Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • iuliannn20

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2022

  • Mesaj Privat
Cu toate cautarile facute, pana sa ma lamuresc 100% ca ar fi garnitura de chiulasa, vreau sa va cer o parere strict de la voi.
Nu de mult sunt deținãtor de Vectra C 1.8 XE + GPL.
Scurt si la obiect: apa sta in bord intre 80-95 de grade, cand ajunge la 95 de grade, porneste ventilatorul si pe returul de antigel imi baga aer. Eu suspectez ca ar fi pompa de apa. Masina am luat-o de la un nene care nu prea a avut grija de ea, se vedea ca atunci cand am vazut-o, in vas avea doar apa. Usor, usor, i-am schimbat antigelul cu termostat nou si apa distilata. La un moment dat, am vazut gunoiase. Am stiut de la ce e. Toate furtunele erau practic decojite in interior si era ruginoasa pe ele. Am curatat tot si suflat inclusiv radiatorul. Totul este cald, radiatorul mare si de interior, furtunele, tot tot.....eh, cand porneste termoventilatorul, pe retur vine apa cu aer si urca apa in vas pana la refuz. Folosesc G12 roșu. Masina fiind pe gaz, are si o fluctuatie la relantiu, cand fluctueaza relantiul abia scuipa pe retur, cand sta fix constanta intre 600-800rpm si porneste ventilatorul, scuipa pe retur aer cu apa si urca apa de jos in sus si refuleaza.

Cauze 1. pompa de apa sau 2. garnitura de chiulasa. Manopera oricum as suporta eu, dar la ce vremuri sunt, nu cred ca ma indur sa bag cateva sute bune fiind din 2002 si mai are unele probleme si pe articulatie 😑😵 . Ce ma tine sa nu o dau este gazul si jantele omologate pe 17 😏


MODEL: Vectra 2002
MOTOR: Z18XE
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Ca variante de lucru, eu as mai verifica si daca:
- senzorul de temperatura este in mintile lui;
- instalatia este presurizata;
- (cateva) canale de racire, nu sunt infundate prin bloc.
Daca senzorul de temperatura este decalibrat si raporteaza o temperatura mai mica decat cea reala (se poate intampla), ar fi firesc sa se comporte asa.
Daca instalatia de racire, nu este (nu tine presiune) presurizata, lichidul de racire fierbe la o temperatura mult mai mica (fix in zonele fierbinti, temperatura este putin mai mare).
Daca ai canale infundate, prin care lichidul circula foarte lent, automat acel lichid (cel care sta prea mult timp in zona calda), nu transporta caldura ci o inmagazineaza si deci, ajunge la fierbere.

Nu spun ca la tine ar fi una dintre aceste cauze, spun doar ca sunt cauze posibile si merita sa tii cont de ele. Cu atat mai mult de primele doua, pentru ca sunt "ieftin" de verificat.
  • iuliannn20

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2022

  • Mesaj Privat
Treaba asta imi face cu masina oe loc, fara bușon. Am observat ca atunci cand porneste ventilatorul, se ridica apa in vas, la un moment dat scade si scuipa aer pe returul de apa. Eu am curatat si suflat furtunele, toate, radiator, chiulasa si tot asa face...
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Fara suparare, dar, desi nu sunt specialist, eu iti recomand sa NU mai ridici temperatura lichidului de racire la 95°C, fara ca instalatia sa inchisã etanș.
Instalatia de racire este una inchisa si presurizata (parca pe la 1.2 - 1.4 bar), tocmai pentru a ridica temperatura de fierbere a lichidului si pentru a asigura un transfer termic mai bun (contact mai bun intre lichid si materialele care trebuie racite sau incalzite).
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Instalația trebuie sã fie presurizatã ca sã funcționeze corect. Deci ar trebui sã nu mai ții motorul pornit fãrã bușon vas expansiune și, mai ales, ar trebui sã schimbi acel bușon cu unul de calitate, chiar original, ptr cã dacã nu e în toate mințile, poate sã creeze (mari) necazuri...
  • iuliannn20

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2022

  • Mesaj Privat
Am schimbat bușonul. Furtunele nu se întãresc la 1.2 -1.4 bari cat este normal. Este sunt tari, nu stiu sa spun exact cat .Am vrut sa vad exact ce se întâmplã cand porneste ventilatorul fara buson. Stiu ca nu e ok sa desfaci duoa un drum, busonul la capac, aproape toti stiu asta .In timpul mersului se aprinde martorul cu vas in bord și realizez ca rãmân fãrã. Cand desfac bosonul, nu mai este deloc apa pentru ca o scuipa afara. Cand il desfac usor, se ridica apa, cand il desfac de tot, apa ajunge peste nivel, apoi coboara pana mai deloc in vas și pe retur vin goluri de aer.
Efectiv, una peste alta, cred ca rezolvarea ar fi:
1. Chiulasa jos si rectificata + scaune supape si automat simeringuri noi.
2. Furtunele principale si cele mici de la clapeta schimbate.
3. Cred ca voi schimba si radiatoarele, cel mare si cel de habitaclu.
4. Kit de distributie + pompa de apa.
Doamne, ai mila de banii mei 😑😑😑😂
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR