul GM este bun de dat pe gard sau pe porc oare mã credeți? Și nu o spun acum, este scris de mine acum 15ani sau câți or mai fi.
Tehnica de a vinde iluzii nu este nouã, este de la începuturile comerțului când dãdea o caprã pe trei scoici scobite.
Voi trebuie sa vã informați, sã judecați și analizați, nu sa vã luați dupã primul cu ciocul mare .
Alvin Toffler cu primul val, al doilea val, ....internetul...exista acest schimb de informație instantaneu dar multa este contaminatã. Voi trebuie sa diseminați, sa gândiți logic, bine asta daca ai cat de cat un minim de cunoștințe, exact asta se dorește acum prin educație, acces la ea, formarea ....
Continuam dupã date noi.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Bibule acum mi-am amintit ceva poze, mersi
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=2076377
Deci ceva recent, reprezentanta, ulei GM recomandat și alte bla bla
Minte cu ceva respectivul ? Este ce a pãțit el, nu baliverne și nu vad sa condamne ceva sau pe cineva, doar constatã.
Este vorba tot de un benzinar cu turbina, dezvoltat din seria x10-12xe și schimbat diverse la greu cã era o concepție bunã.
Ce se vede in poze este ulei GM, revizii reprezentanta, omul nu minte nimic.
Pe forum erau trimiteri cãtre carbible, Biblia mașinii Christian L. , nu cãutați decât poate copii sau extrase o sa gãsiți cã actualul vinde gogoși .
Sunt sãtul de ulei original, trebuie 10W40 cã motorul are km, de toate spumele scoase pe gurã de diverse forme de viațã bipede cu un anumit grad de inteligențã.
Și dacã tot am spus de gogoși, cum sa coste un ulei sintetic care trebuie sã meargã mãcar un an fãra a-și modifica proprietãțile sau mii de km la temperaturi, forțe cat unul de fãcut prãjeli in tigaie? Nimeni nu se întreabã asta? Hai cã pentru asta nu trebuie sa fii inginer aerospațial ci sã doar judeci.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=2076377
Deci ceva recent, reprezentanta, ulei GM recomandat și alte bla bla
Minte cu ceva respectivul ? Este ce a pãțit el, nu baliverne și nu vad sa condamne ceva sau pe cineva, doar constatã.
Este vorba tot de un benzinar cu turbina, dezvoltat din seria x10-12xe și schimbat diverse la greu cã era o concepție bunã.
Ce se vede in poze este ulei GM, revizii reprezentanta, omul nu minte nimic.
Pe forum erau trimiteri cãtre carbible, Biblia mașinii Christian L. , nu cãutați decât poate copii sau extrase o sa gãsiți cã actualul vinde gogoși .
Sunt sãtul de ulei original, trebuie 10W40 cã motorul are km, de toate spumele scoase pe gurã de diverse forme de viațã bipede cu un anumit grad de inteligențã.
Și dacã tot am spus de gogoși, cum sa coste un ulei sintetic care trebuie sã meargã mãcar un an fãra a-și modifica proprietãțile sau mii de km la temperaturi, forțe cat unul de fãcut prãjeli in tigaie? Nimeni nu se întreabã asta? Hai cã pentru asta nu trebuie sa fii inginer aerospațial ci sã doar judeci.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Mi-aduc aminte de caz...am și comentat...rãmân la pãrerea mea inițialã, cã oricât de prost ar fi uleiul(GM în cazul de fațã), dacã era mãcar schimbat(chiar și la intervale mai lungi), lucrurile nu ar fi arãtat jalnic, ar fi arãtat doar prost....E o practicã destul de uzitatã prin reprezentanțe...cunosc cel puțin 3 cazuri, 3 mãrci diferite, în care s-a constatat, dupã mai multe revizii, cã nici filtrul, nici uleiul motor nu s-au schimbat deloc cel puțin la 1 revizie, dacã nu chiar 2, decât pe hârtie/facturã. Probabil mecanicii își mai completeazã și ei veniturile...când și cum se poate.
