Paranoid
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Vã salut! O nouã zi, o nouã problemã (de fapt e aia veche pe care credeam cã am rezolvat-o).
Nu știu ce sã îi mai fac. Vã voi expune simptomele în speranța cã ați mai trecut sau auzit de așa ceva. Am mai gãsit și alte topicuri pe forum cu probleme similare sau aproape identice (inclusiv topicul meu vechi, dar problemele sunt puțin diferite și din acest motiv am deschis unul nou).
Mașina la relanti face urât. O pornesc greoi la rece și la prima cheie parcã se smucește, stã câteva secunde bine și apoi începe turația sã fluctueze puternic. Motorul pare cã trage sã moarã și vibreazã violent. Dupã maxim 2 minute se stabilizeazã și merge perfect.
Dacã nu las motorul sã-și facã "ciclul" ãsta care mã aduce la disperare și plec de pe loc înaine sã-și facã de cap, demareazã smucit, țin ambreiajul cât pot de bine și tot pleacã urât, turația rãmâne vreo 5 secunde la fix 2000 și apoi scade la normal și nu pot sã schimb vitezele fãrã sã se smuceascã, de parcã motorul nu ar fi pregãtit pentru modificarea de turație.
Pânã acum i-am curãțat (din nou) clapeta de accelerație și absolut toate orificiile, i-am schimbat furtunele care erau coapte de la valva de vapori, i-am schimbat garniturile de la clapetã și EGR, am schimbat EGR-ul cu totul, am schimbat blocul de bobine și i-am schimbat și bujiile. Electrovalva de vapori e bunã, i-am dat curent pe la mufã sã vãd dacã deschide și apoi am montat-o și acționat-o și din tester, la fel și la EGR. Nu știu ce are, am pus și testerul pe ea ea și nu îmi oferã nicio eroare. Mașina este utilizabilã și merge perfect dupã ce se încãlzește, dar încep piticii sã îmi joace pe creier știind cã nu e normal sã facã așa la prima pornire sau dupã ce se mai rãcește motorul. Încep sã cred cã e de la partea electricã. Pânã acum mi-au trecut în minte ECU, senzorul MAF și modulul electric al clapetei. Nu știu cum sã le iau și sã le testez separat sã vãd dacã e vreo bubã pe la ele.
Vã sunt recunoscãtor pentru orice sugestie.
MODEL: Vectra 2001
MOTOR: Z16XE
Nu știu ce sã îi mai fac. Vã voi expune simptomele în speranța cã ați mai trecut sau auzit de așa ceva. Am mai gãsit și alte topicuri pe forum cu probleme similare sau aproape identice (inclusiv topicul meu vechi, dar problemele sunt puțin diferite și din acest motiv am deschis unul nou).
Mașina la relanti face urât. O pornesc greoi la rece și la prima cheie parcã se smucește, stã câteva secunde bine și apoi începe turația sã fluctueze puternic. Motorul pare cã trage sã moarã și vibreazã violent. Dupã maxim 2 minute se stabilizeazã și merge perfect.
Dacã nu las motorul sã-și facã "ciclul" ãsta care mã aduce la disperare și plec de pe loc înaine sã-și facã de cap, demareazã smucit, țin ambreiajul cât pot de bine și tot pleacã urât, turația rãmâne vreo 5 secunde la fix 2000 și apoi scade la normal și nu pot sã schimb vitezele fãrã sã se smuceascã, de parcã motorul nu ar fi pregãtit pentru modificarea de turație.
Pânã acum i-am curãțat (din nou) clapeta de accelerație și absolut toate orificiile, i-am schimbat furtunele care erau coapte de la valva de vapori, i-am schimbat garniturile de la clapetã și EGR, am schimbat EGR-ul cu totul, am schimbat blocul de bobine și i-am schimbat și bujiile. Electrovalva de vapori e bunã, i-am dat curent pe la mufã sã vãd dacã deschide și apoi am montat-o și acționat-o și din tester, la fel și la EGR. Nu știu ce are, am pus și testerul pe ea ea și nu îmi oferã nicio eroare. Mașina este utilizabilã și merge perfect dupã ce se încãlzește, dar încep piticii sã îmi joace pe creier știind cã nu e normal sã facã așa la prima pornire sau dupã ce se mai rãcește motorul. Încep sã cred cã e de la partea electricã. Pânã acum mi-au trecut în minte ECU, senzorul MAF și modulul electric al clapetei. Nu știu cum sã le iau și sã le testez separat sã vãd dacã e vreo bubã pe la ele.
Vã sunt recunoscãtor pentru orice sugestie.
MODEL: Vectra 2001
MOTOR: Z16XE
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
Paranoid
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Da, orificul este curat. Am bãgat și o agrafã prin el ca sã fiu sigur cã nu este obturat și apoi am bãgat spray de curãțare.
Deci prima datã ar trebui sã cercetez clapeta sã vãd dacã este ok. Voi face niște sãpãturi și voi cãuta una de împrumut. Dacã nu gãsesc, merg la risc și iau una sh.
Ar mai putea fi și alte cauze?
Deci prima datã ar trebui sã cercetez clapeta sã vãd dacã este ok. Voi face niște sãpãturi și voi cãuta una de împrumut. Dacã nu gãsesc, merg la risc și iau una sh.
Ar mai putea fi și alte cauze?
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
Paranoid
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Paranoid
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Am în plan sã iau la puricat și injectoarele. Voiam sã le iau cu tot cu rampã, sã le pun pe banc sã le curãț și testez și sã le schimb și filtrele din capete.
Pânã sã fac aceastã operație, am pus OP-COM pe mașinã și...0 erori. ECU nu are nimic, aparent nimic nu are nimic mai puțin senzorul MAP pe care l-am citit separat. În schemã, senzorul la idle trebuie sã aibã 1,3 V și al meu are 1,03 V iar în turație trebuie sã aibã 4,9 V iar al meu fluctueazã de la 0,4 V la 4,5 V, dar niciodatã nu atinge 4,9 V conform schemei. Ceva atât de mic poate sã cauzeze ceva atât de deranjant? Am testat și clapeta și în idle are poziția 4%, câteodatã 5% dar revine la 4%. Pentru clapetã nu am gãsit date tehnice și nu știu dacã astea sunt valorile normale. Curios este cã clapeta se deschide la 14% când pun contactul la mașinã și se închide la 4% în momentul pornirii. Am dat testare la EGR și motorul a murit instant. Cu EGR-ul închis, motorul merge, dacã îl deschid, moare motorul instant. E normal?
Vã mulțumesc!
Pânã sã fac aceastã operație, am pus OP-COM pe mașinã și...0 erori. ECU nu are nimic, aparent nimic nu are nimic mai puțin senzorul MAP pe care l-am citit separat. În schemã, senzorul la idle trebuie sã aibã 1,3 V și al meu are 1,03 V iar în turație trebuie sã aibã 4,9 V iar al meu fluctueazã de la 0,4 V la 4,5 V, dar niciodatã nu atinge 4,9 V conform schemei. Ceva atât de mic poate sã cauzeze ceva atât de deranjant? Am testat și clapeta și în idle are poziția 4%, câteodatã 5% dar revine la 4%. Pentru clapetã nu am gãsit date tehnice și nu știu dacã astea sunt valorile normale. Curios este cã clapeta se deschide la 14% când pun contactul la mașinã și se închide la 4% în momentul pornirii. Am dat testare la EGR și motorul a murit instant. Cu EGR-ul închis, motorul merge, dacã îl deschid, moare motorul instant. E normal?
Vã mulțumesc!
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Paranoid
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Bujiile aratã bine. Sunt noi și sunt luate dupã serie. NGK BKR6EK. Cicã astea ar fi cele mai bune bujii de buget. Sunt dispus sã încerc și alte bujii compatibile de la alte mãrci dacã îmi recomandați. Exclus Bosch. Am vãzut Bosch în ultimul timp la 3 mașini diferite (Ford Fiesta mk6, Ford Fiesta mk7 și Mini Cooper S), pe diferite tipuri și toate erau pârnãi dupã nu foarte mulți km. Deh, globalizarea i-a stricat și pe ãștia. Fabricã piesele prin diverse state care mai de care mai "dezvoltate" la standarde îndoielnice.
De OP-COM nu dispun permanent. Am reușit sã îl iau de la un amic și trebuie sã apelez din nou la el pentru a îl pune din nou pe mașina și genera log-urile. În seara asta sau cel târziu zilele astea voi reveni cu datele.
De OP-COM nu dispun permanent. Am reușit sã îl iau de la un amic și trebuie sã apelez din nou la el pentru a îl pune din nou pe mașina și genera log-urile. În seara asta sau cel târziu zilele astea voi reveni cu datele.
Paranoid
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Am revenit.
Am avut ceva mai mult de asteptat pana sa pun mana din nou pe OP-COM, dar am reusit.
Acestea sunt valorile la cald cand motorul sta la relanti. La rece nu am mai inregistrat nimic pentru ca motorul aparent si-a revenit si imi da aceleasi valori la rece cum mi le da si la cald. Nu stiu care este cauza. Banuiesc ca temperatura ambientala ridicata este una dintre cauze.
