iustin48
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2022
- Mesaj Privat
Salutare,
Nu stiu sigur de ce s-a format presiune si a irait un furtun de racire care intra in radiator si am pier dut tot antigelul din sistem.
Dupa ce am constatat acest lucru cand am ajuns acasa si dupa ce am repornit motorul sa ma asigur ca mai porneste, o data fluctuau turatiile si a doua data au scazut pana cand a murit motorul.
Tin sa mentionez ca pana sa il opresc prima data nu parea sa aiba nicio problema.
Mai apoi am observat ca am un cod: p1215.
Intrebarile pe care le am sunt:
1.Trebuie aerisit sistemul de racire dupa reumplerea acestuia cu lichid?
2. La ce face referire codul acela?( l-am cautat si imi spunea ca este ori de la circuitul nr.3 al injectoarelor ori de la senzorul de pozitie al pedalei.
3. din ce cauza este posibil sa fi murit motorul?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
MODEL: Astra G 2006
MOTOR: Z16XEP
CODURI EROARE: p1215
Nu stiu sigur de ce s-a format presiune si a irait un furtun de racire care intra in radiator si am pier dut tot antigelul din sistem.
Dupa ce am constatat acest lucru cand am ajuns acasa si dupa ce am repornit motorul sa ma asigur ca mai porneste, o data fluctuau turatiile si a doua data au scazut pana cand a murit motorul.
Tin sa mentionez ca pana sa il opresc prima data nu parea sa aiba nicio problema.
Mai apoi am observat ca am un cod: p1215.
Intrebarile pe care le am sunt:
1.Trebuie aerisit sistemul de racire dupa reumplerea acestuia cu lichid?
2. La ce face referire codul acela?( l-am cautat si imi spunea ca este ori de la circuitul nr.3 al injectoarelor ori de la senzorul de pozitie al pedalei.
3. din ce cauza este posibil sa fi murit motorul?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
MODEL: Astra G 2006
MOTOR: Z16XEP
CODURI EROARE: p1215
banned-143386- Suspendat
- 141 mesaje
- din 12 Oct 2020
banned-143386- Mesaje scrise: 141
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2020
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Salut!
Este posibil ca odata cu pierderea antigelului, acesta sa fi ajuns la mufele diversilor senzori, de aici si eroarea.
Incepe prin a inlocui furtunul spart. Completeaza cu antigel si apa distilata 50-50 pana la nivel, mergi cu masina pana deschide termostatul, dupa care care completeaza cu antigel la nivel (motorul sa fie rece). La Z16XEP, aerisirea sistemului de racire se face de la sine, in vasul de expansiune. O aerisire completa si corecta dureaza cateva zile si are nevoie de cateva deschideri ale termostatului.Tot ce tb sa faci este sa mergi cu masina si sa urmaresti nivelul antigelului.
Pentru eroare, eu te sfatuiesc sa mergi in service. Sterge-o si vezi daca apare. Cauzele pot fi multe, dar un mecanic experimentat ii da de cap.
http://p1215.enginetroublecode.com/opel-concept
Este posibil ca odata cu pierderea antigelului, acesta sa fi ajuns la mufele diversilor senzori, de aici si eroarea.
Incepe prin a inlocui furtunul spart. Completeaza cu antigel si apa distilata 50-50 pana la nivel, mergi cu masina pana deschide termostatul, dupa care care completeaza cu antigel la nivel (motorul sa fie rece). La Z16XEP, aerisirea sistemului de racire se face de la sine, in vasul de expansiune. O aerisire completa si corecta dureaza cateva zile si are nevoie de cateva deschideri ale termostatului.Tot ce tb sa faci este sa mergi cu masina si sa urmaresti nivelul antigelului.
Pentru eroare, eu te sfatuiesc sa mergi in service. Sterge-o si vezi daca apare. Cauzele pot fi multe, dar un mecanic experimentat ii da de cap.
http://p1215.enginetroublecode.com/opel-concept
iustin48
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2022
- Mesaj Privat
Salut,
Multumesc pentru raspuns,
Am fost la mecanic dupa ce am pus la loc furtunul si mi-a spus doar ca termostatul este mai “puturos” si ca furtunul este imbatranit (fapt pe care l-am constatat si eu cand l-am pus la loc), dupa vizita la mecanic am comandat furtun nou nou.
Cat despre eroare aceasta a fost de fapt P1217 ( (Coolant Flow Through Radiator Low Engine Cooling B-014 ) ceea ce avea sens:)))).
Momentan nu are nicio problema doar ca acum cu antigel nou pare sa stea acul de la temperatura pe la 86-87 grade in mers dar senzorul prin obd citeste o temperatura mai mare de ex atunci cand acul sta la 90 prin obd scrie ca temperatura apei este de 104-106 grade.
Voi intreba asta si cand voi merge sa schimb furtunul sper doar sa nu primesc un raspuns similar cu cel referitor la termostat:))))
Multumesc pentru raspuns,
Am fost la mecanic dupa ce am pus la loc furtunul si mi-a spus doar ca termostatul este mai “puturos” si ca furtunul este imbatranit (fapt pe care l-am constatat si eu cand l-am pus la loc), dupa vizita la mecanic am comandat furtun nou nou.
Cat despre eroare aceasta a fost de fapt P1217 ( (Coolant Flow Through Radiator Low Engine Cooling B-014 ) ceea ce avea sens:)))).
Momentan nu are nicio problema doar ca acum cu antigel nou pare sa stea acul de la temperatura pe la 86-87 grade in mers dar senzorul prin obd citeste o temperatura mai mare de ex atunci cand acul sta la 90 prin obd scrie ca temperatura apei este de 104-106 grade.
Voi intreba asta si cand voi merge sa schimb furtunul sper doar sa nu primesc un raspuns similar cu cel referitor la termostat:))))
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
La generații mai noi de motoare, cum e și ãsta, temperatura de regim a motorului e undeva sensibil peste 100grd C, în condiții normale de funcționare. Cu toate astea, în aceleași condiții normale, temperatura afișatã utilizatorului este în jur de 90grd C, cu mici variații de +/-2grd C. De ce? Producãtorii (sunt mai mulți, nu e doar Opel) au ales aceastã ”soluție” ptr confortul psihic al utilizatorului și ptr confortul direct al reprezentanțelor tehnice care ar fi fost mult prea des ”deranjate” cu apeluri despre ”supraîncãlzirea” respectivelor motoare, în condițiile în care termometrele de bord ar fi setate ptr o temperaturã ”corectã”. De aici rezultã și discrepanța/diferența dintre temperatura cititã de termometrul de bord și cea cititã de ECU și afișatã prin diverse metode de diagnozã on-board/out-board, dupã caz.
- scosmyn
- **
- 258 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z16XEP
- Dambovita
scosmyn
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
Salut, pana sa ai problemele astea cu furtunul si eroarea P1217 temperatura afisata in bord era cea normala de 104 - 108 grade? Si eu am pãțit la fel ca tine, dar acum dupa inlocuirea furtunului imi sta temperatura intre 92 si 98 de grade (înainte imi deschidea termostatul la 106 grade, acum imi deschide la 98,termocupla la fel, inainte la 113, acum la 104)
Sa mi spui dupa ștergerea erorii p1217 cu testerul daca a revenit ca înainte temperatura la motor.
Sa mi spui dupa ștergerea erorii p1217 cu testerul daca a revenit ca înainte temperatura la motor.