În rest, sunt perfect de acord cu tine, nu am ce comenta...sã bagi într-un motor supraîncãrcat termic(cilindree micã, benzinã turbo) spre motoare de competiție și sã bagi în ele ulei la preț de „bunica” de proveniențã și recomandare „original”, dar cu pretenția de ulei cu performanțe superioare e dovadã de ignoranțã tehnicã și inconștiențã pe bani mulți, la final. Adicã ceri cai mulți (per litru), ca la curse, dar îi faci întreținere de mârțoagã obositã...
În rest, sunt perfect de acord cu tine, nu am ce comenta...sã bagi într-un motor supraîncãrcat termic(cilindree micã, benzinã turbo) spre motoare de competiție și sã bagi în ele ulei la preț de „bunica” de proveniențã și recomandare „original”, dar cu pretenția de ulei cu performanțe superioare e dovadã de ignoranțã tehnicã și inconștiențã pe bani mulți, la final. Adicã ceri cai mulți (per litru), ca la curse, dar îi faci întreținere de mârțoagã obositã...
- turmol
- **
- 270 mesaje
- din 24 Feb 2015
- Bucuresti
turmol
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2015
- Mesaj Privat
O intrebare pentru colegii mai priceputi si doritori sa ajute: pentru un motor aspirat A12XER cu 40.000 km si 7 ani de la prima inmatriculare (unic proprietar) care este exploatat in majoritatea timpului la 2000-3000 rot/min (foarte rar trece de 4000 rot/min si asta pe perioade scurte) este ok uleiul GM 5W30 dexos2 schimbat impreuna cu filtrul aferent anual la cca 6000 km? Masina circula preponderent in Bucuresti (cca 75-80% din parcursul anual).
Uleiul (cu pretul putin mai mare decat cel de la Bunica) este totusi recomandat de reprezentanta pentru o utilizare normala.
NB Parca nici nu as vrea sa hranesc "porcul" cu portocale.
Uleiul (cu pretul putin mai mare decat cel de la Bunica) este totusi recomandat de reprezentanta pentru o utilizare normala.
NB Parca nici nu as vrea sa hranesc "porcul" cu portocale.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:[...]Globalizarea este și în industria auto, neamțul își cumpãrã mașinã germana de firma top și afla cã are motor francez...a doua zi o vinde[...]
Nu vreau sa ratez ocazia de a raspunde chiar eu la ghicitoare : e vorba un mercedes benzinar cu motor Renault, si daca am auzit eu bine... pe el scrie 2.0 dar motorisca Renault e de 1.6... doar ca cu puteri echivalente de motor Mercedes de 2.0. E cam ca in povestea cu Harap Alb si calul sau, care cand mânca jeratic... era belea (vorbea chiar si limba japoneza).
Stii si castigi (ori ajungi in situatia proprietarului de Mercedes).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Turmol, la mine ai avea opțiunea recomandata
1 Castrol Edge titanium 0W40 cu norme GM, RN, de merțane, bemeveuri, borșe...
2 Mobil1 ESP 0W40 cu dexos, GM și norme care vrei, hai cã merge bine și un FS nu trebuie musai ESP la al tãu motor
Daca te uiți în buzunar și vrei sã îți rãmânã de țigãri și bere atunci macar Mobil Super 3000 5W40, clasicul Castrol Magnatec 5W40
Sibiule... daca tot am stârnit și am fost stârnit mai învii ceva ghicitori, o țârã numa, tot la generale...
1 Castrol Edge titanium 0W40 cu norme GM, RN, de merțane, bemeveuri, borșe...
2 Mobil1 ESP 0W40 cu dexos, GM și norme care vrei, hai cã merge bine și un FS nu trebuie musai ESP la al tãu motor
Daca te uiți în buzunar și vrei sã îți rãmânã de țigãri și bere atunci macar Mobil Super 3000 5W40, clasicul Castrol Magnatec 5W40
Sibiule... daca tot am stârnit și am fost stârnit mai învii ceva ghicitori, o țârã numa, tot la generale...