Selected model>,2001 (1),Vectra-B,Engine,Z 16 XE
Control Unit:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
VIN:
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Not programmed
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353479 BF
systemSupplierECUSoftwareNumber: DJTU
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0003
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01005
systemNameOrEngineType: Z16XE
Identifier: 1583
CalibrationDate: P0201A07
Measuring blocks information:
Battery Voltage,13.7 V
Main Relay,Active
Fuel Pump Relay,Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.47 V
Calculated Pedal Position,0 %
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
TP Sensor 1 (Throttle Position),0.43 V
TP Sensor 2 (Throttle Position),4.55 V
Calculated Throttle Position,3 %
Throttle Position,Idle
Engine Speed,811 RPM
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),0.99 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),29 kPa
Coolant Temperature,1.73 V
Coolant Temperature,101 °C
Intake Air Temperature,1.75 V
Intake Air Temperature,61 °C
Tank Sensor,4.62 V
Tank Sensor,11 L
A/C Information Switch (Air Conditioning),Inactive
A/C Pressure (Air Conditioning),0 kPa
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive
Clutch Switch,Not Programmed
Vehicle Speed,0 km/h
Cruise Control Tip Switch,Not Programmed
Cruise Control,Not Programmed
Vehicle Speed in Cruise Control Range,Not Programmed
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),0 %
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation),1.31 V
Fuel Tank Ventilation Valve,10 %
Knock Control,Active
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1),Active
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1),828 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1),Rich
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2),Active
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2),117 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2),Lean
O2 Sensor Loop,Closed
B1 Long Term Fuel Trim (Bank 1),-7 %
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1),1 %
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning),System OK
Malfunction Indicator (MI),Off
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator,Off
Engine Speed,811 RPM
Desired Idle Speed,800 RPM
Idle Speed Offset,Inactive
Ignition Dwell Angle,2.5 ms
Injector Time,20 ms
Ignition Spark Angle,2.7 °CA
Knock Retard Cylinder 1,2 °CA
Knock Retard Cylinder 2,1 °CA
Knock Retard Cylinder 3,2 °CA
Knock Retard Cylinder 4,1 °CA
Ignition Status,On 12V
ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control),Inactive
Total Misfire,0
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration),Active
Fuel Tank Ventilation Valve,Active
Immobiliser Function Programmed,Yes
Va multumesc!
Am avut ceva mai mult de asteptat pana sa pun mana din nou pe OP-COM, dar am reusit.
Acestea sunt valorile la cald cand motorul sta la relanti. La rece nu am mai inregistrat nimic pentru ca motorul aparent si-a revenit si imi da aceleasi valori la rece cum mi le da si la cald. Nu stiu care este cauza. Banuiesc ca temperatura ambientala ridicata este una dintre cauze.
Selected model>,2001 (1),Vectra-B,Engine,Z 16 XE
Control Unit:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
VIN:
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Not programmed
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353479 BF
systemSupplierECUSoftwareNumber: DJTU
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0003
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01005
systemNameOrEngineType: Z16XE
Identifier: 1583
CalibrationDate: P0201A07
Measuring blocks information:
Battery Voltage,13.7 V
Main Relay,Active
Fuel Pump Relay,Active
APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position),0.96 V
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position),0.47 V
Calculated Pedal Position,0 %
APP at Idle Position (Accelerator Pedal Position),Active
TP Sensor 1 (Throttle Position),0.43 V
TP Sensor 2 (Throttle Position),4.55 V
Calculated Throttle Position,3 %
Throttle Position,Idle
Engine Speed,811 RPM
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),0.99 V
MAP Sensor (Manifold Absolute Pressure),29 kPa
Coolant Temperature,1.73 V
Coolant Temperature,101 °C
Intake Air Temperature,1.75 V
Intake Air Temperature,61 °C
Tank Sensor,4.62 V
Tank Sensor,11 L
A/C Information Switch (Air Conditioning),Inactive
A/C Pressure (Air Conditioning),0 kPa
Brake Switch 1,Inactive
Brake Switch 2,Inactive
Clutch Switch,Not Programmed
Vehicle Speed,0 km/h
Cruise Control Tip Switch,Not Programmed
Cruise Control,Not Programmed
Vehicle Speed in Cruise Control Range,Not Programmed
EGR Valve (Exhaust-Gas Recirculation),Inactive
EGR Position Command (Exhaust- Gas Recirculation),0 %
EGR Position Feedback (Exhaust Gas Recirculation),1.31 V
Fuel Tank Ventilation Valve,10 %
Knock Control,Active
B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1),Active
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1),828 mV
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1),Rich
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2),Active
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2),117 mV
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2),Lean
O2 Sensor Loop,Closed
B1 Long Term Fuel Trim (Bank 1),-7 %
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1),1 %
A/C Relay (Air Conditioning),Inactive
A/C Cutoff Mode (Air Conditioning),System OK
Malfunction Indicator (MI),Off
Service Vehicle Soon (SVS) Indicator,Off
Engine Speed,811 RPM
Desired Idle Speed,800 RPM
Idle Speed Offset,Inactive
Ignition Dwell Angle,2.5 ms
Injector Time,20 ms
Ignition Spark Angle,2.7 °CA
Knock Retard Cylinder 1,2 °CA
Knock Retard Cylinder 2,1 °CA
Knock Retard Cylinder 3,2 °CA
Knock Retard Cylinder 4,1 °CA
Ignition Status,On 12V
ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control),Inactive
Total Misfire,0
Dec. Fuel Cutoff (Deceleration),Active
Fuel Tank Ventilation Valve,Active
Immobiliser Function Programmed,Yes
Va multumesc!